Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Ei sen koodauksen pitäisi starttausta estää vaikka olisi pielessä kunhan akussa on virtaa.
    Juuri näin. Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkistaa moottorin maadoitus. Eli maadoita moottori koriin apuvirtakaapelilla, jos lähtee hyvin pyörittämään niin vika on siinä. Jos ei ole siinä, mittaa konehuoneesta jännite navoilta kun autoa startataan, jos tippuu liikaa niin päävirtakaapelissa tai startissa vikaa.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Nollautuuko kello silloinkin jos ei starttaa? Kun vaihdoin omaan vastaavaan koneeseen startin niin se pyörittää moottoria ehkä kaksi kertaa nopeammin kuin aiemmin. Foorumilla on ollut aiemmin juttua että startti voi leikata kiinni jollain tapaa.


    Ei sen koodauksen pitäisi starttausta estää vaikka olisi pielessä kunhan akussa on virtaa.
    Last edited by Rattiukko; 21-08-2023, 07:34.

    Leave a comment:


  • Lame
    replied
    Ei käynnisty e70 3.0d 2007

    Elikkä x5 starttasi huonosti muutamana päivänä. Akun jännite oli vaan 12.3v n.30min sammuttamisen jälkeen vaikka ajoa 40km takana ja laturi työnsi +14v. No vaihdoin uuden agm akun ja ainakin olevinaan koodasin sen oikein. Auto starttasi vaivoin ei käynnistynyt ja nyt ei yritäkkään startata kello nollautuu aina kun avaimen ottaa pois ja laittaa takaisin. Akku oli latauksessa ja täysi on varmasti. Onko akun koodaus siis epäonnistunut? Startti rikki? Ibs vika vai mitähän lähtisi autolle tekemään?

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Minkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?
    Mä kokeilin laittaa ledit mitkä oli oikein kohdistettu niihin "oikeisiin" kohtiin ja silti jäi se ulompi rinkula haaleeksi.

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Minkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?

    Leave a comment:


  • henkka86
    replied
    Alkoi etummaisen kardaanin rättinivel kilisemään ja naputtamaan. Kannattaako kiinnityspultit ja mutterit uusia samalla vai voiko käyttää vanhoja? :think
    Last edited by henkka86; 02-08-2023, 14:53.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Tupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
    E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.
    Joo sama, tuli aika varailtua samalle kertaa kun menee tuulilasin vaihtoon. Ilmeisesti jokin osa saattaa lauetessa irrota ja aiheuttaa vaaran. Se näissä vanhoissa Pa*koissa on

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Perusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.
    Eiköhän se ole ilmastointi jonka takia siellä flekti huutaa. Ei koneen lämmöt.

    Leave a comment:


  • JaskaH
    replied
    Katselin kanssa samaa tuolta huoltovarauksesta. Laturin pultti-kampanjakin vielä auki tossa omassa.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Tupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
    E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Kyllähän se boksi koodauksen vaatii. Taitaa riittää kun oletuskoodaa FRM:n NCS-Expertillä.

    Leave a comment:


  • tamariini
    replied
    E70 ja adaptiiviset ajovalot, kosteusongelma

    Moro,

    E70 LCI:n kanssa ongelma jossa adaptiivisten valojen ohjainlaite sai vettä ja vikavalo tauluun eikä oikeanpuoleinen valo liikkunut enää lainkaan. Ongelman laatu oli selvä heti kun modulin otti käteen, se oli täysin veden alla.

    Tilasin uuden ja vaihdoin, vikavalo palaa edelleen ja antaa vikakoodin 9CC0.

    Vanhalla uineella modulilla antoi koodit 9CC0 ja 9CC2 ja samat koodit tulee myös modulin piuha kokonaan irti ollessa eli tuo lienee kaput.

    Uudella boxilla 9CC0 koodi ei suostu poistumaan ja paikallinen Bosch car service ei saanut sitä korjattua. olivat sitä mieltä että umpio vaihtoon.

    Onko parempia ideoita kellään :think


    Edit: kokeilin vielä vaihtaa ristiin nuo ohjainlaitteet ja vika vaihtoi puolta oikealta vasemmalle. Olisko ihan koodausta vaan vailla tuo uusi levy?
    Last edited by tamariini; 10-07-2023, 12:55. Reason: tarkennuy

    Leave a comment:


  • JamppaZ154
    replied
    Vakkarin nopeusyksiköt

    Osaako kukaan kädestä pitäen neuvoa kuinka koodata jenkkimallin E70:stä vakkarin nopeuden yksiköt mph:sta kmh:ksi?
    Koetin Protoolilla koodata ja muuttaa DSC moduulista nämä arvot E90- foorumin ohjeiden mukaan:

    Dsc module
    C0C_V_EINHEIT
    Wert_00 ---> km/h
    Wert_01 ---> mls

    C0C_SETZ_V_MAX
    Wert_01 ---> km/h
    wert_02 ---> mls

    Tuloksena oli vain vakkarin keltainen häiriömerkkivalo taulussa, eikä pelitä olleenkaan, joten muutin arvot takaisin ja pelittää normaalisti. Tietääkö kukaan kuinka tehdä operaatio onnistuneesti tai mitä muuta pitää muuttaa/koodata? :think

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.

    Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
    Perusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.

    Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎