BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Morkai
    replied
    Originally posted by haneski View Post
    manuaalipa hyvinkinminäpäs pistän viestiä, montako lienee manuaalia suomessa? onko joku päässyt inpalla käsiksi kasiin, itellä ei yhteys onnistu?:think
    Tästä työkalut Inpaan

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    onko sun taulukossa jo tämä kuvissa näkyvä kasi http://m.nettiauto.com/chevrolet/camaro/7490717

    kirjoitteleekohan hlö foorumilla kun näkyy olevan piha täynnä BMW:tä

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by haneski View Post
    manuaalipa hyvinkinminäpäs pistän viestiä, montako lienee manuaalia suomessa?
    Excelissäni on 14 manuaalia rekisterissä Suomessa, osa Csi-malleja. Varmasti niitä löytyy vielä jokunen lisää:think

    Leave a comment:


  • haneski
    replied
    manuaalipa hyvinkinminäpäs pistän viestiä, montako lienee manuaalia suomessa? onko joku päässyt inpalla käsiksi kasiin, itellä ei yhteys onnistu?:think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by haneski View Post
    tattista itellä ei oo toi sivu pelannu
    Onko sinulla manuaali E31? Laitapa tietoa autosta ja vaikka privana rekisterinro, niin saan tsekattua excelini, johon olen kerännyt Suomen kasit.

    Leave a comment:


  • haneski
    replied
    tattista itellä ei oo toi sivu pelannu

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by haneski View Post
    saisko joku kaiveltua tehtaan varustelistan vin numerolla, se olis CB13630
    Esimerkiksi www.bmwvin.com

    Leave a comment:


  • haneski
    replied
    saisko joku kaiveltua tehtaan varustelistan vin numerolla, se olis CB13630

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Originally posted by algernon View Post
    Sorry, oli enemmän yleisluontoinen kysymys kuin sinuun kohdistettu....
    Itse totesin aivan hyväksi konstiksi jos haluaa hienosäätää persuksen asentoa

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    En minä ole noita hankkinut. Kunhan kommentoin että mitä itse tekisin jos olisin hankkimassa.
    Sorry, oli enemmän yleisluontoinen kysymys kuin sinuun kohdistettu....

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by algernon View Post
    Onkos tämä nyt kokeiltu?
    En minä ole noita hankkinut. Kunhan kommentoin että mitä itse tekisin jos olisin hankkimassa.

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Kun ovat noin halpoja niin kannattaa varmaan ostaa noita korkeampia kaikkia muutama ja koittaa. Näin minä ainakin tekisin.
    Onkos tämä nyt kokeiltu?

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    :think Mielenkiintoista tietoa.

    Mullakin on pientä vikaa midissä mutta on luettavissa. On käynyt joskus
    mielessä että korjauttaisiko sitä jossakin vai antaisiko olla.
    Jos häiritsee, niin kyllä kannattaa korjata. MIDien arvo nousee nopeammin kuin kasien.

    Muutaman satasen hinta ei ole paha harrasteauton kohdalla.
    Edelliseen E34:een en olisi missään tapauksessa tuhlannut moista rahaa, mutta tässä Kasissa näen sen investointina. Kun/jos auto on loppu, niin toimivasta MIDistä saa helposti kivat suolarahat.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    :think Mielenkiintoista tietoa.

    Mullakin on pientä vikaa midissä mutta on luettavissa. On käynyt joskus
    mielessä että korjauttaisiko sitä jossakin vai antaisiko olla.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by jx166 View Post
    Moi, voin suositella sellaista Hans Jörgeniä, jonka meili on [email protected]. Tööttää sinne meiliä ja kerro tarpeestasi. Netistä löytyy kaverin osaamisesta juttua. Homma toimi kuin junan vessa ja maksaminen tapahtui vasta kun Mid palasi Suomeen ja todettiin toimivaksi.

    Edit: Kaverin oikea nimi on Guido Kulka ja korjailee puoliammattimaisesti työn ohessa kaikkea autoelektroniikkaa. Voit kirjoitella englanniksi.

    Erinomainen roadtrip tiedossa - autot tykkää kun niillä ajetaan, puhumattakaan kuskista!
    Tänään sain tuon MID-episodin päätökseen.
    Lähetin oman näyttöni Guidolle reilut kolme kuukautta sitten tietäen, että hän on kiireinen ja jos näytössä on jotain isompaa kuin kaapelivika, niin sitten homma kestää kauan. Näytössä oli suurin osa pikseleistä kateissa ja se oli lähes lukukelvoton, kuten P-J:kin totesi miitissä ajaessaan.

    Parin viikon kuluttua tuli valokuva, jossa kaikki muut pikselit olivat elossa paitsi keskimmäisin vaakarivi. Guido antoi kaksi vaihtoehtoa:
    -lähettää minulle viallisen (paremman kuin lähetin hänelle) näytön takaisin ilman korjausveloitusta, koska näyttö ei täytä hänen laatustandardejaan, tai
    -joudun odottelemaan pidempään ja hinta on noin 300 euroa.
    Pienen mietinnän jälkeen päätin maksaa ja odottaa.
    Syynä oli vika piirilevyllä olevissa näytönohjausprosessoreissa. Piirilevy oli saanut kipeää kosteudelta ja sittenhän tarina onkin tuttu vikajuttu.

    Tänään näyttö tuli postista kotiin. Jo postissa revin huolella pakatun paketin auki ja parkkiksella piuha kiinni, että saan tietää, miksi CHECK-valo pimahtaa palamaan. Jarruistahan se pimputti, eli ei mitään vakavaa, vaan jokin johtohäiriö, koska palat on ok (takaa sisempiä tosin ei oikein nähnyt renkaanvaihdon yhteydessä).
    Näyttö oli kirkas ta terävä kuin fullHD-telkkari. Täydellinen!

    Mitä maksoi?
    Noin 380 euroa rahteneen Saksaan ja takaisin.

    Miksi niin kallis eBayn noin satasen hintaisiin "korjaussarjoihin"?
    MIDiin vaihdettiin näyttö, lattakaapeli ja pikseleitä ohjaava piirilevy, sekä kaikki lamput.

    Guido tarjosi minulle halpisvaihtoehtona veloituksetonta lattakaapelinvaihtoa, jolloin keskirivi olisi jäänyt pimeäksi piirilevyvian takia. Tällöin olisin päässyt alle viidenkympin postikuluilla, mutta valitsin itse kalliimman vaihtoehdon.
    Googlaamalla 'BMW E31 MID' voi todeta, että korjaussarjoja saa satasella ja tässä tapauksessa "satasen suutari" tekee helposti yli viidensadan vahingon tuhoamalla MIDin osaamattomuuttaan. Ja olipa Saksassa eBayn kautta myynnissä jokin aika sitten rikkonainen MID hintaan 495.

    E31:n MID on katoavaa luonnonvaraa, joka loppuu ennen kuin öljy lähteistään, joiden jalostustuotteella E31 kulkee nautinnollisesti.
    Guido kertoi jossain mailissaan, että hänen merkittävä asiakas on BMW itse ja että hänellä on xx kappaletta näyttöjä korjattavana BMW:n kautta.
    Jos joku on purkamassa omaa Kasiaan ja näytölle ei ole käyttöä, tarjotkaa sitä Guidolle.

    Uusia Media Information Displayta ei enää saa. Ei koskaan. Pelastakaa jäljellä olevat MIDit.

    Puuh, mikä vuodatus yhden näytön takia.

    Leave a comment:

Working...
X