Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    Supersprintiä Smiidi kuitenkin vielä tarjoaa.

    Kysyitkö Marteliuksen x-pipen hintaa?

    Eisenmanniin kallistuu.

    Palaan tuohon autoosi myöhemmin, mutta jos on ramin vanha, on se mulla Excelissä. Hyvä tietää kuitenkin, että se on nyt sinulla!
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4992
      • Forssa

      Eli kuka meistä nyt soittaa Schmiedmanille ja kysyy hintaa? Kolme ottajaa m70 mallin putkelle, eikö niin? Vai oliko Lakun tarkoitus tilata Csi:n putki?
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        Originally posted by mikae34 View Post
        Eli kuka meistä nyt soittaa Schmiedmanille ja kysyy hintaa? Kolme ottajaa m70 mallin putkelle, eikö niin? Vai oliko Lakun tarkoitus tilata Csi:n putki?
        Csi:n putki kyllä joo.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • BeiSSi
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 62
          • Kuopio

          Originally posted by mikae34 View Post
          Eli kuka meistä nyt soittaa Schmiedmanille ja kysyy hintaa? Kolme ottajaa m70 mallin putkelle, eikö niin? Vai oliko Lakun tarkoitus tilata Csi:n putki?
          Laitoin äsken sähköpostikyselyn suoraan Eisenmannille Saksaan, odotellaas mitä vastaavat sieltä. Olin kyselyssä hieman optimistinen ja menin kehumaan että tilausmäärä todennäköisesti kasvaa kolmesta ylöspäin.
          Joten nyt vois porukka ilmoittautua jos kiinnostaa putkiston hankinta!!

          edit:
          Sieltäpä tulikin vastaus nopeasti:
          Dear Mr. Leinonen,

          thank you very much for your enquiry. Yes it is possible to purchase exhausts direct at us as we do not have a sole distributor in Finland.
          Much to our regret we must inform you, that Eisenmann Exhaust Systems GmbH does not produce/offer any exhausts/rear muffler for the BMW E31 850CSI with S70 engine.
          Eisenmann offers exhausts for the M70 and M73 engine.
          The total price for 1 x 850i M70 SPORT + 1 x 850i M70 RACE incl. shipping to Finland is 2.600 Euro (incl. 19% German VAT).
          The production time is approx. 3 - 4 weeks after placing the order / prepayment money receipt on our account.
          We are looking forward to your order.

          Mit freundlichen Grüßen / With best regards

          i.V. Sven Johann
          Last edited by BeiSSi; 22-06-2016, 09:52. Reason: @ vastaus tuli
          E31 850i

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            Originally posted by BeiSSi View Post
            Laitoin äsken sähköpostikyselyn suoraan Eisenmannille Saksaan, odotellaas mitä vastaavat sieltä. Olin kyselyssä hieman optimistinen ja menin kehumaan että tilausmäärä todennäköisesti kasvaa kolmesta ylöspäin.
            Joten nyt vois porukka ilmoittautua jos kiinnostaa putkiston hankinta!!
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4992
              • Forssa

              Originally posted by BeiSSi View Post
              Laitoin äsken sähköpostikyselyn suoraan Eisenmannille Saksaan, odotellaas mitä vastaavat sieltä. Olin kyselyssä hieman optimistinen ja menin kehumaan että tilausmäärä todennäköisesti kasvaa kolmesta ylöspäin.
              Joten nyt vois porukka ilmoittautua jos kiinnostaa putkiston hankinta!!

              edit:
              Sieltäpä tulikin vastaus nopeasti:
              Dear Mr. Leinonen,

              thank you very much for your enquiry. Yes it is possible to purchase exhausts direct at us as we do not have a sole distributor in Finland.
              Much to our regret we must inform you, that Eisenmann Exhaust Systems GmbH does not produce/offer any exhausts/rear muffler for the BMW E31 850CSI with S70 engine.
              Eisenmann offers exhausts for the M70 and M73 engine.
              The total price for 1 x 850i M70 SPORT + 1 x 850i M70 RACE incl. shipping to Finland is 2.600 Euro (incl. 19% German VAT).
              The production time is approx. 3 - 4 weeks after placing the order / prepayment money receipt on our account.
              We are looking forward to your order.

              Mit freundlichen Grüßen / With best regards

              i.V. Sven Johann
              Hieno homma. Olen mukana ainakin.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Miten tuo s70 koneen putki eroaa m7x koneisten putkesta?
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by Tonton View Post
                  Miten tuo s70 koneen putki eroaa m7x koneisten putkesta?
                  CSI:ssä 60mm putkea takaosa ja metallikatit, muissa 55mm putkea ja keraamiset katit. Etuosa samanlainen
                  Last edited by Morkai; 22-06-2016, 21:14.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17529
                    • Turku

                    Originally posted by Tonton View Post
                    Miten tuo s70 koneen putki eroaa m7x koneisten putkesta?
                    Originally posted by Morkai View Post
                    CSI:ssä 60mm putkea takaosa ja metallikatit, muissa 55mm putkea ja keraamiset katit. Etuosa samanlainen
                    Uutta tietoa. Joka tapauksessa juuri 2 viikkoa sitten yksi Ebay-myyjä saksasta vastasi minulle, että se on ahtaampi eli rajoittaa tehoa.

                    "
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Hantte
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 350
                      • Helsinki

                      Originally posted by Laku View Post
                      Uutta tietoa. Joka tapauksessa juuri 2 viikkoa sitten yksi Ebay-myyjä saksasta vastasi minulle, että se on ahtaampi eli rajoittaa tehoa.

                      "
                      Pakoputki on hankala elementti voimantuotannossa. Aikoinaan "Isot Pojat" opettivat, että kaikki mikä on pakosarjan (pakokanavien yhdistämisen) jälkeen, on vain tehohäviötä.
                      Sitten ovat naapurit ja viranomaiset asettamassa rajoituksia äänille ja päästöille, jotka harvemmin sopivat maksimaaliseen tehoon/vääntöön.

                      Ja kaikkein hankalin on se pakokaasujen vaihteleva määrä putkistossa. Putkiston pitäisi pystyä samaan suorituskykyyn pienillä ja isoilla kierroksilla, eli alle 1000 rpm:stä yli 6000 rpm:ään. Kasin yhdessä putkessa virtaa siis pakokaasuja yläkierroksilla jopa kuusinkertainen määrä verrattuna alakierroksiin. Molemmissa tapauksissa kaasujen virtauksen tulisi olla mahdollisimman laminaarista, ettei syntyisi liikaa vastapainetta tai sykettä, joka haittaisi pakotahdin aikaista tyhjentymistä, vaan kaasun massavirta pitäisi koko ajan liikkeen kohti pakoputken päätä "imien" uudet kaasut mukaansa.

                      Helpoin korjaus on tietenkin ahdin (turbo tai remmi), jolloin moottoriin työnnetään väkisin tarpeeksi uutta tavaraa, että vanhan jämät eivät haittaa.
                      Toinen ratkaisu on muuttuvavirtauksinen pakoputki, jossa virtausnopeus säilyy optimaalisena läpi koko kierrosalueen, mutta hintalappu on äkkiä ahtimen luokkaa.
                      Kolmas, ja yleisin, ratkaisu on kompromissi. Tehdään putkistosta niin iso, että se ei rajoita maksimia, mutta ei myöskään aiheuta paluusykettä alakierroksilla.

                      Isot putket toimivat siis paremmin yläkierroksilla ja pienet alakierroksilla. Katselin juuri Ferrari 250 Berlinettan (3 litrainen V12) putkia ja ulostulot (4 kpl) olivat ehkä yli 30-millisiä, mutta arvatenkin hyvin tarkkaan laskettuja ralliauton putkia. Toki niistä puuttui teiniämpärien kumina, mutta vuoden 1957 raaka voima oli tarjolla äänissäkin.

                      Summa summarum: ääniä saa, kun haluaa, mutta tehot pitää laskea oikein.
                      Hantte
                      Z4 sDRIVE 35i, -09
                      ex: E31, 850i, -91

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        Olikos sen Eisenmannin kimppatilaus nyt tarkoitus edetä vai ei? Minä ainakin olisin ottamassa pöntöt.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17529
                          • Turku

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Olikos sen Eisenmannin kimppatilaus nyt tarkoitus edetä vai ei? Minä ainakin olisin ottamassa pöntöt.
                          Odotan samaa tietoa. Mukana olisin myös.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • BeiSSi
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 62
                            • Kuopio

                            Tuli viestiä Marteliukselta, kun kyselin aiemmin kimppahintaa:
                            "Terve
                            Anteeksi vastauksen hitaus.
                            Kolmen auton setti vähentää kustannuksia 25-30% / auto.
                            Yhden auton räätälöinti takavaimentimien osalta kustantaa n. 1500€ ja
                            catback-versiona n. 1900€.
                            Olen koittanut puntaroida ääniasiaa. Arvelen että haluat autoon
                            teräväsävyisen V12-laulun.
                            Sen saavuttaminen saattaa vaatia keskivaimentimen poiston koska se
                            vaimentaa korkeita taajuuksia.
                            Haasteeksi tulee matalien taajuuksien vaimentaminen niin että halutut
                            äänet eivät vaimene.
                            Matalat taajuudet aiheuttavat autoon harmillisen sisämelun. Auton kori
                            vaimentaa eniten korkeita taajuuksia joten ne pitää saada tarpeeksi
                            voimakkaina ulos."

                            Mitä porukka on mieltä?
                            Tuli ostettua uus hifi-vahvistin ja pikkusen on budjetti tiukilla ja rouva hiilenä, mutta kyllä minäkin kimppatilaukseen tulen.

                            Btw: kukahan tuli vihreällä kasilla vastaan pikkusen Jyväskylästä Kuopioon päin viimeviikon perjantaina?
                            E31 850i

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 4992
                              • Forssa

                              Originally posted by BeiSSi View Post
                              Tuli viestiä Marteliukselta, kun kyselin aiemmin kimppahintaa:
                              "Terve
                              Anteeksi vastauksen hitaus.
                              Kolmen auton setti vähentää kustannuksia 25-30% / auto.
                              Yhden auton räätälöinti takavaimentimien osalta kustantaa n. 1500€ ja
                              catback-versiona n. 1900€.
                              Olen koittanut puntaroida ääniasiaa. Arvelen että haluat autoon
                              teräväsävyisen V12-laulun.
                              Sen saavuttaminen saattaa vaatia keskivaimentimen poiston koska se
                              vaimentaa korkeita taajuuksia.
                              Haasteeksi tulee matalien taajuuksien vaimentaminen niin että halutut
                              äänet eivät vaimene.
                              Matalat taajuudet aiheuttavat autoon harmillisen sisämelun. Auton kori
                              vaimentaa eniten korkeita taajuuksia joten ne pitää saada tarpeeksi
                              voimakkaina ulos."

                              Mitä porukka on mieltä?
                              Tuli ostettua uus hifi-vahvistin ja pikkusen on budjetti tiukilla ja rouva hiilenä, mutta kyllä minäkin kimppatilaukseen tulen.

                              Btw: kukahan tuli vihreällä kasilla vastaan pikkusen Jyväskylästä Kuopioon päin viimeviikon perjantaina?
                              No minä en kauheasti lämpene tuolle Marteliukselle tälleen kylmiltään. Se pitäisi kyllä ensin nähdä ja kuulla minkälainen se olisi. Toisin sanoen siis jonkun pitäisi se melkeinpä ensin teettää ja vasta sitten tietäisi haluaisiko samanlaisen. Olen hieman skeptinen sen suhteen. Mitä materiaalia Martelius käyttää? Ruostumaton se pitäisi olla minun mielestäni.

                              Sinänsä minulla ei ole Marteliusta itseään mitään vastaan. Edelliseen harrasteautooni Martelius räätälöi peltipakosarjan ja sen jatkeeksi supersprintin putkiston. Työn laatu oli hyvää mutta supersprintin putki mätäni kyllä yllättävän nopeasti! Pakosarjan Martelius teki kyllä hienosti ja se soi siellä autossa edelleen.

                              Jotenkin kuitenkin näkisin kasissa Saksalaisen laatuteräksen kurkistamassa takapuskurin alta mieluummin
                              Last edited by mikae34; 10-07-2016, 13:03.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • BeiSSi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 62
                                • Kuopio

                                Siinäpä se ongelma onkin tuon Marteliuksen kanssa kun ei tiedä lopputuloksesta etukäteen ja vaikka tuskin huono olisi missään tapauksessa,
                                niin jää kuitenkin kalliimmaksi kuin Eisenmann. Milloin tilataan, onko toiveita?
                                E31 850i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎