Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    Originally posted by Toppelius View Post
    Ei taida tämän kokoluokan autoista saada mitään säästöpossuja edes sähköllä:think itse ole nyt ajellut näillä eri X5 versioilla yli 400 tkm tuolla maantiellä ja polttoaine kulu on vain yksi osa näistä. Jo arvonlasku minun kilometreillä on ollut melkein 10 000 e/v, joten litra bensaa tai dieseliä ei heitä ojasta allikkoon Vakuutus oli 1000 e täysillä bonareilla ( e mallissä on 750 e) käyttövoiman vielä kun laskee tuohon kuluksi niin huh huh tätä autoilun ihannuutta

    Olen tuolla 40e llä nyt rullannut melkein 4000 km ja koko perheelle se on ollut hauska kokemus voimaa on ihan samalla tavalla kuin noissa 3.0 diesel malleissa ja tehoa saa lisää vielä ohjelmoimalla. Kaikki aikaisemmat on ollut Karalan laittamia ja kyllä se tämänkin peli sinne viedään kun vaan ehditään!

    Kun nyt vuoden toimisi niin sitten sen voi taas vaihtaa seuraavaan��

    Joo, kyllähän se totta on, että näiden omistamisessa vilisee kymppitonnit silmissä aika ripeästi ja aina tulee jotain laittoa. Kuitenkin tuon 40e:n tuotto/panos suhde näyttäytyy aika huonona kun hybridiajon johdosta jo valmiiksi kestämätön N20 kone vaatii isompia remontteja melko pienillä kilometreillä ja siihen päälle akuston ongelmat.

    Pahimmillaan taitaisi ilman takuita tai turvia viuhua se toinen kymppitonni siihen, että auto pysyy edes tien päällä koko vuoden ajot (toki riippuu mikä kilometrikertymä, täällä mittariin kertynyt noin 65-70tkm/vuosi). Isäukolla on täällä etelässä/pääkaupunkiseudulla ollut tuon X5 30d:n omistusajan kulutus 7,5 sisältäen paljon motaria ja kehäteiden sisällä pyörittelyä. Pidän varsin kohtuullisena möhkölle.
    Last edited by E39Fin; 31-12-2021, 00:38.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • PeksiF15X540e+E93335i
      Newbiemmer
      • May 2022
      • 1
      • Helsinki

      Originally posted by IIIolut View Post
      Minkälaisia sähköllä ajettavia kilometrilukemia X5 40e miehillä connected drive sovellus näyttää, kun auton akku on ladattu täyteen?

      Yleensä max ollut 24km. 2017 malli. Ajettu155t. Auto ollut minulla nyt 1.5kk
      Itse olen pohtinut tätä samaa. Ilmeisesti alkuperäinen max taso voisi olla 31km. Mietinkin voinko sinne edes päästä enää näillä akuilla. Akkujen korjaushistorista ei ole minulla tietoa.

      Comment

      • Toppelius
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 124
        • Keski-Suomi

        Originally posted by PeksiF15X540e+E93335i View Post
        Yleensä max ollut 24km. 2017 malli. Ajettu155t. Auto ollut minulla nyt 1.5kk
        Itse olen pohtinut tätä samaa. Ilmeisesti alkuperäinen max taso voisi olla 31km. Mietinkin voinko sinne edes päästä enää näillä akuilla. Akkujen korjaushistorista ei ole minulla tietoa.
        Talviaika varmasti vaikuttaa tuohon rangeen, kun menee lämmitykseen ja muuhun energiaa. Vaihtelee vissiin paljon kun laskee edellisten ajojen mukaan sitä keskikulutuksena:think omassa oli täynnä 27-30 km väliä. Kannattaa varmaan katsoa miten nousee kun alkaa olla viimein kesäisempiä ilmoja
        BMW G05 e45 -22
        BMW F11 525d xdrive
        BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
        Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
        ex:
        BMW e46 325 cabrio -00
        BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
        BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
        BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
        BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
        BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
        BMW e91 320d /e90 318d
        Volvo xc60 2,4D AWD
        Fiat 500 1.4 Sport
        Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

        Comment

        • izzuL
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 54
          • NURMIJÄRVI

          Kuljettajan asetukset muuttuu

          Mikähän mahtaa olla kun auto "unohtaa" kuljettajan profiilin asetuksia tai muuttaa niitä?
          Eli meillä on taloudessa 2 kuljettajaa ja käytämme vain yhtä avainta
          Vaimon ajon jälkeen kun ahdan itseni autoon ja saan virrat päälle ja valitsen kuljettajan profiiliksi itseni alkaa penkki liikkumaa ja ratti säätymään kuten pitääkin mutta vällliä asetusekset eivät ole ihan kuten pitäisi olla.
          Selkein muutos on että välillä peruuttaessa oikean puolel peruutuspeili taittuu alemmas ja välillä ei taitu, myös hud painuu niin alas että sitä en nää ollenkaan.
          Rasittava vaiva.

          Jostain jenkkifoorumilta luin että joku oli osannut opettaa autolleen jota käytti 2 kuljettajaa mutta vain yhtä avainta kuten meilläkin että kun avasi ovet kuskin ovesta menei vaimon asetukset päälle automaattisesti ja kun avasi ovet koskettamalla ensin kuskinpuolen takaovea auto meni herran asetuksille.
          Tämä kiinnostaisi jos mahdollista

          Potilaana -17 F15
          X5 F15 40e - 17
          Ex: E70 40d -12
          Ex: E61 530xd -08

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7538
            • Jyväshyvä

            Auto muistaa mihin asentoon penkki jätetään kun ovet lukitaan,
            ei oikein toimi yhdellä avaimella kahden eri ihmisen käyttäminen,
            ainakin kannattaa tallentaa eri numerolle eri henkilöiden asetukset.

            Peilin taittuminen alas peruuttessa riippuu siitä missä asennossa peilien valintakytkin on kuskin ovessa.

            Kannattaa hommata se toinen avain jos autoa jatkuvasti käytetään vuorotellen...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Toppelius
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 124
              • Keski-Suomi

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Auto muistaa mihin asentoon penkki jätetään kun ovet lukitaan,
              ei oikein toimi yhdellä avaimella kahden eri ihmisen käyttäminen,
              ainakin kannattaa tallentaa eri numerolle eri henkilöiden asetukset.

              Peilin taittuminen alas peruuttessa riippuu siitä missä asennossa peilien valintakytkin on kuskin ovessa.

              Kannattaa hommata se toinen avain jos autoa jatkuvasti käytetään vuorotellen...
              Vara-avainta kannattaa kysyä merkkiliikkeestä kun hommasin e46seen sen niin oli jopa ”kontuullinen” hinnoittelu. Avain suutarit pyytää noin hieman yli 200 e, mutta ei pystyneet tekemään salmiakkiavainta. Laakkosella oli muistaakseni 260-280 hinnoissa.
              BMW G05 e45 -22
              BMW F11 525d xdrive
              BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
              Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
              ex:
              BMW e46 325 cabrio -00
              BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
              BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
              BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
              BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
              BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
              BMW e91 320d /e90 318d
              Volvo xc60 2,4D AWD
              Fiat 500 1.4 Sport
              Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

              Comment

              • izzuL
                Bimmer Rookie
                • May 2016
                • 54
                • NURMIJÄRVI

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Auto muistaa mihin asentoon penkki jätetään kun ovet lukitaan,
                ei oikein toimi yhdellä avaimella kahden eri ihmisen käyttäminen,
                ainakin kannattaa tallentaa eri numerolle eri henkilöiden asetukset.

                Peilin taittuminen alas peruuttessa riippuu siitä missä asennossa peilien valintakytkin on kuskin ovessa.

                Kannattaa hommata se toinen avain jos autoa jatkuvasti käytetään vuorotellen...
                2 avainta löytyy mutta sitten jos otetaan toinen käyttöön niin pitäisi tilata kolmas avain että olisi se "vara-avain" aina tietyssä paikassa.

                Mutta mikä aiheuttaa sen että esim HUD asetukset muuttuu? HUD painuu alemmas näkymättömiin vaikka prifiilin taakse on tallennettu että on ylempänä
                X5 F15 40e - 17
                Ex: E70 40d -12
                Ex: E61 530xd -08

                Comment

                • Lefty
                  Newbiemmer
                  • Mar 2018
                  • 21
                  • Helsinki

                  X5 F15 Xdrive40e tutina

                  Moro,
                  olisiko antaa arviota mikä pirssissä on vikana: isoilla vaihteilla bensalla ajaessa/hieman kiihdyttäessä hieman alta 2k kierroksien alkaa hillitön tutina. Eli siis auto ei enää nyi, vaan tutisee ja ei kiihdy. Tutinaa ei tule pienemmillä vaihteilla, eikä esiinny muilla kierroksilla.

                  Eli kun tutina alkaa, niin joko nostat kaasun, tai painat reippaammin, niin tutina häviää (laatikko vaihtaa pienempään). Käytännössä isolla vaihteella ja pienellä kaasulla siis mahdoton ajaa, varsinkin noilla kierroksilla.

                  Itse epäilen jakolaatikkoa, mutta oisko muita ideoita? Saan tänään illalla auton piuhan päähän.

                  Edit: käytin piuhan päässä (ista+) mutta ei mitään "järkevää" löytynyt. Oisko kellään arvauksia edes?
                  Last edited by Lefty; 22-06-2022, 20:01.

                  Comment

                  • Lefty
                    Newbiemmer
                    • Mar 2018
                    • 21
                    • Helsinki

                    Originally posted by Lefty View Post
                    Moro,
                    olisiko antaa arviota mikä pirssissä on vikana: isoilla vaihteilla bensalla ajaessa/hieman kiihdyttäessä hieman alta 2k kierroksien alkaa hillitön tutina. Eli siis auto ei enää nyi, vaan tutisee ja ei kiihdy. Tutinaa ei tule pienemmillä vaihteilla, eikä esiinny muilla kierroksilla.

                    Eli kun tutina alkaa, niin joko nostat kaasun, tai painat reippaammin, niin tutina häviää (laatikko vaihtaa pienempään). Käytännössä isolla vaihteella ja pienellä kaasulla siis mahdoton ajaa, varsinkin noilla kierroksilla.

                    Itse epäilen jakolaatikkoa, mutta oisko muita ideoita? Saan tänään illalla auton piuhan päähän.

                    Edit: käytin piuhan päässä (ista+) mutta ei mitään "järkevää" löytynyt. Oisko kellään arvauksia edes?
                    Kuumeisesti odottelisin vastauksia, sen verran vittumainen vika…? Vai voiko tuo olla ominaisuus? Eli tuntuu siltä, että ei jaksais vetää n. 1900 kierroksilla isommilla 6/7/8 -vaihteilla ja sit rupee tutisemaan/jytistämään.

                    Voisko joku kokeilla samanlaisella pirssillä käyttäytyykö samoin? Ois edes jonkinlainen alku selvitykselle… kiitoksia jo etukäteen!

                    Comment

                    • bittivirhe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 536
                      • Pohjois-Savo

                      Originally posted by Lefty View Post
                      Kuumeisesti odottelisin vastauksia, sen verran vittumainen vika…? Vai voiko tuo olla ominaisuus? Eli tuntuu siltä, että ei jaksais vetää n. 1900 kierroksilla isommilla 6/7/8 -vaihteilla ja sit rupee tutisemaan/jytistämään.

                      Voisko joku kokeilla samanlaisella pirssillä käyttäytyykö samoin? Ois edes jonkinlainen alku selvitykselle… kiitoksia jo etukäteen!
                      Mitään en asiasta ymmärrä, mutta ei kai se jakolaatikko tiedä moottorin kierroksista eikä vaihteesta mitään eli tuskinpa se vika siellä on?

                      Käykö moottori tasaisesti ja kaikilla sylintereillä?
                      G05 45e
                      ex: F11 530d xDrive
                      ex: E84 X1 xDrive 25d

                      Comment

                      • Lefty
                        Newbiemmer
                        • Mar 2018
                        • 21
                        • Helsinki

                        Originally posted by bittivirhe View Post
                        Mitään en asiasta ymmärrä, mutta ei kai se jakolaatikko tiedä moottorin kierroksista eikä vaihteesta mitään eli tuskinpa se vika siellä on?

                        Käykö moottori tasaisesti ja kaikilla sylintereillä?
                        Kiitti vastauksesta ja samoin täällä, hirveesti en asiasta ymmärrä. Moottori käy tasaisesti ja kaikilla sylintereillä. Voisin vielä kuulostella ylimääräsiä ääniä kun lähden seuraavaksi.

                        Laatikko haluaa ajaa kokoajan mielestäni liian isolla vaihteella D-asennossa normi moodissa-> vääntö ei riitä.

                        Comment

                        • Toppelius
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 124
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by Lefty View Post
                          Kiitti vastauksesta ja samoin täällä, hirveesti en asiasta ymmärrä. Moottori käy tasaisesti ja kaikilla sylintereillä. Voisin vielä kuulostella ylimääräsiä ääniä kun lähden seuraavaksi.

                          Laatikko haluaa ajaa kokoajan mielestäni liian isolla vaihteella D-asennossa normi moodissa-> vääntö ei riitä.
                          Minulla oli vähän samaa ja kaasuläpän asentotunnistin vaihtoon! Plus ketju oli venynyt tietty siitä kyllä pitäisi olla hälyytys.
                          BMW G05 e45 -22
                          BMW F11 525d xdrive
                          BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                          Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                          ex:
                          BMW e46 325 cabrio -00
                          BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                          BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                          BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                          BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                          BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                          BMW e91 320d /e90 318d
                          Volvo xc60 2,4D AWD
                          Fiat 500 1.4 Sport
                          Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                          Comment

                          • Lefty
                            Newbiemmer
                            • Mar 2018
                            • 21
                            • Helsinki

                            Originally posted by Toppelius View Post
                            Minulla oli vähän samaa ja kaasuläpän asentotunnistin vaihtoon! Plus ketju oli venynyt tietty siitä kyllä pitäisi olla hälyytys.
                            Kiitos vastauksesta! Onko tuo minkälainen operaatio vaihtaa? Kattelin et itse osa ei kovin kallis ilmeisesti ole, mut mites työ?

                            Edit: Ja n. 500 km testi/juhannuslenkin jälkeen ista+ ei löydä yhden yhtä vikakoodia liittyen mihinkään, vaikka auto tekikin jytinää matkalla pari kertaa. Nollasin vikakoodit ennen lähtöä.
                            Last edited by Lefty; 26-06-2022, 11:57.

                            Comment

                            • Lefty
                              Newbiemmer
                              • Mar 2018
                              • 21
                              • Helsinki

                              Oisko muita ehdotuksia tuohon jytinään? Varasin ajan huoltoon ja käyvät ajamassa tuon, mut toivottavasti eivät rupee ehdottelemaan ihan lonkalta osien vaihtoa, kun ei tuo vikakoodejakaan anna…

                              Comment

                              • Toppelius
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 124
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by Lefty View Post
                                Oisko muita ehdotuksia tuohon jytinään? Varasin ajan huoltoon ja käyvät ajamassa tuon, mut toivottavasti eivät rupee ehdottelemaan ihan lonkalta osien vaihtoa, kun ei tuo vikakoodejakaan anna…
                                Minulla ei ollut vikakoodeja muistissa kahdella kerralla, mutta kolmannella kerralla kun tutina alkoi niin konetta ei sammutettu ennen kuin oli piuhassa
                                Ja sillä kerralla paloi koetaulussa joulukuusi ja lista oli pitkä

                                Paljonko ajettu ja onko tuota ketjua tarkastettu?
                                BMW G05 e45 -22
                                BMW F11 525d xdrive
                                BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                                Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                                ex:
                                BMW e46 325 cabrio -00
                                BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                                BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                                BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                                BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                                BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                                BMW e91 320d /e90 318d
                                Volvo xc60 2,4D AWD
                                Fiat 500 1.4 Sport
                                Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎