BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sais avata uuden topikin jos on tarvetta. Tämän vanhan voi linkittää sinne halutessaan.
-
Mitä jälkiasenteisia vetokoukkuja olette laitelleet X5seen, pitäisi olla irroitettava ja "näkymätön". Ja miten tt-thermo on pelannut?
Leave a comment:
-
Et ole yksin tämän ajatuksen kanssaOriginally posted by TFV View PostNo joo. Minä nyt olen vanhoine uskomuksineni vaparimiehiä. Instant power you know.
Ja sitten vituttaa noiden väkisin kulkevien dieseleiden viat.
Turboja ynnä muita hiirenloukkuja ynnä suuttimia koko ajan vinossa.
Bensakasista kun sillointällöin vaihtaa yhdysputken ja parsii sen kirotun valvetronicin, niin taas mennään 150tkm. Haluan nähdä sen turbodieselin, mikä pystyy tuohon.
Leave a comment:
-
Chromecast telkkariin?
Onko joku koittanut/saanut toimimaan Chromecastin X5:n omassa takanäytössä? Olen nyt kahdella eri HDMI -> CVBS -muuntimella yrittänyt ja kuva näkyy, mutta äänet ei toimi.
Onko tää joku mahdottomuus saada toimimaan, vai onko vaan sattunut kaksi viallista laitetta käsiin?
Leave a comment:
-
Ei dieseleissä ole vikoja sen enempää kuin bensoissakaan, varmaan vähemmänkin, jos niillä vaan ajetaan pitkää matkaa säännöllisesti.
Tässä kun on 40d X5:llä runtannut auton oston jälkeen kahdessa ja puolessa viikossa 4tkm niin pysyy putket puhtaina ja hehkut hehkeänä
Sitten kun samalla vehkeellä ajetaan 10km pätkiä kaupungissa 10tkm vuodessa ollaan pajalla vähän väliä.
Leave a comment:
-
Mulla on tosiaan näitä x5:siakin ollut kolme kappaletta, E53 3.0d ja E70 35d ja 40d.Originally posted by jokes911 View PostTämä on kyllä tiedossa mutta se 30d ja 40d käytännön ero mietityttää. Ja onko se facelifitin käytännön ero vaan tuossa laatikossa.
Tässä tosiaan se uudempi 8-lovinen laatikko, ja siinä tulee jo ensimmäinen (aika) suuri ero, edelliseen laatikkoon.
Toinen ero on tämän koneen luonteessa, 35d vaikka koneiden (ala)väännössä ei hirveästi eroa olekaan, niin kyllä tämän 40d koneen vääntö tulee vaan mukavan alhaalta. 30d kone sitten jo asia erikseen. Suu menee hymyyn joka kerta kun lappua lattiaan painaa, ja ihme kyllä vuoden jälkeen ei edelleenkään ole vielä tullut laitettua ohjelmaa koneeseen.
Kulutus edelliseen möhköön verrattuna ennallaan, mutta ajohauskuus kasvoi potenssiin 2 tai 3
Tässä juuri taas alkaa jokavuotinen "riutuminen" autokuumeen kourissa, ja pohdin juuri että mihin koppaan seuraavaksi sen lykkään, X6 vai samanlainen ja vähemmän ajettu 40d, vai mahdollisesti X5M50d:think
edit:
unohtamatta tietenkään niitä tärkeimpiä varusteita (ajosta nauttimisen suhteen) adaptive drive ja active steering, kannattaa käydä ajamassa sekä että, ero on HUOMATTAVALast edited by *PexU*; 21-02-2018, 07:50.
Leave a comment:
-
Mä uskon, että 4.8 vapari on paras mahdollinen kone, jos parasta fiilistä hakeeOriginally posted by TFV View PostNo joo. Minä nyt olen vanhoine uskomuksineni vaparimiehiä. Instant power you know.
Bensakasista kun sillointällöin vaihtaa yhdysputken ja parsii sen kirotun valvetronicin, niin taas mennään 150tkm. Haluan nähdä sen turbodieselin, mikä pystyy tuohon.
Leave a comment:
-
Mä kyllä luotan dieseliin ja todella vähän itse moottorissa on ollut vikoja, muut E61 tyyppiviat sitten sen edestäkin.
Jos tuossa olis se uudempi bensakasi turbolla niin vois kiinnostaakin, mutta vaparit ei niinkään. Chattiautossa on tosin yksi hyvä 4.8 https://www.nettiauto.com/bmw/x5/9403009
Leave a comment:
-
No joo. Minä nyt olen vanhoine uskomuksineni vaparimiehiä. Instant power you know.
Leave a comment:
-
Mulla 3.0d LCI. 4.0d on varmasti vielä parempi, mutta kyllä tuo 8-lovisena on erittäin toimiva. Kiihtyy Saksan Autobahnilla täydessä lastissa 180km/h ylöspäin vielä ihan mukavasti. Suomessa ei kyllä lopu tehot kesken ohituksissa.
3.5i oli kerran päivän koeajossa. Hieno kone mun mielestä. Hyvä ääni, vääntö ja teho. Vähissä vaan vaihtoehdot, kun lähtee ostamaan.
Leave a comment:
-
En minä tiedä mistä te olette ikuisesti täällä väitelleet, eikä juuri kiinnosta.
Isoon ja painavaan autoon josta ei urheilullista saa tekemälläkään sopii vaan parhaiten iso diesel alhaalta vääntävänä. Kokemusta on aivan riittävästi aiheesta😏
Leave a comment:
-
Ikuinen vääntö vs. teho -väittelykö taas saadaan aikaiseksi?
Muistataas kuitenkin että se teho sitä autoa liikuttaa, dieselissä teho tulee alempana. Oleellista on kuitenkin sen tehoalueen "laajuus".
Bensavaparia aja turbodieseliä ei pitäisi verrata keskenään, ei sillä bensalla ole jakoja jos tehoa ei ole reilusti enemmän kun vaparin tehoalue on aika piikin mallinen ja turbodieselissä aika laakea...
35i on bensaksi erittäin hyvä ja alaajalla tehoalueella...
Kiihkeitä vastakommentteja odotelllessa :think
Leave a comment:
Leave a comment: