BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tjhoo
    replied
    E70 muutoskatsastus pakettiautoksi

    Onko kukaan muutoskatsastanut e70 pakettiautoksi? Onnistuuko vielä nykypäivänä ja ennenkaikkea, laskeeko dieselvero tai muut käyttömaksut? Entä mitä pitää ottaa huomioon muuttaessa?

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Vastaan taas itse itselleni

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4429

    Jostain perk**een syystä osa nro 15 puuttui tuolta pakosarjan puolelta ja jälki oli kuvatun näköistä.

    Tiiviste paikoilleen ja käry katosi

    Kysymys kuuluukin että mihin v****un se on sieltä joskus kadonnut, vai onko reippaan 100tkm aikana jo saksassa vaihdettu jotain osia uusiin vai onko uupunut jo tehtaalta saakka




    Originally posted by *PexU* View Post
    Sigun 40d, paikallaan ollessa puskee vähän pakokaasuja sisälle, koko konehuone muuten "puhdas" mutta turbojen luota bongasin vähän nokea, mitähän kaikkea mä lähden osteleen ja purkamaan.

    Jos vaikka lähtis siitä että se ei ole turbon pakopesä
    Missään muualla ei konehuoneessa ole nokea



    Ei oikein osu tuoltakaan silmään

    edittiä:

    Täähän alkaakin mennä taas hauskuuden puolelle ja vahvasti

    Kuvassa oleva kohta on pienemmän turbon VNT- johdinsiivistön läpivienti, josta näyttäisi tulevan pakokaasua läpi.
    Ydin kysymys tässä kuuluukin: ”Miksi pakokaasu ei mene turbolta pakoputkeen vaan tulee läpi laakeripesästä ja VNT johdin siivistön läpiviennistä”?


    Nämä onkin sitten suojattu Bemarille.
    Kysyin tehtaalta koska vapauttavat mutta vastaus oli synkkä; Yep Yep!

    Kyseessä on Borg Warnerin valmistama R2S-systeemi
    Last edited by *PexU*; 09-10-2018, 11:30.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    pystyy mittaristosta salavalikon kautta sen säätämään.

    googlella löytyy hidden dash menu hakusanalla - ja vastaavilla - aiheesta hemmetisti tauhkaa mitenkä valikkoon pääsee käsiksi sitä trip-nappulaa käpistelemällä.

    Kuvittelisin tuon myös löytyvän helpolla joko inpasta, winkfp:stä tai istasta huoltotoimintojen alta.

    Leave a comment:


  • HVX5
    replied
    Pystyykö mittarivirhettä korjaamaan jostain valikosta, vai tarviiko kaapeleita ja softia? En ainakaan vielä ole löytänyt asetusta sille.

    Takapenkin dvd ei suostu lukemaan mitään levyä, se taitaa olla yleinen vika näissä?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    315/35-20 on taakse ihan oikea koko joten ei se renkaista johdu tuo mittarin valehtelu.
    Edessä pitäisi olla 275/40R20...
    Last edited by MajorDrake; 20-10-2017, 21:44.

    Leave a comment:


  • HVX5
    replied
    Uusi äksäläinen

    Morjensta pöytään vaan kaikille, uusi jäsen ilmoittautuu.

    Tänään hain satamasta -08 E70:n ja pari kummastusta heräsi heti matkalla:

    Renkaina on 20" ja mittarivirhe on ihan perunoita. Mittarin mukaan noin 90 vauhtia ja todellinen on melkein sata. Eli näyttää rankasti väärin päin. Voiko se olla pelkästään noista renkaista, eihän se mikään ihmeellinen koko ole näissä? Takana taisi olla 315/35/20, etusia en muista.

    Bluetooth ei ilmeisesti ole oletuksena varustelistalla, kun sanoo että "Mobile phone not installed"? Eli mulla ei ole sitä palikkaa ja that's it?

    Mitäs koodauksia tai muuta pientä viilausta tähän kannattaisi tehdä? Hankkia INPA-kaapeli ja joku softa? Valkoisemmat H8:t on tulossa ja niiden volttimäärää ilmeisesti pitäisi säätää?

    Kyyti kyllä miellyttää ja auto tuntuu jämäkältä (sporttipaketti). Klassinen sisempien takavalojen fiksaus on myös edessä.
    Last edited by HVX5; 18-10-2017, 13:43.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Ei kai mikään estäkään, kunhan vaan muistaa ottaa ne kaikki rätit pois sieltä putkista ja letkuista.
    Ok, ja onhan se öljykiertokin auki tuolloin eli aika sotku voi tulla jos ei sitä huomaa jotenkin ennakoida.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Mikäs estää pikkuisen pyöräyttää ilman turbon? Metelihän on melkoinen mutta kuitenkin.
    Ei kai mikään estäkään, kunhan vaan muistaa ottaa ne kaikki rätit pois sieltä putkista ja letkuista.

    Saatiin jo keulaa ylös päin ilman laatikon lukituksen poistoa.

    On muuten sitten harvinaisen v**tumaista vaihtaa pakosarjat tiivisteet tähän(kin) vehkeeseen

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Pienempi turbo jo pöydällä, joten starttaus ei enää natsaa..
    Mikäs estää pikkuisen pyöräyttää ilman turbon? Metelihän on melkoinen mutta kuitenkin.

    Leave a comment:


  • _Pietu_
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Täällä ei näy paljoa porukkaa pyörivän

    Mites saadaan sigun autosta laatikko vapaalle, pitäisi saada hiukan liikuteltua että saadaan nosturille.

    Pienempi turbo jo pöydällä, joten starttaus ei enää natsaa..

    Tässä (8-lovisessa) ei ilmeisesti enää ole sellaista punaista lasivasaran näköistä työkalua jolla laatikon saisi vapautettua sisäpuolelta:think:think

    Kiitosta
    Googlella löyty tollanen ohje:
    Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.
    Helpointa lienee myös järjestää virrattomalle autolle sen verran virtaa kaapeleilla että homma onnistuu.

    Sitä en tiedä toimiiko tuossa:think Helppo toki testata.

    E: ja olitkin jo itse selvittänyt sen miten onnistuu..
    Last edited by _Pietu_; 10-10-2017, 20:55. Reason: Hidas...

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by E39touring View Post

    Tähänpä ei tuo työkalu enää kuulukaan
    Tarkistelin asiaa vielä Laakkoseltakin, ainoastaan laatikon kyljestä onnistuu, kuskin puolelta

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Vaikka noin:

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Täällä ei näy paljoa porukkaa pyörivän

    Mites saadaan sigun autosta laatikko vapaalle, pitäisi saada hiukan liikuteltua että saadaan nosturille.

    Pienempi turbo jo pöydällä, joten starttaus ei enää natsaa..

    Tässä (8-lovisessa) ei ilmeisesti enää ole sellaista punaista lasivasaran näköistä työkalua jolla laatikon saisi vapautettua sisäpuolelta:think:think

    Kiitosta

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Sigun 40d, paikallaan ollessa puskee vähän pakokaasuja sisälle, koko konehuone muuten "puhdas" mutta turbojen luota bongasin vähän nokea, mitähän kaikkea mä lähden osteleen ja purkamaan.

    Jos vaikka lähtis siitä että se ei ole turbon pakopesä
    Missään muualla ei konehuoneessa ole nokea



    Ei oikein osu tuoltakaan silmään

    edittiä:

    Täähän alkaakin mennä taas hauskuuden puolelle ja vahvasti

    Kuvassa oleva kohta on pienemmän turbon VNT- johdinsiivistön läpivienti, josta näyttäisi tulevan pakokaasua läpi.
    Ydin kysymys tässä kuuluukin: ”Miksi pakokaasu ei mene turbolta pakoputkeen vaan tulee läpi laakeripesästä ja VNT johdin siivistön läpiviennistä”?


    Nämä onkin sitten suojattu Bemarille.
    Kysyin tehtaalta koska vapauttavat mutta vastaus oli synkkä; Yep Yep!

    Kyseessä on Borg Warnerin valmistama R2S-systeemi
    Last edited by *PexU*; 17-05-2018, 15:00.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    E53 != E70, mutta kuitenkin vinkkaan että googleen molemmat sarjanumerot eri ikkunoihin ja sitten kuvahaku päälle.

    Ovat nopealla silmäyksellä ainakin rungoltaan erilaiset; toinen on rautaa ja toinen muovia. Kiinnityspisteet näyttäisi olevan samanmoiset ?
    Oho, lipsahti vähän väärään.

    Joo, pieni ero niissä täytyy olla, nettiä selailtu, mutta en ole vielä löytänyt selvyyttä.

    Leave a comment:

Working...
X