BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • touring39
    replied
    Originally posted by -TSM- View Post
    2007 vuoden x5 on ongelmia valotehon kanssa. Autossa on xenonit. Valoteho etenkin lyhyillä ajaessa on melkein samaa luokkaa kuin ajaisi pelkät parkit päällä. Polttimot näytti ulkoisesti ihan hyviltä ja olivat Philipsin. Ajattelin joka tapauksessa uusia polttimot, mutta jos tästä ei ole apua, niin mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään? Edellisessä e70:ssä oli huippuvalot tähän verrattuna.
    Mulla oli vm 2011 volkkarissa D3S Xenonit jo ihan punertavina tuikkuina, eikä näyttäneet mihinkään. Uudet kun pisti, niin valoteho varmaan kolminkertaistui.

    Vaihda nyt polttimot ensteks.

    Leave a comment:


  • -TSM-
    replied
    2007 vuoden x5 on ongelmia valotehon kanssa. Autossa on xenonit. Valoteho etenkin lyhyillä ajaessa on melkein samaa luokkaa kuin ajaisi pelkät parkit päällä. Polttimot näytti ulkoisesti ihan hyviltä ja olivat Philipsin. Ajattelin joka tapauksessa uusia polttimot, mutta jos tästä ei ole apua, niin mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään? Edellisessä e70:ssä oli huippuvalot tähän verrattuna.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    Kiitokset vastauksesta! Jostaki syystä pinttynyt semmonen luulo että jakolaatikoita ja etuvetareita menee ku leipää :think
    Taidat sekoitttaa 500/700 koppaiseen F-sarjaan, niissä etuvetonivelet on kulutustavaraa... Ja jakolaatikkoja vaihdeltiin alkuun turhaan kun se tuplaöljynvaihto korjaa yleensä asian...

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by miika17 View Post
    Vaimon X1:n perään aikoinaan ajettiin ja pakoputki vääntyi niin, että vaihdettiin koko matkalta. Siinä remontissa oli unohdettu laittaa pakosarjan perään tiiviste ja pakokaasut tuli sisään liikennevaloissa seistessä. Oiskohan jotain vastaavaa tehty tuossa?
    Tässä ei ainakaan mitään mälli historiaa ole takanaan.
    Oliskos vaan jotain tehty, ja jätetty laittamatta, tämä lienee siis ainoa kone jossa tuonne ylipäätään kuuluu tiiviste, muissa ilmeisesti pelkkä kartio tiivistää
    Last edited by *PexU*; 13-11-2017, 09:40.

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Kiitokset vastauksesta! Jostaki syystä pinttynyt semmonen luulo että jakolaatikoita ja etuvetareita menee ku leipää :think
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Riiippuu onko LCI vai ei. Eli onko kone 173 tai 210 kw Vs. LCI 180/225/280 kW.
    Dieselin ollessa kyseessä.

    Pre-LCi:ssä ei ole juurikaan muita ongemia kuin termarit,
    ilmapussit menee yleensä 200-300 tkm välissä jos on ilmaperällä,
    mutta ei termarit tai pussit ole kovin kalliita, muutamia satasia niihin.

    LCI:ssä on vähemmän ongelmia, pussit ja alustat on samat.
    Molemmista menee tukivarsia, yleensä ensimmäisenä alemmat (taaemmat) etutukivarsien pallonivelet ja reaktitankojen puslat. Jossain siinä 150-250 tkm välissä. Harvemmin menee takapäästä, rengasleveys vaikuttaa alustan kuluumiseen huomattavasti...

    E70 on ylipäätänsä yksi kestävimmistä dieselikoneella saatavista Bemareista...

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Komppaan.

    Etutukivarret, etupyöränlaakerit ja jarrujen vatkaus aika yleisiä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    Mitä kannattaa tarkastaa/kiinnittää huomiota e70a ostaessa? Onko jakolaatikko ja etuperä ongelmallisia, jos on niin millä kilometreillä?
    Riiippuu onko LCI vai ei. Eli onko kone 173 tai 210 kw Vs. LCI 180/225/280 kW.
    Dieselin ollessa kyseessä.

    Pre-LCi:ssä ei ole juurikaan muita ongemia kuin termarit,
    ilmapussit menee yleensä 200-300 tkm välissä jos on ilmaperällä,
    mutta ei termarit tai pussit ole kovin kalliita, muutamia satasia niihin.

    LCI:ssä on vähemmän ongelmia, pussit ja alustat on samat.
    Molemmista menee tukivarsia, yleensä ensimmäisenä alemmat (taaemmat) etutukivarsien pallonivelet ja reaktitankojen puslat. Jossain siinä 150-250 tkm välissä. Harvemmin menee takapäästä, rengasleveys vaikuttaa alustan kuluumiseen huomattavasti...

    E70 on ylipäätänsä yksi kestävimmistä dieselikoneella saatavista Bemareista...

    Leave a comment:


  • miika17
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Vastaan taas itse itselleni

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4429

    Jostain perk**een syystä osa nro 15 puuttui tuolta pakosarjan puolelta ja jälki oli kuvatun näköistä.

    Tiiviste paikoilleen ja käry katosi

    Kysymys kuuluukin että mihin v****un se on sieltä joskus kadonnut, vai onko reippaan 100tkm aikana jo saksassa vaihdettu jotain osia uusiin vai onko uupunut jo tehtaalta saakka
    Vaimon X1:n perään aikoinaan ajettiin ja pakoputki vääntyi niin, että vaihdettiin koko matkalta. Siinä remontissa oli unohdettu laittaa pakosarjan perään tiiviste ja pakokaasut tuli sisään liikennevaloissa seistessä. Oiskohan jotain vastaavaa tehty tuossa?

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Mitä kannattaa tarkastaa/kiinnittää huomiota e70a ostaessa? Onko jakolaatikko ja etuperä ongelmallisia, jos on niin millä kilometreillä?

    Leave a comment:


  • karis79
    replied


    "Toinen huoltokutsu kattaa 740 000 vuosimallien 2007-2011 autoa. Niihin on asennettu venttiili, joka voi ruostua ja pahimmassa tapauksessa johtaa tulipaloon. Jälkimmäinen huoltokutsu käsittää 3-sarjan lisäksi 128i-, 5-, X3-, X5- ja Z4-sarjan autoja."




    Onko kenelläkään tietoa mistä venttiilistä on kyse?

    Leave a comment:


  • HVX5
    replied
    LCI-takavalot

    Täpinöissäni tilasin autodocilta LCI-mallin takavalot, kun katsastukseen oli saatava toimivat sumuvalot. Uloimmat tulivat ilman lampun kantoja, mistä niitä saa?

    Onko teillä muilla takavalopäivittäjillä tullut koko paketti?

    Edit: näyttäisi, että se tarvii jonkun piirilevynkin, ei ole mitään kontaktipintoja lampunreikien kohdilla.
    Last edited by HVX5; 03-11-2017, 14:07.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Vetarin suojakumista tulee säännnönmukaisesti korjauskehotus.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Noin vuosi sitten lakimuutos tuli tähän pakettiauto muutos asiaan ja melkein kysymään jotta saako. Uskoisin kuitenkin että saa, täytyy poistaa selkänoja sekä istuinosa ja kiinnitykset tukkia. Itsellä kävi hyvin kun laitoin levyn joka peittää kaikki ja se kävi. Sain siis f11 mallisen 530 tehtyä pakettiautoksi heinäkuussa. Konttorilla kyselyä ja kokeilee vaikka eri konttorista jos tulee kielteistä vastausta.
    Totta että kannattaa kysyä ensin, ja tosiaan tuo tietämys voi olla vähän vajavaista...

    Yhdelle katsastusmiehelle oli uutta että etu- ja taka-akselilla olisi erilevyiset renkaat , ei ymmärtänyt vaikka näytin rengaspaine lappua oviaukosta jossa ne rengaskoot on selvästi merkitty eteen ja taakse.
    Toinen taas laittoi 1kk korjausmääräyksen etuvetarin suojakumista, mitä se sille kuuluu jos ajan vetarin loppuun, ja mitenkä se vaikuttaa turvallisuuteen?

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Noin vuosi sitten lakimuutos tuli tähän pakettiauto muutos asiaan ja melkein kysymään jotta saako. Uskoisin kuitenkin että saa, täytyy poistaa selkänoja sekä istuinosa ja kiinnitykset tukkia. Itsellä kävi hyvin kun laitoin levyn joka peittää kaikki ja se kävi. Sain siis f11 mallisen 530 tehtyä pakettiautoksi heinäkuussa. Konttorilla kyselyä ja kokeilee vaikka eri konttorista jos tulee kielteistä vastausta.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Onko kukaan muutoskatsastanut e70 pakettiautoksi? Onnistuuko vielä nykypäivänä ja ennenkaikkea, laskeeko dieselvero tai muut käyttömaksut? Entä mitä pitää ottaa huomioon muuttaessa?
    Miksi ei kävisi, itsellä on e53 pari vuotta sitten pakettiautoksi rekisteröity, eikä tuossa malli/vuosimalli pitäisi mikään muuttua tuohon asiaan.

    Auto on minulla työkäytössä, ja tavaratila riittää 95% tarpeisiini. Vaihtoehtona olisi ollut joku pikkupaku ja ne ei oikein iskenyt.

    Maksut alenee käyttömaksujen ja vakuutusten muodossa. Omasta otettiin takaistuin ja selkänojat pois. E46 touringista en aikanaan ottanut selkänojia pois vaan ne lukittiin muovitetulla reikänauhalla ala-asentoon (pop-niittaus runkoon). Voi riippua vähän katsastusmiehestä.

    Leave a comment:

Working...
X