BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 325tds
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Tännekin kelpais kaaret

    Tarvis olis täälläkin ja jotka kävis astinlautojen kanssa

    Vai käykö samat:think

    Leave a comment:


  • jani1632
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Mistä nykyään kannattaa kaarilevikkeet ostaa? Koetin katsoa mutta ei tullut oikein luotettavaa paikkaa vastaan ja mielellään saisi olla suhteellisen edulliset mutta hyvät (tietenkin). Orkkis tai vastaavaa.

    Onkos näissä ekan mallin e70 30d koneissa pakosarjat halkeilleet? Oli aikanaan se yksi eikä siinä ollut kyl ongelmia mutta siitä on aikaa neljä vuotta joten kokemusta karttunut enemmän porukalla.
    Tännekin kelpais kaaret

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Mistä nykyään kannattaa kaarilevikkeet ostaa? Koetin katsoa mutta ei tullut oikein luotettavaa paikkaa vastaan ja mielellään saisi olla suhteellisen edulliset mutta hyvät (tietenkin). Orkkis tai vastaavaa.

    Onkos näissä ekan mallin e70 30d koneissa pakosarjat halkeilleet? Oli aikanaan se yksi eikä siinä ollut kyl ongelmia mutta siitä on aikaa neljä vuotta joten kokemusta karttunut enemmän porukalla.

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Näyttäis vahvasti siltä, että yhteinen taival E70:n kanssa on loppumassa vajaan 3v/110+tkm:n ajon jälkeen. Hämmästyttävän mukavaa ja häiriötöntä menoa on ollut koko matkan. Ei tainut olla yhtään suunnittelematonta Pitstoppia ja mittarissa nyt noin 220tkm:a.

    Vakaasti päätin jo seuraavaksi tulevan F11:n, mutta kuitenkin näkyvyys ja menon mielyttävyys käänsi pään F15:sta ja lopulta valinta oli suht helppo ja tuntui oikealta. Pientä kompromissiä pitää hakea niin kone pienenee 30d:ksi, ei M-Sporttia ja poppivehkeet H/K:t, muutoin aikalailla Voll-settiä.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Miksihän jarrut vinkuvat aivan älyttömästi, jos auto on seissyt hetkenkin vähän kosteammalla ilmalla (eli nykyisessä Suomen ilmastossa aina)? Edelliset palat olivat Aten ja jarrut vinkuivat. Nyt vaihdettiin TRW:n palat ja vinkuu ehkä hivenen korkeammin. Ymmärrän, että jarrut joskus voivat vinkua, mutta voin vakuuttaa, että nyt on pikkaisen eri asiasta kyse. Parkkihallissa ihmiset pitelevät korviaan kun joutuu jarrulla säätelemään vauhtia. Omakotitalossa herää kaikki aamulla kun auto lähtee pihasta. Luultavasti myös naapurit. Onko BMW onnistunut kehittämään levyihin jonkun metalliseoksen mikä ei toimi minkään tarvikepalojen kanssa?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by edemcustom View Post
    Huomioon otettavaa -07 x5 3.0 bensaa ostaessa? Vs diesel :think
    -dieselillä pitää ajaa (vähän omasta kaasuasennosta riippuen) se 10-15tkm vuodessa että pääsee "nollille" vuotuisten verojen vs. polttoaineen hinnan kanssa.

    -dieselin saa lastutettua jos tuntuu laiskalta, bensa on aina se vaparibensa.

    Enemmän kiinnittäisin huomiota huoltokirjaan ja huoltoväleihin, kiinnostaa kumpi noista vaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    -07 x5 30d webasto ei lähde pakkasella käyntiin?
    Kaukosäädin on 2nappinen alkuperäinen. Mistä jäähdytys/ lämmitysmoodi valitaan? Kaukosäätimen molempia nappeja nopeasti painaessa syttyy aina vihreä.
    Paina kaksi kertaa sitä nappia, kertapainalluksella ei lähde päälle,
    vaan sen vihreän ledin pitää vilkkua jollion käsky lähteeä.

    Kaukosäätimen voi parittaa uudestaan seuraavasti (jos nyt muistan oikein),
    koskee sitä pienempää (T90 tjsp.) säädintä:
    -Virran päälle, virrat pois
    -Paina kaukosäätimen molempia nappeja kunnes keltainen ledi syttyy
    -Paina 3 kertaa on -nappia
    -Auton pitäisi kuitata koodaus käyttämällä ovia lukossa.

    Leave a comment:


  • edemcustom
    replied
    Huomioon otettavaa -07 x5 3.0 bensaa ostaessa? Vs diesel :think

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    -07 x5 30d webasto ei lähde pakkasella käyntiin?
    Kaukosäädin on 2nappinen alkuperäinen. Mistä jäähdytys/ lämmitysmoodi valitaan? Kaukosäätimen molempia nappeja nopeasti painaessa syttyy aina vihreä.

    Leave a comment:


  • -TSM-
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Oletko varma että linssit on huurussa? Nehän näyttää "sumealta" kun niitä vähänkään kauempaa katsoo...

    Jos ne oikeasti on huurussa niin varmasti heikentä valotehoa.

    Umpioiden kuivaus on helpointa tehdä imurilla, ottaa pari luukka auki ja toiseen imuri muutamaksi tunniksi imemään niin umpio kyllä kuivuu. Tietysti imeminen pitää tehdä vaikka autotallissa tai muussa kuivassa tilassa, ei paljon kummene vesisateessa imeä...
    Joo huurua valitettavasti todellakin on, toinen meinaan alkoi kuivumaan ja tarkkaan katsoessa linssin pinnalla näkyi pieniä pisaroita. Toisessa kosteus tuntuu pysyvän sitkeämmin. Tallissa on lähemmäs 20 lämmintä, mutta tarvinnee vielä koittaa tuota imuria. Tosin saa nähdä vetääkö sitten heti uudelleen huuruun.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Oletko varma että linssit on huurussa? Nehän näyttää "sumealta" kun niitä vähänkään kauempaa katsoo...

    Jos ne oikeasti on huurussa niin varmasti heikentä valotehoa.

    Umpioiden kuivaus on helpointa tehdä imurilla, ottaa pari luukka auki ja toiseen imuri muutamaksi tunniksi imemään niin umpio kyllä kuivuu. Tietysti imeminen pitää tehdä vaikka autotallissa tai muussa kuivassa tilassa, ei paljon kummene vesisateessa imeä...

    Leave a comment:


  • -TSM-
    replied
    Hain polttimot paikallisesta putiikista, kun oli suoraan hyllyssä ja nykyisillä valoilla ei viitsi ajaa enää reissuakaan. Juuri hankin auton ja ihmetyttää miten edellinen omistaja ei ole tehnyt noille mitään.
    Huomasin että jostain syystä xenonien projektorilinssit ovat ihan huurussa. Illalla nappasin suojaluukut ja polttimot irti, mutta edes yön aikana huuru ei ollut poistunut linsseistä. Esim.hiustenkuivaajalla ei oikein saa puhallusta kohdistettua oikeaan paikkaan eikä millään pääse näitä pyyhkimäänkään, sen verran ahtaassa paikassa ovat.

    Hyviä vinkkejä näiden kuivaamiseksi otetaan siis vastaan. Tuskin huuru on kokonaan syyllinen onnettomaan valotehoon, mutta ei se ainakaan tilannetta taida liiemmin parantaa
    Last edited by -TSM-; 17-11-2017, 10:05.

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Voi myös tilaa Amazon:n Osram:n "puodista" parin noin satkulla...

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Mulla auttoi. Ei ollut juuri e34:sta kummemmat tuikut ennekuin laitoin uudet.

    Leave a comment:


  • -TSM-
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Mulla oli vm 2011 volkkarissa D3S Xenonit jo ihan punertavina tuikkuina, eikä näyttäneet mihinkään. Uudet kun pisti, niin valoteho varmaan kolminkertaistui.

    Vaihda nyt polttimot ensteks.
    Väri on tosiaan vielä normaali ja kun polttimon ottaa käteen, niin ulkoisesti on ihan normaalin näköinen, esim.se keskiosan pallura ei ole tummunut tms. Mutta ei kai auta kuin tehdä 158e (hinta paikallisessa varaosapuljussa) testi uusien polttimoiden muodossa ja toivoa että auttaa.

    Leave a comment:

Working...
X