Originally posted by Hantte
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by PappaST View PostRaportoi ihmeessä kun homma on tehty. Kiinnostaa löytyikö sieltä takalasin alta ruostetta ja lisäksi oliko sen takalasin irroitus hankala homma koska eräs lasiasentaja minulle aikoinaan uhkaili että saattaa hajota irroitettaessa se lasi kun sitä itse pohdiskelin.
Kuin liene on kallis kasin takalasi? :think
Homma venähti pakkasen takia, kun maalamossa eivät saaneet uunia tarpeeksi lämpimäksi, että luottokorjaamon laatukriteerit olisivat täyttyneet. Maalautin siis katon ja konepellin, kun niiden reunoille oli kertynyt ruostetta rumentamaan ulkonäköä.
Lasinvaihtajille vinkiksi, että ensin kannattaa ottaa lasista omakohtainen näköhavainto, ennen kuin repii vanhan irti. Tuulilasin kanssa meni useampi viikko ja takalasille ei ollut vahvistettua toimituspäivää vieläkään alkuviikosta kysellessäni.
Tänään illalla viisastunen aikataulujen ja hintojen osalta, kun käyn katsomassa tilannetta... :thinkHantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Kuskin lasinnostin, onko kukaan remontoinut tuota mekanismia? :think
Minulla on mekanismissa ilmeisesti hieman välystä jossain, koska lasi nousee kierossa ylös. Takapää laahaa hieman alempana kuin lasin etuosa. Tuo HT:n tiivistehän ei oikein tykkää kun lasi kulkee väärässä asennossa :think
Alaspäin lasi laskee kyllä aivan nätisti.
Tuli vain mieleen että onko tällainen "vakio"vika. En ole vielä purkanut edes verhoilua ja katsonut mikä siellä takertaa, mietin vain että tarvittavat osat voisi jo saksasta tilailla valmiiksi.BMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Takalasin vaihdolle tulee hintaa helposti reilun tonnin verran. Lasi+tiiviste ovat liki 700 euroa ja lasinvaihtotyöt siihen päälle. Sen lisäksi pitää purkaa ainakin C-tolppien verhoilu, että sähköt (lämmittimen (jaettu 3 piiriin lasissa) ja antennien) saadaan näkyviin.
Purku- ja kasaustyöt itse tehden säästää monen tunnin veloituksen ja samalla voi syyttää vain itseään rikkoutuneista muoviklipseistä C-tolpan verhoilupaneeleissa. Tai sitten jättää korjaushommat jollekin muulle. Itse hoidin tuon homman palkkaamalla ammattilaiset rikkomaan ja korjaamaan neljännesvuosisadan ikäisiä, hauraita muoviosia.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by onniheinonen View PostOnko joku kokeillut saada noihin päivävalo toimintoa?
Olisi mukava kun ei tarvitsisi ajella valot ylhäällä...
Selaa tämä topic
Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Poistin Csi:stä aikaisemman omistajan led-päivävalot parkkien paikalta. Ihan hyvin voi ajaa pelkillä parkeillakin päivisin. Toki noita muitakin vaihtoehtoja on...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Ja suora linkki kaavioon:
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Mitäs renkaita porukka täällä suosittelee? Alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan ajankohtaista hankkia jotkut renkaat noille MK:n vanteille. Vanteet ovat 9,5x18 sekä 11x18 ja eturengas olisi 245/40 ja takarengas joko 275/35 tai 285/35. Tuo 285/35 olisi parempi pari tuolle 245/40 eturenkaalle mutta siinä koossa on vissiin hieman vähemmän renkaita tarjolla. Tavoitteena olisi oikeastaan mahdollisimman mukavat renkaat eli hiljaiset ja pehmeät. Omien kokemuksien mukaan halppis nankangit ainakin lienevät varsin mukavat. Toisessa ääripäässä sitten jotkin Michelin pilot sportit mutta ovatko sitten niin paljon paremmat kun hinta yli tuplaantuu?
Millä muut ajelee?Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMitäs renkaita porukka täällä suosittelee? Alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan ajankohtaista hankkia jotkut renkaat noille MK:n vanteille. Vanteet ovat 9,5x18 sekä 11x18 ja eturengas olisi 245/40 ja takarengas joko 275/35 tai 285/35. Tuo 285/35 olisi parempi pari tuolle 245/40 eturenkaalle mutta siinä koossa on vissiin hieman vähemmän renkaita tarjolla. Tavoitteena olisi oikeastaan mahdollisimman mukavat renkaat eli hiljaiset ja pehmeät. Omien kokemuksien mukaan halppis nankangit ainakin lienevät varsin mukavat. Toisessa ääripäässä sitten jotkin Michelin pilot sportit mutta ovatko sitten niin paljon paremmat kun hinta yli tuplaantuu?
Millä muut ajelee?G31 530e xDrive -21, Audi TT -99
Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e
Comment
-
-
Csi:ssä takana alla Kumhot ja edessä Nankangit. Jälkimmäiset ovat hieman löysät raskaaseen etupäähän. Koko orkkis 285/35 ja 245/40. Auto on reilusti madallettu, joten takakaaria piti rullailla.
Kasissa minulla taitaa olla 265/35 ja 235/40 alla. Takana jotkut vanhat saksankitkat () ja edessä muistaakseni Avonit.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostCsi:ssä takana alla Kumhot ja edessä Nankangit. Jälkimmäiset ovat hieman löysät raskaaseen etupäähän. Koko orkkis 285/35 ja 245/40. Auto on reilusti madallettu, joten takakaaria piti rullailla.
Kasissa minulla taitaa olla 265/35 ja 235/40 alla. Takana jotkut vanhat saksankitkat () ja edessä muistaakseni Avonit.
Sitä olen tässä pohdiskellut että koska minun MK:t ovat vieläkin leveämmät eli 11" niin kuinkahan mahtaa käydä tuon 285/35 takarenkaan kanssa. Laskennallisesti nämä tulevat siis noin 6mm ulommas kuin Alpinan vanteet joten hieman pelkään kaarikosketuksia. Toisaalta jos ajattelee ET:n kannalta tilannetta niin alpinassa kun on 285 ET:llä 20 ja MK:n vanteessa taas 285 ET:llä 21 niin teoriassahan renkaan olkapää pitäisi jäädä suunnilleen samaan kohtaan. Sivusuunnassa ainoastaan MK:lla rengas hieman venyy enemmän kuin Alpinalla.
MK käytti alunperin takana 275/35 rengasta mutta minun makuuni se on liian kapea 11" vanteelle. Lisäksi koska edessä kuitenkin on 245/40 niin tuo 285/35 on parempi pari sen kanssa. Aika pohdintaa on, ottakaahan muutkin kantaa ajatuksiini.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Tuli hieman tutkittua tarkemmin noita rengaskokoja ja vetää sen verran takaisin että kyllähän se 275/35/18 näyttäisikin olevan lähempänä tuota 245/40/18 kuin mitä se 285/35/18 olisi. Eroa halkaisijoiden välillä vähemmän joten kyllä se rengaskoko sitten se 275 täytyy olla takana. Enää pitäisi ratkaista mikä rengasmerkki olisi hyvä? Pitäisikö kerrankin ostaa ns. kunnon renkaat eli michelin pilot sportit????Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostHmmm... Kumhot ovat käsittääkseni leveämmän puoleisia renkaita muihin valmistajiin verrattuna. Nankangit ainakin ovat kapeampia kuin kumhot. Millä ET:llä ne sinun takavanteet mahtavat olla ja minkä levyiset koska myös esimerkiksi Alpinan alkuperäinen e31 takavanne on 10,5" leveä ET:llä 20 ja niissäkin on vakio rengaskoko 285/35. Csi:n alkuperäinen takavannehan on ainoastaan 9,5" leveä ja ET on jotain 24 luokkaa joten 285 ei ole mikään ongelma siinä koska on niin sisällä ja lisäksi puserrettuna kapealle vanteelle.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment