Reaktiotankojen puslien nopea summittainen itsediagnoosi onnistuu autoa ajamalla 10kmh ja näpäyttämällä jarrua nopeasti. Jos kolahtaa ja tuntuu kolaus ratissa on em puslat rikki.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 e70 -08 etupään kolina
Collapse
X
-
Originally posted by zakspeed View PostReaktiotankojen puslien nopea summittainen itsediagnoosi onnistuu autoa ajamalla 10kmh ja näpäyttämällä jarrua nopeasti. Jos kolahtaa ja tuntuu kolaus ratissa on em puslat rikki.
Comment
-
-
Alapallonivel (alimmainen) tiukasti kiinni tukivarressa. Vinkkiä kuinka lähtisi irti?
Mutteri on sen verran kiinni, että se on pallonivelenpään kanssa tasan. Olen naputellut sitä moskalla, mutta loppuuko usko vai onko vain lyötävä lujempaa? Vai jokin kikka millä nypätä irti. Iskarin kiinnitys ja tukivarren pusla irti joten ei ole enää kuin pallonivel tukivarressa kiinni.Last edited by Jamppa1983; 10-01-2020, 15:08.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostAlapallonivel (alimmainen) tiukasti kiinni tukivarressa. Vinkkiä kuinka lähtisi irti?
Mutteri on sen verran kiinni, että se on pallonivelenpään kanssa tasan. Olen naputellut sitä moskalla, mutta loppuuko usko vai onko vain lyötävä lujempaa? Vai jokin kikka millä nypätä irti. Iskarin kiinnitys ja tukivarren pusla irti joten ei ole enää kuin pallonivel tukivarressa kiinni.F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostAlapallonivel (alimmainen) tiukasti kiinni tukivarressa. Vinkkiä kuinka lähtisi irti?
Mutteri on sen verran kiinni, että se on pallonivelenpään kanssa tasan. Olen naputellut sitä moskalla, mutta loppuuko usko vai onko vain lyötävä lujempaa? Vai jokin kikka millä nypätä irti. Iskarin kiinnitys ja tukivarren pusla irti joten ei ole enää kuin pallonivel tukivarressa kiinni.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Murtohaarukka kaikista näppärin, kunhan saa vaan sopimaan. Ulosvetäjä sitten se seuraava vaihtoehto itsellä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei ainakaan äkkiseltään tule mieleen mitään, active osat ovat mielestäni hammastangon sisällä joten tukivarret yms. Eivät vaikuta siihen mitenkään.
Ainoa asia joka tulee mieleen on jos ratti menee kieroon osien vaihdon jälkeen, niin sitä ei saa "korjata" rattia kääntämällä vaan suuntaamalla pyörät uudelleen. (tuskin kukaan näin tekee enää mutta sanonpa silti)e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Kovin montaa tuntia ei kannata noitten kanssa aikaa tuhlata, irottaa koko navan ja ruuvipenkissä paukauttaa irti. Ite hakkasin paikoillaan niin kauvan että hajos koko pallonivel, jouduin sitten irroittamaan koko navan ja ruuvipenkissä irroittamaan loput pallonivelestä, tai sen rungosta.BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostAlapallonivel (alimmainen) tiukasti kiinni tukivarressa. Vinkkiä kuinka lähtisi irti?
Mutteri on sen verran kiinni, että se on pallonivelenpään kanssa tasan. Olen naputellut sitä moskalla, mutta loppuuko usko vai onko vain lyötävä lujempaa? Vai jokin kikka millä nypätä irti. Iskarin kiinnitys ja tukivarren pusla irti joten ei ole enää kuin pallonivel tukivarressa kiinni.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostOn orkkiksena hydypusla. Näihin saa myös esim meyle-HD sarjaa, milloin se pusla on umpikumia.
Ostin omaani tuollaiset yllämainitut aikoinaan, havaintona se, että motarinopeuksissa tuli kaikki nypytys jne paljon äkäisemmin läpi rattiin.
Nyt jos pitäisi hommaa tehdä uusiksi väljyyden takia, etsisin OE osat jostain, on tuo vähän "race" ottaen huomioon auton normiajon.
Jarruttaessa nypytys todennäköisesti aina saa alkunsa jarrulevystä :
-levy on vähän kiero
-levyn pinnassa on kitkassa epäjatkuvuuskohtia - eli levyn pintaan on kovemman jarrutuksen jälkeen nopeasti pysäköidyttyä palanut kiinni kitkamateriaalia paloista
mutta se että tuleeko nypytys läpi, onkin sitten taas juuri noiden hydypuslien homma hoitaa, eli pieni resonanssi ei normaalisti ehjillä tukivarsilla haittaa mitään.
Meylen HD-sarjassa on se huono puoli siis myös, että jos tulis jotain vikaa levyihin niin se ei salli sitä kyllä yhtään. Hyvänä puolena hyvä jarrutuntuma ja pyörä pysyy pituusakselin suunnassa paremmin paikoillaan.
Täällä homma jatkui ylätukivarsien vaihtoon ja lopputulos oli kai äänen osalta huono eli ei muutosta. Vanhaa vielä reaktiotangon pallonivel ja iskari. :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
No ei tältä osin, etuperää olen todella hitaasti kasaillut, meinaan siis sitä vauhtia että ulkokoolin olen liimannut viikossa
Ajattelin kyl heti kun tilaisuus tulee, että nostan nosturille ja hoidan alta pois, mutta kevväämmällä, tuo etuperän vaihto ei ehkä kuitenkaan suju yhdessä illassa tai viikonlopussa näistä muista kiireistä johtuen.
Rupeis se uus etuperä kyllä olemaan kohta kasassa, stefa pitäs hakata paikalleen ja testailla noita o-renkaita, että mikä niistä oli oikean kokoinen siihen lohkojen väliin.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Vika löytyi
Täällä olis nyt yksi E70 josta kolinat lähti. Näyttää ettei lemförderikään kestä sen enempää kuin tarvikeosat, ainakaan tässä tapauksessa. Vika paikallistui lopuksi reaktiotankojen palloniveliin. Molemmat puolet väljät 50tkm jälkeen. Kolinathan alkoi noin 25tkm ja vuosi vaihdon jälkeen ja en nyt ensimmäisenä edes tarkemmin noita katsonut, kun oletin ettei niissä voi vielä mitään olla. Eikä ne katsastuksessakaan viime kesänä väljiltä tuntunut.
Nyt oli sen verran väljistynyt että kun otti kiinni niin molemmissa 2-3mm pystyvälys.
Tässä tapauksessa jälleenmyyjä lupasi selvitellä jos saisi menemään nuo vielä takuuseen ja lähetti samantien uudet veloituksetta tilalle kunhan toimitan vanhat takaisin. Noillahan tosiaan ajettu nyt se 50tkm ja reilu 2 vuotta vanhat.F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
Joo, kai nuo ne yleisimmät on koiranluiden lisäksi, onneksi, nehän on helppo vaihtaakkin.
Jos joku jaksaa kahlata koko ketjun läpi, niin huomaa että olen kunnostellut pikkuhiljaa tähän omaan kolinan epäilyyn "uutta" etuperää :
Etuperän sisuskaluja n. 4kk diesel-kylvyssä makoilun jälkeen. Hämmentävän hyvin irtosi ihan kaikki piki ja paske. Oikeasti siitä tuli kuin uudesta.
Mutta vinkki siis seuraaville :
195 ID x 2,5mm O-rengas on oikean kokoinen ratkaisu kuorien väliin. Tuota O-rengasta en itse ainakaan löytänyt Danalta tai puhumattakaan BMW:ltä.
R&M bearings UK:sta toimitti tuon (Ebayn kautta).5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
Comment