Joko on foorumilaisilla i5 tilauksia sisällä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i5 keskustelu
Collapse
X
-
Originally posted by Thmas View PostJoko on foorumilaisilla i5 tilauksia sisällä?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostMillä spekseillä?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostOnko joku konfiguraattorin indiväri vai saako i5 jo laajemmasta valikoimasta?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Ensiesittelyssä i5
Joo tulipa käytyä kattomassa ensiesittelyshow uudesta i5 mallista. Kovasti kehuttiin, että on pituutta tullut 12cm lisää ja on edellisen 7 kokoinen auto.
Itse olen sen 189cm pitkä ja ihmettelin yhden toisen vieraan kanssa, että mihin ihmeeseen ne sentit on hukattu! Voi voi! Uutta tehdään ja varmaan "konepellin" pituutta lisätään,, että näyttää isommalta
Takapenkillä oli pää katossa ja istuin jotenkin oudossa kulmassa eli etureuna kuin hyppyrimäki ylhäällä ja silti itsellä reidet irti penkistä. Lisäksi vielä se polttis-jäänne eli hirveän korkea "kardaanitunneli" keskellä ja todella ahdas väli siinä sen päällä. Voi voi.
Etupenkillä paremmat tilat, kuten nyt muissakin ja jos itselleni säätää kunnon ajoasennon, niin kutistuu takatila lähes entisen 5 tasolle (ja huom siis 12cm tullut lisää mittaa autoon!) Kysyin ihan BMW suomen edustajaltakin, että mihin ihmeeseen BMW on saanut hukattua sen 12cm tässä mallissa, niin kuulemma tekniikka vie tilaa . Just joo
Tavaratila oli kyllä pitkä, mutta todella matala koska tavaratilan pohja on ylhäällä eikä mitään syvennystä juuri ole. Alla oli takaosassa luukku jossa oli tilaa latausjohdoille yms kivasti.
Istuimet oli kyllä hyvät ja mukavat, vaikka edessä ei erillistä reisituen säätöä ollutkaan (tai ei ainakaan sitä löydetty) ja penkki oli kyllä tarpeeksi pitkä itselleni. Pää tosin hipoi kattoluukun viereistä reunaa katossa. Istuimissa oli kivasti sopivaa pintapehmeyttä kuten i7:ssakin ja verhoilu oli myös pehmeää, varmaan jotain keinonahkaa ja rei'itettyä tietysti.
Ihan kokonaisuutena OK mutta ne tilat voi voi...Last edited by Peksu; 01-08-2023, 18:19.G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Toi 12 senttiä lisää pituutta g30 kuullostaa kyl uskomattomalta. g30 tuntuu jo ihan jenkkimarkkinoille tehdyltä valtamerialukselta. Joskus toivoisi että seuraava mallisarja olisikin 5 senttiä lyhyempi ja tiloiltaan isompi. jo g30 tuntuu että tilat on hukattu johonkin huomioiden auton iso koko. Vaikka takana on kyllä jalkatilaa ettei siitä kärsiä tarvitse. Ei toi pituus ainakaan mun silmissä paranna tuota autoa. turhaa romua ympärillä ja entistä kankeempaa ajoa.
Comment
-
-
Originally posted by lnaukkar View Posti5 tuli Mikkelissä kurkattua. Aika tylsä kun suhteuttaa että on yli sadan tonnin auto. Eipä oikein muuta jäänyt mieleen.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostNiin, ei jäänyt oikein mitään mieleen. Ei mitenkään tilava, takapenkille mahtui kyllä mutta tuon mittaiseen autoon luulisi mahtuvan paremmatkin sisätilat.
Negatiivisena asiana sanoisin, että 120k€ autoksi, sisustus oli yllättävän vaatimattoman oloinen materiaaleiltaan, eikä taida saada edes paremmaksi lisärahallakaan. Ehkä joku muu värivaihtoheto kuin harmaa/musta voi toimia paremmim. Paljon on kyllä tässä hintaluokassa Taycan edellä.
En tyrmäisi kuitenkaan, pääosin upea ilmastys, toki hehkutus ja vertailu 7-sarjaan menee yli, eroa on selkeä. Odotellaan nyt rauhassa, josko hybrisi olisi paremmin balanssissa eli hinnaltaan järkevämpi vs. ominaisuudet. Varmaan väreihin ja sisustaankin tulee lisää vaihtoehtoja ajan kanssa.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Itse kävin eilen Vantaalla katsomassa i5:a, ja onhan se hienoa auto joo, mutta ei mene omalta osaltani jatkoon.
Se on varmasti hyvä ajaa, siitä tuskin on epäilystä. Ajoasennon sai kylmillä tyypeillä hyvin löydettyä, sillä säätövaroja löytyy hyvin sekä penkistä että ohjauspyörästä. Takanakin on hyvin tilaa minun pituisen sällin (183 cm) istuessa edessä. Mielestäni hyvin muotoiltu auto ja näytillä olleessa autossa ollut metallinhohto sininen väri sopi siihen hyvin.
Mielestäni tavaratila on pieni noin isoon autoon, sillä se on tosiaan yli 5 m pitkä. Pari golffaria mietti, mahtuukohan tuohon edes bägi kyytiin. Akku on sama kuin i4:ssa, joten range on jonkin verran pienempi kuin i4:ssa. Haluamillani varusteilla i5 M60:n hinta pompsahtaisi jo yli 120 k€, joten liian kalliiksi menisi omalla kohdallani.
Odottelen siis rauhassa i4 M50:n face lift:ä ja muita parannuksia.
Itse tapahtuma oli kuitenkin mukava ja oli hauska jutella autoista paikalla olleiden ihmisten kanssa. Ruokakin oli hyvää. Kiitokset vielä kerran järjestäjille tätäkin kauttaLast edited by JPM50; 10-08-2023, 07:30.i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
... EQE joka on varmaan lähin kilpailija.
Negatiivisena asiana sanoisin, että 120k€ autoksi, sisustus oli yllättävän vaatimattoman oloinen materiaaleiltaan, eikä taida saada edes paremmaksi lisärahallakaan. Ehkä joku muu värivaihtoheto kuin harmaa/musta voi toimia paremmim. Paljon on kyllä tässä hintaluokassa Taycan edellä.
En tyrmäisi kuitenkaan, pääosin upea ilmastys, toki hehkutus ja vertailu 7-sarjaan menee yli, eroa on selkeä. Odotellaan nyt rauhassa, josko hybrisi olisi paremmin balanssissa eli hinnaltaan järkevämpi vs. ominaisuudet. Varmaan väreihin ja sisustaankin tulee lisää vaihtoehtoja ajan kanssa.
Hyvä myös että mainitsit Taycanin, sen saa 4S mallina samaan rahaan. ~80k eur 5-sarjana homma toimis ja itsekin katselisin tuota kovasti. Nyt peitteen alle oli laitettu yli 120k speksattu auto. 40k eur halvemmalla saa i4:n samalla voimalinjalla ja akulla. Takapenkin tilat on meille tärkeitä, mutta ei niin tärkeitä
Ainiin tässä kohtaa muistan, i4 on hauska ajaa, mutta kaipaan lisää dynaamisuutta ja keveyttä. i5 ei korjaa kumpaakaan asiaa.
Koeajoin Mikkelissä M3 farkun ja siinä on just sellainen auto, jonka haluan i4 voimalinjalla. Auto vaihtaa suuntaa, tarkasti. Upea alusta. Vielä täyssähkönä kiitos, että ei tarvitse hävetä aina kun painaa voimapoljinta.
Mut joo takaisin perheautoihin, veikkaanpa että seuraavana väännän kauppaa joko iX mallista tai vuoden-parin päähän sijoittuvasta neue klasse iX3:stä.Last edited by lnaukkar; 10-08-2023, 08:50.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
Comment