Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354

    Itseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
    Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta&#129300 mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.

    Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti.

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1010
      • Vantaa

      Originally posted by torso1 View Post
      Itseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
      Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta&#129300 mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.

      Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti.
      Youtube videota tuli katsottua iX 50 mallista kun muuta tietoa ei hirveästi ollut. Kyllä tuo kotimaisissa sekä ulkolaisissa pätkissä on kehuja saanut kovasti, siis 50 malli. Kokonaisuus on kyllä pirun hieno. Voimalinjasta tykkään ertyisesti. Pehmeä ja rauhallinen ajettava jos niin haluaa mutta voimaa vähintääkin riittävästi. Tarkka, tunnollinen ja jämäkkä ajaa. Eikä rämise , mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
      Voin laittaa tänne kokemuksia kunhan niitä kertyy. Pääsiäisenä olisi luvassa useampi sata kilometriä sekä pääsiäisen jälkeen +500km työreissua Kaakkois-Suomeen.
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 787
        • Lappeenranta

        Originally posted by jori View Post
        Eikä rämise , mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
        Kyllä iX:n ovi rämähtää joka kerta perin rumasti, kun laitaa oven kiinni ilman softclosen apua. Olen aiemmin soft closea pitänyt turha ja vikaantumisherkkänä keksintönä, mutta iX-mallissa kyllä yksi pakollisista varusteista. Vaikka ovi onkin äänekäs suljettaessa, niin kiinni ollessaan melu pysyy hyvin auton ulkopuolella ja liikeellä auto on erittäin hiljainen.
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1010
          • Vantaa

          Originally posted by tiko4tiko View Post
          Kyllä iX:n ovi rämähtää joka kerta perin rumasti, kun laitaa oven kiinni ilman softclosen apua. Olen aiemmin soft closea pitänyt turha ja vikaantumisherkkänä keksintönä, mutta iX-mallissa kyllä yksi pakollisista varusteista. Vaikka ovi onkin äänekäs suljettaessa, niin kiinni ollessaan melu pysyy hyvin auton ulkopuolella ja liikeellä auto on erittäin hiljainen.
          Tuolle rämäykselle ei voi muuta kuin softclose. Kaikissa karmittomissa sama ”ongelma”.
          Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
          Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • torso1
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354

            Originally posted by jori View Post
            Tuolle rämäykselle ei voi muuta kuin softclose. Kaikissa karmittomissa sama ”ongelma”.
            Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
            Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.
            Osuit naulan kantaan! Jos ikinä hankin iX50 mallin, niin se on kyllä käytetty. Ainakin tietää mitä on saamassa. Huono puoli on vain et näitä ei ole hirveästi saatavilla. Hintaa on vähän ajetulla n. 120k€ hankkipa sen Suomesta tai Saksasta. Ja uutta ei todellakaan jaksa odotella. Uuden 50e hybridin hankinnassa en vain näe enää järkeä. Kyllä seuraavan on oltava täyssähkö. No kunhan eqe suv tulee koeajettavaksi niin käydään sekin kokeilee.
            Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.

            Comment

            • jori
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1010
              • Vantaa

              Originally posted by torso1 View Post
              Osuit naulan kantaan! Jos ikinä hankin iX50 mallin, niin se on kyllä käytetty. Ainakin tietää mitä on saamassa. Huono puoli on vain et näitä ei ole hirveästi saatavilla. Hintaa on vähän ajetulla n. 120k€ hankkipa sen Suomesta tai Saksasta. Ja uutta ei todellakaan jaksa odotella. Uuden 50e hybridin hankinnassa en vain näe enää järkeä. Kyllä seuraavan on oltava täyssähkö. No kunhan eqe suv tulee koeajettavaksi niin käydään sekin kokeilee.
              Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.
              Tesla on hyvä sähköauto. Laatu vanhempien Fordien ja Opelin tasolla. Ymmärrän täysin monien Model Yn oston. Se on hyvä kokonaisuus. Uudehkoissa Tesloissa arvo voi vaan heittää nopeaan. Selkeä tavoite Teslalla on tehdä omista malleistaan uusi Corolla/Golf maailmaan, kaikille sopiva helppo sähköauto ja siinä Tesla on jo onnistunut Y:n kanssa. Moni joka ennen on ns.laatuautoilla ajanut on vaan pettynyt ostokseensa alkuhuuman jälkeen. Näitä on myös lähipiirissä.
              Itselle Model S oli hyvä auto ja pidin siitä tavallaan...mutta on ilo taas ajaa bemarilla ja jotenkin helpottunut olo että en ole enää Tesla mies
              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

              Comment

              • Tiik
                BTCF Member
                • Apr 2012
                • 497
                • Vantaa

                Ihan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1010
                  • Vantaa

                  Originally posted by Tiik View Post
                  Ihan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think
                  Varmasti sulaa pois arvo mutta alkoi myös Model S arvo pudota lähiviikkoina niin rajusti vaikka ikää jo kolme vuotta että tartuin hyvää tarjoukseen. Muualta saadut tarjoukset vastaaviin iX malleihin oli lähinnä naurettavia. Kiitos vielä Seinäjoelle reiluista kaupoista.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • jori
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1010
                    • Vantaa

                    Pääsiäisen mietteitä:
                    - Paras matka-auto ikinä
                    - Moottoritiellä kulutus 21” kesärenkailla, 135km/h ja n.100km ajettua +10c 26kWh/100km, +2c 29kWh/100km
                    - Rauhallisemmassa ajossa n.20kWh/100km
                    - Pirun hiljainen kyyti ja lapset nukkuu
                    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                    Comment

                    • tiko4tiko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2020
                      • 787
                      • Lappeenranta

                      Aikamoisia hintaleikkauksia (-15...-20k€) käytetyissä iX 50/m60 malleissa (mobile.de) '50'-mallia hyvillä varusteilla alkaa löytymään jo erittäin runsaasti ikkunassa 90-100k€ ja m60 110-120k€ alle 20tkm ajettuina.

                      Aikamoinen hinnanmuutos on viimeisen ½ vuoden aikana. Vielä viime vuonna oli käytettyjen pyynnöt korkeammat kuin uuden listahinnat. Pahin uutuuden kiima lienee mennyt ohi, ja hinnat normalisoituvat? Vai onko EQS/EQE SUVit nyt tämän kokoluokan kingit ja hieman erikoisemman iX:n kysyntä on selkeästi vähäisempää.

                      Alkaa nämä olemaan houkutelevalla tasolla, ja turha nipottaa erikoisista ratkaisuista (ratti, penkit, karmittomat ikkunat, kovamuovipinnat). Autohan sinänsä on erinomainen (tilava, hiljainen, hyvä range, hyvä vetokyky, muunneltavt tilat), sillä onhan iX suunniteltu nimenomaan sähkäautoksi. Kesän jälkeen m60 on <100k€ ja '50' ikkunassa 80-90k€ :think Kyllä tämä tällä hintatasolla vie Taycan CT:lta ns. B-suunnitelman position. Montaa päivää ei tarvii odottaa enää 'puuttuvaa palasta' omiin päätöksiin eli uutta viisisarjaa. Uuden vitosen ulkokuorihan paljastui jo tänään, ei ihmeellisyyksiä siinä.
                      Mini, E24, E90, G70
                      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                      Comment

                      • torso1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 354

                        Originally posted by tiko4tiko View Post
                        Aikamoisia hintaleikkauksia (-15...-20k€) käytetyissä iX 50/m60 malleissa (mobile.de) '50'-mallia hyvillä varusteilla alkaa löytymään jo erittäin runsaasti ikkunassa 90-100k€ ja m60 110-120k€ alle 20tkm ajettuina.

                        Aikamoinen hinnanmuutos on viimeisen ½ vuoden aikana. Vielä viime vuonna oli käytettyjen pyynnöt korkeammat kuin uuden listahinnat. Pahin uutuuden kiima lienee mennyt ohi, ja hinnat normalisoituvat? Vai onko EQS/EQE SUVit nyt tämän kokoluokan kingit ja hieman erikoisemman iX:n kysyntä on selkeästi vähäisempää.

                        Alkaa nämä olemaan houkutelevalla tasolla, ja turha nipottaa erikoisista ratkaisuista (ratti, penkit, karmittomat ikkunat, kovamuovipinnat). Autohan sinänsä on erinomainen (tilava, hiljainen, hyvä range, hyvä vetokyky, muunneltavt tilat), sillä onhan iX suunniteltu nimenomaan sähkäautoksi. Kesän jälkeen m60 on <100k€ ja '50' ikkunassa 80-90k€ :think Kyllä tämä tällä hintatasolla vie Taycan CT:lta ns. B-suunnitelman position. Montaa päivää ei tarvii odottaa enää 'puuttuvaa palasta' omiin päätöksiin eli uutta viisisarjaa. Uuden vitosen ulkokuorihan paljastui jo tänään, ei ihmeellisyyksiä siinä.
                        Hyvää pohdintaa täällä. Samankaltaiset on itselläkin suunnitelmat. Kyllä iX50 kiinnostaa myös itseä edelleen. Vaikka ulkokuori on mitä on, niin hyvä se on kyllä ajaa ja hiljainen myös. Siitä ei pääse mihinkään. Takakontti siinä ei ole yhtä suuri kuin X5:ssa. Possu (Taycan) olisi itselle aivan liian pieni auto nykytarpeisiin. Joten ei jatkoon.

                        Uutta EQE SUVia pääsee ajamaan jossain kesäkuun tietämillä. Sittenhän sen näkee minkälainen on. Toki en tiedä saako musta mersumiestä millään. Ja siinäkin helposti hinta karkaa n. 120k€ jos vähänkin varusteita ruksii mm. Air-matic, 4p-ohjaus, ajoavustinpakettia, paremmat penkit, kunnon stereot jne…samoihin menee helposti mitä iX50 jos riittääkään. Suurin haaste lienee nykyisen myyminen. Liikkeillä (ainakin Bavarialla) ostokielto päällä ja yksityisten välillä kauppa on nihkeää tässä hintaluokassa.

                        Comment

                        • jori
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1010
                          • Vantaa

                          Päivitystä omista kokemuksista.
                          Nyt ajettu n.5tkm maaliskuun lopusta alkaen.
                          Mitään ongelmia ei luonnollisesti ole ollut. Edelleen olen erittäin tyytyväinen autoon ja sen ominaisuuksiin. Nelipyöräohjauksen ansiosta kevyt ja näppärä pyöritellä parkkipaikoilla yms.
                          Vaikka asutaan pk-seudulla, hyvin vähän näitä näkee liikenteessä mikä on positiivista vs Teslojen määrä.
                          Kulutus ollut reipas 20kWh/100km. Parhaimillaan todellista rangea näyttänyt +600km.
                          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                          Comment

                          • Jarppa63
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 759
                            • Kerava

                            Mulla oli yön yli -koeajossa iX50: Iso, räyhäkäs auto! Sisältä näkee ulos hyvin ja itseasiassa ei olekaan ajossa niin iso ja kolho laitos. Pikemminkin oikein näppärä. Ovi vähän rämähtää kiinni, vaikka soft close sitä vaimentaa. (kaikki ei osaa laittaa ovea kiinni). i-Drive hakee vähän opettelua ja oikeat nappulat mun mielestä olis parempia esim. persgrilliin ja ajo modeen, mutta tämä lienee totuttelukysymys. Tosin penkin säätimistähän löytyy pikaväylä jakkaran hierontaan, lämmitykseen, tuuletukseen jne. Ja penkit on hyvät. -Vaikka ulkonäkö ensikuvissa vähän mietitytti.
                            Auto on hiljainen kuin mikä! Ja musiikista vastasi Bowers & Wilkinsin poppikoneet. - Jumankauta oli hyvät!
                            Tehoa riittävästi ja rangeakin reilut 600 km. (joo, ainahan noita molempia voisi olla lisää..)

                            Oli kyl yksi parhaista autoista mitä on ajanut!

                            Miinuksena hintavahko laitos. Jos hinta olisi lähellä i4m50, vaihtaisin tilausta. (heinäkuussa pitäis tulla i4M50)

                            Jarppa
                            BMW i4M50 individual -23
                            exiä: BMW 545e -21
                            BMW F33 435xd -15
                            M550xd-12
                            e93 330da -08
                            Dodge Stealth RT/TT -91
                            Ford Thunderbird SC -91
                            Olds Supreme avo -71
                            Chevy Chevelle 2d HT -72

                            Comment

                            • jori
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1010
                              • Vantaa

                              Originally posted by Jarppa63 View Post
                              Mulla oli yön yli -koeajossa iX50: Iso, räyhäkäs auto! Sisältä näkee ulos hyvin ja itseasiassa ei olekaan ajossa niin iso ja kolho laitos. Pikemminkin oikein näppärä. Ovi vähän rämähtää kiinni, vaikka soft close sitä vaimentaa. (kaikki ei osaa laittaa ovea kiinni). i-Drive hakee vähän opettelua ja oikeat nappulat mun mielestä olis parempia esim. persgrilliin ja ajo modeen, mutta tämä lienee totuttelukysymys. Tosin penkin säätimistähän löytyy pikaväylä jakkaran hierontaan, lämmitykseen, tuuletukseen jne. Ja penkit on hyvät. -Vaikka ulkonäkö ensikuvissa vähän mietitytti.
                              Auto on hiljainen kuin mikä! Ja musiikista vastasi Bowers & Wilkinsin poppikoneet. - Jumankauta oli hyvät!
                              Tehoa riittävästi ja rangeakin reilut 600 km. (joo, ainahan noita molempia voisi olla lisää..)

                              Oli kyl yksi parhaista autoista mitä on ajanut!

                              Miinuksena hintavahko laitos. Jos hinta olisi lähellä i4m50, vaihtaisin tilausta. (heinäkuussa pitäis tulla i4M50)

                              Jarppa
                              Hyviä pointteja.
                              Itsellä H&K hifit ja olen myös noihin todella tyytyväinen, paremmat kuin G05 H&Kt.
                              Ärsyttävyyttä on tosiaan nuo rämähtävät ovet mutta tämä on kaikissa karmittomissa ovissa sama. Toinen juttu on kun ei aina löydä puhelinta välittömästi autoon tullessa mutta nämä on pieniä juttuja. Auto on kokonaisuutena ylivoimaisesti paras jonka olen omistanut.
                              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                              Comment

                              • torso1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 354

                                Mites olette ratkaisseet iX:ssä kesä/talvirengas homman?? Aika moni myynnissä oleva iX näkyy olevan vain yksillä vanteilla. Melekonen savotta tuossakin on et puljaa noita renkaita joka syksy ja kevät samoille vanteille. Itse kyllä jo ostaisin suosiolla ne toiset vanteet.

                                iX40 kerran ajanut mutta iX50:stä ilmajousilla ja 4p-ohjauksella mieli tekisi ainakin kokeilla. Jotenkin silmäkin ruvennut tottumaan tohon ulkokuoreen ja sisustan designiin. Ei tuo nyt niin pahan näköinen sit olekaan. Saksasta kun näitä rupeisi jo ihan kohtuuhinnalla saamaan.

                                Onko tässä iX:ssä ns. fully charged paketti ehdoton vai pärjääkö vähemmilläkin varusteilla?

                                Ps. Noi karmittomat (rämisevät ovet) pilaa kyllä muuten varsin onnistuneen sähköauton laatuvaikutelman.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎