Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1080
    • Espoo

    Mä veikkaan homman koostuvan kolmesta tekijästä:

    - varusteet. Edelleen joku kombo tulee nopeammin kuin toinen, vaikka molemmat vaikuttaisivat karvalakeilta.

    - vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.

    - tuotantokapasiteetti, joka on nyt paljon paremmin selvillä kuin vaikka vuosi sitten ja jälleen uusia tilauksia menee vanhojen edelle uusiin väleihin.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      Originally posted by PNM2 View Post
      Mä veikkaan homman koostuvan kolmesta tekijästä:

      - varusteet. Edelleen joku kombo tulee nopeammin kuin toinen, vaikka molemmat vaikuttaisivat karvalakeilta.

      - vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.

      - tuotantokapasiteetti, joka on nyt paljon paremmin selvillä kuin vaikka vuosi sitten ja jälleen uusia tilauksia menee vanhojen edelle uusiin väleihin.

      Kuulostaa järkeviltä perusteilta. Myös se, että annettaisiin "etusija" uudelle tilaukselle olisi liiketoiminnan kannalta perusteltua, ne vanhemmat tilaajathan lienee hyväksyneen jo pitkän toimitusajan, saadaan sit tilauskirjat pulleeksi myös niiden osalta jotka eivät haluaisi odottaa. Voi myös olla hyvä tuotannollinen syy, että vanhoja ei muuteta, vaan väleihin laitetaan uusia. Muutos saattaisi aiheuttaa tunnistamattomia riskejä, olisiko x komponentti paikassa x jne. Helpompi katsoa vaan uusi johonkin väliin. Melkoinen logistinen hienous tai ongelmavyyhti tuollainen auton kokoonpano...
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • JPM50
        Bimmer Rookie
        • May 2022
        • 199
        • Helsinki

        Melko pahoja ongelmia on kyllä myös kuljetuksissa, sillä luulisi, että valmis tuote toimitetaan asiakkaalle asap, jotta saadaan rahat pois parempaan käyttöön.
        i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by PNM2 View Post
          Mä veikkaan homman koostuvan kolmesta tekijästä:

          - varusteet. Edelleen joku kombo tulee nopeammin kuin toinen, vaikka molemmat vaikuttaisivat karvalakeilta.

          - vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.

          - tuotantokapasiteetti, joka on nyt paljon paremmin selvillä kuin vaikka vuosi sitten ja jälleen uusia tilauksia menee vanhojen edelle uusiin väleihin.
          Vaikea uskoa tuota ekaa kohtaa. Jos täälläkin on karvalakki e40 mallia joutunut odottamaan 11 kk ja toinen saa e40 M Sportin 2 kk tilauksesta.
          Auto perusvarusteilla ei voi olla huono kombo, ainakaan helpolla, koska sen ei pitäisi joutua odottamaan lisäkomponentteja = lisävarusteita. Tiedä sitten tuotakin.

          Toivottavasti tuo toinen kohta ei ole totta. Ne, jotka tilasivat alkupäässä, yleensä luulisi olevan ns. Kanta-asiakkaita (ennenkin tilanneet samaa merkkiä).
          Jos niitä kohdellaan huonosti niin ei hyvä.

          Varmasti on tuotantokapa tässä kohtaa paremmin selvillä, kun on mallin valmistushistoriaa jo hetki takana.
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Gifu
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1666
            • Vantaa

            Moro. Tuli tos vuos ajeltua ja harjoteltua 530e -21 pelkällä sähköllä ajelua 12tkm, oppi sniiduilee ja säästää, mut hölmöltä tuntu ajaa 300heppasella autolla vain sähköllä. Sit rupes pikkuhiljaa i4 hiipii mieleen ja just toi edrive40 malli, alkukesästä alko kunnolla kuumottaa ja kelailu et mistä sen semmosen sais, ei ollu tarjolla ja uuden jonotukseen ei jaksanu lähteä. No sit heinäkuussa oli SCClle tulossa myyntiin ajamaton musta karvalakki msportti i4, soittoa liikkeeseen, sain vaihdossa g30stä saman minkä maksoin vuos sitten joten kaupat tehtiin. Elokuun lopulla sain i4n alle, vähän joutu oottelee et valmis auto tuli suomeen, mikä siinä sit kestikään, en tiedä. Mut joo, kylmiltä ostin, ei ollu aikasempaa kokemusta i4sta, tykästyin heti voimalinjaan ja kulkupuoleen, vähä erilaista ku g30 100heppasella sähkömoottorilla ajelu, ulkonäkö omaannäköön vimosen päälle ja muutenkin sähkö i4 ihan täydellinen omaan käyttöön. Pari asiaa rupes kuitenkin melkei heti vähä syömään, sporttipenkit erittäin äpämukavat mun kroppaan, ja varsinkin ku olin jo tottunut vitosen sportteihin, en osannut arvata et näin kävis, reidet makas istuinosan sivutukien päällä, paino reisien taka sivuille tosi ärsyttävästi. Toinen oli toi vakkari alusta, ihan liian jojo mun makuun noille tehoille ja tolle painolle ja jotenkin toi karvalakki varustuskin rupes ton hintasessa autossa hitusen vaivaa mieltä. No sit alko haaveilu adaptiivisestä alustasta ja ämmä penkeistä, mitkä omaan perseeseen tuntu paljon paremmalta ku kävin testailee, aika pienestä kiinni tämäkin touhu. No kuukaus meni ja SCClle tuli myyntiin 8k ajettu saksan tuliainen brooklyn grey metallic msportti lähes kaikilla herkuilla, auto alko sen verran kuumottaa et ei muutakun sapphire black i4 alle ja moikkaamaan automyyjää. Saatiin melko vaivattomasti vaihto toteuttettua, brooklyni alle ja sapphire blackki jakoon. Nyt ollukki sit yhtä hymyä auton vaihdon jälkeen, eipä tässä muuta käyttikselta vois enää toivoa, on hieno peli. Raikas hieno väri ja varusteita sopivasti mitä tän hintasessa pelissä pitää ollakki Laitetaan muutama kuva laitoksista tukemaan tarinaa

















            Last edited by Gifu; 09-10-2022, 17:40.
            g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
            z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
            e34 540iA -93 calypsorot metallic

            ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

            Comment

            • PNM2
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2015
              • 1080
              • Espoo

              Originally posted by BFI18 View Post
              Vaikea uskoa tuota ekaa kohtaa. Jos täälläkin on karvalakki e40 mallia joutunut odottamaan 11 kk ja toinen saa e40 M Sportin 2 kk tilauksesta.
              Auto perusvarusteilla ei voi olla huono kombo, ainakaan helpolla, koska sen ei pitäisi joutua odottamaan lisäkomponentteja = lisävarusteita. Tiedä sitten tuotakin.

              Toivottavasti tuo toinen kohta ei ole totta. Ne, jotka tilasivat alkupäässä, yleensä luulisi olevan ns. Kanta-asiakkaita (ennenkin tilanneet samaa merkkiä).
              Jos niitä kohdellaan huonosti niin ei hyvä.

              Varmasti on tuotantokapa tässä kohtaa paremmin selvillä, kun on mallin valmistushistoriaa jo hetki takana.
              Jos ei ole täydellistä varusteluetteloa, on turha verrata odotusaikoja. Varusteen hinta tai "status" eivät välttämättä myöskään ole ratkaiseva tekijä. Lisäksi karvalakkimalleja saattaa olla tilattu enemmän kuin "muuten karvalakki mutta M-sport" -malleja ja tämä vaikuttaa toimitusaikaan. Todennäköisesti autoja tehdään tiettyjen kriteerien mukaan läjä ja jos "karvalakki M-sport eDrive40" -läjässä sitten on tilaa yhdelle tilaukselle vaikka peruutuksen tai lisääntyneen kapasiteetin vuoksi, se valmistuukin nopeasti. Samalla naapuri odottelee puolitoista vuotta M50:tä.

              Bemarin tilausjärjestelmistä on kiinni, miten ne reagoivat peruutuksiin ja lisääntyneisiin tuotantoslotteihin. Voi aivan hyvin olla, että kaikki olemassaolevat pysyvät paikallaan ja uusia tulee väliin.
              Last edited by PNM2; 09-10-2022, 22:27.
              i4 M50
              ex: G30 530e xDrive M-Sport
              ex: F11 525d xDrive
              ex: F11 520d
              ex: E91 318i

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                Originally posted by PNM2 View Post
                - vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.
                Tätä olen kuullut myös muilta merkeiltä, esim. Audi. Myyjä sanoi että vanhat tilaukset ei tule millään ja uudet tulee heti. Eikä sen enempää osannut asiaa selittää.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5156
                  • Kuopio

                  Originally posted by Doni View Post
                  Tätä olen kuullut myös muilta merkeiltä, esim. Audi. Myyjä sanoi että vanhat tilaukset ei tule millään ja uudet tulee heti. Eikä sen enempää osannut asiaa selittää.
                  Aivan loogista, eivät kasvata asiakas määrää jolle täytyy tuotannon hitautta selitellä.
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • kobluna
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2018
                    • 132
                    • Espoo

                    Originally posted by Gifu View Post
                    Toinen oli toi vakkari alusta, ihan liian jojo mun makuun noille tehoille ja tolle painolle ja jotenkin toi karvalakki varustuskin rupes ton hintasessa autossa hitusen vaivaa mieltä.
                    Miten vertaisit adaptiivisen M-sport alustan comfort tilaa tuohon vakioalustaan? Onko jo comfort tila jäykempi kuin vakiossa vai miten tuo on säädetty? Sport on varmasti sitten tukevampi kuin vakio.

                    Comment

                    • JH.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 786
                      • PKS

                      Nyt tuli myyjältä ilmoitus, että tuotantopaikka on vahvistettu ja nyt ei enää pitäisi livetä taaksepäin . Toki voihan se laiva vielä upota :think
                      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                      Käyttis i4 eDrive40
                      Kesällä E36 M3
                      Radalla E36 325i track day tool

                      Comment

                      • tohevono
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 46
                        • All around world

                        Vuoden odottelu tuotti tulosta

                        Vuoden odottelun jälkeen viime viikolla saapui i4 M50 Supercharged varusteilla. On kyllä paras käyttöauto mitä ikinä olen ajanut. Mikään supersportti toi ei nimestään huolimatta ole, mutta muuten kyllä mainio peli…
                        Attached Files

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4996
                          • Paimio

                          Hieno tuo väri! Samalla ottaisin itsekin!

                          Mukavastihan näitä nyt alkaa tippuilla asiakkaille.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by JH. View Post
                            Nyt tuli myyjältä ilmoitus, että tuotantopaikka on vahvistettu ja nyt ei enää pitäisi livetä taaksepäin . Toki voihan se laiva vielä upota :think
                            Eli on statuksessa 150 jo? Menikö miten kauan 47 statuksesta tuohon 150:een?
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • Gifu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1666
                              • Vantaa

                              Originally posted by kobluna View Post
                              Miten vertaisit adaptiivisen M-sport alustan comfort tilaa tuohon vakioalustaan? Onko jo comfort tila jäykempi kuin vakiossa vai miten tuo on säädetty? Sport on varmasti sitten tukevampi kuin vakio.
                              Mukavuus comfortilla aikalailla sama ku perus alustassa, mutta äärikäyttäytyminen paljon parempi, pysyy tiessä paremmin adaptiivinen comfort kuin vakkarialusta ja sportti onkin sit jo ihan eri maata. Kyllä tolla vakioalustallakin ihan hyvin pärjää mut välillä lapsettaa sen verran et kyl se sit ton adaptiivisen vaatii Sporttilla ajettaessa isoilla nopeuksilla tai mutkaiteillä nopeampaa ajoa on ero jo melkoinen.
                              g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                              z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                              e34 540iA -93 calypsorot metallic

                              ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                              Comment

                              • Gifu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1666
                                • Vantaa

                                Originally posted by tohevono View Post
                                Vuoden odottelun jälkeen viime viikolla saapui i4 M50 Supercharged varusteilla. On kyllä paras käyttöauto mitä ikinä olen ajanut. Mikään supersportti toi ei nimestään huolimatta ole, mutta muuten kyllä mainio peli…
                                Nätti väricombo
                                g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                                z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                                e34 540iA -93 calypsorot metallic

                                ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎