Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Bäri_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2014
    • 932
    • Turku

    Itsellä on manuaali ilmastointi ja puhaltimen moottori menossa rikki. Mitä eroavaisuuksia on automaatti ja manuaalissa. Varmaan tätä jo kysynyt kerran.

    Riittääkö jos ostan automaatti ilmastointiin sopivan moottorin ja vaihdan paneelin?
    Edit. Tähän tulikin vastaus, ei onnistu ihan helposti.

    Toinen kysymys. Mitä teillä on ollu m57 Savutus arvot katsastuksessa. Omassa oli 2.6. Mun mielestä kohtuu korkeat.
    Last edited by _Bäri_; 06-03-2020, 12:27.
    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

    Ex:
    E61 535dA -05
    E91 320dA -06
    E53 X5 3.0dA - 03
    E39 535iA -01
    E39 520i -97
    E39 530dA - 00

    Comment

    • _Jubi_
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 573
      • Lieksa

      Manuaali säätöisten penkkien tilalle sähkösportit. En oo vielä tutkinut löytyykö piuhat valmiina, mutta jos löytyy niin lähteekö toimimaan ilman koodauksia?
      E91 320d x-drive -10
      E34 520i touring - 94
      E12 528ia - 79





      ex:
      E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

      Comment

      • Hene
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 399
        • Joensuu

        Jostain syystä inpalla ei pääse kiinni e53 3.0d -02 vaihdelaatikkoon, ilmoittaa no response. Olisi ollut kiva kurkata mitä löytyy, kun tänään vaihdelaatikko päätti hajota. Käytetty akunkenkä irti jos väylä tiltissä, ei apua. Ideoita?

        Pihassa myös 530d ja sen vaihteiston löysi heti, joten diagnostiikka ohjelmassa ei vikaa.
        X5 E53 3.0d

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Hene View Post
          Jostain syystä inpalla ei pääse kiinni e53 3.0d -02 vaihdelaatikkoon, ilmoittaa no response. Olisi ollut kiva kurkata mitä löytyy, kun tänään vaihdelaatikko päätti hajota. Käytetty akunkenkä irti jos väylä tiltissä, ei apua. Ideoita?

          Pihassa myös 530d ja sen vaihteiston löysi heti, joten diagnostiikka ohjelmassa ei vikaa.
          Tarkista, että vaihdelaatikon ohjaimelle tulee virrat ja maat kuten kuuluu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Hene
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 399
            • Joensuu

            Originally posted by HTK12 View Post
            Tarkista, että vaihdelaatikon ohjaimelle tulee virrat ja maat kuten kuuluu.
            Ohjainboksista on yksi pinni hapettunut poikki, liittyy juurikin diagnostiikkaan. Pitää viritellä tilapäisesti hyppylangalla kunhan selvitän ensin suuremmat murheet.

            Tomaatin öljypohja oli kuorrutettu metallihileellä. Pihasta löytyy elimenluovuttajaksi 530d jossa ehjä vaihteisto, siihen huoltokirjan mukaan tehty remontti 160tkm sitten. Öljyt vaihdettu viimeksi n. 100tkm sitten. Öljypohja puhdas magneettia myöten. Puntaroin, lyönkö paikoilleen jo olemassa olevalla turbiinilla (LUK-merkkinen), vai kannattaako laittaa uudella.
            X5 E53 3.0d

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5155
              • Joensuu

              Facelift orkkis webastolla. Miten sais lämmittämään myös sisätilaa, eli puhallin pyörimään? Koodaus laitteet löytyy, jos tarvetta. Oem soitin vaihdettu Androidiin, joten webastoa ohjataan nyt puhelimella.
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by ruupanen View Post
                Facelift orkkis webastolla. Miten sais lämmittämään myös sisätilaa, eli puhallin pyörimään? Koodaus laitteet löytyy, jos tarvetta. Oem soitin vaihdettu Androidiin, joten webastoa ohjataan nyt puhelimella.
                Ilmeisesti ei siis ole tehtaalta lähtenyt esilämmittävänä versiona (536 Standheizung)? Koodaat tuon sinne.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • einolatu
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 31

                  Onkos ne Depot toiminut hyvin? Vois sellaisia harkita keulalle, kun omassa prefl toinen orggis xenonumpio alkoi vetämään kosteutta sisäänsä. Samalla alkoi henkisesti haittaamaan myös todella heikko valoteho. Polttimot vaihdoin syksyllä Osramin Xenarc Night Brakereihin, mutta niistä ei kyllä apua ollut, pelkillä sumuvaloilla näkee paremmin . Samoin ne umpion linssit on hinkattu, but no go.
                  My mom says I am special

                  Comment

                  • mjr68
                    Newbiemmer
                    • Sep 2009
                    • 25
                    • Finland

                    3.0d moottorin vikavalo

                    No niin, kertokaapa tietämättömälle, kuuluisiko moottorin vikavalon syttyä kun virrat kääntää päälle?
                    Valo ei siis syty, ja auto on siis vm 2003 prefacelift X5 135kw koneella, EU3 päästöluokka

                    Comment

                    • _Bäri_
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2014
                      • 932
                      • Turku

                      Originally posted by einolatu View Post
                      Onkos ne Depot toiminut hyvin? Vois sellaisia harkita keulalle, kun omassa prefl toinen orggis xenonumpio alkoi vetämään kosteutta sisäänsä. Samalla alkoi henkisesti haittaamaan myös todella heikko valoteho. Polttimot vaihdoin syksyllä Osramin Xenarc Night Brakereihin, mutta niistä ei kyllä apua ollut, pelkillä sumuvaloilla näkee paremmin . Samoin ne umpion linssit on hinkattu, but no go.

                      Meillä on kahdessa ollut depot eikä niistä oo ollu valittamista. Hinta laatu enenmän kuin hyvä.
                      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                      Ex:
                      E61 535dA -05
                      E91 320dA -06
                      E53 X5 3.0dA - 03
                      E39 535iA -01
                      E39 520i -97
                      E39 530dA - 00

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1193
                        • Muhos

                        Webaston toiminta

                        Nythän se myrkyn lykkäsi... Kukas ymmärtää Webaston päälle? Mistä nyt kiikastaa?

                        Kohde on siis 2004 x5 E53 diesel, jossa webasto (alkuperäinen?) ja siihen lisäohjaimeksi laitettu Remuc.

                        Tänään aamulla pakkasta -25. Laitoin kännykällä webaston päälle ja parinkymmenen minuutin kuluttua totea, että sisälämpötila ei ole noussut yhtään. Remuc kertoo akun jännitteeksi 12,3 V. Marssin pihalle, eikä webasto näytä olevan päällä, vaikka Remucin ohjaus kännykässä, sekä käyttönapin merkkivalo ilmoittavat ainakin ohjauksen olevan päällä. Webaston ohjaus pois päältä ja käytän jopa Webaston liittimiä irti hetkisen. Kokeilen uudestaan tuosta Remucin käsikäyttöohjauksesta (= pelkkä nappi valokatkaisimen vieressä), eikä Webasto reagoi asiaan yhtään mitenkään. Ainoastaan napin merkkivalo syttyy ohjauksen päälläolon merkiksi.

                        Käynnistänpä sitten auton, joka lupailee vaivalloisesti (hehkut?), mutta käynnistyy toki. Auton ollessa käynnissä näyttää Webastokin heräävän, sillä Webaston pakoputkesta alkaa tulla savua.

                        Ajan kaupunkiin ja menen asioille. Jätän webaston päälle asioinnin ajaksi, ja ainakin sisäpuhallin jäi päälle autosta poistuessani. Parinkymmenen minuutin kuluttua autolle palatessani, ei webasto olekaan päällä, vaikka Remucin mukaan aikaa pitäisi olla vielä kymmenisen minuuttia jälkellä.

                        Myöhemmin samana päivänä kokeilen vielä ajon jälkeen uudestaan webastoa päälle. Sisäpuhallin lähtee päälle heti, kohta kuuluu polttoainepumpun napsutus ja webaston pakoputkestakin tuleee taas höyryä. Pakkasta edelleen -24. Kymmenen minuutin kulutta webasto on edelleen päällä ja lämmintä tulee ohjaamoon. Jatkan matkaa.

                        Äskettäin kokeilin webastoa päälle uudestaan. Lähtötilanteessa ulkolämpötila -21, Remucin mukaan autossa sisälämpö -1 ja akun jännite 12,4 V. Näköjään lähti päälle, ja 20 minuutin kuluttua sisälämpö jo +7 ja akun jännite 11,8V. Edelleen pöhisee.

                        Mikä ihme tuon aamuisen käynnistymättömyyden nyt sitten oikein aiheutti? Taisi muuten tehdä saman tuossa pari viikkoa sitten, kun aamun lämpötila oli -28. Jos Remucin ohjaimelta ei mene ohjauskäskyä webastolle, niin tietenkin jää käynnistymättä, vaikka ohjauksen merkkivalo palaakin. Silloin vika olisi Remucin ja webaston välillä, esim kylmästä johtuva kontaktihäiriö. Toisaalta kaupan pihassa sisäpuhallin kuitenkin lähti ensin päälle, vaikka autolle palatessa ei enää päällä ollutkaan.

                        Saako tuota webastoa päälle jostakin muualta? Ison navin ohjauksesta löytyy on aux.ventilation. Eikö sen pitäisi olla aux.heating, jos ohjaisi webastoakin? Autohan on manuaalisella ilmastoinnilla, jos sillä on mitään merkitystä.

                        Comment

                        • _Bäri_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2014
                          • 932
                          • Turku

                          Häiriö ohjauskortissa? Päässy kosteutta ja aiheuttaa kovalla pakkasella ongelmia.
                          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                          Ex:
                          E61 535dA -05
                          E91 320dA -06
                          E53 X5 3.0dA - 03
                          E39 535iA -01
                          E39 520i -97
                          E39 530dA - 00

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1193
                            • Muhos

                            Originally posted by _Bäri_ View Post
                            Häiriö ohjauskortissa? Päässy kosteutta ja aiheuttaa kovalla pakkasella ongelmia.
                            Luulisin, että jos Webaston ohjauskortti juonittelee, niin Webasto ei lähtisi käyntiin ajossakaan. Nytkin olin illalla liikenteessä. Kotoa lähtiessä ei taaskaan Webasto lähtenyt päälle. Auto käyntiin ja webasto alkaa käymään. Pari kilometriä ajoa, auto sammuksiin ja napista Webasto päälle ylläpitämään lämpöä. Kymmenen minuutin kuluttua autolle palatessa ei se Webasto ole päällä. Käyntiin kun auton laittaa, niin Webastokin lähtee päälle.

                            Taas pari kilometriä ajoa, ja parkissa pari tuntia. Kokeilen laitta Webaston taas Remucilla päälle. Eipä se lähtenyt. Auton kun käynnistää, niin taas lähti Webasto päälle. Ihan kuin Remucin käsky ei nyt mene Webastolle asti. Mihinhän liittimeen ja nastaan sen ohjauksen pitäisi tulla? Lienee ihan 12V heräte, vai?

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by MPV View Post
                              Nythän se myrkyn lykkäsi... Kukas ymmärtää Webaston päälle? Mistä nyt kiikastaa?

                              Kohde on siis 2004 x5 E53 diesel, jossa webasto (alkuperäinen?) ja siihen lisäohjaimeksi laitettu Remuc.

                              Tänään aamulla pakkasta -25. Laitoin kännykällä webaston päälle ja parinkymmenen minuutin kuluttua totea, että sisälämpötila ei ole noussut yhtään. Remuc kertoo akun jännitteeksi 12,3 V. Marssin pihalle, eikä webasto näytä olevan päällä, vaikka Remucin ohjaus kännykässä, sekä käyttönapin merkkivalo ilmoittavat ainakin ohjauksen olevan päällä. Webaston ohjaus pois päältä ja käytän jopa Webaston liittimiä irti hetkisen. Kokeilen uudestaan tuosta Remucin käsikäyttöohjauksesta (= pelkkä nappi valokatkaisimen vieressä), eikä Webasto reagoi asiaan yhtään mitenkään. Ainoastaan napin merkkivalo syttyy ohjauksen päälläolon merkiksi.

                              Käynnistänpä sitten auton, joka lupailee vaivalloisesti (hehkut?), mutta käynnistyy toki. Auton ollessa käynnissä näyttää Webastokin heräävän, sillä Webaston pakoputkesta alkaa tulla savua.

                              Ajan kaupunkiin ja menen asioille. Jätän webaston päälle asioinnin ajaksi, ja ainakin sisäpuhallin jäi päälle autosta poistuessani. Parinkymmenen minuutin kuluttua autolle palatessani, ei webasto olekaan päällä, vaikka Remucin mukaan aikaa pitäisi olla vielä kymmenisen minuuttia jälkellä.

                              Myöhemmin samana päivänä kokeilen vielä ajon jälkeen uudestaan webastoa päälle. Sisäpuhallin lähtee päälle heti, kohta kuuluu polttoainepumpun napsutus ja webaston pakoputkestakin tuleee taas höyryä. Pakkasta edelleen -24. Kymmenen minuutin kulutta webasto on edelleen päällä ja lämmintä tulee ohjaamoon. Jatkan matkaa.

                              Äskettäin kokeilin webastoa päälle uudestaan. Lähtötilanteessa ulkolämpötila -21, Remucin mukaan autossa sisälämpö -1 ja akun jännite 12,4 V. Näköjään lähti päälle, ja 20 minuutin kuluttua sisälämpö jo +7 ja akun jännite 11,8V. Edelleen pöhisee.

                              Mikä ihme tuon aamuisen käynnistymättömyyden nyt sitten oikein aiheutti? Taisi muuten tehdä saman tuossa pari viikkoa sitten, kun aamun lämpötila oli -28. Jos Remucin ohjaimelta ei mene ohjauskäskyä webastolle, niin tietenkin jää käynnistymättä, vaikka ohjauksen merkkivalo palaakin. Silloin vika olisi Remucin ja webaston välillä, esim kylmästä johtuva kontaktihäiriö. Toisaalta kaupan pihassa sisäpuhallin kuitenkin lähti ensin päälle, vaikka autolle palatessa ei enää päällä ollutkaan.

                              Saako tuota webastoa päälle jostakin muualta? Ison navin ohjauksesta löytyy on aux.ventilation. Eikö sen pitäisi olla aux.heating, jos ohjaisi webastoakin? Autohan on manuaalisella ilmastoinnilla, jos sillä on mitään merkitystä.
                              Näillä keleillä Weban jänniterajoitus se yleisin syy käynnistymättömyyteen. Voi käydä niinkin, että Webasto lähtee päälle ja hetken kuluttua sisäpuhaltimen käynnistyessä jännite sen verran kyykkää, että Weba sammuu. Helpoin tietysti poissulkea kytkemällä ylläpitolaturin, jossa virranantokyky mielellään 10 A tai enemmän.

                              Esilämmitysominaisuuden saa kyllä koodattua, niin Weban saa käynnistettyä myös navinäytöltä suoraan tai ajastimella.

                              Ohjainkorttiongelmat E53:ssa harvinaisempia kuin E39:ssä, kun Weban sijainti paremmin suojassa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • _Bäri_
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2014
                                • 932
                                • Turku

                                Mulla on thermoconnect käytössä ja siitä pystyy säätämään jännitteen millon katkaisee virran. Säädin sen 11v.

                                Mulla volkkarissa teki ohjainkortti tota. Samoin puhaltimen rele toimii välillä ja välillä ei... korjaamisen jälkeen kaikki ok. Paitsi tuo jännite piti säätää kovenmilla pakkasilla alemmaksi niin kun clavurion sano.
                                Last edited by _Bäri_; 12-02-2021, 08:42.
                                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                                Ex:
                                E61 535dA -05
                                E91 320dA -06
                                E53 X5 3.0dA - 03
                                E39 535iA -01
                                E39 520i -97
                                E39 530dA - 00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎