X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mitenkäs näissä oli tuo kaistavahti, täristääkö se vai rattia vai ohjaako myös? 2016 mallista kyse, ilman DA plus -pakettia...

    Saako ruuhka-ajoavustimen koodattua (ja lisättyä napit) jos on 5AS Driving Assistant, 5DF Active cruise control ja 5AG Lane change warning?

    Edit: Googgeli kertoi että tarvii ratin jossa on kosketustunnistus, sille ohjausyksikkö ja johtosarja ja lisäksi napit. Koodaus päälle...
    F15:ssä ruuhka-avustn on ihan turha (itsellä on se).Ainoa paikka missä toimii on Kehä1 ollessaan jumissa. g05:ssä se on paljon kehittyneempi. Eli ei maksa vaivaa koodailla

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mitenkäs näissä oli tuo kaistavahti, täristääkö se vai rattia vai ohjaako myös? 2016 mallista kyse, ilman DA plus -pakettia...
    ?
    F korinen täristää ja G korisiin tuli lisäksi automaattinen takaisinohjaus.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Mitenkäs näissä oli tuo kaistavahti, täristääkö se vai rattia vai ohjaako myös? 2016 mallista kyse, ilman DA plus -pakettia...

    Saako ruuhka-ajoavustimen koodattua (ja lisättyä napit) jos on 5AS Driving Assistant, 5DF Active cruise control ja 5AG Lane change warning?

    Edit: Googgeli kertoi että tarvii ratin jossa on kosketustunnistus, sille ohjausyksikkö ja johtosarja ja lisäksi napit. Koodaus päälle...
    Last edited by MajorDrake; 28-12-2020, 11:03.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Onko normaalia kun ovet ei ole lukittuna ja kuskin ca kahvasta vetää, kuuluu ääni kuin auto yrittäisi avata lukot uudelleen :think En nyt muista tekeekö kaikista kahvoista samalla tavalla, pitää kokeilla kun muistaa.
    Muuten kaikki toimii kuten pitää ja mitään vikakoodeja ei ole.
    On normaalia.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Onko normaalia kun ovet ei ole lukittuna ja kuskin ca kahvasta vetää, kuuluu ääni kuin auto yrittäisi avata lukot uudelleen :think En nyt muista tekeekö kaikista kahvoista samalla tavalla, pitää kokeilla kun muistaa.
    Muuten kaikki toimii kuten pitää ja mitään vikakoodeja ei ole.

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Oma on jo mennyt vaihtoon, ei ollut m-sport mutta oli ne pienet levikkeet, jotka ilmeisesti tulee jos 20" vanteet tilattu tehtaalta (!?).

    En tutkinut sen tarkemmin missä otti kiinni silloin, mutta aika nopeasti kääntäessä, ja setti takaisin liikkeeseen..

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Eemeli View Post
    Muistaakseni styling 450, eli 9x19 ja ET 48. Tarkennuksena, edessä otti kiinni 255/55 renkailla ja takana käytin ulkonäkösyistä speisseriä (eivät toki liity toisiinsa).
    Joo. Tolla setillä en ihmettele et on voinu ottaakin kiinni. F15 vakio talvivanteissa on tuo et48. Eli aika sisällä ovat. Siinä pitäisi rengaskoko olla 255/50 R19. Onko sun auto M-sport?. Siinä talvivanteissa M467 on et37 ja koko 9x19. Siinä vois ehkä tuo 255/50 rengas mennäkin niin et osumia ei tule sisälokareihin. Se 255/55 on kuitenkin 12,75mm korkeampi joten vaikea sanoa..
    Last edited by torso1; 08-11-2020, 10:20.

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Muistaakseni styling 450, eli 9x19 ja ET 48. Tarkennuksena, edessä otti kiinni 255/55 renkailla ja takana käytin ulkonäkösyistä speisseriä (eivät toki liity toisiinsa).

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Eemeli View Post
    Minulla tuli liikkeestä talveksi vahingossa 255/55x19”, otti renkaat kiinni sisälokariin. Vaikka ei ole identtinen tilanne, niin varoituksen sana ennenkuin ostaa ympärysmitaltaan isompaa rengasta F15.

    20mm speisserillä kehtasi just ja just ajaa talvella 19” vanteilla..
    Tämähän oli kiinnostava tieto. Mut ennen kuin poristaan lisää niin mikä oli vanteinen leveys ja et, jolla renkaat otti kiinni sisälokariin??

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Vanteet saman kokoiset kuin kesäpyörissä 10x20 ja 11x20, mutta replikat. Aivan turhan leveät vanteet 275/40 renkaille. Varmaan 9" ois paljon paremmat ja rengaskin vois olla 45 profiililla.
    Minulla tuli liikkeestä talveksi vahingossa 255/55x19”, otti renkaat kiinni sisälokariin. Vaikka ei ole identtinen tilanne, niin varoituksen sana ennenkuin ostaa ympärysmitaltaan isompaa rengasta F15.

    20mm speisserillä kehtasi just ja just ajaa talvella 19” vanteilla..

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    F15 X5M polttelee...noihan on S63 padalla kanssa, mutta miksi X5 on 575hp ja M5 560hp ? Onko joku moottorivariaatio?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Vanteet saman kokoiset kuin kesäpyörissä 10x20 ja 11x20, mutta replikat. Aivan turhan leveät vanteet 275/40 renkaille. Varmaan 9" ois paljon paremmat ja rengaskin vois olla 45 profiililla. Toikin että on eri levyiset vanteet takana tuntuu täysin turhalta kikkailulta X5:ssa. Varmaan tulossa jo vanhaksi kun tällaisia ajattelee
    Toi että takana on eri levyiset vanteet on täysin turhaa Suomen talvessa. Jos nyt ulkonäöllä ei ole niin isoa merkitystä. Vähän sisään ne tietysti jää takaa mut onko tuolla niin väliä. Itse meinasin talveksi varmaan laittaa 9x20” tai 10x20” vanteet joka nurkkaan. Offset ois hyvä olla 37-40 välillä. Ja suorasovitteiset tottakai. Vähiin käy muuten vaihtoehdot ylipäätänsä. Renkaiksi sit päälle misukan XI Snow:t 265/45 R20 koossa.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Mitkä vanteet sulla on talvella? Ilmeisesti ei OEM 20” ?
    Vanteet saman kokoiset kuin kesäpyörissä 10x20 ja 11x20, mutta replikat. Aivan turhan leveät vanteet 275/40 renkaille. Varmaan 9" ois paljon paremmat ja rengaskin vois olla 45 profiililla. Toikin että on eri levyiset vanteet takana tuntuu täysin turhalta kikkailulta X5:ssa. Varmaan tulossa jo vanhaksi kun tällaisia ajattelee

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Tänään tuli vaihdeltua talvipyörät alle ja muuttuipa auton kulku aivan eri luokkaan.
    Talvirenkaina Continental icecontact2 275/40R20 kauttaaltaan ja kesä Pirelli Pzero RF 275 edessä ja 315 takana.
    Pirellit ei varmasti huonoimmasta päästä, mutta kyllä voi renkaat pilata hyvän auton ajettavuuden todella tehokkaasti.
    Eipä olisi tätäkään uskonut jos ei olisi itse kokenut. Ja vahvistaa entisestään mielipidettä RF renkaisen surkeudesta.
    Mitkä vanteet sulla on talvella? Ilmeisesti ei OEM 20” ?

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Ja sit ku laitat vielä yhtä kokoa pienemmät eli 255/50 R19 joka nurkkaan, niin nautinto kasvaa vielä entisestään.

    Kyllä nämä Suomen tiet ovat semmosta perunapeltoo et hyvä on vähän kumia vanteen päällä ollakin.
    Noinhan se menee, mutta nyt täytyy turhamaisesti ajatella ulkonäköäkin. Ja sen puolesta tuo 20" on ihan minimi (vallankin tähän Msporttiin joka mullakin on). 22" olis varmaankin ulkonäöllisesti paras näin isoon autoon

    Leave a comment:

Working...
X