Originally posted by mikae34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by PappaST View PostNo siis kun niitä mersun kumeja on asteikolla "ykkösestä-vitoseen".
Ykkönen on matalin kumi ja vitonen taas vastaavasti korkein kumi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJos ei marmorilta lähde hommaamaan, niin KL-varaosilta varmaan löytyy? Muita hankintapaikkoja ja n. hintaa vielä sanoa? Jos ostaisi samantein useampaa paksuutta, että voi sitten kokeilla...:think
Motonetissä näyttäs olevan kans. 3-5€/ kpl, riippuen kuinka paksuja ottaa.
Motonetin katalogin mukaan:
ykkösen kumi 5mm
kakkosen kumi 9mm
kolmosen kumi 13mm
nelosen kumi 17mm
vitonen 21mmBMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostMotonetissä näyttäs olevan kans. 3-5€/ kpl, riippuen kuinka paksuja ottaa.
Motonetin katalogin mukaan:
ykkösen kumi 5mm
kakkosen kumi 9mm
kolmosen kumi 13mm
nelosen kumi 17mm
vitonen 21mmNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostSuosittelisin ottamaan sen korkeamman vaihtoehdon niiden kahden välillä mitä miettii. Mun mielestä se millimäärä ei ollut suoraan verrannollinen siihen paljonko auto nousee. :think (näin muistelisin)
Muistelisin kuulleeni huhua, että nuo jousikumien paksuudet riippuivat samassa korimallissa moottorista ja varusteista. Eli mesessäkin noilla kumeilla olis tehty just sitä, mitä sä olet tehnyt kasissa, eli hienosäätänyt alusta korkeutta.
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostSuosittelisin ottamaan sen korkeamman vaihtoehdon niiden kahden välillä mitä miettii. Mun mielestä se millimäärä ei ollut suoraan verrannollinen siihen paljonko auto nousee. :think (näin muistelisin)Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJoo, ei varmasti nosta mainittua millimetrimäärää. Olet varmaan oikeassa, haluan nostaa takapäätä "reilusti" eli täytyy tutkia kevättalvella asiaa tarkemmin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by jx166 View PostMoi, voin suositella sellaista Hans Jörgeniä, jonka meili on [email protected]. Tööttää sinne meiliä ja kerro tarpeestasi. Netistä löytyy kaverin osaamisesta juttua. Homma toimi kuin junan vessa ja maksaminen tapahtui vasta kun Mid palasi Suomeen ja todettiin toimivaksi.
Edit: Kaverin oikea nimi on Guido Kulka ja korjailee puoliammattimaisesti työn ohessa kaikkea autoelektroniikkaa. Voit kirjoitella englanniksi.
Erinomainen roadtrip tiedossa - autot tykkää kun niillä ajetaan, puhumattakaan kuskista!
Lähetin oman näyttöni Guidolle reilut kolme kuukautta sitten tietäen, että hän on kiireinen ja jos näytössä on jotain isompaa kuin kaapelivika, niin sitten homma kestää kauan. Näytössä oli suurin osa pikseleistä kateissa ja se oli lähes lukukelvoton, kuten P-J:kin totesi miitissä ajaessaan.
Parin viikon kuluttua tuli valokuva, jossa kaikki muut pikselit olivat elossa paitsi keskimmäisin vaakarivi. Guido antoi kaksi vaihtoehtoa:
-lähettää minulle viallisen (paremman kuin lähetin hänelle) näytön takaisin ilman korjausveloitusta, koska näyttö ei täytä hänen laatustandardejaan, tai
-joudun odottelemaan pidempään ja hinta on noin 300 euroa.
Pienen mietinnän jälkeen päätin maksaa ja odottaa.
Syynä oli vika piirilevyllä olevissa näytönohjausprosessoreissa. Piirilevy oli saanut kipeää kosteudelta ja sittenhän tarina onkin tuttu vikajuttu.
Tänään näyttö tuli postista kotiin. Jo postissa revin huolella pakatun paketin auki ja parkkiksella piuha kiinni, että saan tietää, miksi CHECK-valo pimahtaa palamaan. Jarruistahan se pimputti, eli ei mitään vakavaa, vaan jokin johtohäiriö, koska palat on ok (takaa sisempiä tosin ei oikein nähnyt renkaanvaihdon yhteydessä).
Näyttö oli kirkas ta terävä kuin fullHD-telkkari. Täydellinen!
Mitä maksoi?
Noin 380 euroa rahteneen Saksaan ja takaisin.
Miksi niin kallis eBayn noin satasen hintaisiin "korjaussarjoihin"?
MIDiin vaihdettiin näyttö, lattakaapeli ja pikseleitä ohjaava piirilevy, sekä kaikki lamput.
Guido tarjosi minulle halpisvaihtoehtona veloituksetonta lattakaapelinvaihtoa, jolloin keskirivi olisi jäänyt pimeäksi piirilevyvian takia. Tällöin olisin päässyt alle viidenkympin postikuluilla, mutta valitsin itse kalliimman vaihtoehdon.
Googlaamalla 'BMW E31 MID' voi todeta, että korjaussarjoja saa satasella ja tässä tapauksessa "satasen suutari" tekee helposti yli viidensadan vahingon tuhoamalla MIDin osaamattomuuttaan. Ja olipa Saksassa eBayn kautta myynnissä jokin aika sitten rikkonainen MID hintaan 495.
E31:n MID on katoavaa luonnonvaraa, joka loppuu ennen kuin öljy lähteistään, joiden jalostustuotteella E31 kulkee nautinnollisesti.
Guido kertoi jossain mailissaan, että hänen merkittävä asiakas on BMW itse ja että hänellä on xx kappaletta näyttöjä korjattavana BMW:n kautta.
Jos joku on purkamassa omaa Kasiaan ja näytölle ei ole käyttöä, tarjotkaa sitä Guidolle.
Uusia Media Information Displayta ei enää saa. Ei koskaan. Pelastakaa jäljellä olevat MIDit.
Puuh, mikä vuodatus yhden näytön takia.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View Post:think Mielenkiintoista tietoa.
Mullakin on pientä vikaa midissä mutta on luettavissa. On käynyt joskus
mielessä että korjauttaisiko sitä jossakin vai antaisiko olla.
Muutaman satasen hinta ei ole paha harrasteauton kohdalla.
Edelliseen E34:een en olisi missään tapauksessa tuhlannut moista rahaa, mutta tässä Kasissa näen sen investointina. Kun/jos auto on loppu, niin toimivasta MIDistä saa helposti kivat suolarahat.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
Comment