E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AnttiL
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post

    Vika paikallistettu JBE boxin siniseen 54 napaiseen liittimeen josta oli kolme pinniä poikki. Tännekin on päässyt vesi joistain ja ruostuttanut pinnit poikki. Tein nopean väliaikaiskorjauksen ja ohitin liittimen poikkinaiset pinnit juottamalla JBE boxiin vastaavien pinnien kohdalle piirilevyyn piuhat ja kytkin ne suoraan johtosarjaan eli ohitin näiden kolmen pinnin osalta koko littimen. Nyt aukeaa hanskalokero napista sekä takaluukku luukun napista. Pitää vielä tarkistaa poistuiko kaikki k-can väylään liittyvät koodit.

    Poikkinaisia pinnejä oli k-can low, hanskalokeron napilta tuleva signaali sekä takaluukun napilta tuleva signaali.
    Tähän lisäselvitys siihen miksi vesi oli todennäköisesti päässyt kyseiseen liittimeen. Apparin puolella siellä missä on moottorinohjainyksikkö koteloineen on jonkin asteinen onkalo ja jonka pohjalla on vedenpoistoreikä. Tänne onkaloon pääsee kaikenlaista shaibaa ja vedenpoisto menee tukkoon ja sen seurauksena veden pinta pääsee nousemaan niin ylös että se pääsee johtosarjan läpiviennistä sisään ja sitä kautta liittimeen. Yläkautta imurilla shaibaa pois mutta ei saanut kaikkea joten sisälokari irti ja sitä kautta onkalon puhdistus. Nyt toivottavasti ei pääse enää sama toistumaan.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by Rulla View Post

    Tästä nyt ei kysyjälle enää apua ole, jos uusi kompura on jo vaihdettu. Mutta itse vaihtelin pelkän magneettikytkimen kompuraa irroittamatta. Kytkimelle tuli hintaa 22€ (mallikoodi nrf 38565) ja aikaa meni siinä kahden ja kolmen tunnin väliin. Iso osa ajasta meni työkalujen etsimiseen ja lukkorenkaiden räpläämiseen liki sokkona, puhelinta periskooppina käyttäen. Tilaa tulee ihan hyvin kun ottaa flektin pois edestä.
    kiitti vinkistä. Laitoin magneettikytkimen tilaukseen. Eli en oo vielä vaihtanu koko kompuraa.

    Leave a comment:


  • Rulla
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post
    Ilmastointi lakkasi pukkaamasta kylmää. Käytetty täyttöhuollossa, kymäainetta oli vielä ok määrä. Antaa koodin kompuran mangneettikytkimestä. Eli kompura uusiin vai saako näitä järkihintaan kunnostettua? auto -07 x5 3.0d. Itse itselleni vastaten, on sen verran hankalassa pikassa kompura että kannattaa suosiolla vaihtaa uus mötikkä
    Tästä nyt ei kysyjälle enää apua ole, jos uusi kompura on jo vaihdettu. Mutta itse vaihtelin pelkän magneettikytkimen kompuraa irroittamatta. Kytkimelle tuli hintaa 22€ (mallikoodi nrf 38565) ja aikaa meni siinä kahden ja kolmen tunnin väliin. Iso osa ajasta meni työkalujen etsimiseen ja lukkorenkaiden räpläämiseen liki sokkona, puhelinta periskooppina käyttäen. Tilaa tulee ihan hyvin kun ottaa flektin pois edestä.

    Leave a comment:


  • t1hu
    replied
    X5 e70 lci kääntäessä paukkuu. Onko ajatuksia mikä voisi olla? Katsastuskonttorilla ravistuskoneessa ja iskaritestisä käyny eikä sieltä mitään selkeää löytynyt.. Autossa aktiivi ohjaus ja adaptive drive jos näillä merkitystä.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Ilmastointi lakkasi pukkaamasta kylmää. Käytetty täyttöhuollossa, kymäainetta oli vielä ok määrä. Antaa koodin kompuran mangneettikytkimestä. Eli kompura uusiin vai saako näitä järkihintaan kunnostettua? auto -07 x5 3.0d. Itse itselleni vastaten, on sen verran hankalassa pikassa kompura että kannattaa suosiolla vaihtaa uus mötikkä
    Last edited by Bemukka530; 12-07-2024, 18:13.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post

    Mun X5:ssa oli noin vuosi sitten tuo kyseinen vika ja silloinkin oli samat ongelmat ja vikakoodit kuin nyt. Silloin korjasin liitokset ja ongelmat hävisi ja vikakoodit myös. Tarkistin nyt liitokset uudestaan ja ovat ok. Jotain vastaavaa ogelmaa jossain muualla kuin kontissa aiemmin mutta kun vaan löytäisi paikan.
    Tuo veden pääsy kontin pohjalle on myös mysteeri.
    Vika paikallistettu JBE boxin siniseen 54 napaiseen liittimeen josta oli kolme pinniä poikki. Tännekin on päässyt vesi joistain ja ruostuttanut pinnit poikki. Tein nopean väliaikaiskorjauksen ja ohitin liittimen poikkinaiset pinnit juottamalla JBE boxiin vastaavien pinnien kohdalle piirilevyyn piuhat ja kytkin ne suoraan johtosarjaan eli ohitin näiden kolmen pinnin osalta koko littimen. Nyt aukeaa hanskalokero napista sekä takaluukku luukun napista. Pitää vielä tarkistaa poistuiko kaikki k-can väylään liittyvät koodit.

    Poikkinaisia pinnejä oli k-can low, hanskalokeron napilta tuleva signaali sekä takaluukun napilta tuleva signaali.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Pääsääntöisesti liki kaikki jarrulevyt toimii, yleensä kieroontumiseen on syynä joko jumittavat satulat tai reaktiotankojen puslat...
    Ja e70 ollessa kyseessä, tarvike etupyöränlaakerit vie etulevyjä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Pääsääntöisesti liki kaikki jarrulevyt toimii, yleensä kieroontumiseen on syynä joko jumittavat satulat tai reaktiotankojen puslat...

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Onko motonetin jarrulevyt ”alkuperäislaatuinen” ihan toimivia, ettei vempota ensimmäisen jarrutuksen jälkeen? Pitäisi uusia kaikkiin kulmiin paloineen.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Vesi tulee sisään johtojen läpiviennistä tai takavaloista?

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post

    Hubon auto löysi mielenkiintoisen vikapaikan X6:sta joka aiheuttaa väylävikoja. Oikealla takana vesi ja huonot liittimet:
    https://www.youtube.com/watch?v=TNqqJRZn9d8
    Mun X5:ssa oli noin vuosi sitten tuo kyseinen vika ja silloinkin oli samat ongelmat ja vikakoodit kuin nyt. Silloin korjasin liitokset ja ongelmat hävisi ja vikakoodit myös. Tarkistin nyt liitokset uudestaan ja ovat ok. Jotain vastaavaa ogelmaa jossain muualla kuin kontissa aiemmin mutta kun vaan löytäisi paikan.
    Tuo veden pääsy kontin pohjalle on myös mysteeri.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post

    onko laittaa linkkiä mistä löytyy kytkentäkaavio
    tääältä löytyy mutta vaatii rekisteröitymisen https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...0d-sav/orWWdmK
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by e46touring View Post

    hyvä homma JOS johtimet ehjät, mutta oman kokemuksen mukaan AINOASTAAN ensin fyysisesti vetämällä jokaista johdinta erikseen koko matkalta todeten fyysisesti ehjäksi ja sitten vasta ohmimittarilla mitaten vedon jälkeen sähköisesti ehjäksi toteamalla on se vika löytynyt. Eli nuo johtimet murtuu eristemuovin sisältä ja näyttävät päällepäin ehjiltä. Fyysinen veto ja ohmi /jatkuvuus mittauksella olen AINA löytänyt vika paikan muovisen johtosarjan kiinnikkeen kohdilta. Vähän se on työläs tehtävä selvittää JOKAISEN johtimen molempien päiden kytkentä piste, mutta netistä löytyy kytkentäkaavio. Kerran vielä mittaamaan ??
    onko laittaa linkkiä mistä löytyy kytkentäkaavio

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post


    Johtosarja purettu läpivientiin asti ja oli jokainen johto moneen kertaan katsottuna ehjä.onko enää muuta mahdollisuutta kuin käsijarrun kytkin tai moottori yksikkö?
    hyvä homma JOS johtimet ehjät, mutta oman kokemuksen mukaan AINOASTAAN ensin fyysisesti vetämällä jokaista johdinta erikseen koko matkalta todeten fyysisesti ehjäksi ja sitten vasta ohmimittarilla mitaten vedon jälkeen sähköisesti ehjäksi toteamalla on se vika löytynyt. Eli nuo johtimet murtuu eristemuovin sisältä ja näyttävät päällepäin ehjiltä. Fyysinen veto ja ohmi /jatkuvuus mittauksella olen AINA löytänyt vika paikan muovisen johtosarjan kiinnikkeen kohdilta. Vähän se on työläs tehtävä selvittää JOKAISEN johtimen molempien päiden kytkentä piste, mutta netistä löytyy kytkentäkaavio. Kerran vielä mittaamaan ??

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post



    Tämä kiinnostaisi itseäkin. Kolmesta eri äxästä lueskellut koodeja mitä kavereilla pyörinyt ja jokaisessa on ollut vastaavia koodeja väylästä. Autot kuitenkin toimineet suht normaalisti.
    Hubon auto löysi mielenkiintoisen vikapaikan X6:sta joka aiheuttaa väylävikoja. Oikealla takana vesi ja huonot liittimet:

    Leave a comment:

Working...
X