Announcement

Collapse
No announcement yet.

X6 yleistä keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    #46
    Originally posted by jee39 View Post
    Minulla kanssa kovassa harkinassa/kuumessa X6
    Miten on, onko X5 ja X6 samalla alustalla? Mietin vaan kun joku mainitsi urhelullisemman ajofiiliksen🤪
    Nyt alla F01 730D, vähän kaipaan sporttisempaa menoa.
    Ulkonäkö tosiaan jakaa mielipiteitä, toisten mielesta sikaruma ja toiset vaan kuolaa😀
    X6:ssa on lukollinen perä taka-akselilla, eipä noissa muuten ole takaa-akselia ja perän muotoa / takapenkkiä lukuunottamatta isoja eroja.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • jee39
      Bimmer Rookie
      • Mar 2003
      • 114
      • Pori

      #47
      Originally posted by MajorDrake View Post
      X6:ssa on lukollinen perä taka-akselilla, eipä noissa muuten ole takaa-akselia ja perän muotoa / takapenkkiä lukuunottamatta isoja eroja.
      Ok, kiitos

      Täytyy käydä kokeilemassa
      ex.535D M-sport, 123d M-sport -11

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        #48
        Originally posted by MajorDrake View Post
        X6:ssa on lukollinen perä taka-akselilla, eipä noissa muuten ole takaa-akselia ja perän muotoa / takapenkkiä lukuunottamatta isoja eroja.
        Eikös nelivetojärjestelmä ole erilainen, näin ainakin olen lehtiartikkeleista lukenut.

        Ajettavuudessa on eroja. Ainakin adaptive drive varusteella. On todella erilainen, huomattavasti sporttisempi kuin rautajousilla X5.

        Olen koeajanut myös sellaista missä oli joku tasonsäätö takana, siis X6 ja sekin oli kyllä huomattavasti sporttisempi kuin minun ex X5 2018 sportti H&R madallusjousilla ja myös ilman niitä.
        BMW i4M50

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          #49
          Originally posted by hoikkas View Post
          Eikös nelivetojärjestelmä ole erilainen, näin ainakin olen lehtiartikkeleista lukenut.
          on se tuon aiemmin mainitsemani aktiivisen perälukon osalta, ei muuten.

          BTW, F15/F16:ssa on sama lukko takana jos varusteena on valittu 2VP Adaptive suspension package 'Dynamic'...

          Eli uudemmassa X6:ssakaan se ei ole vakiona toisinkuin E71:ssä.
          Last edited by MajorDrake; 28-09-2018, 10:46.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • hoikkas
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1579
            • TURKU

            #50
            Originally posted by MajorDrake View Post
            on se tuon aiemmin mainitsemani aktiivisen perälukon osalta, ei muuten.

            BTW, F15/F16:ssa on sama lukko takana jos varusteena on valittu 2VP Adaptive suspension package 'Dynamic'...

            Eli uudemmassa X6:ssakaan se ei ole vakiona toisinkuin E71:ssä.
            Eikö se jaa vääntöä eri tavoin joka pyörälle mitä ei E70 X5 ei taas tee? Tämä oli se mitä aattelin kun kirjoitin, että eri nelivetojärjestelmä.

            The X6 marks BMW's first use of its new Dynamic Performance Control system, which works in unison with xDrive all-wheel drive, both being standard on the X6. DPC is a drivetrain and chassis control system that works to regulate traction and especially correct over- and understeer by actively spreading out drive forces across the rear axle. Torque is distributed not only between the front and rear wheels (xDrive) but also from side to side at the rear, for improved agility and added stability (through the DPC rear axle).[8] This lateral distribution of torque is commonly known as torque vectoring.

            Tuossa jotain siitä mainintaa. Eikö sekin ole erona E70 X5:iin?
            Last edited by hoikkas; 28-09-2018, 13:32.
            BMW i4M50

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7520
              • Jyväshyvä

              #51
              Originally posted by hoikkas View Post
              Eikö se jaa vääntöä eri tavoin joka pyörälle mitä ei E70 X5 ei taas tee? Tämä oli se mitä aattelin kun kirjoitin, että eri nelivetojärjestelmä.

              The X6 marks BMW's first use of its new Dynamic Performance Control system, which works in unison with xDrive all-wheel drive, both being standard on the X6. DPC is a drivetrain and chassis control system that works to regulate traction and especially correct over- and understeer by actively spreading out drive forces across the rear axle. Torque is distributed not only between the front and rear wheels (xDrive) but also from side to side at the rear, for improved agility and added stability (through the DPC rear axle).[8] This lateral distribution of torque is commonly known as torque vectoring.

              Tuossa jotain siitä mainintaa. Eikö sekin ole erona E70 X5:iin?
              Em toiminto hoidetaan juuri tuon takalukon avulla. Eli perämurikassa on molemmille vetareille kytkimet joiden avulla sitä momenttia siirretään eri määrä eri puolelle. Etupäässä ja jakolaatikossa ei ole eroa E70:iin...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #52
                tuossa jotain x6:sta


                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Tyko
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 74
                  • Lieto

                  #53
                  Alkanut kiinnostamaan josko sitä käyttäisi oman X6:n jollain velholla ohjelmoitavana. Kyseessä siis X6 40d vm. 2011.
                  Varmaan tuhansia viestejä asioista palstalla jo, mutta ketä suosittelette ohjelman asentajaksi Turun seudulla ja onko täällä päin ns. custom softaa tarjolla ja joka pystyisi homman tekemään yhden työpäivän puitteissa?
                  Kannattaako egr ja/tai dpf samalla poistaa käytöstä sekä vaikuttaako noiden mahdollinen poisto käyttömukavuuteen, kuten esim auton lämpenemiseen?
                  Paljonko näiden (egr/dpf) poistaminen ohjelmoitaessa vaikuttaa teholukemiin?
                  Cayenne S E-Hybrid -15

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2084
                    • Naantali

                    #54
                    Originally posted by Tyko View Post
                    Alkanut kiinnostamaan josko sitä käyttäisi oman X6:n jollain velholla ohjelmoitavana. Kyseessä siis X6 40d vm. 2011.
                    Varmaan tuhansia viestejä asioista palstalla jo, mutta ketä suosittelette ohjelman asentajaksi Turun seudulla ja onko täällä päin ns. custom softaa tarjolla ja joka pystyisi homman tekemään yhden työpäivän puitteissa?
                    Kannattaako egr ja/tai dpf samalla poistaa käytöstä sekä vaikuttaako noiden mahdollinen poisto käyttömukavuuteen, kuten esim auton lämpenemiseen?
                    Paljonko näiden (egr/dpf) poistaminen ohjelmoitaessa vaikuttaa teholukemiin?
                    JW Service Piikkiö
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • kama
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      #55
                      Onko 35i mallista kokemuksia?
                      Bensan kulutusta ei tartte kommentoida
                      Jotenkin vaan diesel ei nappaa.

                      Nää alkas olla jo proven-in-use ikäisiä et pahimmat lastentaudit jo ajettu pihalle :think
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • Kusilaitu
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 704
                        • Seinäjoki

                        #56
                        X6 hankinta polttelisi, koska se miellyttää enemmän silmää kuin E70.
                        Onko kellään kokemuksia selkä menosuuntaan päin asennettavasta turvaistuimesta ja X6?
                        Eroaako E70 ja E71 takapenkkien tila merkittävästi turvaistuimen kannalta?
                        Last edited by Kusilaitu; 31-05-2021, 10:35.
                        ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                        Comment

                        • Heguli
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 815
                          • www.e30m3.fi

                          #57
                          Eipä kai muuten eroa ole takapenkeissä paitsi vanhemmat taitaa olla pääsääntöisesti 4 paikkaisia eli takapenkin keskellä on konsoli. Lisävarusteena on saanut 5 paikkaisena ja uudemmat taitaa kaikki olla jo 5 paikkaisia.
                          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                          Comment

                          • Kusilaitu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 704
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by Heguli View Post
                            Eipä kai muuten eroa ole takapenkeissä paitsi vanhemmat taitaa olla pääsääntöisesti 4 paikkaisia eli takapenkin keskellä on konsoli. Lisävarusteena on saanut 5 paikkaisena ja uudemmat taitaa kaikki olla jo 5 paikkaisia.
                            Joo ja taitaa tuo keskimmäinen paikka olla ihan turha matalan katon takia.
                            Sitä ei taida saada Suomeen muutoskatsastettua, vaikka hankkisi lisäistuimen ja alkuperäiset vyöt? :think
                            ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                            Comment

                            • Heguli
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 815
                              • www.e30m3.fi

                              #59
                              Sieltä löytyy penkin alta turvavöiden pulttien paikat myös tuohon 3 paikkaiseen ratkaisuun, tosin selkänojakin mennee uusiksi koska keskipaikan vyö on siinä selkänojassa?
                              Rekisteröinnistä en osaa sanoa mitään mutta jos lisävarusteena on saanut 3 paikkaisen takapenkin vöineen ja toteuttaa sen tehdas osilla niin miksi ei onnistuisi?
                              Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                              Comment

                              • Marduk
                                Bimmer Rookie
                                • May 2003
                                • 129
                                • -

                                #60
                                Meneekö se 3 paikkainen takaistuin ala / yläosa heittämällä paikalleen, 2008/2009/2010 vuosimallin autoihin, jos löytyisi romikselta sopiva.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎