Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1022
    • Pikis

    Jos tietää varusteen koodin niin bmwfans sivustolla saa helposti etsittyä että mitkä osat liittyy siihen. Esimerkiksi varuste S3ACA eli tehdaskoukku: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...option?s=S3ACA

    Edit, tässä esimerkki 30d lisätyn vetokapasiteetin varuste S233A: http://bmwfans.info/parts-catalog/F1...option?s=S233A
    Last edited by kooma; 23-04-2021, 08:57.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • torso1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 393

      Originally posted by Eemeli View Post
      Mulla oli rautajouset ympäriinsä ja orginaali sähköinen koukku.
      Joo, mut sulla ei varmasti ollutkaan lisättyä vetokapasiteetin varustetta? Ei tehdaskoukku takaa sitä automaattisesti.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7538
        • Jyväshyvä

        Originally posted by torso1 View Post
        Joo, mut sulla ei varmasti ollutkaan lisättyä vetokapasiteetin varustetta? Ei tehdaskoukku takaa sitä automaattisesti.
        Riippunee markkina-alueesta?

        Suomen hinnastossa

        Lisätty vetokapasiteetti (maks. vetopaino 3500kg)
        (Vakiona varusteen 3AC yhteydessä)

        Irroitettava koukku on aina jälkiasennettu, tehtaalta on saanut vain taittuvaa koukkua...

        Saksan hinnastossa lukee sama myös pl. 25d mallit.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Eemeli
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1605
          • pk-seutu

          Oli 3500kg vetokyky tehtaalta, auto oli Ruotsiin myyty uutena.

          Comment

          • pelai65
            Newbiemmer
            • Apr 2021
            • 5
            • Lempäälä

            Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.

            Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.

            Eli mistä etsiä vikaa?

            Comment

            • torso1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 393

              Originally posted by pelai65 View Post
              Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.

              Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.

              Eli mistä etsiä vikaa?
              Oireiden perusteella kuulostaa ihan normi bemarilta😉

              Comment

              • pelai65
                Newbiemmer
                • Apr 2021
                • 5
                • Lempäälä

                Originally posted by torso1 View Post
                Oireiden perusteella kuulostaa ihan normi bemarilta��
                Juu, alkaa jo harmittaa paluu Bmw:hen jaguarin ja A6 jälkeen. Mutta hieno auto kun nämä saisi kuntoon

                Comment

                • melperri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 253
                  • espoo

                  Originally posted by pelai65 View Post
                  Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.

                  Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.

                  Eli mistä etsiä vikaa?
                  Tuo etujarrun uusiminen tarkoittaa ilmeisesti sitä , että vaihdettiin levyt ja palat. Jos samassa yhteydessä ei herkistetä kunnolla satuloita , tärinä palaa hyvin pian. Näin on itselleni käynyt useita kertoja. Viimeksi kesällä uusittiin takalevyt. Tärinä palasi melkein heti. Kun erikseen vaatimalla sitten käski purkaa ja herkistää satulat , tärinä lakkasi.

                  Comment

                  • torso1
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 393

                    Originally posted by pelai65 View Post
                    Juu, alkaa jo harmittaa paluu Bmw:hen jaguarin ja A6 jälkeen. Mutta hieno auto kun nämä saisi kuntoon
                    Minkä kokoiset renkaat? Onko alkuperäisilla vanteilla? Onko tehty nelipyöräsuuntaus ja laitettu kulmat tasapainoon molemmin puolin? Ne tehtaan ohjearvotkin ovat aika isot..

                    Oliko levoton ajaa talvirenkailla?

                    Comment

                    • pelai65
                      Newbiemmer
                      • Apr 2021
                      • 5
                      • Lempäälä

                      Originally posted by torso1 View Post
                      Minkä kokoiset renkaat? Onko alkuperäisilla vanteilla? Onko tehty nelipyöräsuuntaus ja laitettu kulmat tasapainoon molemmin puolin? Ne tehtaan ohjearvotkin ovat aika isot..

                      Oliko levoton ajaa talvirenkailla?
                      Talvirenkaat 19” ja kesärenkaat 20” OEM. Sama ongelma molemmilla.

                      Kulmat katsottu. Arvoja minulla ei ole.

                      Kummallinen kun välillä on hyvä ajaa ja toisinaan on kuin käärme. Ei kulje suoraan. Taitaa olla seuraavaksi reaktiotangot vaihdossa...

                      Ja kaikki muu edullinen, ehdotuksia.

                      Mitkä olisi sitten oikeat kulmat ko autoon jos suositukset on väljät?
                      Last edited by pelai65; 25-04-2021, 16:53.

                      Comment

                      • torso1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 393

                        Originally posted by pelai65 View Post
                        Talvirenkaat 19” ja kesärenkaat 20” OEM. Sama ongelma molemmilla.

                        Kulmat katsottu. Arvoja minulla ei ole.

                        Kummallinen kun välillä on hyvä ajaa ja toisinaan on kuin käärme. Ei kulje suoraan. Taitaa olla seuraavaksi reaktiotangot vaihdossa...

                        Ja kaikki muu edullinen, ehdotuksia.

                        Mitkä olisi sitten oikeat kulmat ko autoon jos suositukset on väljät?
                        Minkälainen rengastus sulla on autossa? Oletan että talvirengastus 255/50 R19. Jos silläkin on huono ajaa vaikka niissä on aika löysät rungot niin sitten vian etsiminen voi olla muuallakin kuin väärissä alustakulmissa. Mutta eihän tuolla sun autolla vielä ole kauheesti ajettu joten ei siellä nyt kaikki alustan osat vielä löysänä ole varmasti..

                        Mikä alusta autossa on? Ilmajouset takana? Adaptiivinen?

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1761
                          • HKI/Orimattila

                          Jos klopisee ja on keskialueella klapin tuntua, niin ei varmaan poistu rengastuksella. Täällä 330tkm ajettu F15, joka ei klopise mistään ja menee suoraa tietä kuin kiskoilla.
                          Katsastuksessa eivät tunnu löytävän välyksiä, ellei tilanne ole jo todella huono, ehkäpä joku spesialisti osaisi parhaiten tutkia.
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • pelai65
                            Newbiemmer
                            • Apr 2021
                            • 5
                            • Lempäälä

                            Tuohan tässä hirvittää. Kilometsejä ei ole paljoa ja kolisee ja ohjaus löysä... kesärenkaat on uudet joten siinä ei ole vikaa. Perusalusta. Ei mitään m-pakettia tai aktiivi ohjausta yms..
                            Ja löysää ei löydy etsinnästä huolimatta ollenkaan.

                            Paineita on vaihdeltu 3.3 ja2.2 väliltä. Pehmeä parempi.

                            Kolinan kanssa voi elää, mutta tuo ohjaus.. sitä ei kestä.

                            Pitäisikö vielä vaihdattaa reaktiotangot, yhdystangot ja puslat?

                            Mutta mistä se expertti löytyisi... Tampereen seudulta??
                            Last edited by pelai65; 26-04-2021, 12:32.

                            Comment

                            • torso1
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 393

                              Originally posted by pelai65 View Post
                              Tuohan tässä hirvittää. Kilometsejä ei ole paljoa ja kolisee ja ohjaus löysä... kesärenkaat on uudet joten siinä ei ole vikaa. Perusalusta. Ei mitään m-pakettia tai aktiivi ohjausta yms..
                              Ja löysää ei löydy etsinnästä huolimatta ollenkaan.

                              Paineita on vaihdeltu 3.3 ja2.2 väliltä. Pehmeä parempi.

                              Kolinan kanssa voi elää, mutta tuo ohjaus.. sitä ei kestä.

                              Pitäisikö vielä vaihdattaa reaktiotangot, yhdystangot ja puslat?

                              Mutta mistä se expertti löytyisi... Tampereen seudulta??
                              Suosittelen tekemään ihan käytännön testin. Käy ensiksi koeajamassa F15 diiseliä Tampereella. Niitä näyttää olevan Nettiauton mukaan siellä ihan kivasti. Saat kuvan minkälainen auton pitäisi olla ajaa. Voit verrata ajokokemusta omaan autoosi. Jos olet ajanut vastaavilla paljon syntyy aika äkkiä kuva minkälainen auton pitäisi olla ajaa. Aja sellaista missä on vähän kilometrejä.

                              Monesti vikaa on helpompi lähteä haarukoimaan näin.

                              Comment

                              • pelai65
                                Newbiemmer
                                • Apr 2021
                                • 5
                                • Lempäälä

                                Voi olla hyvä ajatus... voi olla odotukset liian korkealla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎