Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MeisterW
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2017
    • 306
    • Uusimaa

    iX 50 tuli hommattua, kun käytettyjen hinnoissa vihdoin reilu pudotus alaspäin. Kokemukset tähän asti: Ajokokemus todella hyvä, ketterä kaupungissa ja todella vakaa ja hiljainen maantiellä. Range nollakeleillä jotain 450km luokkaa (toki riippuu paljon kaikesta…). Ovet ei itseä ole häirinneet, toki lumikeleistä ei vielä kokemusta. X5 45e oli toinen vaihtoehto, mutta tämä tuntui että tässä saa vähän enempi erilaista ja edullisemmat käyttökulut.
    E39 M5 2002
    E70 X5 3.0sd 2008
    E83 X3 3.0i 2005
    G21 330e

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7521
      • Jyväshyvä

      Onko joku sovittanut G05:n 19" vanteita IX50:een? Tiedän että tehtaalta ei 20" pienempiä näihin ole saanut, mutta mahtuuko ne jarrujen koon puolesta? Vanteiden speksithän on aika samat G05:ssa ja akselimassa jopa isompi kuin iX50:ssä. Enkä nyt ole kiinnostunut kommenteista että ne ei ole yhtä energiatehokkaat ;-)
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • melperri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 246
        • espoo

        Originally posted by tiko4tiko View Post

        Kiitos päivityksestä ja rehellisestä sellaisesta, vaikka viilentää mulla viimeisetkin ajatukset iX:n osalta. Tämä vahvistaa käsitystäni iX:n sopivuudesta talveen omassa käytössäni.

        Tulin eilen illalla junalla kotiiin ja auton lämmitys ei ollut käynnistynyt etänä (todennäköisesti juna paskan netin vuoksi). Vaikka pakkasta ei paljoa ollut, kaikki ovet ja kahvat oli tukevasti jäässä Tuli mieleen, että mikäköhän olis ollut tilanne autossa, jossa on nämä nykyajan sähköautoiun hienoudet - paskat oven kahvat ja karmittomat ovet. Perinteisenkin desingin oviin sai laittaa jonkin verrran voimaa mutta varoen, että kahva ei jää käteen. Ja tottakai kotipihassa latausluukku ei sitten auennut lainkaan ilman lämminvesipussia, kuin superliimalla olisi luukku ollut kiinni. Mullahan auto on taivasalla läpi koko talven, niin kuin sullakin.

        Täytyy poistaa iX kokonaan seurannasta, ajanhukkaa näitä on mobile.de:sta bongailla, kun pähkäilyn ja vatuloinnin jälkeen päätyy mustalle listalle kumminkin, vaikka iX:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia.
        Noihin luukun ym jäätymisongelmiin aivan pistämätön väline on akkukäyttöinen lämpöpuhallin. Minulla on nykyään aina autossa mukana. Hyvin aukeaa jäätynyt latauslukko ja VAG kulkineen jäätyilevät takajarrut.

        Comment

        • tiko4tiko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2020
          • 787
          • Lappeenranta

          Originally posted by melperri View Post

          Noihin luukun ym jäätymisongelmiin aivan pistämätön väline on akkukäyttöinen lämpöpuhallin. Minulla on nykyään aina autossa mukana. Hyvin aukeaa jäätynyt latauslukko ja VAG kulkineen jäätyilevät takajarrut.
          Mini, E24, E90, G70
          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17513
            • Turku

            Originally posted by melperri View Post

            Noihin luukun ym jäätymisongelmiin aivan pistämätön väline on akkukäyttöinen lämpöpuhallin. Minulla on nykyään aina autossa mukana. Hyvin aukeaa jäätynyt latauslukko ja VAG kulkineen jäätyilevät takajarrut.
            Ei tuossa ole pelkoa luukun sulamisesta tai vaurioitumisesta? Johdollinen antaa 300-500 astetta... Käyttäisin itse kuumavesipussia, jota käytän muissakin lukko-ongelmissa.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6712
              • PK-seutu

              Originally posted by Laku View Post

              Ei tuossa ole pelkoa luukun sulamisesta tai vaurioitumisesta? Johdollinen antaa 300-500 astetta... Käyttäisin itse kuumavesipussia, jota käytän muissakin lukko-ongelmissa.
              Akkukäyttöisissä usein säädöt alkaen jopa 30 astetta. Itsekin tuli tuollainen hankittua viime talveksi kun 50€:llä sai akkuineen. Nolla kertaa kyllä toistaiseksi tarvittu, mutta sen kerran kun on pulassa niin on varmasti tyytyväinen ostokseen
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • MeisterW
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2017
                • 306
                • Uusimaa

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Onko joku sovittanut G05:n 19" vanteita IX50:een? Tiedän että tehtaalta ei 20" pienempiä näihin ole saanut, mutta mahtuuko ne jarrujen koon puolesta? Vanteiden speksithän on aika samat G05:ssa ja akselimassa jopa isompi kuin iX50:ssä. Enkä nyt ole kiinnostunut kommenteista että ne ei ole yhtä energiatehokkaat ;-)
                Jarrut ei tule 20” lähelle vanteen kehää, eli sen puolesta mahtunee helposti. Vakio ET tulee suht lähelle vanteen puolia, eli et luvun suhteen tarkempaa. Vakio 20” on 8,5J ET 28. Tuossakin koossa jo 60-profiilin renkaat, et sen puolesta ehkä ei pienempiä vanteita tarvitse laittaa?
                E39 M5 2002
                E70 X5 3.0sd 2008
                E83 X3 3.0i 2005
                G21 330e

                Comment

                • paavju
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 85
                  • Etelä-Savo

                  Harkinnassa vaihtaa X3 30e joko iX 40e tai X5 45e. iX:ien (40e) hinnat näyttää tulevan vauhdilla alas. Kun tätä ketjua lukee niin liikaa positiivisia kommentteja ei näy. Millaisia kokemuksia omistajilla on 40e:n talvirangesta? parilla lyhyellä koeajolla ei näytön antamat arviot vakuuttaneet, mutta mikä lie käytännön kokemus?Tuo X5 45e tosin tuntuu jollain tavalla enemmän autolta, yksi sellainen kerkesi jo olemaan mutta piti perua kauppa kun ei sitten lopulta ollut sitä mitä piti.

                  Comment

                  • MeisterW
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2017
                    • 306
                    • Uusimaa

                    Youtubesta tuli aiemmin katsottua ja mielikuva oli, että range näissä mieluummin yllättää ylöspäin odotuksiin nähden. iX40 varmaan 250-300km pääsee pakkasellakin. Norjan Björn näitä testaillut, 1000km matka kesti iX40 vain 10minuuttia kauemmin https://youtu.be/FtukSl-bFnw?si=1ZgQblA4AsItklyL 
                    E39 M5 2002
                    E70 X5 3.0sd 2008
                    E83 X3 3.0i 2005
                    G21 330e

                    Comment

                    • paavju
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2003
                      • 85
                      • Etelä-Savo

                      En ole oikeastaan kiinnostunut 1000 km stintistä, vaan mieluummin täyteen ladatusta rangesta vaikka -10 ja ylöspäin. Tuntuu ettei kukaan omistaja kehtaa sanoa käytännön rangea, liekkö sitten niin surkea?

                      Comment

                      • torso1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 354

                        No täyteen ladatusta akusta ja yli -10’C lämpötilassa ajamisesta ei vielä ole kokemusta kun iX taas vaihteeksi pajalla. Uusin softapäivitys ei tuonut merkittävää parannusta korkeajänniteakku ja voimansiirto -vikailmoituksiin. Lisäksi auto rupesi vuotamaan ÖLJYÄ jostain etuosasta lumihankeen. Ei kuulemma saa ajaa. Siellä se on nyt jo viikon ollut tutkittavana. Laina-autona volkkarin id4. Ihan mukava peli ajella vaikka range on pienen hivakka. No, iX on jo myyty ja katsotaan ajellaanko tuolla VW:llä uuden X5 50e:n luovutukseen saakka)

                        Comment

                        • tiko4tiko
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2020
                          • 787
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by torso1 View Post
                          No täyteen ladatusta akusta ja yli -10’C lämpötilassa ajamisesta ei vielä ole kokemusta kun iX taas vaihteeksi pajalla. Uusin softapäivitys ei tuonut merkittävää parannusta korkeajänniteakku ja voimansiirto -vikailmoituksiin. Lisäksi auto rupesi vuotamaan ÖLJYÄ jostain etuosasta lumihankeen. Ei kuulemma saa ajaa. Siellä se on nyt jo viikon ollut tutkittavana. Laina-autona volkkarin id4. Ihan mukava peli ajella vaikka range on pienen hivakka. No, iX on jo myyty ja katsotaan ajellaanko tuolla VW:llä uuden X5 50e:n luovutukseen saakka)
                          Joopa joo, vai että tälläinen on sähköautoarki siellä  Kun huomioi autojen sähkömallien pienen määrän, niin laatu vaihtelee kyllä aika isoissa ikkunassa, et ole ainoa. Osalla ei mitään, auto toimi niin kuin kuuluu, ja osa juoksee huollossa päivityksissä tai odottaa pahimilleen uusia osia (moottoreita) pitkiäkin aikoja. Oma 45e on toiminut murheita, pitää kyllä vielä tuumailla, onko sähkö-seiskan/viitosen hankkimisessa mitään tolkkua, ei innosta huollossa ravaaminen sitten yhtään.
                          Mini, E24, E90, G70
                          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                          Comment

                          • volvostabemariin
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2019
                            • 83
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by tiko4tiko View Post

                            Joopa joo, vai että tälläinen on sähköautoarki siellä  Kun huomioi autojen sähkömallien pienen määrän, niin laatu vaihtelee kyllä aika isoissa ikkunassa, et ole ainoa. Osalla ei mitään, auto toimi niin kuin kuuluu, ja osa juoksee huollossa päivityksissä tai odottaa pahimilleen uusia osia (moottoreita) pitkiäkin aikoja. Oma 45e on toiminut murheita, pitää kyllä vielä tuumailla, onko sähkö-seiskan/viitosen hankkimisessa mitään tolkkua, ei innosta huollossa ravaaminen sitten yhtään.
                            Eihän näitä yleistääkään kannata. Mulla on nyt ollut iX viikkoa vailla vuoden ja ei mitään huolen häivää. Paras Bemari mitä mulla on ollut (520xDrive, 530xDrive, 225xi, 2 x X3, X5 40e ja X5 45e)

                             

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 481
                              • Pohjois-Savo

                              Originally posted by torso1 View Post
                              No, iX on jo myyty ja katsotaan ajellaanko tuolla VW:llä uuden X5 50e:n luovutukseen saakka)
                              Toivottavasti 50e ei ole samanlainen pommi, joista jenkkifoorumilla lähes päivittäin raportoivat...
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • torso1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 354

                                Originally posted by bittivirhe View Post

                                Toivottavasti 50e ei ole samanlainen pommi, joista jenkkifoorumilla lähes päivittäin raportoivat...
                                No sen näkee sitten kun sen joskus saa. Eipä näytä sekään ihan ongelmaton olevan. Sen vielä kestän jos auto on softan yms. teknisten vikojen takia huollossa. Kyllä BMW yleensä nämä on saanut selätettyä. Mutta sitä en kestä et autossa ei ole kunnollisia ovenkahvoja, ikkunat sulkeutuu talvella väärälle puolella tiivistettä, sisällä on ladan penkit yms. yms. ja tällä nyt viittaan juurikin iX:ään. 

                                Mun käyttötarkoituksiin ja ajoon hybridi X5 sopii vaan paremmin. Ei siitä mihinkään pääse. Varsinkin kun ei sitä lämpimää tallia ole johon auto mahtuu. Tai on lämmin talli mutta ei sinne auto mahdu. Mun mielestä iX:ssä on paljon huonoa mutta kertaakaan en ole sanonut että se on huono ajaa. Auto on nimittäin mielestäni todella hyvä ajaa ja huomattavasti ketterämpi kuin X5 mutta kokonaisuushan tässä ratkaiseekin. Niin kuin monessa muussakin elämän asiassa. 
                                 

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎