E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemukka530
    replied


    PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831[/QUOTE]

    kiitti vinkistä, nyt löytyy omastakin autosta hold toiminto

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    CCC yksikkö rikki ? Ensin alkoi näyttö/peruutuskamera pätkimään/ kuva väreilemään ja häviämään. Tätä ennen soitteli itekseen hätäkeskukseen ja tämä korjaantui kun pistin väyläjohtoon tcu boksin liittimeen sen hyppyjohdon nyt tosiaan tuo kuva ensin pätki jne ja nyt näyttö kolonaan mykkä. Radion ääni kuuluu ja parkkitutka piipittää mutta näyttö tosiaan pimee. Onko ccc yksikkö nut sitte paskana vai voisko tuo tcu boksi aiheuttaa tämän ?

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Tuli laitettu talvi pommiksi 40d ja onhan ollut kyllä mukava auto koluutella paskoja teitä pitkin. Autossa on auto hold, niin miettinyt saisko tuon koodattu aina päälle kuten se käsittääkseni uudemmissa pemareissa on? Ärsyttää joka kerta laittaa päälle.

    PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    Webasto asiaa.kysessä thermo Call advanced tc4.toimiiko nuissa laitenetti liittymä?
    itse vastaten näköjään ei toimi

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Webasto asiaa.kysessä thermo Call advanced tc4.toimiiko nuissa laitenetti liittymä?

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Ei ole 100% varmaa tietoa, mutta käsittääkseni ei tarvitse koodata uutta moottoria.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Originally posted by Mesehenq View Post
    Kaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa
    Itsellä oli juuri myöskin vikaa käsijarrussa vm 2007 X5. Ajoittain toimi ok, mutta etenkin kosteilla keleillä rupesi temppuilemaan. Ainakin itse huomasin semmoisen ominaisuuden että jos keltainen huutomerkki vilkkui niin käsijarru saattoi edelleen toimia. Katsastuksessa jarruteho oli hyvä, niin rupesin epäilemään jotakin muuta kuin moottoria. Viaksi paljastui lopulta johtosarja. Irroittamalla liitin moottorin päästä saa johtosarjan vedettyä apukuljettajan puoleisesta pyöränkotelosta ulos pitkäksi jotta sitä voi purkaa. Tuossa oli ainakin selkeästi johtosarja hankautunut puhki.
    Toinen mitä google kertoi kun itse vikaa yritin paikallistaa oli että joissakin tapauksissa käsijarrun painike kepin vieressä voi vikaantua. Sen voi testata esim ISTAlla, mutta noiden koodienkin perusteella saattaisin olla sinunkin tapauksessa taipuvainen veikkaamaan johtosarjavikaa.

    Leave a comment:


  • Mesehenq
    replied
    Kaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post
    Yhdestä viasta kun pääsee niin uutta pukkaa. Olin vaihtamassa hehkuja X5 e70 lci 30d ja 5 ja 6 sylinterin hehkut napsahti molemmat poikki kierteiden yläpäästä. Kone oli ajettu kuumaksi joten siitä ei pitäisi johtua. Voisin ihan suosiolla jättää iroituksen jollekin joka sen osaa niin onko pääkaupunkiseudulla tai tarvittaessa kauempanakin jokin asiallainen paja joka homman osaa? Täällä oli jossain ketjussa mainittu ainakin Diesel-Asennus Vantaalla ja Tammer Diesel.
    Vantaan Diesel-Asennuksessa saivat kaivettua vanhat hehkut pois ja uudet tilalle.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Muovinen öljynsuodatin kotelo saattaa mennä halki ja kone oksentaa kaikki öljyt ulos muutamissa sekunneissa. Niin kävi tänään kun annoin auton normaalisti lämmetä tyhjäkäynnillä. Ehdin sammuttamaan ennenkuin valitti öljynpaineesta tms. Eli todnäk selviää kotelon uusimisella. Ajaessa tuo olisikin ollut varma tuho. 6tkm ajetut castrollin magnatecit 5w40, N62B48

    eli tuon alle 50e maksavan kotelon uusimisella saapi paljon mielenrauhaa oli pointti tässä
    Last edited by Jka; 09-10-2024, 11:00.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post

    kiitti vinkistä. Laitoin magneettikytkimen tilaukseen. Eli en oo vielä vaihtanu koko kompuraa.
    Lähti ilmastointi pelaamaan magnettikykimen vaihdolla

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Onko vahvistin vaihdettu jossain vaiheessa? Ettei vaan kaiutinjohdot olisi hiukan oikosulussa?
    Ei ole vaihdettu

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    E70 X5 polttaa satunnaisesti radion sulaketta nro 132.sulakekoko 7.5 mistähän lähtisi vikaa etsimään
    Onko vahvistin vaihdettu jossain vaiheessa? Ettei vaan kaiutinjohdot olisi hiukan oikosulussa?

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    E70 X5 polttaa satunnaisesti radion sulaketta nro 132.sulakekoko 7.5 mistähän lähtisi vikaa etsimään

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Yhdestä viasta kun pääsee niin uutta pukkaa. Olin vaihtamassa hehkuja X5 e70 lci 30d ja 5 ja 6 sylinterin hehkut napsahti molemmat poikki kierteiden yläpäästä. Kone oli ajettu kuumaksi joten siitä ei pitäisi johtua. Voisin ihan suosiolla jättää iroituksen jollekin joka sen osaa niin onko pääkaupunkiseudulla tai tarvittaessa kauempanakin jokin asiallainen paja joka homman osaa? Täällä oli jossain ketjussa mainittu ainakin Diesel-Asennus Vantaalla ja Tammer Diesel.

    Leave a comment:

Working...
X