memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikkod
    replied
    Originally posted by Forsmanni View Post
    Parikysymystä äxästä.

    3. Kesäksi olisi tarkoitus hankkia 21" tai 22" Vanteet. Eteen 9,5"- 10" leveät ja taakse 10-11" leveät. Millä ET.eellä nämä tulisi mukavasti kaarelle?
    Mulla olis 22” vanteet sulle

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    e53 X5 4.4i -00

    Parikysymystä äxästä.

    1. Tarvis V8 ääniä saada hieman enemmän kuulumaan. Tuleeko ääni aivan liian kovaksi hyttiin takavaimentajien poistolla? Entä jos ne vaihtaisi vapaastivirtaaviin vaimentimiin?

    2. Sopiiko esim e39 tai e38 Comfort etupenkit suoraan äxään? Tällä hetkellä sähkösäätöiset lättäpenkit ilma persgrillejä. Meneekö jotku Comfortit Bolt On näihin?

    3. Kesäksi olisi tarkoitus hankkia 21" tai 22" Vanteet. Eteen 9,5"- 10" leveät ja taakse 10-11" leveät. Millä ET.eellä nämä tulisi mukavasti kaarelle?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Juu, lasin alareunasta kammetaan suoraan ylöspäin, olisko n. 4mm ja se on irti. Sitten alareuna sisään niin mahtuu pois ja samassa asennossa takaisin.

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Juuri vaihdoin lasit viikko sitten. Taisin aavistuksen työntää alareunasta sisälle, jotta lasi mahtuu vähän nousemaan ja sitten leveällä meisselillä kampesin alhaalta ylöspäin. Pieniä liikkeitä, helppo homma

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Kerro oikea tapa? Itellä odottaa sama projekti. Joku sano että ensiks ylöspäin ja sit vetää pois mutta oliko noin?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    E53 kuljettajan puoleisen peilinlasin vaihto 1,5 h, repsikanpuoleisen vaihto 5 min

    Piti olla helppo homma, ja niin oliskin ollut jos olis tajunnut irroittaa oikein. Väänsin väärin ulospäin ja se kiekko johon lasi kiinnittyy lähti mukaan, olikin aika kinkkinen saada se takaisin. Ensin en edes tajunnut että sen ei olisi kuulunut tulla mukaan. No, taas osaa yhden homman jos joskus vielä...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Heitetään hatusta,että jollain yleistesterillä ei vaan onnistu tai joku purkki/väylävika.

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Mikähän voisi olla vaivana kun eivät korjaamoll pääse testerillä kaverin E53.seen sisälle?
    Taannoin kokeilin Autocomilla eikä silläkään saanut mitään kontaktia ko.autoon :think

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Vaihdettiin tänään sigun äXään vesipumppu oheistuotteineen... autolla ajettu 218tkm.

    Enpä olisi uskonut että vanha pumppu on niin hyvässä kunnossa, oli kuitenkin alkuperäinen !! Bmw:n leimat ja valmistusleimassa 08/03.

    Siivekkeet täysin ehjät eikä klappia ollut kuin ehkä millin kymmenys, juuri ja juuri keskittymällä huomasi pienen liikkeen...

    Yleensä vastassa ollut pumppu joka päistään pyörii eri suuntiin helvetillisellä klapilla ja siivekkeet murenee käsiin...

    Noh, välillä näinkin... en vaan uskaltanut ottaa riskiä että pumppu pettää kesken ulkomaan lomamatkan... tämäkin opittu kalliisti kantapään kautta kun ex. E39:ssä samalla koneella petti vesipumppu jo alle 180tkm:ssa, ja kesken lomareissun !!

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onkohan saatavilla mittariston taustoja erikseen ostettuna?

    Mailimittarin tilalle tarviisi kilometrillä olevan taustan. Noita on aftermarket tavaraa kyllä, mutta mieluummin alkuperäistä ensin ettisi.

    Pitäisi nimenomaan olla 4.6IS tausta joka on saman tyylinen kuin e39 m5:ssä.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    m62b46

    Näitä x5 4.6is on muutamia myynissä. Rakenettu noin 4000 kpl ja suurin osin jäännyt jenkkeihin. Joten Suomi on taas hyvin edustettu.



    Villi veikkaus on että kulutus on jopa enemmän kun m5 e39? Varsinkin tässä mallissa, 4.8is taitaa kuluttaa vähemmän. Toki en enään hankki fl malli sen valvetronic ominaisuudesta.

    Eli olisko m62b44 se eniten kuluttava x5 ikinä? :-)

    Aika paljon ristiriitäistä tietoa että onko se nyt Alpina tekemä moottori tai ei..

    Ja no joo ei toi ole kovin relvantti asia jos näitä möhköjä hankkii muutenkaan..ei ainakaan minulle..

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Onko täällä muita 3.0i omistajia? Tarkistakaapa kaasuläpän ja IMM välissä olevan 90ast kumiputken kunto. Siitä lähtee sellainen makkaran paksuinen haara joka oli itsellä ainakin revennyt ja veti ilmaa varmasti paljon. Ainut vaan että se on todella hankalassa paikassa, alhaalta päin saattaa nähdä, mutta en tiedä näkeekö ilman pohjapanssarin irroitusta. Omasta autosta käytettiin imusarja irti niin siinä yhteydessä se huomattiin.

    Jep, been there done that. 2.5l versiossa se on vielä pidempi ja hankalampi vaihtaa alakautta.

    Itse ihmettelin miten harvoin se "menee laihalla" vikavalo tuli päälle vaikka reikkä oli melkoinen..

    Toinen asia mitä m54 moottorissa kannattaa katsoa on se disa ventiili. Hankala x3'ssa ottaa irti kokonaan kun se takimmainen muovi pitää ottaa irti jos meinaa pujotella se kokonaan irti. Mutta tarkistuksen vuoksi riittää että ne kaski torx ruuvit irrottaa ja vetää sen sen verran ulos että tarkistaa onko läppä ihan irti tai jännityksessä kuten se pitäisi olla.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by KSSB View Post

    Sit vilkkuviiksen päässä kun on ajotietokoneen näytön valinta nappi, niin se ei toimi. Kesällä näytti pelkästään kilometrilukemaa siihen kun tankki on tyhjä ja nyt talvella se näyttää pelkästään ulkolämpötilaa. Onkohan viiksi mennyt rikki vai voiko syy olla jossain muualla?
    Viiksen juuresta johto poikki. Pitää irrottaa ratti, purkaa viiksi ja juottaa pätkät taipuisampaa johtoa tilalle. Ohjeita löytyy helposti ainakin e46:een ja samoilla ohjeilla luulisi onnistuvan.

    Leave a comment:


  • KSSB
    replied
    Mulla on 2004 vuotinen e53 3.0d.

    Autossa toimi aikaisemmin etu ja taka sumuvalot "oikein", eli etuvalojen napista syttyi etummaiset ja takimmaisten syttyi takimmaiset. Nyt ongelma on se että kummasta tahansa napista syttyy palamaan molemmat samaan aikaan. Syy ja ratkaisu?

    Sit vilkkuviiksen päässä kun on ajotietokoneen näytön valinta nappi, niin se ei toimi. Kesällä näytti pelkästään kilometrilukemaa siihen kun tankki on tyhjä ja nyt talvella se näyttää pelkästään ulkolämpötilaa. Onkohan viiksi mennyt rikki vai voiko syy olla jossain muualla?

    Olikos joensuun seudulla ketään harrastajaa jonka luona vois pistäytyä vikakoodeja lueskelemassa?

    Ja oliskos kenelläkään lainata takarungon puslien ulosvetäjää? Voisin hakea kauempaakin. Ostaakin voisin jos hinta OK.
    Last edited by KSSB; 17-11-2016, 13:42. Reason: unohtuma

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Onko täällä muita 3.0i omistajia? Tarkistakaapa kaasuläpän ja IMM välissä olevan 90ast kumiputken kunto. Siitä lähtee sellainen makkaran paksuinen haara joka oli itsellä ainakin revennyt ja veti ilmaa varmasti paljon. Ainut vaan että se on todella hankalassa paikassa, alhaalta päin saattaa nähdä, mutta en tiedä näkeekö ilman pohjapanssarin irroitusta. Omasta autosta käytettiin imusarja irti niin siinä yhteydessä se huomattiin.

    Last edited by Tomba87; 29-08-2016, 14:13.

    Leave a comment:

Working...
X