Puolen vuoden sisään kai tulee myyntiin. Vaikka olen dissannut bemarin kyvykkyyttä tehdä sähköauto niin nyt näyttää valoisammalta. Speksit on aika kivat ja ei teslan laaduttomuusongelmia. Netissä pohditaan jopa 5 alkavaa hintalappua jota en usko 8 varmaan lähempänä. Onko kellään sisäpiiritietoa mihin hinta tulee asettumaan? Entä koska tilauskirjat aukeaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by duckland View PostPuolen vuoden sisään kai tulee myyntiin. Vaikka olen dissannut bemarin kyvykkyyttä tehdä sähköauto niin nyt näyttää valoisammalta. Speksit on aika kivat ja ei teslan laaduttomuusongelmia. Netissä pohditaan jopa 5 alkavaa hintalappua jota en usko 8 varmaan lähempänä. Onko kellään sisäpiiritietoa mihin hinta tulee asettumaan? Entä koska tilauskirjat aukeaa?
-
-
Jos alkaa hinta 8, 5 sijaan, ihmiset ostaa ix3, joka tod näk ainakin yhtä tilava ja range kuitenkin hyvä vaikka maasturi onkin. Kyselin juuri eilen Laakkoselta tietoa i4 hinnoista, ei tietoa ja ei tietoa edes siittä milloin voisi tietoa olla odotettavissa. Monelle ei väliä onko tehos 500heppaa vai vaan noin 200-300 heppaa. Enempi aina parempi, mutta millä hinnalla.
Comment
-
-
Huhuja hinnasta on, kunpa tietoa... Miettisin, että kilpailisi Model 3 kanssa. Tämä tarkoittaisi 50k€ hintaa alkaen mallilta. Taas 80k€ menee jo S:n kanssa samoihin ja autojen ulkomitat taitavat kyllä poiketa.
Sähköstähän saa "helposti" tehoja, koska iso akku tulee pitkän rangen takia, joka kallein tehoon vaikuttava konponentti, sit vaan heitetään sähkömoottorit joissa ei ilmeisesti kovin suurta vaihtelua kuitenkaan tehon suhteen. Tämä kai Teslan kyvykkyys on ollut luoda 50k€ perhesedan Model 3, joka kuitenkin kiihtyy sataseen 5s.
Sit vaan hankintuet tappiin, niin kohta saa 40ke 500hp Bemarin, jonka kulkuenergian hinta parisen euroa sadalle kilometrille. Kelpaisi.
.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Jos hinta menee tonne, niin sitten tarvittas BMW:ltä kyllä pikaisesti jotain Model 3 SR:n ja Mustang Mach E:n, sekä ehkä ID.3 ja ID.4 hintaluokkaan menevää menopeliä. Näiden alkaen mallit alkaen jopa 40k€. i3 on auttamatta pieni, niin akun kuin muunkin osalta. Model 3 SR on 50k€ ja siinä on vakiona oikein kelvot varusteet: panoraama, perus autopilot, sähköpenkit, nahkasisusta, range 200 - 450km ja 0-100 5.x sekuntia. Toki esitetyillä spekseillä pitää verrata SR:n sijaan LR:ään tai Performanceen, sit hinnat erit. Mut aika monelle tuo 50k€ raja alkaa olla kipukynnys.
Hinta voi kyllä olla ihan hyvin 65k€ luokkaa ja joskus tulee sit pienempi porrasperä, joka tuolla 40k€. Ihmetyttää et julkaistaan auto, ilman tietoja hinnasta ja sisustasta.Last edited by ///Jone; 17-04-2021, 13:39.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Jos ajattelee bensapuolella X3 hintaa vs. 4er, niin X3 on melkein 10 tonnia kalliimpi(riippuu mallista).
Uskon, että tuo i4 saatetaan lanseerata jollain hirmukoneella joka maksaa(vertaa M3/4), ja perus settiä 200+/- 50hp tulee sen jälkeen myyntiin, Model 3 hintaluokassa.
Jos ei, jää luu käteen.
Siis jos i4 alkaa olemaan samoissa hinnoissa kuin ix3.
Comment
-
-
Bimmerpostin puolella pyöri, että 2.6.2021 tulisi lisää tietoa tästä mallista.
Suomesssa vielä, jos hankintatuen rajana säilyy 50k€, niin sen ylittäville tulee penaltyä Model 3 SR+ vastaan, joka juuri tuon alle. Hankintatuen korotuskin todennäköinen, kun 6 milj.€ tukiraha ei mene jakoon nykymallilla (vain 35% käytetty 2018-2021 varatusta tuesta). Toki SR+ on hieman eri tuote etenkin alustan, ohjauksen ja ovien laadun osalta, verraten vaikka G20. Lisäksi penkki melko lättänä ja aika pehmeä vr. BMW sportit. Sisustan materiaalit ihan hyvät.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostSuorituskyky noin ///M4 tasoa joten mun veikkausta että hinta tulee olemaan noin 120tonnia täällä paskalandiassa.
Joku +80k€ ois aikamoinen teko Bmw:ltä. Sitten tää ois kyllä ihan omissa luokissaan, melkein Taycanin ja Audin GT:n kanssa.
Autoveroahan näissä muutamia tonneja.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Hinnoissa pitää muistaa, että oikeilla markkinoilla nämä sähköautot joutuu kilpailemaan autoverottomia bensa-autoja vastaan. Eli suomessa nämä autot saa ison veroedun hinnassa. joku uusi m3 maksaa 80 tonnia about saksassa uutena niin aika vaikea on kuvitella tollasen perusauton hinnaksi 80T€. Mutta sehän näyttää sen onko toi vielä testimalli vai ei.
Comment
-
-
Niin ja olis outoa jos esim bensa 4 maksais saman verran kuin X5... Nythän 80k tuo uusi iX ja sehän on X5 kokoinen, joten pikkuinen sedan ei voi maksaa takavetona lähellekään tuota. Siis jos kauppaa meinaavat käydä. Tänään palautin iX3 koeajosta ja sen hintaa laskettiin juuri. Asiaan varmaan vaikutti se, että seuraavalla kympilukemalla saa täysin uuden sähkömaasturin, mikä on vielä kokoa kookkaampi.
Comment
-
-
Auto Motor und Sportin mukaan takavetoinen maksaisi noin 48keuria ja tuo M-sportmalli ~60keur. Nämä siis lähtöhintoja, tuohon päälle sitten varusteet oman maun mukaan, hyvin varusteltu M-sport alkanee kasilla Suomessa. Lisää tulee myös Suomen korkeammasta alvistaja autoverosta.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Comment