Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i5 keskustelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masander
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2010
    • 1392
    • Dingolfing

    i5 sedan mustana ja ilman valaistuja munuaisia on livenä ihan ok näköinen laite.. tarvii nähdä toi farkku kans paikanpäällä ja mustana kans nii noi helmat ja diffuusorit ei hypi silmille niin pahasti
    sigpic

    Comment

    • Masander
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2010
      • 1392
      • Dingolfing

      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...tojen-aatelia/Click image for larger version  Name:	koeajo-BMWi5-PM-4.jpg Views:	0 Size:	227.9 KB ID:	5494739
      Normi munuaiset, tumma auto. Vielä kun olis hopeat vanteet nii kelpais omaan silmään erittäin hyvin
      sigpic

      Comment

      • 315i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2014
        • 238
        • Arctopolis

        Näin livenä i5 Norjassa, tommonen tumman sininen, hieman likaisena ei kyl parkkipaikalla erottunut joukosta edukseen. Makuasioita tosin, nuo takavalot olis mielestäni saanut olla enemmän i4 mäiset.

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 503
          • Hämeenlinna

          Facelity malli varmaan saa optiovarusteeksi korinväriin maalatut helmat?
          ei istu omaan silmään ei sitten yhtään tämä. Toki täysin mustana ei niin mahdottomasti pistä silmään mutta halpuutus näkyy ja tuntuu.
          Last edited by rikuh1; 13-02-2024, 18:28.
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • volvostabemariin
            Bimmer Rookie
            • Sep 2019
            • 77
            • Kanta-Häme

            Originally posted by rikuh1 View Post
            Facelity malli varmaan saa optiovarusteeksi korinväriin maalatut helmat?
            ei istu omaan silmään ei sitten yhtään tämä. Toki täysin mustana ei niin mahdottomasti pistä silmään mutta halpuutus näkyy ja tuntuu.
            iX:ssähän on sama ja täytyy kompata myös käytännöllisyyden kanssa. Ei saa hipaistakaan luimipenkkaa jos haluaa naarmuttomana pysyvän. Itselle valkeni ko. asia saman tien viime talvena kun ujosti helma raapaisin lumipenkkaa parkkiksella....

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7327
              • Oulu

              Tänään lyhyesti maahantuojan kiertueella koeajettu i5 eDrive40 ja M60. Kuljettajan istuimen istuinosan sivutuet hämmästytti latteudellaan, visuaalisesti ne oli olemassa, mutta ei niistä mitään tukea kyllä saa kun vanhempien ranskisten tyyliin ihan pehmyttä toppausta vain koko sivutuki kun kädellä paineli. En hieronut ajoasentoa kovin pitkään kohdalleen mutta aika hyväksi sen sai vaikka tavallista sedania korkeampi istumakorkeus kyllä aluksi tuntui hiukan oudolta. Ratti ois voinut säätyä hitusen alemmaskin. Toisaalta ehkä korkeasta istumakorkeudesta johtuen ulos oli nykyautoksi hyvä näkyvyys, ei tuntunut että istuu syvällä poterossa josta joutuu kurkkimaan kojelaudan yli. Eikä B-pilarikaan estänyt näkemistä suoraan sivulle päin kuten monessa pienemmässä ja/tai lyhytovisemmassa autossa tuntuu tekevän vaikka en itse edes ole keskimittaista pidempi. M60-mallissa oli penkkien säädöt erilaiset, mm. reisituen pituussäätö oli sähköinen kun eDrive40 se oli mekaaninen. Enkä tajunnu että sitä ois pitäny etsiä valikosta, ihmettelin vain että miksi ei ole nappia kun muuten on perinteisillä napeilla penkin sähkösäädöt. Ratin järjettömän paksuista ja ylimuotoilluista otekohdista en tykännyt yhtään. Ratin kehä oli sopivan paksuinen ainostaan yläsektorista mistä ei normaalisti pidetä kiinni. Ratti tuntui lämpenevän ajossa jatkuvasti, onneksi ei kuitenkaan liikaa.

              Kyyti oli Michelinin 245/45R19 koon kitkoilla todella hiljaista ja sileää. Tiet enimmäkseen sulaa ja märkää asfalttia, osin yöllä satanutta lunta monin paikoin epätasaisen jääpolanteen päällä. Ohjaus tuntui E92 jälkeen aivan superkevyeksi tehostetulta sekä parkkipaikka- että taajamavauhdeissa. Todellista tuntumaa tiehen en kyllä siitä itse osannut lyhyellä koeajolla löytää. En testaillut alustan säätöjä varsinaisesti mitenkään kun ei missään voinut mutkaan lujaa ajaa. Sport-moodissa ajelin varmaan suurimman osan matkaa ja huomio kiinnittyi oikeastaan vain matalaan melutasoon ja siihen miten hyvin alusta suodatti tien karkeudet. Kaasuvasteessa oli tietysti selkeä ero, eDrive40 ei tuntunut todellakaan liian hitaalta ja M60 taas kaasuvaste oli ainakin Sport-moodissa erittäin nopea ja kiihtyvyyttä vähintään riittävästi. Ratin Boost-lärpäkkeen vaikutusta en myöskään kauheasti tutkaillut, kaipa se jotain teki. En opiskellut miten ylinopeusvaroittimen sais pois päältä, nyt sen äänimerkit alkoi äkkiä ärsyttää vaikka ääni ei onneksi ollut mikään piippaus kuten varmaan joissai autoissa on. No tuli sitten ajeltua tavallista hitaammin.

              Takapenkillä oli mukavasti tilaa ainakin kahdelle ja istumakorkeus sellainen että aikuinenkin siellä mielellään istuisi. Tavaratilakin näytti riittävältä vaikka on toki matala, mihin on 5-sarjassa totuttukin.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎