Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • volvostabemariin
    Bimmer Rookie
    • Sep 2019
    • 83
    • Kanta-Häme

    #91
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Tosi nopeaahan tuo on, jos puhutaan vuoden 2022 marraskuusta :-)
    No totta joo. Alun perin uumoiliin että auto on himassa 4kk sisällä

    Comment

    • tiko4tiko
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2020
      • 787
      • Lappeenranta

      #92
      Originally posted by volvostabemariin View Post
      En ajanut kuin normialustan, joka oli käytökseltään ihan ok. Eniten häiritsi vähän kolahtelu ja se ilma-alustan pehmeys (itse asiassa tietty "herraskaisuus" johon X5:ssa tottunt) puuttui
      Minusta iX:ssä ilmajousituksen ja rautajousin ero on mitätön. Painopiste iX:ssä on niin paljon alempana, että rautajousiakaan ja ennenkaikkea kallistuskenvaimentimia ei tarvii valita niin, että jousituksesta tulisi epämukava. Samanlaista range roverimaista 'pehmeyttä' kuin X5:ssa ei minusta iX:n jousituksissa ei ole, vaikka erittäin mukava jousitus onkin.
      Mini, E24, E90, G70
      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

      Comment

      • volvostabemariin
        Bimmer Rookie
        • Sep 2019
        • 83
        • Kanta-Häme

        #93
        Originally posted by tiko4tiko View Post
        Minusta iX:ssä ilmajousituksen ja rautajousin ero on mitätön. Painopiste iX:ssä on niin paljon alempana, että rautajousiakaan ja ennenkaikkea kallistuskenvaimentimia ei tarvii valita niin, että jousituksesta tulisi epämukava. Samanlaista range roverimaista 'pehmeyttä' kuin X5:ssa ei minusta iX:n jousituksissa ei ole, vaikka erittäin mukava jousitus onkin.
        Muutamassa Youtube-pätkässä on kyllä väitetty eroa olevan. Itselle yksi tärkeä juttu on myös se, että ilma-alustan mukana tulee DDC - muuten sitä ei saa.

        Comment

        • tiko4tiko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2020
          • 787
          • Lappeenranta

          #94
          Originally posted by volvostabemariin View Post
          Muutamassa Youtube-pätkässä on kyllä väitetty eroa olevan. Itselle yksi tärkeä juttu on myös se, että ilma-alustan mukana tulee DDC - muuten sitä ei saa.
          Joo, hintaerosta huolimatta omakin valinta menisi iX50 puolelle akunkoon vuoksi. Hieno auto ja tällä hetkellä ainoa aito sähköauto iX on BMW mallistossa, kun i3:n valmistus loppui.

          Itsellä useammasta koeajosta huolimatta ei vaan herättänyt ostokiimaa. Jotenkin vaan ei oikein kokonaispaketti (erityisesti vaatimaton sisusta) vastannut huutoon ja tietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen. Odottelin että iX M60 olisi tuonut hieman sisälle hieman parannusta mm penkit, ratti, mutta ei. Näiden lisäksi olisi pitänyt tehdä kompromissia matka-ajossa ja vetokyvyssä, joten se alun pienikin into vaihtamiseen on hävinnyt.

          Tässä tilanteessa ja tällä ajotyylillä (perhe on kasvanut 'rautaperse'-heimoon) hybridimalli on paras vaihtoehto, joten harkitsen vielä yhden uuden ostamista. Sähköauton aika on sitten joskus vuosikymmenen lopulla. Toki jos verotus syystä tai toisesta muuttuu tässä välissä merkittävästi, niin sitten pitää miettiä uudestaan. Katsellaan, millainen X5 FL tulee olemaan (ainakin kaksivaiheisesta laturista on huhuttu) ja ennen kaikkea millainen mörkö XM on Ainakin kesällä Münchenissä bongatuissa kahdessa XM:ssa oli soundit kohdillaan, mikä boomerin tunteisiin vetosi syvästi. Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa, olisihan se hienoa saada V8-kone verottajan 'erikoistarjouksesta' Ulkokuori XM:ssä oli peitetetty huolella. Pian kokonaisuus nähdään, keula on varmasti voimakasta keskustelua herättävä.
          Last edited by tiko4tiko; 15-08-2022, 21:17.
          Mini, E24, E90, G70
          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

          Comment

          • volvostabemariin
            Bimmer Rookie
            • Sep 2019
            • 83
            • Kanta-Häme

            #95
            Originally posted by tiko4tiko View Post
            . Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa,
            Se on juurikin noin Edes rahamiehet eivät voi perustella tälläisten laitteiden ostamista järjellä - meikäläisestä puhumattakaan! Minäkin olin varsin epäileväinen ensin, mutta reilun kolme päivää kun oli iX koeajossa niin - uskokaa tai älkää - X5:een istuminen aiheutti reaktion "Onpas tämä pieni ja vanhanaikainen!". Ja minulla on tämä 45e ollut vasta 9 kuukautta; ettei ole edes kyllästynyt. Upea laite, mutta iX sai waut ja efektit päälle. Ja se on menoa

            Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-Riihimäki

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 787
              • Lappeenranta

              #96
              Originally posted by volvostabemariin View Post
              Se on juurikin noin Edes rahamiehet eivät voi perustella tälläisten laitteiden ostamista järjellä - meikäläisestä puhumattakaan! Minäkin olin varsin epäileväinen ensin, mutta reilun kolme päivää kun oli iX koeajossa niin - uskokaa tai älkää - X5:een istuminen aiheutti reaktion "Onpas tämä pieni ja vanhanaikainen!". Ja minulla on tämä 45e ollut vasta 9 kuukautta; ettei ole edes kyllästynyt. Upea laite, mutta iX sai waut ja efektit päälle. Ja se on menoa

              Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-Riihimäki
              No tuossa ei range ahista edes talvella
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • volvostabemariin
                Bimmer Rookie
                • Sep 2019
                • 83
                • Kanta-Häme

                #97
                Originally posted by tiko4tiko View Post
                tietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen.
                Tähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä

                Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 787
                  • Lappeenranta

                  #98
                  Originally posted by volvostabemariin View Post
                  Tähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä

                  Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)
                  Jep design on iX:ssä kohdillaa kyllä niin sisällä kuin ulkona

                  Mutta jos auto maksaa 140€ n niin törkeä 'säästölinja' materiaaleissa ja lisärahallakaan (lisävarusteet) tuota ei saa muutettua. Omassa äksässä on sisutukseen ruksittu täysnahat (kojelauta ylä&alaosat, ovet alas, istuimet myös muualta kuin istuinosalta) eli kaikki mikä näkyvillä oven alareunaa lukuunottamatta joka on muovia (ennenhän nämäkin verhoiltiin mustalla nahkalla täysnahasisutuksessa), alcantara-katto, comfort-penkit. Tähän nähden tuo iX oli hyvinkin askeettinen, vaikka koeajo IX50 olikin varmaan kaikki ruksit. Fiiilis on hieman että hyvä design mutta toteutus jäänyt kesken, sisätilojen laatu on äksässä vaan selvästi parempi sisällä. Merkittävin erilaisuus sisätiloissa on iX:n näyttö, joka tulee suoraan myös X5 fl tuollaisena. Tosin sitten myös loogiset ja halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
                  Last edited by tiko4tiko; 16-08-2022, 09:20.
                  Mini, E24, E90, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • volvostabemariin
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2019
                    • 83
                    • Kanta-Häme

                    #99
                    Originally posted by tiko4tiko View Post
                    J halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
                    Tästä samaa mieltä! Tiettyjen toimintojen olisi syytä olla painikkeiden takana, mutta minkäs teet. Joku välivaihe tämäkin kai; tulevaisuudessa ei tarvitse edes näyttöä koskea vaan silmillä ohjata.

                    BTW: yksi ongelma on meidän kielemme. Englanniksi kai voi melkein kaikkea iX:ssä ohjata äänellä. Mm. lämpötlaa jne

                    Comment

                    • melperri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 246
                      • espoo

                      Originally posted by volvostabemariin View Post
                      Tähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä :
                      Samaa mieltä tuosta softclosesta. On suorastaan haitallinen varuste , kyytiläiset paiskovat ovia surutta , vaikka kuinka kieltäisi. Itseltäkin unohtuu ja edellisessä F15 .sta hajosikin kuljettajan ovesta juuri sen takia.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6712
                        • PK-seutu

                        Originally posted by tiko4tiko View Post
                        Jep design on iX:ssä kohdillaa kyllä niin sisällä kuin ulkona

                        Mutta jos auto maksaa 140€ n niin törkeä 'säästölinja' materiaaleissa ja lisärahallakaan (lisävarusteet) tuota ei saa muutettua. Omassa äksässä on sisutukseen ruksittu täysnahat (kojelauta ylä&alaosat, ovet alas, istuimet myös muualta kuin istuinosalta) eli kaikki mikä näkyvillä oven alareunaa lukuunottamatta joka on muovia (ennenhän nämäkin verhoiltiin mustalla nahkalla täysnahasisutuksessa), alcantara-katto, comfort-penkit. Tähän nähden tuo iX oli hyvinkin askeettinen, vaikka koeajo IX50 olikin varmaan kaikki ruksit. Fiiilis on hieman että hyvä design mutta toteutus jäänyt kesken, sisätilojen laatu on äksässä vaan selvästi parempi sisällä. Merkittävin erilaisuus sisätiloissa on iX:n näyttö, joka tulee suoraan myös X5 fl tuollaisena. Tosin sitten myös loogiset ja halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
                        Tässä vaikuttaa sekin, että nyt sähköautojen aikakautena on trendi, ettei sitä nahkaa kuulu enää kenenkään haluta autoonsa. "ANIMAL SKIN! HYIHYI!" Kaikki pitäs olla ecomuovia ja sensate....muovipenkkiä
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • volvostabemariin
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2019
                          • 83
                          • Kanta-Häme

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Tässä vaikuttaa sekin, että nyt sähköautojen aikakautena on trendi, ettei sitä nahkaa kuulu enää kenenkään haluta autoonsa. "ANIMAL SKIN! HYIHYI!" Kaikki pitäs olla ecomuovia ja sensate....muovipenkkiä
                          Eihän siinä sinällään mitään pahaa ole. Kukin saa haluta mitä haluaa. Ajat muuttuvat ja tämä siinä mukana. Itselleni mm. on ihan sama (joissain rajoissa toki) onko penkin pinta synteettinen vai lehmän perse. On ne tennaritkin nykyään ties mitä entistä kalaverkkoa eikä nahkaa vain.

                          Ennen oli ihan normia että äijä antoi vaimolleen turpaan jos siltä tuntui ja mustaa ihmnistä sanottiin neekeriksi. Enää ei. Ja kohta ei ole ok että lehmä nyljetään auton penkkiin.

                          Sillä halpuutuksella ei ole mitään tekemistä penkkin pinnan kanssa, vaan enmmänkin näkymättömien osien. Ja tuohon tilaamaani iX:ään olisin ottanut Loft-sisustuksen, mutta siihen ei tietenkään saa penkkien ilmastointia.
                          Last edited by volvostabemariin; 16-08-2022, 10:11.

                          Comment

                          • tiko4tiko
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2020
                            • 787
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Tässä vaikuttaa sekin, että nyt sähköautojen aikakautena on trendi, ettei sitä nahkaa kuulu enää kenenkään haluta autoonsa. "ANIMAL SKIN! HYIHYI!" Kaikki pitäs olla ecomuovia ja sensate....muovipenkkiä
                            jees tähän on tultu. Kangas ja/tai nahka ei kelpaa kun kestäväkehitys vaatii muovipenkit kuin 60-luvun jenkissä. Vai onko sen niin että aito vinyyli ei kelpaa, pitää olla ekoversio jota saadaan kun sekaan laitetaan hieman muovipussin raatoa

                            Oikeasti Teslan piti tehdä auto halvalla ja sen takia penkit piti tehdä muovista. Tämän markkinamiehet sitten keksivät kestävän kehityksen nahkan. Olikohan jossakin autossa jopa animal free nahkapenkit ainakin mainoksen mukaan. Mitähän nahkaa siihen sitten on käytetty, ihmisen nahkaa vai?

                            Ei tässä sinänsä mitään uutta ole, onhan Bemarissakin ollut jenkeissä jo vuosikymmeniä vakiovarusteiset nahkapenkit keinonahkaa. Ja sama juttu on ollut Mersun ja Volvon 'sporttipenkeissä' jossa keskellä on kangasta, reunat on ollut tätä samaa keinonahkaa eli muovia, mikä sitten paljastuu vanhemmiten. Aika rujonnaköisia joidenkin kuskin penkien sivut. Omassa crafterissa on nahka-kangaspenkit, mutta sivut on oikeaa nahkaa. Penkki on vielä ehjä 650tkm jälkeen.....
                            Mini, E24, E90, G70
                            exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                            Comment

                            • volvostabemariin
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2019
                              • 83
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by tiko4tiko View Post
                              Omassa crafterissa on nahka-kangaspenkit, mutta sivut on oikeaa nahkaa. Penkki on vielä ehjä 650tkm jälkeen.....
                              Tämäkin on kyllä validi pointti. On kaksi aspektia -->

                              * Ekologisuus / mielipiteet jne.
                              * KAIKEN halpuutus nykyään

                              Jälkimmäinen koskee melkein mitä tahansa; kaiken käyttöikää lasketaan tahallaan. MM. kodinkoneissa itse en osta enää mitään muuta merkkiä kuin Mieleä; kaikki muut ovat muovileluja (nimi. vasta purin Boschin pesukoneen -lelu oli)

                              Sorry off topic Takaisin aiheeseen --> itse valitisin iX:ään muovipenkit kun nahkojen kumpikaan väri ei kelvannut. Ja tuntuma tuossa Bemarin muovissa on eri jees.

                              Comment

                              • peLoGo?
                                BTCF Member
                                • Jul 2012
                                • 377
                                • Vaasa

                                Originally posted by tiko4tiko View Post
                                jees tähän on tultu. Kangas ja/tai nahka ei kelpaa kun kestäväkehitys vaatii muovipenkit kuin 60-luvun jenkissä. Vai onko sen niin että aito vinyyli ei kelpaa, pitää olla ekoversio jota saadaan kun sekaan laitetaan hieman muovipussin raatoa

                                Oikeasti Teslan piti tehdä auto halvalla ja sen takia penkit piti tehdä muovista. Tämän markkinamiehet sitten keksivät kestävän kehityksen nahkan. Olikohan jossakin autossa jopa animal free nahkapenkit ainakin mainoksen mukaan. Mitähän nahkaa siihen sitten on käytetty, ihmisen nahkaa vai?

                                Ei tässä sinänsä mitään uutta ole, onhan Bemarissakin ollut jenkeissä jo vuosikymmeniä vakiovarusteiset nahkapenkit keinonahkaa. Ja sama juttu on ollut Mersun ja Volvon 'sporttipenkeissä' jossa keskellä on kangasta, reunat on ollut tätä samaa keinonahkaa eli muovia, mikä sitten paljastuu vanhemmiten. Aika rujonnaköisia joidenkin kuskin penkien sivut. Omassa crafterissa on nahka-kangaspenkit, mutta sivut on oikeaa nahkaa. Penkki on vielä ehjä 650tkm jälkeen.....
                                Veit sanat suustani. Joissain Mersuissa on muovinahat rikki jo siinä kohtaa kun autossa on 100tkm mittarissa.
                                BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                                BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                                Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                                Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                                Ex. BMW F10 530dA -10
                                Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                                Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                                Ex. BMW E60 525i -04

                                BimmerCode & BimmerLink + ENET

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎