Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    Originally posted by NakkiMakki View Post
    Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?


    Mielessä on hankkia alle 50tkm ajettu -17 tai -18 vuosimallia oleva yksilö. Noita on myynnissä eniten tuontiautoina, enkä ole sellaista aiemmin omistanut. Onko otettava jotain huomioon, jos liikkeestä ostaa? Miten maahantuoja suhtautuu näihin, ongelmien kanssa on varmaan aivan yksin?


    Mieluiten ostaisin taas Premium Selectionin, mutta voisiko tuontiauto olla vaihtoehto?
    Saahan sitä Saksastakin Premium Selectionin jos haluaa, vaikka laittaisi jokun muun asialle. Tehtaan takuut toimii kuten pitääkin ja Saksassa tuonikäisessä on takuu 3 vuotta toisin kuin Suomalaisissa 2 vuotta.

    Eiköhän kyse ole yksittäistapauksesta...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1762
      • HKI/Orimattila

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Onkos se myös lämmityksellä?
      Tää oli mennyt ohi. Löytyy myös lämmitysvastukset.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • NakkiMakki
        Bimmer Rookie
        • Nov 2015
        • 38
        • Seinäjoki

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Saahan sitä Saksastakin Premium Selectionin jos haluaa, vaikka laittaisi jokun muun asialle. Tehtaan takuut toimii kuten pitääkin ja Saksassa tuonikäisessä on takuu 3 vuotta toisin kuin Suomalaisissa 2 vuotta.

        Eiköhän kyse ole yksittäistapauksesta...

        Saksan 3v takuu kyllä kiinnostaisi, mutta vanha auto on helpompi hukata liikeeseen kuin alkaa myymään suoraan.


        Onko noissa saksaan tehdyissä ja suomeen suoraan myydyissä jotain eroa kylmänkestossa tms? Esim huohotusputkissa jne?

        Comment

        • tiko4tiko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2020
          • 818
          • Lappeenranta

          Originally posted by NakkiMakki View Post
          Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?
          Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.
          Mini, E24, E90, G70
          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

          Comment

          • torso1
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 397

            Originally posted by tiko4tiko View Post
            Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.
            Itse pohdin pitkään myös tätä 40e mallia. Ostin kuitenkin -17 vuoden n. 40tkm ajetun 30d M-sportin Saksasta hyvillä varusteilla. Päivääkään en ole katunut tuota vaikka vähän kalliimmaksi tulikin kuin alkuperäinen plääni.

            Comment

            • NakkiMakki
              Bimmer Rookie
              • Nov 2015
              • 38
              • Seinäjoki

              Originally posted by tiko4tiko View Post
              Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.



              Kuinkahan yleisiä nämä öljypumpun ketjun ongelmat kuitenkaan ovat? Minulla on nyt sama kone F10 528i:ssa, mittarissa 137tkm ilman kyseistä ongelmaa.

              Comment

              • NakkiMakki
                Bimmer Rookie
                • Nov 2015
                • 38
                • Seinäjoki

                Originally posted by torso1 View Post
                Itse pohdin pitkään myös tätä 40e mallia. Ostin kuitenkin -17 vuoden n. 40tkm ajetun 30d M-sportin Saksasta hyvillä varusteilla. Päivääkään en ole katunut tuota vaikka vähän kalliimmaksi tulikin kuin alkuperäinen plääni.

                Kutosdieslihän tuohon autoon olisi järkikone, pelkona vaan on että pian ammutaan kohdattaessa jokainen diesel, ja auton arvo on sitten sen mukainen.

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1762
                  • HKI/Orimattila

                  Originally posted by NakkiMakki View Post
                  Kutosdieslihän tuohon autoon olisi järkikone, pelkona vaan on että pian ammutaan kohdattaessa jokainen diesel, ja auton arvo on sitten sen mukainen.
                  Tässä autoluokassa arvonalenema etenee jyrkästi siihen 10k€ pintaan joka tapauksessa. 3 vuotta niin myydään ensimmäisiä ehjiä kympin pintaan. Tällä hetkellä halvimmat menee 22-25k€ väliin, tosin kilometrejä löytyy. Ei ne dieselit vielä Suomessa kuole niin pian, että olisi F15 arvonaleneman kannalta merkityksellistä eroa dieselin/hybridin välillä. Kutosdieselillä nämä kulkee letkeästi, eikä kulutuskaan ole oikeasti paha. Viimeisin reissu Mäntsälä-Hki-Mäntsälä tuli ajettua 7,5 kulutuksella edestakaisin.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • MarkM
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 109
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by NakkiMakki View Post
                    Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?

                    Oma 40e ollut pajalla kohta jo kuukauden päivät (näistä tosin 2 eka viikkoa meni joulun ja uuden vuoden vuoksi pajalla tyhjän panttina seisoskellen) ja nyt odotellaan osia. Hybridijärjestelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli) meni pimeäksi ja korjausarvio noin 3000e. Autolla ajettu n. 130tkm. Valmistajan suunnalta goodwillia 30%. Seuraava auto on diesel. Jätän tämän hybridivaiheen omalta osaltani tähän, näissä kun on polttomoottorin ongelmat ja lisäksi vielä hybridijärjestelmän ongelmat. Sähköpuolella ehkä vähemmän rikkoontuvia osia, mutta rikkoontuessaan maksavat sitten vähintään useita tuhansia euroja. En toki väitä että sähköautot välttämättä huonoja olisi, kakkosautona kuitenkin huolettomia kilometreja 20tkm verran palvellut i3.
                    Tesla MY LR -22
                    i3 94Ah -18
                    ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                    ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                    ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                    ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                    ex: e87 116i -05

                    Comment

                    • NakkiMakki
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 38
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by MarkM View Post
                      Oma 40e ollut pajalla kohta jo kuukauden päivät (näistä tosin 2 eka viikkoa meni joulun ja uuden vuoden vuoksi pajalla tyhjän panttina seisoskellen) ja nyt odotellaan osia. Hybridijärjestelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli) meni pimeäksi ja korjausarvio noin 3000e. Autolla ajettu n. 130tkm. Valmistajan suunnalta goodwillia 30%. Seuraava auto on diesel. Jätän tämän hybridivaiheen omalta osaltani tähän, näissä kun on polttomoottorin ongelmat ja lisäksi vielä hybridijärjestelmän ongelmat. Sähköpuolella ehkä vähemmän rikkoontuvia osia, mutta rikkoontuessaan maksavat sitten vähintään useita tuhansia euroja. En toki väitä että sähköautot välttämättä huonoja olisi, kakkosautona kuitenkin huolettomia kilometreja 20tkm verran palvellut i3.



                      Ajatuksena olis ostaa joku alle 40tkm ajettu ja vaihtaa pois siinä 100tkm nurkilla, jos sen välin pysyy ehjänä ja vaihtoarvoakin vielä löytyy niin olisi just sitä mitä haen.


                      Kävin yhden m-sportin tänään koeajamassa, kesärenkaista katoin että menevät varmaan vielä ensi kesän. Mitkä leveydet/profiilit noissa etu ja takarenkaissa on että vois vähän tsekailla rengassarjan hintoja. Kyydissä oli yksi 20" rengas, ilmeisesti takarengas koska leveys oli jotain 335


                      Edit: ilmeisesti ovat 275/40/20 ja 315/35/20 Rengasarja sakasta näyttäisi olevan 700-1100e riippuen merkistä. Yllätävän halpaa.
                      Last edited by NakkiMakki; 16-01-2021, 16:24.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        Onko kellään ollut ongelmia ilmajousien kanssa? Nyt pakkasilla alkanut temppuilla. Pari kertaa oli paikallaan ollessa laskenut molemmat puolet tonttiin, mutta nousi takas ylös kun käynnisti. Nyt ei enää noussut tänä aamuna... Mistähän pitäis etsiä vikaa?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • NakkiMakki
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2015
                          • 38
                          • Seinäjoki

                          Miten tuon webaston tulisi toimia? Nopealla koeajolla en löytänyt idrivestä mitään on/off nappia, saati ajastinta. Myöskään auton avaimessa ei ollut nappeja webastolle. Onko näille yleensä oma kaukosäädin vai saako näihin jonkun apin jolla ohjata?

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Onko kellään ollut ongelmia ilmajousien kanssa? Nyt pakkasilla alkanut temppuilla. Pari kertaa oli paikallaan ollessa laskenut molemmat puolet tonttiin, mutta nousi takas ylös kun käynnisti. Nyt ei enää noussut tänä aamuna... Mistähän pitäis etsiä vikaa?
                            Jos kompura käy mutta ei nouse niin kompura jäässä(joku venttiili) tai kaput. Jos kompura ei käy niin voi olla transportmode päällä tai kompuran sulake entinen.

                            Se syy että miksi laskee lienee se että järjestelmä on jäässä. Mulla F11 mutta samanlainen järjestelmä molemmista löytyy. Tuossa jutut mitä itse olen tuolle tehnyt. Ja vieläkin laskee.
                            Last edited by fraatti; 17-01-2021, 16:53.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Jos kompura käy mutta ei nouse niin kompura jäässä(joku venttiili) tai kaput. Jos kompura ei käy niin voi olla transportmode päällä tai kompuran sulake entinen.

                              Se syy että miksi laskee lienee se että järjestelmä on jäässä. Mulla F11 mutta samanlainen järjestelmä molemmista löytyy. Tuossa jutut mitä itse olen tuolle tehnyt. Ja vieläkin laskee.
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...66#post4253466

                              Tänään nousi perä taas ylös kun pakkanen laskenut, mutta laski puolen tunnin sisään alas kun sammutti auton. Täytyy varmaan viedä kans yöksi sisälle sulamaan...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • TuusBim
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2014
                                • 125
                                • Tuusula

                                Originally posted by NakkiMakki View Post
                                Miten tuon webaston tulisi toimia? Nopealla koeajolla en löytänyt idrivestä mitään on/off nappia, saati ajastinta. Myöskään auton avaimessa ei ollut nappeja webastolle. Onko näille yleensä oma kaukosäädin vai saako näihin jonkun apin jolla ohjata?
                                Tehdaswebastolle on iDrivessa valikko josta voi käynnnistää välittömästi että ajastaa, samoin on erillinen näytöllinen kaukosäädin mistä voi tehdä samat ja tarkistaa tilan.

                                Käytännössä kuitenkin F15:n webaston ohjaus hoituu fiksuiten kännykästä mobiiliapin kautta. En tosin muista onko kaikissa vai vaatiko se jonkin tietyn varusteen.
                                Q7 e-tron TDI -17
                                MB CLA 250e -21
                                E81 116i -09
                                Ex:
                                F60 Countryman S E ALL4 -17
                                F15 X5 30d -14
                                E70 X5 40d M Sport -12
                                F20 120da -13
                                E61 530xd -09
                                F11 520d -12
                                E60 520d -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎