Ottakaa pois tuulilasin pesunesteen putki johtosarjasta, ne menee noin 30cm samassa nipussa. Takalasin pesuria en oo käyttänyt vuosiin ja otin sen moottorinkin pois turhana jo kauan sitten.
Oma äksä alko heittämään erikoisia häiriöitä, pt can ja k can kaatuili yhtäkkiä vaikka välillä toimi hyvin. Purin sisustankin moduuleineen muttei väyläjohdoista tai muualta löytynyt vikaa. No sitten otin teippejä muuten hyvännäköisestä johtosarjasta pyöräkotelon sisältä niin suihkus oikein tuulilasinpesunesteet teippien välistä. Johdot on mätänä noin puolen metrin matkalta.
—
Homma tehty ja taas auto pelaa. Varmasti helpoin tällaisessa tilanteessa jossa käytännössä jokainen piuha on homeessa, olisi uusia samanlaisesta purkuautosta koko etupään johtosarja.
Tein kuitenkin itse irroittamalla apparin penkin ja lattiamaton, ison johtosarjan kiinnikkeistään auton sisältä jotta se mahtuu tulemaan rintapellistä läpi niin kauas lokasuojan sisälle, missä mahtuu vuolemaan kumisen paksun läpiviennin kappaleiksi, ensin auton sisältä operoin läpiennin puukolla kolmeen isoon osaan jotta tulee rintapellin reijästä auton ulkopuolelle. Silloin johtoja pystyi seuraamaan läpiviennin ylitse.
Ehkä noin 30 johtoa oli karvaa vaille poikki, 6 johtoa oli jo katkennut kokonaan, mm pt can parikaapeli, aiheuttaen auton hyytymisen, näihin purin saman vahvuisesta kaapelista johtimet ja korvasin hapantuneet piuhat kolvaamalla uudet koko matkalle ja liimasukka liitoksen päälle. Tässä hyvä huomata että neste on mennyt vauriokohdasta johdon sisällä kauas ja ehjän kuparin löytämiseksi täytyy ottaa tarpeeksi pitkä pätkä pois.
lopuksi laitoin kolme kerrosta sähköteippiä johtosarjan päälle ja tuon vanhan rintapellin läpiviennin sikamassalla paikoilleen.
E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Roller sun visor, rear door
Osaako joku sanoa pitääkö koko ovipahvi irroittaa jos tämä aurinkoverho on lipsahtanut raostaan näkymättömiin.
Ensimmäisenä tulee mieleen että se pieni "läppä" josta verhon saa vedettyä paikalleen ylös on irronnut verhosta ja sen takia pääsee kokonaan piiloon mekanismin sisään.
Eli miten saan kaivettua verhon esiin mahdollisimman vähällä vaivalla ja hajoittamatta mitään verhoilun osia.
e70 -10
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemukka530 View Post
PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831
Ole hyvä. Tää on kyllä sangen halpa ja helppo retrofit
Leave a comment:
-
-
PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831[/QUOTE]
kiitti vinkistä, nyt löytyy omastakin autosta hold toiminto
Leave a comment:
-
-
CCC yksikkö rikki ? Ensin alkoi näyttö/peruutuskamera pätkimään/ kuva väreilemään ja häviämään. Tätä ennen soitteli itekseen hätäkeskukseen ja tämä korjaantui kun pistin väyläjohtoon tcu boksin liittimeen sen hyppyjohdon nyt tosiaan tuo kuva ensin pätki jne ja nyt näyttö kolonaan mykkä. Radion ääni kuuluu ja parkkitutka piipittää mutta näyttö tosiaan pimee. Onko ccc yksikkö nut sitte paskana vai voisko tuo tcu boksi aiheuttaa tämän ?
Leave a comment:
-
-
Tuli laitettu talvi pommiksi 40d ja onhan ollut kyllä mukava auto koluutella paskoja teitä pitkin. Autossa on auto hold, niin miettinyt saisko tuon koodattu aina päälle kuten se käsittääkseni uudemmissa pemareissa on? Ärsyttää joka kerta laittaa päälle.
PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831
Leave a comment:
-
-
Webasto asiaa.kysessä thermo Call advanced tc4.toimiiko nuissa laitenetti liittymä?
Leave a comment:
-
-
Ei ole 100% varmaa tietoa, mutta käsittääkseni ei tarvitse koodata uutta moottoria.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mesehenq View PostKaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa
Toinen mitä google kertoi kun itse vikaa yritin paikallistaa oli että joissakin tapauksissa käsijarrun painike kepin vieressä voi vikaantua. Sen voi testata esim ISTAlla, mutta noiden koodienkin perusteella saattaisin olla sinunkin tapauksessa taipuvainen veikkaamaan johtosarjavikaa.
Leave a comment:
-
-
Kaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AnttiL View PostYhdestä viasta kun pääsee niin uutta pukkaa. Olin vaihtamassa hehkuja X5 e70 lci 30d ja 5 ja 6 sylinterin hehkut napsahti molemmat poikki kierteiden yläpäästä. Kone oli ajettu kuumaksi joten siitä ei pitäisi johtua. Voisin ihan suosiolla jättää iroituksen jollekin joka sen osaa niin onko pääkaupunkiseudulla tai tarvittaessa kauempanakin jokin asiallainen paja joka homman osaa? Täällä oli jossain ketjussa mainittu ainakin Diesel-Asennus Vantaalla ja Tammer Diesel.
Leave a comment:
-
-
Muovinen öljynsuodatin kotelo saattaa mennä halki ja kone oksentaa kaikki öljyt ulos muutamissa sekunneissa. Niin kävi tänään kun annoin auton normaalisti lämmetä tyhjäkäynnillä. Ehdin sammuttamaan ennenkuin valitti öljynpaineesta tms. Eli todnäk selviää kotelon uusimisella. Ajaessa tuo olisikin ollut varma tuho. 6tkm ajetut castrollin magnatecit 5w40, N62B48
eli tuon alle 50e maksavan kotelon uusimisella saapi paljon mielenrauhaa oli pointti tässäLast edited by Jka; 09-10-2024, 10:00.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemukka530 View Post
kiitti vinkistä. Laitoin magneettikytkimen tilaukseen. Eli en oo vielä vaihtanu koko kompuraa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: