memebuy23buy

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rattiukko
    replied
    Vesi tulee sisään johtojen läpiviennistä tai takavaloista?

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post

    Hubon auto löysi mielenkiintoisen vikapaikan X6:sta joka aiheuttaa väylävikoja. Oikealla takana vesi ja huonot liittimet:
    https://www.youtube.com/watch?v=TNqqJRZn9d8
    Mun X5:ssa oli noin vuosi sitten tuo kyseinen vika ja silloinkin oli samat ongelmat ja vikakoodit kuin nyt. Silloin korjasin liitokset ja ongelmat hävisi ja vikakoodit myös. Tarkistin nyt liitokset uudestaan ja ovat ok. Jotain vastaavaa ogelmaa jossain muualla kuin kontissa aiemmin mutta kun vaan löytäisi paikan.
    Tuo veden pääsy kontin pohjalle on myös mysteeri.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post

    onko laittaa linkkiä mistä löytyy kytkentäkaavio
    tääältä löytyy mutta vaatii rekisteröitymisen https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...0d-sav/orWWdmK
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by e46touring View Post

    hyvä homma JOS johtimet ehjät, mutta oman kokemuksen mukaan AINOASTAAN ensin fyysisesti vetämällä jokaista johdinta erikseen koko matkalta todeten fyysisesti ehjäksi ja sitten vasta ohmimittarilla mitaten vedon jälkeen sähköisesti ehjäksi toteamalla on se vika löytynyt. Eli nuo johtimet murtuu eristemuovin sisältä ja näyttävät päällepäin ehjiltä. Fyysinen veto ja ohmi /jatkuvuus mittauksella olen AINA löytänyt vika paikan muovisen johtosarjan kiinnikkeen kohdilta. Vähän se on työläs tehtävä selvittää JOKAISEN johtimen molempien päiden kytkentä piste, mutta netistä löytyy kytkentäkaavio. Kerran vielä mittaamaan ??
    onko laittaa linkkiä mistä löytyy kytkentäkaavio

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post


    Johtosarja purettu läpivientiin asti ja oli jokainen johto moneen kertaan katsottuna ehjä.onko enää muuta mahdollisuutta kuin käsijarrun kytkin tai moottori yksikkö?
    hyvä homma JOS johtimet ehjät, mutta oman kokemuksen mukaan AINOASTAAN ensin fyysisesti vetämällä jokaista johdinta erikseen koko matkalta todeten fyysisesti ehjäksi ja sitten vasta ohmimittarilla mitaten vedon jälkeen sähköisesti ehjäksi toteamalla on se vika löytynyt. Eli nuo johtimet murtuu eristemuovin sisältä ja näyttävät päällepäin ehjiltä. Fyysinen veto ja ohmi /jatkuvuus mittauksella olen AINA löytänyt vika paikan muovisen johtosarjan kiinnikkeen kohdilta. Vähän se on työläs tehtävä selvittää JOKAISEN johtimen molempien päiden kytkentä piste, mutta netistä löytyy kytkentäkaavio. Kerran vielä mittaamaan ??

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post



    Tämä kiinnostaisi itseäkin. Kolmesta eri äxästä lueskellut koodeja mitä kavereilla pyörinyt ja jokaisessa on ollut vastaavia koodeja väylästä. Autot kuitenkin toimineet suht normaalisti.
    Hubon auto löysi mielenkiintoisen vikapaikan X6:sta joka aiheuttaa väylävikoja. Oikealla takana vesi ja huonot liittimet:

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by e46touring View Post

    Oikean takapyöran kohdalla takimmainen takakelkan ISOn pusla sen vierestä menee johtosarja käsijarru modulille keskelle autoa. Johtosarjan JOHDIN vika on ollut AINA tuossa johtosarjassa muoivikiinnikeiden kohdalla. Eli pura johtosarja POIS käsijarrumodulilta asti sisälokasuojan läpivientiin asti ja korjaa katkennut johdin.

    Johtosarja purettu läpivientiin asti ja oli jokainen johto moneen kertaan katsottuna ehjä.onko enää muuta mahdollisuutta kuin käsijarrun kytkin tai moottori yksikkö?

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Moottori N62B48. Mistähän nämä verkon palaset on, tulivat suotimen vaihdon yhteydessä kotelon pohjalta. Myös öljynsuodin oli painunut kasaan ja keskimmäiset muovituet oli mennyt läpi kartongista, pari reikääkin, näkyivät ulkopuolelta katsottaessa patruunaa. Oli varmaan viimeisiä aikoja vaihtaa ettei ois hajonnu ja tukkinut öljykanavia. Erikoisen tästä tekee se että öljyillä ja suotimella ei ollut ajettu kun noin 9000km. Suodin oli Kengst

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post
    Kyseessä X5 E70 LCI. Konkreettisina vikoina on että takaluukku ei aukea itse luukun napista vaan ainoastaan kojelaudan napista ja kaukosäätimestä. Ajoittain saattaa aueta luukun napista mutta pääsääntöisesti ei. Joskus tekee myös sitä että käynnistettäessa auto takaluukku aukeaa. Toisena vikana on hanskalokero. Välillä aukeaa normaalisti napista ja toisinaan ei aukea ollenkaan tai aukeaa itsestään.

    Vikakoodit luettu ja väylävikoja näyttäisi olevan ainakin. Oliskohan näihin vikoihin joku yhdistävä tekijä vai pitääkö vain lähteä etsimään onko väyläjohtimet jostain poikki tai oikarissa?​Click image for larger version

Name:	2_2.jpg
Views:	311
Size:	37.2 KB
ID:	5501707


    Tämä kiinnostaisi itseäkin. Kolmesta eri äxästä lueskellut koodeja mitä kavereilla pyörinyt ja jokaisessa on ollut vastaavia koodeja väylästä. Autot kuitenkin toimineet suht normaalisti.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    Parking brake failed ilmestyi näyttöön.netti täynnä asiasta.kytkimestä vetää moottori käsijarrun päälle mutta ei palauta.palautus tehtävä manuaalisesti kontista.sulakkeet on ehjät.onko kokemusta mistä lähteä vikaa purkamaan? E70 X5 kyseessä VM: 2013
    Oikean takapyöran kohdalla takimmainen takakelkan ISOn pusla sen vierestä menee johtosarja käsijarru modulille keskelle autoa. Johtosarjan JOHDIN vika on ollut AINA tuossa johtosarjassa muoivikiinnikeiden kohdalla. Eli pura johtosarja POIS käsijarrumodulilta asti sisälokasuojan läpivientiin asti ja korjaa katkennut johdin.

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Parking brake failed ilmestyi näyttöön.netti täynnä asiasta.kytkimestä vetää moottori käsijarrun päälle mutta ei palauta.palautus tehtävä manuaalisesti kontista.sulakkeet on ehjät.onko kokemusta mistä lähteä vikaa purkamaan? E70 X5 kyseessä VM: 2013

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Edit. Poistettu tupla postaus.
    Last edited by AnttiL; 05-05-2024, 10:32.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Kyseessä X5 E70 LCI. Konkreettisina vikoina on että takaluukku ei aukea itse luukun napista vaan ainoastaan kojelaudan napista ja kaukosäätimestä. Ajoittain saattaa aueta luukun napista mutta pääsääntöisesti ei. Joskus tekee myös sitä että käynnistettäessa auto takaluukku aukeaa. Toisena vikana on hanskalokero. Välillä aukeaa normaalisti napista ja toisinaan ei aukea ollenkaan tai aukeaa itsestään.

    Vikakoodit luettu ja väylävikoja näyttäisi olevan ainakin. Oliskohan näihin vikoihin joku yhdistävä tekijä vai pitääkö vain lähteä etsimään onko väyläjohtimet jostain poikki tai oikarissa?​Click image for larger version

Name:	2_2.jpg
Views:	311
Size:	37.2 KB
ID:	5501707

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Onhan se.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Jos autossa adaptiivinen alusta (​S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive") ja iskarit entiset, niin onko homma niinkin yksinkertainen, että tavalliset iskarit tilalle ja varusteen pois koodaus. Uudet maksaa tunnetusti miljoonia, eikä vanhaan autoon enää toinna niin paljon sijoittaa.

    Leave a comment:

Working...
X