Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?
Mielessä on hankkia alle 50tkm ajettu -17 tai -18 vuosimallia oleva yksilö. Noita on myynnissä eniten tuontiautoina, enkä ole sellaista aiemmin omistanut. Onko otettava jotain huomioon, jos liikkeestä ostaa? Miten maahantuoja suhtautuu näihin, ongelmien kanssa on varmaan aivan yksin?
Mieluiten ostaisin taas Premium Selectionin, mutta voisiko tuontiauto olla vaihtoehto?
Saahan sitä Saksastakin Premium Selectionin jos haluaa, vaikka laittaisi jokun muun asialle. Tehtaan takuut toimii kuten pitääkin ja Saksassa tuonikäisessä on takuu 3 vuotta toisin kuin Suomalaisissa 2 vuotta.
Eiköhän kyse ole yksittäistapauksesta...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Saahan sitä Saksastakin Premium Selectionin jos haluaa, vaikka laittaisi jokun muun asialle. Tehtaan takuut toimii kuten pitääkin ja Saksassa tuonikäisessä on takuu 3 vuotta toisin kuin Suomalaisissa 2 vuotta.
Eiköhän kyse ole yksittäistapauksesta...
Saksan 3v takuu kyllä kiinnostaisi, mutta vanha auto on helpompi hukata liikeeseen kuin alkaa myymään suoraan.
Onko noissa saksaan tehdyissä ja suomeen suoraan myydyissä jotain eroa kylmänkestossa tms? Esim huohotusputkissa jne?
Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?
Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.
Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.
Itse pohdin pitkään myös tätä 40e mallia. Ostin kuitenkin -17 vuoden n. 40tkm ajetun 30d M-sportin Saksasta hyvillä varusteilla. Päivääkään en ole katunut tuota vaikka vähän kalliimmaksi tulikin kuin alkuperäinen plääni.
Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.
Kuinkahan yleisiä nämä öljypumpun ketjun ongelmat kuitenkaan ovat? Minulla on nyt sama kone F10 528i:ssa, mittarissa 137tkm ilman kyseistä ongelmaa.
Itse pohdin pitkään myös tätä 40e mallia. Ostin kuitenkin -17 vuoden n. 40tkm ajetun 30d M-sportin Saksasta hyvillä varusteilla. Päivääkään en ole katunut tuota vaikka vähän kalliimmaksi tulikin kuin alkuperäinen plääni.
Kutosdieslihän tuohon autoon olisi järkikone, pelkona vaan on että pian ammutaan kohdattaessa jokainen diesel, ja auton arvo on sitten sen mukainen.
Kutosdieslihän tuohon autoon olisi järkikone, pelkona vaan on että pian ammutaan kohdattaessa jokainen diesel, ja auton arvo on sitten sen mukainen.
Tässä autoluokassa arvonalenema etenee jyrkästi siihen 10k€ pintaan joka tapauksessa. 3 vuotta niin myydään ensimmäisiä ehjiä kympin pintaan. Tällä hetkellä halvimmat menee 22-25k€ väliin, tosin kilometrejä löytyy. Ei ne dieselit vielä Suomessa kuole niin pian, että olisi F15 arvonaleneman kannalta merkityksellistä eroa dieselin/hybridin välillä. Kutosdieselillä nämä kulkee letkeästi, eikä kulutuskaan ole oikeasti paha. Viimeisin reissu Mäntsälä-Hki-Mäntsälä tuli ajettua 7,5 kulutuksella edestakaisin.
Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?
Oma 40e ollut pajalla kohta jo kuukauden päivät (näistä tosin 2 eka viikkoa meni joulun ja uuden vuoden vuoksi pajalla tyhjän panttina seisoskellen) ja nyt odotellaan osia. Hybridijärjestelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli) meni pimeäksi ja korjausarvio noin 3000e. Autolla ajettu n. 130tkm. Valmistajan suunnalta goodwillia 30%. Seuraava auto on diesel. Jätän tämän hybridivaiheen omalta osaltani tähän, näissä kun on polttomoottorin ongelmat ja lisäksi vielä hybridijärjestelmän ongelmat. Sähköpuolella ehkä vähemmän rikkoontuvia osia, mutta rikkoontuessaan maksavat sitten vähintään useita tuhansia euroja. En toki väitä että sähköautot välttämättä huonoja olisi, kakkosautona kuitenkin huolettomia kilometreja 20tkm verran palvellut i3.
Oma 40e ollut pajalla kohta jo kuukauden päivät (näistä tosin 2 eka viikkoa meni joulun ja uuden vuoden vuoksi pajalla tyhjän panttina seisoskellen) ja nyt odotellaan osia. Hybridijärjestelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli) meni pimeäksi ja korjausarvio noin 3000e. Autolla ajettu n. 130tkm. Valmistajan suunnalta goodwillia 30%. Seuraava auto on diesel. Jätän tämän hybridivaiheen omalta osaltani tähän, näissä kun on polttomoottorin ongelmat ja lisäksi vielä hybridijärjestelmän ongelmat. Sähköpuolella ehkä vähemmän rikkoontuvia osia, mutta rikkoontuessaan maksavat sitten vähintään useita tuhansia euroja. En toki väitä että sähköautot välttämättä huonoja olisi, kakkosautona kuitenkin huolettomia kilometreja 20tkm verran palvellut i3.
Ajatuksena olis ostaa joku alle 40tkm ajettu ja vaihtaa pois siinä 100tkm nurkilla, jos sen välin pysyy ehjänä ja vaihtoarvoakin vielä löytyy niin olisi just sitä mitä haen.
Kävin yhden m-sportin tänään koeajamassa, kesärenkaista katoin että menevät varmaan vielä ensi kesän. Mitkä leveydet/profiilit noissa etu ja takarenkaissa on että vois vähän tsekailla rengassarjan hintoja. Kyydissä oli yksi 20" rengas, ilmeisesti takarengas koska leveys oli jotain 335
Edit: ilmeisesti ovat 275/40/20 ja 315/35/20 Rengasarja sakasta näyttäisi olevan 700-1100e riippuen merkistä. Yllätävän halpaa.
Onko kellään ollut ongelmia ilmajousien kanssa? Nyt pakkasilla alkanut temppuilla. Pari kertaa oli paikallaan ollessa laskenut molemmat puolet tonttiin, mutta nousi takas ylös kun käynnisti. Nyt ei enää noussut tänä aamuna... Mistähän pitäis etsiä vikaa?
Miten tuon webaston tulisi toimia? Nopealla koeajolla en löytänyt idrivestä mitään on/off nappia, saati ajastinta. Myöskään auton avaimessa ei ollut nappeja webastolle. Onko näille yleensä oma kaukosäädin vai saako näihin jonkun apin jolla ohjata?
Onko kellään ollut ongelmia ilmajousien kanssa? Nyt pakkasilla alkanut temppuilla. Pari kertaa oli paikallaan ollessa laskenut molemmat puolet tonttiin, mutta nousi takas ylös kun käynnisti. Nyt ei enää noussut tänä aamuna... Mistähän pitäis etsiä vikaa?
Jos kompura käy mutta ei nouse niin kompura jäässä(joku venttiili) tai kaput. Jos kompura ei käy niin voi olla transportmode päällä tai kompuran sulake entinen.
Se syy että miksi laskee lienee se että järjestelmä on jäässä. Mulla F11 mutta samanlainen järjestelmä molemmista löytyy. Tuossa jutut mitä itse olen tuolle tehnyt. Ja vieläkin laskee.
Jos kompura käy mutta ei nouse niin kompura jäässä(joku venttiili) tai kaput. Jos kompura ei käy niin voi olla transportmode päällä tai kompuran sulake entinen.
Se syy että miksi laskee lienee se että järjestelmä on jäässä. Mulla F11 mutta samanlainen järjestelmä molemmista löytyy. Tuossa jutut mitä itse olen tuolle tehnyt. Ja vieläkin laskee. https://www.btcf.fi/forum/showthread...66#post4253466
Tänään nousi perä taas ylös kun pakkanen laskenut, mutta laski puolen tunnin sisään alas kun sammutti auton. Täytyy varmaan viedä kans yöksi sisälle sulamaan...
Miten tuon webaston tulisi toimia? Nopealla koeajolla en löytänyt idrivestä mitään on/off nappia, saati ajastinta. Myöskään auton avaimessa ei ollut nappeja webastolle. Onko näille yleensä oma kaukosäädin vai saako näihin jonkun apin jolla ohjata?
Tehdaswebastolle on iDrivessa valikko josta voi käynnnistää välittömästi että ajastaa, samoin on erillinen näytöllinen kaukosäädin mistä voi tehdä samat ja tarkistaa tilan.
Käytännössä kuitenkin F15:n webaston ohjaus hoituu fiksuiten kännykästä mobiiliapin kautta. En tosin muista onko kaikissa vai vaatiko se jonkin tietyn varusteen.
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09 Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Comment