Announcement

Collapse
No announcement yet.

-X5 E70 2007 käsijarruongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #76
    Originally posted by JamppaZ154 View Post
    Korjaako täällä Suomessa kukaan näitä käsijarrun bokseja korvausta vastaan? Omasta nimittäin sanoi sopimuksen irti, eikä vielä ole purkuautoista alkuperäistä varaosaa löytynyt, eikä oikein kehtaa noita halvimpia kiinanpoikien tekeleitä laittaa. Lepää vielä tallin lattialla vanha, kun ei ole aikaa ollut perehtyä missä komponentissa vika piilee. Toki jenkkien amazonista saisi URO- tarvikevaraosan, jota osa kehunut valmistajana, mutta mene ja tiedä, itsellä ei ole URO:n varaosista kokemusta.
    Bmwiz tampere, kysypäs sieltä. Antti/Böntti noita korjaa ja tulee hyvä, nimimerkillä kokemusta on.
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 609
      • Espoon haja-asutus

      #77
      Jos boksiakin vaihtelee, niin kannattaa myös vaijerien kunto varmistaa (ja myös säätää kengät kohdilleen). Vaijerien vaihto menee nätisti tuossa samassa, kun ainakin omasta mielestä helpoin on ottaa koko paketti alas (siis aktuaattori ja vaijerit).

      E

      Comment

      • esa
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 48
        • pohjanmaa

        #78
        Mikä sen kiekaisun tuolta boksista päästää? Mulla on ohjainrele vaihdettu, moottori pyörii nätisti ja rattaat on ehjät. Mutta silti rääkäisee pahasti kun kun kytkee käsijarrua päälle. Johtosarjaa olen availlut 20cm eikä mitään sieläkään!

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #79
          Hammasrattaat siellä ääntää... Onhan käsijarru kehitty riittävän lähelle ettei vaijerit pääse liian pitkälle?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • esa
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 48
            • pohjanmaa

            #80
            Kiristin niinpaljon että pyörät ei enää pyöriny, ja sitten muutaman napsun takaisinpäin! Silti päästi kamalan äänen ja heti vikatilaan.

            Comment

            • Ripsto
              BTCF Member
              • Oct 2012
              • 20
              • Hyvinkää

              #81
              X6 40d vm.2011, käsijarru päästi kauhean rääkäisyn ja meni jumiin -> mekaaninen vapautus eikä saanut ohjelmoitua enään käyttökuntoon. Itsellä vikakoodin lukijana vain Delphin vanha ohjelmisto joten vikakoodeista ei saanut tarkempaa selkoa (suurin osa unknown code). Tilasin Ebaysta uuden aktuaattori/vaijeripaketin (kiinan versio), motonetista hain uudet brembon käsijarrutarvikkeet ja asentelin nämä uudet tarvikkeet eilen paikoilleen. Kengät säädin lähelle levyä ennen ensimmäistä kokeilua. Nyt ongelmana on että käsijarru toimii käynnissä/sammutettuna vikakoodien nollausten jälkeen mutta kun käsijarrun pistää päälle, sammuttaa auton ja avaisee oven niin kuuluu surinaa ja heittää vikavalot tauluun sekä vapauttaa käsijarrun. Ainoa selkokielinen vikakoodi tuolla lukijalla on virransyöttökatko ohjausyksikössä, joten olisiko vika tuossa johtosarjassa? Eniten ihmetyttää kun käsijarru kytkeytyy ilman vikakoodeja päälle sammutettunakin mutta heti oven auetessa keltainen valo ilmestyy taas eikä lähde kuin vikamuistin nollaamalla.
              "Ajokokemuksesta ajoelämys"
              -E30 325i Cabriolet diamant-schwarz
              -Ilmastokompensaatio Skoda Octavia Combi G-Tec 1,5tsi

              Comment

              • Ripsto
                BTCF Member
                • Oct 2012
                • 20
                • Hyvinkää

                #82
                Originally posted by Ripsto View Post
                X6 40d vm.2011, käsijarru päästi kauhean rääkäisyn ja meni jumiin -> mekaaninen vapautus eikä saanut ohjelmoitua enään käyttökuntoon. Itsellä vikakoodin lukijana vain Delphin vanha ohjelmisto joten vikakoodeista ei saanut tarkempaa selkoa (suurin osa unknown code). Tilasin Ebaysta uuden aktuaattori/vaijeripaketin (kiinan versio), motonetista hain uudet brembon käsijarrutarvikkeet ja asentelin nämä uudet tarvikkeet eilen paikoilleen. Kengät säädin lähelle levyä ennen ensimmäistä kokeilua. Nyt ongelmana on että käsijarru toimii käynnissä/sammutettuna vikakoodien nollausten jälkeen mutta kun käsijarrun pistää päälle, sammuttaa auton ja avaisee oven niin kuuluu surinaa ja heittää vikavalot tauluun sekä vapauttaa käsijarrun. Ainoa selkokielinen vikakoodi tuolla lukijalla on virransyöttökatko ohjausyksikössä, joten olisiko vika tuossa johtosarjassa? Eniten ihmetyttää kun käsijarru kytkeytyy ilman vikakoodeja päälle sammutettunakin mutta heti oven auetessa keltainen valo ilmestyy taas eikä lähde kuin vikamuistin nollaamalla.
                Niin ja mittarissa on 338tkm. Kun purin käsijarruja auki niin selvisi että kaikista vanhoista käsijarrupaloista oli lähtenyt kitkapinnat irti joten se varmaankin oli alkuperäinen syy käsijarrun jumiutumiseen. Ehkä olisi pitänyt vain jättää alkuperäinen aktuaattori paikoilleen ja vaihtaa vain käsijarrukengät No onpahan nyt vaihto-osa olemassa jos kiinanversio ei ala toimimaan tai vioittuu muuten
                "Ajokokemuksesta ajoelämys"
                -E30 325i Cabriolet diamant-schwarz
                -Ilmastokompensaatio Skoda Octavia Combi G-Tec 1,5tsi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎