E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
N57 laittaisin itse vaan jos haluan aukoa sen koneen, tai jos joku on jo sen tehnyt. Muuten ois aina pelko persiissä. Ei paljon joku puoli litraa kulutuksessa paina. N47 jokseenkin ymmärtäisin M47:n yli, mutta niissäkin ottaisin varmaan vanhemman
-
Mulla oli prelci 3.0sd malli ohjelmoituna. Hyvin jakso mennä pieni vaunu perässä, jopa 10L/100km pääsi. Varusteita oli kyllä hyvästi siinä. Kyllä aktiiviohjaus ja comfort penkit on aika must. Ei tuommosen perässä huomannut koko vaunua muuten kuin peilistä.
Leave a comment:
-
Se on todella harvinaista ollu, nyt mitä tässä pari kuukautta kattellu, että löytyy LCI tiheillä öljynvaihdoilla. Oisko kaks tai kolme sellasta tullu vastaan. Ja budjetti on sellanen, että LCI:stä osuu vaan ne 300tkm yli tai karvan alle ajetut ja se tuntuu olevan monesti maaginen raja ketjuongelmille. Anopilla oli pre-lci e70 ennen ja se ohjaus oli kyllä kurja. Luulin, että siinä on jotain vikaa mutta oli siis aktiiviohjauksen puute kyseessä. Sillä tosin haettiin kaverille pitkämersu Ruotsista ja sillä reissulla kulutus tais olla just siinä kympin tienoilla.Originally posted by ruupanen View Post
Möin vastottain oman X5 pois (40d) ja olihan se 8hp lootalla ja kahdella ahtimella kyllä makia peli ajella. Paljon tullut ajeltu myös kavereiden pre lci X5:silla. .
LCI;
+ 8 hp on kyllä hyvä ja miellyttävä + n57 moottori toimiessaan miellyttävä ja kohtuullisen taloudellinen. Kuluttaa iso kuomukärri perässä 10 ltr / 100 km. Keskikulutus oli 9-9.5 ltr / 100 km riippuen rengastuksesta (20" vs 22")
+ CIC huomattavasti nykyaikaisempi käyttää
+ ulkonäkö ihan ok myös ilman m-sporttia
- N57 tyyppiviat. Omastakin oli katkennut ketju edellisellä omistajalla 300 000 km paikkeilla ja tehnyt täystuhon. Oli laittanut koneen kokonaan uusiksi ja se ei ole halapaa lystiä.
Pre LCI
+ "pommin" varma M57
+ edullisempia
+ m-sporttina hieno vielä nykyisinkin, vaikka ikää kohta 20-vuotta
- 6hp + M57 on kyllä sangen juoppo yhdistelmä. Kärrin kanssa kulutus helposti 11.5-12.00 ltr / 100 km. Keskikulutus ollut omalla ajotyylillä 10.4 joka semi rauhallinen.
- ilman m-sporttia sangen ankean näköinen
N57 moottoreilla on ajettu myös todella suuria km-määriä ilman remonttia, mutta kyllä riski on suurempi osua paskan tuulettimeen niiden kanssa mitä M57. Henk.koht en tiedä itsekään kummaan ostaisin, jos uudelleen X5:sen ostasin. M57 kun ohjelmoi koneen ja laatikon, niin hyvä paketti sekin on. XHP laatikossa en enää niin suurta eroa 8hp näe. Lopputulemana sanoisin että osta kummasta löydät mieluisemman. Pre LCI uskaltasin ite ostaa huonommallakin historialla ja tekis sit perushuollot, mutta N57 en kyllä ostaisi jos historia on huoltojen osalta hämärä. Tiheät öljynvaihdot on erityisen tärkeitä vaikka ikävä kyllä tuota omaa entistä autoa ei ollut pelastanut sekään.
Varusteista ehdottoman pitäisin sport tai comfort penkit ja se tärkein aktiiviohjaus. On nimittäin kankia ajaa jos ei ole ruksittu. Erityisesti kaupungissa menee hyvä auto pilalle jos aktiiviohjausta.
Leave a comment:
-
Möin vastottain oman X5 pois (40d) ja olihan se 8hp lootalla ja kahdella ahtimella kyllä makia peli ajella. Paljon tullut ajeltu myös kavereiden pre lci X5:silla. .Originally posted by Samppae39 View PostPidemmän aikaa kattellu X5:sta, mutta ei meinaa millään sopivaa löytyä. Sitte oon pähkäilly senki kans, että olisko facelift vai prefacelift parempi. Vanhempaan puoltaa M57 ja uudempaan 8hp. M57 on ainakin varma, N57 en oo niin varma onko varma. Onko kulutuksessa suurta eroa M57+6hp vs. N57+8hp. Vaunun vetoon tulis hankittua, vaikka ei oikeen edes tarvi, mutta oishan se kiva. Facelift olis sitte vaan 2010 vuosmalli, koska haluan tehdä pakun. Mitä varusteita kannattaa olla? Muuten sais olla perusvarma puurtaja ilman mitään kummempia kalliita rikkoontuvia varusteita. Siihen olen sentään päätyny, että ei 7 paikkasta, mustaa tai kahella turbolla olevaa. Webasto ja Comfortit pitää olla ja musta sisäkatto. Navi ois kiva, mutta sen saa androidsoittimella.
LCI;
+ 8 hp on kyllä hyvä ja miellyttävä + n57 moottori toimiessaan miellyttävä ja kohtuullisen taloudellinen. Kuluttaa iso kuomukärri perässä 10 ltr / 100 km. Keskikulutus oli 9-9.5 ltr / 100 km riippuen rengastuksesta (20" vs 22")
+ CIC huomattavasti nykyaikaisempi käyttää
+ ulkonäkö ihan ok myös ilman m-sporttia
- N57 tyyppiviat. Omastakin oli katkennut ketju edellisellä omistajalla 300 000 km paikkeilla ja tehnyt täystuhon. Oli laittanut koneen kokonaan uusiksi ja se ei ole halapaa lystiä.
Pre LCI
+ "pommin" varma M57
+ edullisempia
+ m-sporttina hieno vielä nykyisinkin, vaikka ikää kohta 20-vuotta
- 6hp + M57 on kyllä sangen juoppo yhdistelmä. Kärrin kanssa kulutus helposti 11.5-12.00 ltr / 100 km. Keskikulutus ollut omalla ajotyylillä 10.4 joka semi rauhallinen.
- ilman m-sporttia sangen ankean näköinen
N57 moottoreilla on ajettu myös todella suuria km-määriä ilman remonttia, mutta kyllä riski on suurempi osua paskan tuulettimeen niiden kanssa mitä M57. Henk.koht en tiedä itsekään kummaan ostaisin, jos uudelleen X5:sen ostasin. M57 kun ohjelmoi koneen ja laatikon, niin hyvä paketti sekin on. XHP laatikossa en enää niin suurta eroa 8hp näe. Lopputulemana sanoisin että osta kummasta löydät mieluisemman. Pre LCI uskaltasin ite ostaa huonommallakin historialla ja tekis sit perushuollot, mutta N57 en kyllä ostaisi jos historia on huoltojen osalta hämärä. Tiheät öljynvaihdot on erityisen tärkeitä vaikka ikävä kyllä tuota omaa entistä autoa ei ollut pelastanut sekään.
Varusteista ehdottoman pitäisin sport tai comfort penkit ja se tärkein aktiiviohjaus. On nimittäin kankia ajaa jos ei ole ruksittu. Erityisesti kaupungissa menee hyvä auto pilalle jos aktiiviohjausta.
Leave a comment:
-
Pidemmän aikaa kattellu X5:sta, mutta ei meinaa millään sopivaa löytyä. Sitte oon pähkäilly senki kans, että olisko facelift vai prefacelift parempi. Vanhempaan puoltaa M57 ja uudempaan 8hp. M57 on ainakin varma, N57 en oo niin varma onko varma. Onko kulutuksessa suurta eroa M57+6hp vs. N57+8hp. Vaunun vetoon tulis hankittua, vaikka ei oikeen edes tarvi, mutta oishan se kiva. Facelift olis sitte vaan 2010 vuosmalli, koska haluan tehdä pakun. Mitä varusteita kannattaa olla? Muuten sais olla perusvarma puurtaja ilman mitään kummempia kalliita rikkoontuvia varusteita. Siihen olen sentään päätyny, että ei 7 paikkasta, mustaa tai kahella turbolla olevaa. Webasto ja Comfortit pitää olla ja musta sisäkatto. Navi ois kiva, mutta sen saa androidsoittimella.
Leave a comment:
-
https://www.realoem.comOriginally posted by Jh5xx View PostOlikos jossain ohjelma mistä pystyi katsomaan auton runkonumerolla autoon käyvät osat.pitäsis vaihtaa takajouset ja rek numerolla antaa montaa sorttia
Taitaa tosin olla että noiden jousten numeroa on vaikea löytää edes tuolta.
Leave a comment:
-
Olikos jossain ohjelma mistä pystyi katsomaan auton runkonumerolla autoon käyvät osat.pitäsis vaihtaa takajouset ja rek numerolla antaa montaa sorttia
Leave a comment:
-
Tätä vikaa etsittiin eilen kissojen ja koirien kanssa omasta Kulhosta. Uusi akku kävi jo paikallaan, kunnes alkoi viisaammalla tutkijalla hälytyskellot soimaan, et maadoitushan sieltä voi puuttua, kun kone ei edes yritä pyöriä. Ilmeisesti näitä maavikoja on X5 E70 häristimissä ollut jonkin verran.Originally posted by MajorDrake View Post
Juuri näin. Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkistaa moottorin maadoitus. Eli maadoita moottori koriin apuvirtakaapelilla, jos lähtee hyvin pyörittämään niin vika on siinä. Jos ei ole siinä, mittaa konehuoneesta jännite navoilta kun autoa startataan, jos tippuu liikaa niin päävirtakaapelissa tai startissa vikaa.
Leave a comment:
-
Hei. Osaisko joku kertoa mistä kannattais ruveta etsimään vikaa ilmastoinnisti?
Autossa 4-alue ilmastointi. Ilmastoinnin kun laittaa päälle niin ilmaa ei tule läheskään niin hyvin mitä ilman ilmastointia sisälle ja puhaltaa vain kuskin puolelle kylmää ilmaa. Vänkärin puolelle tulee vaan semmonen lehmän henkäys.
Vikakoodit luettu:
E729 Botschaft (RCAN: Status Sensor AUC, 2D9)
E72B Botschaft (KCAN: Status Solarsensor, 3D3).
Koodit tulee heti uudestaan poistamisen jälkeen
AUC anturin ei kai pitäisi vaikuttaa ilmastointiin.
Leave a comment:
-
Autodocilta jouset tilattu, kiitos vinkistäOriginally posted by vexu524tdic View PostSachsilla on eri versiot noihin ja laatu ilmeisesti OEM
https://www.autodoc.co.uk/car-parts/coil-springs-10213/bmw/x5/x5-e70/23282-3-0-d?criteria%5B567%5D%5B%5D=004&criteria%5B100%5D%5B %5D=VA
Leave a comment:
-
Sachsilla on eri versiot noihin ja laatu ilmeisesti OEM
https://www.autodoc.co.uk/car-parts/coil-springs-10213/bmw/x5/x5-e70/23282-3-0-d?criteria%5B567%5D%5B%5D=004&criteria%5B100%5D%5B %5D=VA
Leave a comment:
-
Hei. Pitäis -07 e70 3.0d vaihtaa etujouset (toinen poikki) adaptiivisella alustalla , eli onko tässä nyt normi jouset vai sportti jouset? Kun kahtamallia tarjotaan
Leave a comment:
-
Ottakaa pois tuulilasin pesunesteen putki johtosarjasta, ne menee noin 30cm samassa nipussa. Takalasin pesuria en oo käyttänyt vuosiin ja otin sen moottorinkin pois turhana jo kauan sitten.
Oma äksä alko heittämään erikoisia häiriöitä, pt can ja k can kaatuili yhtäkkiä vaikka välillä toimi hyvin. Purin sisustankin moduuleineen muttei väyläjohdoista tai muualta löytynyt vikaa. No sitten otin teippejä muuten hyvännäköisestä johtosarjasta pyöräkotelon sisältä niin suihkus oikein tuulilasinpesunesteet teippien välistä. Johdot on mätänä noin puolen metrin matkalta.
—
Homma tehty ja taas auto pelaa. Varmasti helpoin tällaisessa tilanteessa jossa käytännössä jokainen piuha on homeessa, olisi uusia samanlaisesta purkuautosta koko etupään johtosarja.
Tein kuitenkin itse irroittamalla apparin penkin ja lattiamaton, ison johtosarjan kiinnikkeistään auton sisältä jotta se mahtuu tulemaan rintapellistä läpi niin kauas lokasuojan sisälle, missä mahtuu vuolemaan kumisen paksun läpiviennin kappaleiksi, ensin auton sisältä operoin läpiennin puukolla kolmeen isoon osaan jotta tulee rintapellin reijästä auton ulkopuolelle. Silloin johtoja pystyi seuraamaan läpiviennin ylitse.
Ehkä noin 30 johtoa oli karvaa vaille poikki, 6 johtoa oli jo katkennut kokonaan, mm pt can parikaapeli, aiheuttaen auton hyytymisen, näihin purin saman vahvuisesta kaapelista johtimet ja korvasin hapantuneet piuhat kolvaamalla uudet koko matkalle ja liimasukka liitoksen päälle. Tässä hyvä huomata että neste on mennyt vauriokohdasta johdon sisällä kauas ja ehjän kuparin löytämiseksi täytyy ottaa tarpeeksi pitkä pätkä pois.
lopuksi laitoin kolme kerrosta sähköteippiä johtosarjan päälle ja tuon vanhan rintapellin läpiviennin sikamassalla paikoilleen.Last edited by Jka; 20-05-2025, 08:51.
Leave a comment:
-
Roller sun visor, rear door
Osaako joku sanoa pitääkö koko ovipahvi irroittaa jos tämä aurinkoverho on lipsahtanut raostaan näkymättömiin.
Ensimmäisenä tulee mieleen että se pieni "läppä" josta verhon saa vedettyä paikalleen ylös on irronnut verhosta ja sen takia pääsee kokonaan piiloon mekanismin sisään.
Eli miten saan kaivettua verhon esiin mahdollisimman vähällä vaivalla ja hajoittamatta mitään verhoilun osia.
e70 -10
Leave a comment:
-
kiitti vinkistä, nyt löytyy omastakin autosta hold toiminto[/QUOTE]Originally posted by Bemukka530 View Post
PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831
Ole hyvä. Tää on kyllä sangen halpa ja helppo retrofit
Leave a comment:
Leave a comment: