Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • volvostabemariin
    Bimmer Rookie
    • Sep 2019
    • 83
    • Kanta-Häme

    Originally posted by bittivirhe View Post
    Äh. Onko sinusta tosiaan näppärämpää säätää sellainen asia räkäisen kosketusnäytön kautta valikoita kahlaamalla, johon oli ennen oma kytkin, josta asia hoitui alle sekunnissa?
    Ei todellakaan! Ja tässäkin ketjussa olen tuon maininnut. Eli "kriittisten" nappien (lämmöt, penkinlämmitin / -ilmastointi jne) vieminen näyttöön on absoluuttinen huononnus. Eli siltäosin iX (ja moni muu) on askel taaksepäin.

    Mutta sepä ei olekaan se pointti! Vaan se, että muutos tapahtuu halusimme tai emme. Ja vähemmän kirpaisee kun menee mukana

    Mutta muuten ja yleisellä tasolla iX:n sisuta on hienompi kuin G05:ssä.

    Comment

    • volvostabemariin
      Bimmer Rookie
      • Sep 2019
      • 83
      • Kanta-Häme

      Originally posted by bittivirhe View Post
      Tykkään myös pyöreästä ratista eikä minulle ole avautunut, mitä hyötyä sen uudelleenmuotoilusta on. Ehkä muutaman vuoden päästä myös bemarien pyörät ovat esim. viisikulmaisia?
      Juu ei tämä rattika ole minullekaan auennut. Saisi olla oyöreä

      Mutta taas: Ilmava iX-sisuta on hienompi kuin G05:ssä

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 481
        • Pohjois-Savo

        Originally posted by volvostabemariin View Post
        Juu ei tämä rattika ole minullekaan auennut. Saisi olla oyöreä

        Mutta taas: Ilmava iX-sisuta on hienompi kuin G05:ssä
        Ilmava (avara) se on, mutta hienompi.. ei minusta. Halvempi kyllä. Esim. se keskikonsolin laudanpätkä iDrive-ohjaimen alla on karmea. Ja "mittaristo". Varmasti halvempia toteutuksia kuin G05:n ratkaisut, mutta jos auto maksaa toista sataa tuhatta, pitäisi pystyä jo tekemään asiat kunnolla ja oikein eikä "halvalla".

        Joku teinitaiteilija päässyt vauhtiin, ärrinmurrin.. ;-)
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • volvostabemariin
          Bimmer Rookie
          • Sep 2019
          • 83
          • Kanta-Häme

          Originally posted by bittivirhe View Post
          Ilmava (avara) se on, mutta hienompi.. ei minusta. Halvempi kyllä. Esim. se keskikonsolin laudanpätkä iDrive-ohjaimen alla on karmea. Ja "mittaristo". Varmasti halvempia toteutuksia kuin G05:n ratkaisut, mutta jos auto maksaa toista sataa tuhatta, pitäisi pystyä jo tekemään asiat kunnolla ja oikein eikä "halvalla".

          Joku teinitaiteilija päässyt vauhtiin, ärrinmurrin.. ;-)
          Itse koitan olla ajan hermolla Ihan oli sama fiilis kun F-sarjasta siirryin G-sarjaan. Halvennusta ja kiiltäävää muovia. Mutta totuin ja tykkään.

          Nyt tykkään iX:stä jo ennen kuin tarvitsee totutella

          Comment

          • volvostabemariin
            Bimmer Rookie
            • Sep 2019
            • 83
            • Kanta-Häme

            Ja esimerkkinä. Tässä sama muovisisustus kuin mulle tulee. Tykkään tuosta diagonaalimuodosta (joka toistuu mm. mittaristossa), mutta en tuosta muoviosasta jalkatilassa
            Attached Files

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 924
              • Sotkamo--Oulu

              Olen ajanut vuokraamon eriävillä autoilla aika monella. Yksikään kosketusnäyttö ei ole parempi kuin erilliset napit. BMW:n Idrive on ollut hyvä, mutta joko se tästäkin IX:stä hävisi pois. Juuri oli jossain juttu Ruotsalaisten tekemästä testistä, että kuinka pitkään kuskilla oli mennyt tehdä tietyt säädöt eri autoissa joissa oli kosketusnäytöt ja verrokkina sitten vanhempi Volvo jossa ei ollut kosketusnäyttöä. No lopputulos oli seuraava: Vanha Volvo reippaasti paras käytettävyydeltään ja kosketusnäytöllisistä paras Dacia Sandero. BMW IX oli melkein huonoin ja kosketusnäyttöä pidettiin sekavana käyttää tms.

              No ymmärrän, että nykytoiminnoilla se kosketusnäyttö pitää siellä olla, mutta voisi olla sekin idrive. Jos olette nykyisillä Mazdoilla ajaneet niin niissä on ollu ajatus mukana kun on tehty multimediasysteemiä. Muutenkin Mazdan laatuvaikutelma on nykyautojen luokassa korkealla tasolla.



              BMW:n ihan uusilla malleilla tullut vähän ajeltua, mutta melkein tainnu BMW:lläkin sisustan laatuvaikutelma olla parhaimmillaan jo parikymmentä vuotta sitten. Sitten on aina kovaa muovia lisätty matkaan. Ehkä sähköautoissa on pienemmät katteet, mutta kyllä ihmettelin vaikkapa Skodan Enyaqin sisustaa. Sinällään ihan ok ja ei nyt kovin halvan oloinen toki ole, mutta esim. ovipahvit on ihan kovaa kuvioitua muovia ylös saakka. Autolla oli kuitenkin hintaa 70k€ niin itsestä tuntui, että kyllä samanlaista muovia saa 30k€ hinnallakin.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • torso1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354

                Originally posted by bittivirhe View Post
                Voi kun iX:n rinnalla olisi täyssähköinen X5 sisustoineen.. olisi piiikkuisen houkuttelevampi kuin iX. (Joo, varmaan olisi oma haasteensa saada akusto mahtumaan X5:een, mutta siltä osin saisi rakennetta muuttaa. ;-)
                Jos toi olisi olemassa/tulossa, niin pistäisin tilaukseen ASAP!!

                Nykyisessä X5 45e:ssä häiritsee ilma-jousituksen pehmeys (keinuva laiva fiilis) sekä 20” pyörät johon ei saa muita *merkattuja renkaita kuin niitä kovia ja painavia Run Flättejä. Huh! Onneksi kun joskus ostan ensimmäisen täyssähkö bimmerini, niin pääsen eroon niistä kammotuksista. On sitä odotettukin. Niitä runflättejä kun ei laiteta täyssähkö bemareihin huonon vierintävastuksen vuoksi. Range tippuisi aivan karmeasti ja wltp-lukemat näyttäisi huonolta paperilla.

                Ps. Kävin testaamassa männä perjantaina i4 M50 mallia jossa oli 19” sekarengastus 40-profiilin Hankookin *kumeilla. Auto lisäksi on lisäksi rautajousilla ja hitto vie sehän oli mielestäni mukavampi ajaa kuin oma X5 20” pyörillä. Ei voi kuin nauraa. Mut tosiasiassa en pysty ikinä ostamaan i4 autoa kun sillä tulisi jo tiukkaa päästä mökille sekä lisäksi mihis kaikki kamat lyödään lapin reissuilla.
                Last edited by torso1; 08-10-2022, 22:23.

                Comment

                • volvostabemariin
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2019
                  • 83
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by torso1 View Post
                  Onneksi kun joskus ostan ensimmäisen täyssähkö bimmerini, niin pääsen eroon niistä kammotuksista. On sitä odotettukin. Niitä runflättejä kun ei laiteta täyssähkö bemareihin huonon vierintävastuksen vuoksi. Range tippuisi aivan karmeasti ja wltp-lukemat näyttäisi huonolta paperilla.
                  Tähän vahva sama! Ei enää ikinä runflatteja. Nyt taas kun omaan 45e:hen perjantaina vaihdetaan kitkat niin muuttuu paremmaksia autoksi saman tien...

                  Comment

                  • 315i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2014
                    • 241
                    • Arctopolis

                    Eikös i4 ole kaikissa ilmajouset takana? Luulin että i4 40 olis perinteisillä kierrejousilla ja nuo M säädettävillä ilmajousilla, yllätyin että omastakin löytyi ilmat takaa.

                    Comment

                    • torso1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 354

                      Originally posted by 315i View Post
                      Eikös i4 ole kaikissa ilmajouset takana? Luulin että i4 40 olis perinteisillä kierrejousilla ja nuo M säädettävillä ilmajousilla, yllätyin että omastakin löytyi ilmat takaa.
                      Joo niin taitaa olla. Lähinnä se vaan rupesi naurattaa kun vertasi i4 M50 alustaa ja ajomukavuutta omaan X5:een joka on kuitenkin ns. täysilmajousituksella eli edessä ja takana ilmajouset.

                      Pointti on vaan et runflat renkaat on perseestä ja niitä ei olisi ikinä edes pitänyt laittaa normaali henkilöautoihin. Viranomaiskäyttö yms. vielä ymmärrän.
                      Kummasti se on Bmw AG konserninkin kanta muuttunut runflat renkaisiin kun sähköautoihin niitä ei voi millään laittaa, koska Wltp yms yms. ei vaan toimisi. Uusin autoihin ei tule edes paikkaussarjaa, saatikka pikkukompuraa mukaan. Soittaa vaan hinurin paikalle ja rengasturva kattaa sijaisauton kunnes oma on kunnossa. Helppoa kun heinänteko kun sen vaan näin päättää.)

                      Comment

                      • 315i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2014
                        • 241
                        • Arctopolis

                        Noh omassa autossa sunnuntaina huomasin takarenkaan osittain tyhjentyneen. Lisää ilmaa ja ajoa reilu 200 km, kaikki OK. yön aikana taas 0.5 baaria kadonnut. Oliskohan joku naula tai ruuvi. Onko tuo rengasturva siis bemarin vai vakuutusyhtiön puolelta?

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3837
                          • Nokia

                          Originally posted by 315i View Post
                          Noh omassa autossa sunnuntaina huomasin takarenkaan osittain tyhjentyneen. Lisää ilmaa ja ajoa reilu 200 km, kaikki OK. yön aikana taas 0.5 baaria kadonnut. Oliskohan joku naula tai ruuvi. Onko tuo rengasturva siis bemarin vai vakuutusyhtiön puolelta?
                          BMW:n puolelta, mutta tuo ei ole siihen kuuluva asia. Ei muuta kuin paikkauttaen merkkihuollossa tai rengasliikkeessä ja matka jatkuu.
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          • Doni
                            Moderator
                            • Sep 2004
                            • 2842
                            • Kyrsälä

                            Originally posted by Tomi T View Post
                            BMW:n puolelta, mutta tuo ei ole siihen kuuluva asia. Ei muuta kuin paikkauttaen merkkihuollossa tai rengasliikkeessä ja matka jatkuu.
                            Mitä se BMW rengasturva korvaa? Onko sama kun iPhone on vedenkestävä mutta jos laitat itse ämpäriin niin ei ole voimassa?
                            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3837
                              • Nokia

                              Originally posted by Doni View Post
                              Mitä se BMW rengasturva korvaa? Onko sama kun iPhone on vedenkestävä mutta jos laitat itse ämpäriin niin ei ole voimassa?
                              Yllättävät rengasrikot noin käytännössä. Korvaa renkaan (tai osan siitä iän mukaan), ei töitä. Lisätietoa Allianzin vakuutusehtoineen bmw.fi.
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              • tiko4tiko
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2020
                                • 787
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by torso1 View Post
                                Jos toi olisi olemassa/tulossa, niin pistäisin tilaukseen ASAP!!

                                Nykyisessä X5 45e:ssä häiritsee ilma-jousituksen pehmeys (keinuva laiva fiilis)
                                Keinutaan isolla tiellä auttaa aika paljon, jos tipautat jousitusta napsun alas päin -10 mm (automaatisesti kun nopeus >yli 140km/h) tai kaksi napsua -20mm (automaattisesti >200km/h tai sportilla).

                                Itse pidän isommilla teillä (päätiet ja motarit) jousituksen aina tuossa -10mm asennossa, jolloin laiva fiilis vähenee oleellisesti ja käytännön mukavuudessa ei ole eroa, ainakin ajaminen on hauskempaa (jos näin voi tälläisesta autosta sanoa )

                                Puuskaisessa tuulessa ja kovemmilla nopeuksilla >150km/h (lähinnä Saksan baanalla ) olen käyttänyt sport-asentoa. Muuten 'sportilla' tulee ajettua hyvin harvoin, yleensä käytössä on 'adaptive', jolloin jousitusta pitää säätää manuaalilla. ( en ole ainakaan löytänyt miten sinne saisi omat asetukset jousituksen korkeudelle).
                                Mini, E24, E90, G70
                                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎