E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mesehenq
    replied
    Kaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post
    Yhdestä viasta kun pääsee niin uutta pukkaa. Olin vaihtamassa hehkuja X5 e70 lci 30d ja 5 ja 6 sylinterin hehkut napsahti molemmat poikki kierteiden yläpäästä. Kone oli ajettu kuumaksi joten siitä ei pitäisi johtua. Voisin ihan suosiolla jättää iroituksen jollekin joka sen osaa niin onko pääkaupunkiseudulla tai tarvittaessa kauempanakin jokin asiallainen paja joka homman osaa? Täällä oli jossain ketjussa mainittu ainakin Diesel-Asennus Vantaalla ja Tammer Diesel.
    Vantaan Diesel-Asennuksessa saivat kaivettua vanhat hehkut pois ja uudet tilalle.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Muovinen öljynsuodatin kotelo saattaa mennä halki ja kone oksentaa kaikki öljyt ulos muutamissa sekunneissa. Niin kävi tänään kun annoin auton normaalisti lämmetä tyhjäkäynnillä. Ehdin sammuttamaan ennenkuin valitti öljynpaineesta tms. Eli todnäk selviää kotelon uusimisella. Ajaessa tuo olisikin ollut varma tuho. 6tkm ajetut castrollin magnatecit 5w40, N62B48

    eli tuon alle 50e maksavan kotelon uusimisella saapi paljon mielenrauhaa oli pointti tässä
    Last edited by Jka; 09-10-2024, 10:00.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post

    kiitti vinkistä. Laitoin magneettikytkimen tilaukseen. Eli en oo vielä vaihtanu koko kompuraa.
    Lähti ilmastointi pelaamaan magnettikykimen vaihdolla

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Onko vahvistin vaihdettu jossain vaiheessa? Ettei vaan kaiutinjohdot olisi hiukan oikosulussa?
    Ei ole vaihdettu

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    E70 X5 polttaa satunnaisesti radion sulaketta nro 132.sulakekoko 7.5 mistähän lähtisi vikaa etsimään
    Onko vahvistin vaihdettu jossain vaiheessa? Ettei vaan kaiutinjohdot olisi hiukan oikosulussa?

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    E70 X5 polttaa satunnaisesti radion sulaketta nro 132.sulakekoko 7.5 mistähän lähtisi vikaa etsimään

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Yhdestä viasta kun pääsee niin uutta pukkaa. Olin vaihtamassa hehkuja X5 e70 lci 30d ja 5 ja 6 sylinterin hehkut napsahti molemmat poikki kierteiden yläpäästä. Kone oli ajettu kuumaksi joten siitä ei pitäisi johtua. Voisin ihan suosiolla jättää iroituksen jollekin joka sen osaa niin onko pääkaupunkiseudulla tai tarvittaessa kauempanakin jokin asiallainen paja joka homman osaa? Täällä oli jossain ketjussa mainittu ainakin Diesel-Asennus Vantaalla ja Tammer Diesel.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post

    Vika paikallistettu JBE boxin siniseen 54 napaiseen liittimeen josta oli kolme pinniä poikki. Tännekin on päässyt vesi joistain ja ruostuttanut pinnit poikki. Tein nopean väliaikaiskorjauksen ja ohitin liittimen poikkinaiset pinnit juottamalla JBE boxiin vastaavien pinnien kohdalle piirilevyyn piuhat ja kytkin ne suoraan johtosarjaan eli ohitin näiden kolmen pinnin osalta koko littimen. Nyt aukeaa hanskalokero napista sekä takaluukku luukun napista. Pitää vielä tarkistaa poistuiko kaikki k-can väylään liittyvät koodit.

    Poikkinaisia pinnejä oli k-can low, hanskalokeron napilta tuleva signaali sekä takaluukun napilta tuleva signaali.
    Tähän lisäselvitys siihen miksi vesi oli todennäköisesti päässyt kyseiseen liittimeen. Apparin puolella siellä missä on moottorinohjainyksikkö koteloineen on jonkin asteinen onkalo ja jonka pohjalla on vedenpoistoreikä. Tänne onkaloon pääsee kaikenlaista shaibaa ja vedenpoisto menee tukkoon ja sen seurauksena veden pinta pääsee nousemaan niin ylös että se pääsee johtosarjan läpiviennistä sisään ja sitä kautta liittimeen. Yläkautta imurilla shaibaa pois mutta ei saanut kaikkea joten sisälokari irti ja sitä kautta onkalon puhdistus. Nyt toivottavasti ei pääse enää sama toistumaan.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Rulla View Post

    Tästä nyt ei kysyjälle enää apua ole, jos uusi kompura on jo vaihdettu. Mutta itse vaihtelin pelkän magneettikytkimen kompuraa irroittamatta. Kytkimelle tuli hintaa 22€ (mallikoodi nrf 38565) ja aikaa meni siinä kahden ja kolmen tunnin väliin. Iso osa ajasta meni työkalujen etsimiseen ja lukkorenkaiden räpläämiseen liki sokkona, puhelinta periskooppina käyttäen. Tilaa tulee ihan hyvin kun ottaa flektin pois edestä.
    kiitti vinkistä. Laitoin magneettikytkimen tilaukseen. Eli en oo vielä vaihtanu koko kompuraa.

    Leave a comment:


  • Rulla
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post
    Ilmastointi lakkasi pukkaamasta kylmää. Käytetty täyttöhuollossa, kymäainetta oli vielä ok määrä. Antaa koodin kompuran mangneettikytkimestä. Eli kompura uusiin vai saako näitä järkihintaan kunnostettua? auto -07 x5 3.0d. Itse itselleni vastaten, on sen verran hankalassa pikassa kompura että kannattaa suosiolla vaihtaa uus mötikkä
    Tästä nyt ei kysyjälle enää apua ole, jos uusi kompura on jo vaihdettu. Mutta itse vaihtelin pelkän magneettikytkimen kompuraa irroittamatta. Kytkimelle tuli hintaa 22€ (mallikoodi nrf 38565) ja aikaa meni siinä kahden ja kolmen tunnin väliin. Iso osa ajasta meni työkalujen etsimiseen ja lukkorenkaiden räpläämiseen liki sokkona, puhelinta periskooppina käyttäen. Tilaa tulee ihan hyvin kun ottaa flektin pois edestä.

    Leave a comment:


  • t1hu
    replied
    X5 e70 lci kääntäessä paukkuu. Onko ajatuksia mikä voisi olla? Katsastuskonttorilla ravistuskoneessa ja iskaritestisä käyny eikä sieltä mitään selkeää löytynyt.. Autossa aktiivi ohjaus ja adaptive drive jos näillä merkitystä.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Ilmastointi lakkasi pukkaamasta kylmää. Käytetty täyttöhuollossa, kymäainetta oli vielä ok määrä. Antaa koodin kompuran mangneettikytkimestä. Eli kompura uusiin vai saako näitä järkihintaan kunnostettua? auto -07 x5 3.0d. Itse itselleni vastaten, on sen verran hankalassa pikassa kompura että kannattaa suosiolla vaihtaa uus mötikkä
    Last edited by Bemukka530; 12-07-2024, 17:13.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post

    Mun X5:ssa oli noin vuosi sitten tuo kyseinen vika ja silloinkin oli samat ongelmat ja vikakoodit kuin nyt. Silloin korjasin liitokset ja ongelmat hävisi ja vikakoodit myös. Tarkistin nyt liitokset uudestaan ja ovat ok. Jotain vastaavaa ogelmaa jossain muualla kuin kontissa aiemmin mutta kun vaan löytäisi paikan.
    Tuo veden pääsy kontin pohjalle on myös mysteeri.
    Vika paikallistettu JBE boxin siniseen 54 napaiseen liittimeen josta oli kolme pinniä poikki. Tännekin on päässyt vesi joistain ja ruostuttanut pinnit poikki. Tein nopean väliaikaiskorjauksen ja ohitin liittimen poikkinaiset pinnit juottamalla JBE boxiin vastaavien pinnien kohdalle piirilevyyn piuhat ja kytkin ne suoraan johtosarjaan eli ohitin näiden kolmen pinnin osalta koko littimen. Nyt aukeaa hanskalokero napista sekä takaluukku luukun napista. Pitää vielä tarkistaa poistuiko kaikki k-can väylään liittyvät koodit.

    Poikkinaisia pinnejä oli k-can low, hanskalokeron napilta tuleva signaali sekä takaluukun napilta tuleva signaali.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Pääsääntöisesti liki kaikki jarrulevyt toimii, yleensä kieroontumiseen on syynä joko jumittavat satulat tai reaktiotankojen puslat...
    Ja e70 ollessa kyseessä, tarvike etupyöränlaakerit vie etulevyjä.

    Leave a comment:

Working...
X