Originally posted by AnttiL
View Post
E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tähän lisäselvitys siihen miksi vesi oli todennäköisesti päässyt kyseiseen liittimeen. Apparin puolella siellä missä on moottorinohjainyksikkö koteloineen on jonkin asteinen onkalo ja jonka pohjalla on vedenpoistoreikä. Tänne onkaloon pääsee kaikenlaista shaibaa ja vedenpoisto menee tukkoon ja sen seurauksena veden pinta pääsee nousemaan niin ylös että se pääsee johtosarjan läpiviennistä sisään ja sitä kautta liittimeen. Yläkautta imurilla shaibaa pois mutta ei saanut kaikkea joten sisälokari irti ja sitä kautta onkalon puhdistus. Nyt toivottavasti ei pääse enää sama toistumaan.
👍 2 -
kiitti vinkistä. Laitoin magneettikytkimen tilaukseen. Eli en oo vielä vaihtanu koko kompuraa.Originally posted by Rulla View Post
Tästä nyt ei kysyjälle enää apua ole, jos uusi kompura on jo vaihdettu. Mutta itse vaihtelin pelkän magneettikytkimen kompuraa irroittamatta. Kytkimelle tuli hintaa 22€ (mallikoodi nrf 38565) ja aikaa meni siinä kahden ja kolmen tunnin väliin. Iso osa ajasta meni työkalujen etsimiseen ja lukkorenkaiden räpläämiseen liki sokkona, puhelinta periskooppina käyttäen. Tilaa tulee ihan hyvin kun ottaa flektin pois edestä.
Leave a comment:
-
Tästä nyt ei kysyjälle enää apua ole, jos uusi kompura on jo vaihdettu. Mutta itse vaihtelin pelkän magneettikytkimen kompuraa irroittamatta. Kytkimelle tuli hintaa 22€ (mallikoodi nrf 38565) ja aikaa meni siinä kahden ja kolmen tunnin väliin. Iso osa ajasta meni työkalujen etsimiseen ja lukkorenkaiden räpläämiseen liki sokkona, puhelinta periskooppina käyttäen. Tilaa tulee ihan hyvin kun ottaa flektin pois edestä.Originally posted by Bemukka530 View PostIlmastointi lakkasi pukkaamasta kylmää. Käytetty täyttöhuollossa, kymäainetta oli vielä ok määrä. Antaa koodin kompuran mangneettikytkimestä. Eli kompura uusiin vai saako näitä järkihintaan kunnostettua? auto -07 x5 3.0d. Itse itselleni vastaten, on sen verran hankalassa pikassa kompura että kannattaa suosiolla vaihtaa uus mötikkä
👍 2Leave a comment:
-
X5 e70 lci kääntäessä paukkuu. Onko ajatuksia mikä voisi olla? Katsastuskonttorilla ravistuskoneessa ja iskaritestisä käyny eikä sieltä mitään selkeää löytynyt.. Autossa aktiivi ohjaus ja adaptive drive jos näillä merkitystä.
Leave a comment:
-
Ilmastointi lakkasi pukkaamasta kylmää. Käytetty täyttöhuollossa, kymäainetta oli vielä ok määrä. Antaa koodin kompuran mangneettikytkimestä. Eli kompura uusiin vai saako näitä järkihintaan kunnostettua? auto -07 x5 3.0d. Itse itselleni vastaten, on sen verran hankalassa pikassa kompura että kannattaa suosiolla vaihtaa uus mötikkäLast edited by Bemukka530; 12-07-2024, 18:13.
Leave a comment:
-
Vika paikallistettu JBE boxin siniseen 54 napaiseen liittimeen josta oli kolme pinniä poikki. Tännekin on päässyt vesi joistain ja ruostuttanut pinnit poikki. Tein nopean väliaikaiskorjauksen ja ohitin liittimen poikkinaiset pinnit juottamalla JBE boxiin vastaavien pinnien kohdalle piirilevyyn piuhat ja kytkin ne suoraan johtosarjaan eli ohitin näiden kolmen pinnin osalta koko littimen. Nyt aukeaa hanskalokero napista sekä takaluukku luukun napista. Pitää vielä tarkistaa poistuiko kaikki k-can väylään liittyvät koodit.Originally posted by AnttiL View Post
Mun X5:ssa oli noin vuosi sitten tuo kyseinen vika ja silloinkin oli samat ongelmat ja vikakoodit kuin nyt. Silloin korjasin liitokset ja ongelmat hävisi ja vikakoodit myös. Tarkistin nyt liitokset uudestaan ja ovat ok. Jotain vastaavaa ogelmaa jossain muualla kuin kontissa aiemmin mutta kun vaan löytäisi paikan.
Tuo veden pääsy kontin pohjalle on myös mysteeri.
Poikkinaisia pinnejä oli k-can low, hanskalokeron napilta tuleva signaali sekä takaluukun napilta tuleva signaali.
Leave a comment:
-
Ja e70 ollessa kyseessä, tarvike etupyöränlaakerit vie etulevyjä.Originally posted by MajorDrake View PostPääsääntöisesti liki kaikki jarrulevyt toimii, yleensä kieroontumiseen on syynä joko jumittavat satulat tai reaktiotankojen puslat...
Leave a comment:
-
Pääsääntöisesti liki kaikki jarrulevyt toimii, yleensä kieroontumiseen on syynä joko jumittavat satulat tai reaktiotankojen puslat...
Leave a comment:
-
Onko motonetin jarrulevyt ”alkuperäislaatuinen” ihan toimivia, ettei vempota ensimmäisen jarrutuksen jälkeen? Pitäisi uusia kaikkiin kulmiin paloineen.
Leave a comment:
-
Vesi tulee sisään johtojen läpiviennistä tai takavaloista?
Leave a comment:
-
Mun X5:ssa oli noin vuosi sitten tuo kyseinen vika ja silloinkin oli samat ongelmat ja vikakoodit kuin nyt. Silloin korjasin liitokset ja ongelmat hävisi ja vikakoodit myös. Tarkistin nyt liitokset uudestaan ja ovat ok. Jotain vastaavaa ogelmaa jossain muualla kuin kontissa aiemmin mutta kun vaan löytäisi paikan.Originally posted by Rattiukko View Post
Hubon auto löysi mielenkiintoisen vikapaikan X6:sta joka aiheuttaa väylävikoja. Oikealla takana vesi ja huonot liittimet:
https://www.youtube.com/watch?v=TNqqJRZn9d8
Tuo veden pääsy kontin pohjalle on myös mysteeri.
Leave a comment:
-
tääältä löytyy mutta vaatii rekisteröitymisen https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...0d-sav/orWWdmKOriginally posted by Jh5xx View Post
onko laittaa linkkiä mistä löytyy kytkentäkaavio
Leave a comment:
-
onko laittaa linkkiä mistä löytyy kytkentäkaavioOriginally posted by e46touring View Post
hyvä homma JOS johtimet ehjät, mutta oman kokemuksen mukaan AINOASTAAN ensin fyysisesti vetämällä jokaista johdinta erikseen koko matkalta todeten fyysisesti ehjäksi ja sitten vasta ohmimittarilla mitaten vedon jälkeen sähköisesti ehjäksi toteamalla on se vika löytynyt. Eli nuo johtimet murtuu eristemuovin sisältä ja näyttävät päällepäin ehjiltä. Fyysinen veto ja ohmi /jatkuvuus mittauksella olen AINA löytänyt vika paikan muovisen johtosarjan kiinnikkeen kohdilta. Vähän se on työläs tehtävä selvittää JOKAISEN johtimen molempien päiden kytkentä piste, mutta netistä löytyy kytkentäkaavio. Kerran vielä mittaamaan ??
Leave a comment:
-
hyvä homma JOS johtimet ehjät, mutta oman kokemuksen mukaan AINOASTAAN ensin fyysisesti vetämällä jokaista johdinta erikseen koko matkalta todeten fyysisesti ehjäksi ja sitten vasta ohmimittarilla mitaten vedon jälkeen sähköisesti ehjäksi toteamalla on se vika löytynyt. Eli nuo johtimet murtuu eristemuovin sisältä ja näyttävät päällepäin ehjiltä. Fyysinen veto ja ohmi /jatkuvuus mittauksella olen AINA löytänyt vika paikan muovisen johtosarjan kiinnikkeen kohdilta. Vähän se on työläs tehtävä selvittää JOKAISEN johtimen molempien päiden kytkentä piste, mutta netistä löytyy kytkentäkaavio. Kerran vielä mittaamaan ??Originally posted by Jh5xx View Post
Johtosarja purettu läpivientiin asti ja oli jokainen johto moneen kertaan katsottuna ehjä.onko enää muuta mahdollisuutta kuin käsijarrun kytkin tai moottori yksikkö?
Leave a comment:
-
Hubon auto löysi mielenkiintoisen vikapaikan X6:sta joka aiheuttaa väylävikoja. Oikealla takana vesi ja huonot liittimet:Originally posted by ruupanen View Post
Tämä kiinnostaisi itseäkin. Kolmesta eri äxästä lueskellut koodeja mitä kavereilla pyörinyt ja jokaisessa on ollut vastaavia koodeja väylästä. Autot kuitenkin toimineet suht normaalisti.
Leave a comment:
Leave a comment: