Elikkäs tänä aamuna ei käsijarru lakkas toimimasta (jäi päälle) keltainen käsijarrun merkkivalo möllöttää mittaristossa . En saanut mekaanisesti vapautettua. Vikakoodit nollaamalla saa jotain elämää aikaan eli pirun pahan kuuloisen äänen moottorilta. Huomenna pitäs alkaa purkamaan . Onko vinkkejä millä saisi mekaanisesti irtoamaan? Inpalla sain jotain vikakoodia ulos . Istaa en sanit rokkaamaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
-X5 E70 2007 käsijarruongelma
Collapse
X
-
Kannattaa tutustua jarrujärjestelmien vaatimuksiin mm
kahdesta erillisestä hallintalaitteesta. Onhan tuossa sähköisessä käsijarrussakin se hätäjarrutustoiminto.
Kyllä näistä vehkeistä ESP:n saa pois ja kyllä suljetuilla alueilla leikkiä saa edelleen.
Kovasti tämä Dacia tuntuu olevan tuttu. Itselle vieraampi. Onneksi BMW:kin vielä hetki sitten teki näitä manuaalisen käsijarrun non-premiumkehitysmaamalleja pienempien 1/3-F-sarjalaisten muodossa.
Tässä kun omat autot ja vähän muidenkin on erikoisempienkin vikojen osalta itsellä huollossa, niin aika hyvin on näiden vehkeiden elektroniikka tuttua. Silti kaikista toteutuksista ei tarvitse tykätä. Ei BMW:ssä eikä muissakaan.
E
Comment
-
-
Originally posted by Bemukka530 View PostElikkäs tänä aamuna ei käsijarru lakkas toimimasta (jäi päälle) keltainen käsijarrun merkkivalo möllöttää mittaristossa . En saanut mekaanisesti vapautettua. Vikakoodit nollaamalla saa jotain elämää aikaan eli pirun pahan kuuloisen äänen moottorilta. Huomenna pitäs alkaa purkamaan . Onko vinkkejä millä saisi mekaanisesti irtoamaan? Inpalla sain jotain vikakoodia ulos . Istaa en sanit rokkaamaan
E
Comment
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostJos mekaaninen vapautus ei onnistu ja auto jumissa, niin sitten ei paljon ole muita vaihtoehtoja kuin (ensin systeemistä sähköt pois vaikka liitin irrottamalla) kokeilemaan, saako kenkien säätöä tarpeeksi löysälle, jotta saisi purettua. Jollei sekään riitä, niin vaijerit katki, niin pääsee purkamaan. Uudet vaijerit maksaa noin 80 euroa yhteensä ja muutenkin ehkä kannattaa vaihtaa, jos systeemin sieltä irti joutuu ottamaan.
E. Takakontistakin yritn nykiä ihan tosissaan , mutta sinne ei kutenkaansaanu tarpeeks voimaa. Johdon jätin irti boxista niin nyt voi ainakin ajaa. Vaihtoon taitaa mennä boxi ja vaierit.
Comment
-
-
E 70 - 08 sd, keltane p valo tuli ruutuun...
Tollanen keltane parking brake failure, tuli tälläkertaa maskotin 1kk pihalla makoilun jälkeen... Akku oli kuollut, ladattiin hyppäsin kabiiniin ja bling, käsijarru ei toimi.... Kävin kahes eri paikas kattoo diaknostiikkaa.... Ei yhteyttä boxiin... Saanut kummassakaan..... Eli varmaankin eka tutkii johtosarja....??? Ulkoapäin ehjä..... Voiko mittaa jotenkin? Tai siis voi, koska jotain lukemia sieltä tulee, mutta mistä pitäis tulla ja mitä? Tietääkö joku?? Jos vika ei siellä, niin sit boxin sisällä oleva rele?? Näin pysty päättelee,ketjun aikaisemmista postauksista..
Comment
-
-
Originally posted by Bemukka530 View PostTänään sitten muutaman tunnin taistelin auton kanssa . Meinasin että sais purettua kun ottaa sieltä boxin päästä vaijerit irti, mutta ei taidakkaan olla mahdollista kun jarru on päällä. Loppujen lopuksi sain vapautettua manuaalisesti kun siitä boxin kyljestä otin kiinni siitä vapautus vaierista ja vetäsin oikeen kunnolla (eli taas voima voitti älyn😀. Takakontistakin yritn nykiä ihan tosissaan , mutta sinne ei kutenkaansaanu tarpeeks voimaa. Johdon jätin irti boxista niin nyt voi ainakin ajaa. Vaihtoon taitaa mennä boxi ja vaierit.
Comment
-
-
Allekirjoittaneella löytyy valmiita mittaan tehtyjä korjausjohtosarjoja alkueräis johtovärein uuden liittimen kera EMF:lle.Last edited by zakspeed; 04-06-2021, 08:06.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Jka View PostKyllä vain. En todellakaan uskonut että olis johto poikki kun aikaisemmin jo tarkastin alustassa olevan pätkän. Nyt avasin teipit ja kiinnityskappaleen alta oli hiertynyt vuosien kuluessa ohut johto poikki jota ei siis purkamatta ko kiinnikettä olisi nähnyt. Korjasin uudella pätkällä ja kutistesukkajatkoilla.Vikavalo hävisi samantien. Kiitos teille, olin jo katselemassa uutta käsijarruyksikköä ja sen vaihtaminen olisi siis ollut aivan turhaa rahanmenoa.
Mulla just samat oireet ku Jka:lla ja oli sama johto poikki, korjasin johdon ja nyt ei toimi käsijarru ollenkaan.
Ennen johdon korjausta toimi normaalisti, mut keltanen Park tuli lukemaan heti ku oven avas, eli samat oireet ku Jka:lla. Mistähän ny johtuu ettei toimi ollenkaan ja sama keltanen Park tulee heti ku esim oven avaa.Last edited by Jarmo T; 30-09-2021, 17:02.BMW e30 335i Turbo
EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
BMW 530d e39
Comment
-
-
Originally posted by Jarmo T View PostMulla just samat oireet ku Jka:lla ja oli sama johto poikki, korjasin johdon ja nyt ei toimi käsijarru ollenkaan.
Ennen johdon korjausta toimi normaalisti, mut keltanen Park tuli lukemaan heti ku oven avas, eli samat oireet ku Jka:lla. Mistähän ny johtuu ettei toimi ollenkaan ja sama keltanen Park tulee heti ku esim oven avaa.
Tuleeko sieltä millasta vikakoodia. Mulla lähti kyllä heti pelaamaan kun tuon korjas. Oisko joku toinenkin johto ollut lähes poikki joka sitten katkes kun liikuttelit johtonippua?
Kannattaa tietysti koittaa youtubesta löytyviä resettiohjeita sitä käsijarrunappulaa nypläämällä ja akun irroitusta varmaan kanssaE70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
-
Kellään jäänyt nurkkiin boxia? Esim. ratasvammaista jonka haluaisi myydä? Tästä potilaasta konkka oksentanut piirilevyn päälle mömmöt ja sitä möyten selvä, niin vois kokeilla kasata kahdesta paskasta yksi ehjä.
Yv tai soittoa 044 533 2446 jos löytyyE30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Omastakin X5 e70 bemarista meni käsijarru jumiin. Käsijarru jäi päälle autoholdin käytön jälkeen ja en kuullut ainakaan mitään erikoista ääntä parkkiin ajaessa. Vasta myöhemmin kun kävin autolla kuului kovaääninen kirskunta kun avasin keskuslukituksen avaimella. Mietin hetken, että lähtikö varashälytin päälle vai mikä homma. Manuaalinen vapautus ei onnistunut (vapautinvipu nousi sormineenkin ylös ilman mitään vastusta). Merkkiliike sai vapautettua käsijarrun ja suositteli ohjainboxin sekä käsijarrun ohjainpainikkeen vaihtoa (ohjainpainike on irti ja käsijarrun saa päälle vain autoholdilla).
Noita ohjainboxeja löytyy melkoisella hintahaitarilla kiinanlaadusta alkuperäiseen? Onko alkuperäinen boxi ainut hyvä vaihtoehto vai kestäisiköhän jonkun muun valmistajan osa aika varmasti seuraavat 5-10 vuotta?
Comment
-
-
Originally posted by käkkäriongelmainen View PostOmastakin X5 e70 bemarista meni käsijarru jumiin. Käsijarru jäi päälle autoholdin käytön jälkeen ja en kuullut ainakaan mitään erikoista ääntä parkkiin ajaessa. Vasta myöhemmin kun kävin autolla kuului kovaääninen kirskunta kun avasin keskuslukituksen avaimella. Mietin hetken, että lähtikö varashälytin päälle vai mikä homma. Manuaalinen vapautus ei onnistunut (vapautinvipu nousi sormineenkin ylös ilman mitään vastusta). Merkkiliike sai vapautettua käsijarrun ja suositteli ohjainboxin sekä käsijarrun ohjainpainikkeen vaihtoa (ohjainpainike on irti ja käsijarrun saa päälle vain autoholdilla).
Noita ohjainboxeja löytyy melkoisella hintahaitarilla kiinanlaadusta alkuperäiseen? Onko alkuperäinen boxi ainut hyvä vaihtoehto vai kestäisiköhän jonkun muun valmistajan osa aika varmasti seuraavat 5-10 vuotta?
- ensin ebaystä kiinan "kunnostettu" boksi 250€, joka kesti noin 2v., pari kertaa siinäkin välissä piti jo tuota kirskuntaa, kunnes leipoi lopullisesti kiinni.
- sitten purkuosana alkuperäinen boksi 300€, joka on toistaiseksi kestänyt nyt 3v. eikä ongelmia ole ollut.Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
-
Korjaako täällä Suomessa kukaan näitä käsijarrun bokseja korvausta vastaan? Omasta nimittäin sanoi sopimuksen irti, eikä vielä ole purkuautoista alkuperäistä varaosaa löytynyt, eikä oikein kehtaa noita halvimpia kiinanpoikien tekeleitä laittaa. Lepää vielä tallin lattialla vanha, kun ei ole aikaa ollut perehtyä missä komponentissa vika piilee. Toki jenkkien amazonista saisi URO- tarvikevaraosan, jota osa kehunut valmistajana, mutta mene ja tiedä, itsellä ei ole URO:n varaosista kokemusta.
Comment
-
Comment