Originally posted by bittivirhe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
iX
Collapse
X
-
Originally posted by volvostabemariin View PostEn ajanut kuin normialustan, joka oli käytökseltään ihan ok. Eniten häiritsi vähän kolahtelu ja se ilma-alustan pehmeys (itse asiassa tietty "herraskaisuus" johon X5:ssa tottunt) puuttuiMini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMinusta iX:ssä ilmajousituksen ja rautajousin ero on mitätön. Painopiste iX:ssä on niin paljon alempana, että rautajousiakaan ja ennenkaikkea kallistuskenvaimentimia ei tarvii valita niin, että jousituksesta tulisi epämukava. Samanlaista range roverimaista 'pehmeyttä' kuin X5:ssa ei minusta iX:n jousituksissa ei ole, vaikka erittäin mukava jousitus onkin.
Comment
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostMuutamassa Youtube-pätkässä on kyllä väitetty eroa olevan. Itselle yksi tärkeä juttu on myös se, että ilma-alustan mukana tulee DDC - muuten sitä ei saa.
Itsellä useammasta koeajosta huolimatta ei vaan herättänyt ostokiimaa. Jotenkin vaan ei oikein kokonaispaketti (erityisesti vaatimaton sisusta) vastannut huutoon ja tietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen. Odottelin että iX M60 olisi tuonut hieman sisälle hieman parannusta mm penkit, ratti, mutta ei. Näiden lisäksi olisi pitänyt tehdä kompromissia matka-ajossa ja vetokyvyssä, joten se alun pienikin into vaihtamiseen on hävinnyt.
Tässä tilanteessa ja tällä ajotyylillä (perhe on kasvanut 'rautaperse'-heimoon) hybridimalli on paras vaihtoehto, joten harkitsen vielä yhden uuden ostamista. Sähköauton aika on sitten joskus vuosikymmenen lopulla. Toki jos verotus syystä tai toisesta muuttuu tässä välissä merkittävästi, niin sitten pitää miettiä uudestaan. Katsellaan, millainen X5 FL tulee olemaan (ainakin kaksivaiheisesta laturista on huhuttu) ja ennen kaikkea millainen mörkö XM on Ainakin kesällä Münchenissä bongatuissa kahdessa XM:ssa oli soundit kohdillaan, mikä boomerin tunteisiin vetosi syvästi. Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa, olisihan se hienoa saada V8-kone verottajan 'erikoistarjouksesta' Ulkokuori XM:ssä oli peitetetty huolella. Pian kokonaisuus nähdään, keula on varmasti voimakasta keskustelua herättävä.Last edited by tiko4tiko; 15-08-2022, 21:17.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post. Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa,
Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-Riihimäki
Comment
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostSe on juurikin noin Edes rahamiehet eivät voi perustella tälläisten laitteiden ostamista järjellä - meikäläisestä puhumattakaan! Minäkin olin varsin epäileväinen ensin, mutta reilun kolme päivää kun oli iX koeajossa niin - uskokaa tai älkää - X5:een istuminen aiheutti reaktion "Onpas tämä pieni ja vanhanaikainen!". Ja minulla on tämä 45e ollut vasta 9 kuukautta; ettei ole edes kyllästynyt. Upea laite, mutta iX sai waut ja efektit päälle. Ja se on menoa
Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-RiihimäkiMini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Posttietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen.
Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)
Comment
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostTähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä
Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)
Mutta jos auto maksaa 140€ n niin törkeä 'säästölinja' materiaaleissa ja lisärahallakaan (lisävarusteet) tuota ei saa muutettua. Omassa äksässä on sisutukseen ruksittu täysnahat (kojelauta ylä&alaosat, ovet alas, istuimet myös muualta kuin istuinosalta) eli kaikki mikä näkyvillä oven alareunaa lukuunottamatta joka on muovia (ennenhän nämäkin verhoiltiin mustalla nahkalla täysnahasisutuksessa), alcantara-katto, comfort-penkit. Tähän nähden tuo iX oli hyvinkin askeettinen, vaikka koeajo IX50 olikin varmaan kaikki ruksit. Fiiilis on hieman että hyvä design mutta toteutus jäänyt kesken, sisätilojen laatu on äksässä vaan selvästi parempi sisällä. Merkittävin erilaisuus sisätiloissa on iX:n näyttö, joka tulee suoraan myös X5 fl tuollaisena. Tosin sitten myös loogiset ja halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....Last edited by tiko4tiko; 16-08-2022, 09:20.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostJ halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
BTW: yksi ongelma on meidän kielemme. Englanniksi kai voi melkein kaikkea iX:ssä ohjata äänellä. Mm. lämpötlaa jne
Comment
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostTähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä :
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostJep design on iX:ssä kohdillaa kyllä niin sisällä kuin ulkona
Mutta jos auto maksaa 140€ n niin törkeä 'säästölinja' materiaaleissa ja lisärahallakaan (lisävarusteet) tuota ei saa muutettua. Omassa äksässä on sisutukseen ruksittu täysnahat (kojelauta ylä&alaosat, ovet alas, istuimet myös muualta kuin istuinosalta) eli kaikki mikä näkyvillä oven alareunaa lukuunottamatta joka on muovia (ennenhän nämäkin verhoiltiin mustalla nahkalla täysnahasisutuksessa), alcantara-katto, comfort-penkit. Tähän nähden tuo iX oli hyvinkin askeettinen, vaikka koeajo IX50 olikin varmaan kaikki ruksit. Fiiilis on hieman että hyvä design mutta toteutus jäänyt kesken, sisätilojen laatu on äksässä vaan selvästi parempi sisällä. Merkittävin erilaisuus sisätiloissa on iX:n näyttö, joka tulee suoraan myös X5 fl tuollaisena. Tosin sitten myös loogiset ja halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTässä vaikuttaa sekin, että nyt sähköautojen aikakautena on trendi, ettei sitä nahkaa kuulu enää kenenkään haluta autoonsa. "ANIMAL SKIN! HYIHYI!" Kaikki pitäs olla ecomuovia ja sensate....muovipenkkiä
Ennen oli ihan normia että äijä antoi vaimolleen turpaan jos siltä tuntui ja mustaa ihmnistä sanottiin neekeriksi. Enää ei. Ja kohta ei ole ok että lehmä nyljetään auton penkkiin.
Sillä halpuutuksella ei ole mitään tekemistä penkkin pinnan kanssa, vaan enmmänkin näkymättömien osien. Ja tuohon tilaamaani iX:ään olisin ottanut Loft-sisustuksen, mutta siihen ei tietenkään saa penkkien ilmastointia.Last edited by volvostabemariin; 16-08-2022, 10:11.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTässä vaikuttaa sekin, että nyt sähköautojen aikakautena on trendi, ettei sitä nahkaa kuulu enää kenenkään haluta autoonsa. "ANIMAL SKIN! HYIHYI!" Kaikki pitäs olla ecomuovia ja sensate....muovipenkkiä
Oikeasti Teslan piti tehdä auto halvalla ja sen takia penkit piti tehdä muovista. Tämän markkinamiehet sitten keksivät kestävän kehityksen nahkan. Olikohan jossakin autossa jopa animal free nahkapenkit ainakin mainoksen mukaan. Mitähän nahkaa siihen sitten on käytetty, ihmisen nahkaa vai?
Ei tässä sinänsä mitään uutta ole, onhan Bemarissakin ollut jenkeissä jo vuosikymmeniä vakiovarusteiset nahkapenkit keinonahkaa. Ja sama juttu on ollut Mersun ja Volvon 'sporttipenkeissä' jossa keskellä on kangasta, reunat on ollut tätä samaa keinonahkaa eli muovia, mikä sitten paljastuu vanhemmiten. Aika rujonnaköisia joidenkin kuskin penkien sivut. Omassa crafterissa on nahka-kangaspenkit, mutta sivut on oikeaa nahkaa. Penkki on vielä ehjä 650tkm jälkeen.....Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostOmassa crafterissa on nahka-kangaspenkit, mutta sivut on oikeaa nahkaa. Penkki on vielä ehjä 650tkm jälkeen.....
* Ekologisuus / mielipiteet jne.
* KAIKEN halpuutus nykyään
Jälkimmäinen koskee melkein mitä tahansa; kaiken käyttöikää lasketaan tahallaan. MM. kodinkoneissa itse en osta enää mitään muuta merkkiä kuin Mieleä; kaikki muut ovat muovileluja (nimi. vasta purin Boschin pesukoneen -lelu oli)
Sorry off topic Takaisin aiheeseen --> itse valitisin iX:ään muovipenkit kun nahkojen kumpikaan väri ei kelvannut. Ja tuntuma tuossa Bemarin muovissa on eri jees.
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Postjees tähän on tultu. Kangas ja/tai nahka ei kelpaa kun kestäväkehitys vaatii muovipenkit kuin 60-luvun jenkissä. Vai onko sen niin että aito vinyyli ei kelpaa, pitää olla ekoversio jota saadaan kun sekaan laitetaan hieman muovipussin raatoa
Oikeasti Teslan piti tehdä auto halvalla ja sen takia penkit piti tehdä muovista. Tämän markkinamiehet sitten keksivät kestävän kehityksen nahkan. Olikohan jossakin autossa jopa animal free nahkapenkit ainakin mainoksen mukaan. Mitähän nahkaa siihen sitten on käytetty, ihmisen nahkaa vai?
Ei tässä sinänsä mitään uutta ole, onhan Bemarissakin ollut jenkeissä jo vuosikymmeniä vakiovarusteiset nahkapenkit keinonahkaa. Ja sama juttu on ollut Mersun ja Volvon 'sporttipenkeissä' jossa keskellä on kangasta, reunat on ollut tätä samaa keinonahkaa eli muovia, mikä sitten paljastuu vanhemmiten. Aika rujonnaköisia joidenkin kuskin penkien sivut. Omassa crafterissa on nahka-kangaspenkit, mutta sivut on oikeaa nahkaa. Penkki on vielä ehjä 650tkm jälkeen.....BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
Comment