E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pbablo
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post

    Juuri näin. Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkistaa moottorin maadoitus. Eli maadoita moottori koriin apuvirtakaapelilla, jos lähtee hyvin pyörittämään niin vika on siinä. Jos ei ole siinä, mittaa konehuoneesta jännite navoilta kun autoa startataan, jos tippuu liikaa niin päävirtakaapelissa tai startissa vikaa.
    Tätä vikaa etsittiin eilen kissojen ja koirien kanssa omasta Kulhosta. Uusi akku kävi jo paikallaan, kunnes alkoi viisaammalla tutkijalla hälytyskellot soimaan, et maadoitushan sieltä voi puuttua, kun kone ei edes yritä pyöriä. Ilmeisesti näitä maavikoja on X5 E70 häristimissä ollut jonkin verran.

    Leave a comment:


  • isojoo
    replied
    Hei. Osaisko joku kertoa mistä kannattais ruveta etsimään vikaa ilmastoinnisti?
    Autossa 4-alue ilmastointi. Ilmastoinnin kun laittaa päälle niin ilmaa ei tule läheskään niin hyvin mitä ilman ilmastointia sisälle ja puhaltaa vain kuskin puolelle kylmää ilmaa. Vänkärin puolelle tulee vaan semmonen lehmän henkäys.

    Vikakoodit luettu:
    E729 Botschaft (RCAN: Status Sensor AUC, 2D9)

    E72B Botschaft (KCAN: Status Solarsensor, 3D3).

    Koodit tulee heti uudestaan poistamisen jälkeen

    AUC anturin ei kai pitäisi vaikuttaa ilmastointiin.


    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Autodocilta jouset tilattu, kiitos vinkistä

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Sachsilla on eri versiot noihin ja laatu ilmeisesti OEM

    https://www.autodoc.co.uk/car-parts/coil-springs-10213/bmw/x5/x5-e70/23282-3-0-d?criteria%5B567%5D%5B%5D=004&criteria%5B100%5D%5B %5D=VA

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Hei. Pitäis -07 e70 3.0d vaihtaa etujouset (toinen poikki) adaptiivisella alustalla , eli onko tässä nyt normi jouset vai sportti jouset? Kun kahtamallia tarjotaan

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Ottakaa pois tuulilasin pesunesteen putki johtosarjasta, ne menee noin 30cm samassa nipussa. Takalasin pesuria en oo käyttänyt vuosiin ja otin sen moottorinkin pois turhana jo kauan sitten.

    Oma äksä alko heittämään erikoisia häiriöitä, pt can ja k can kaatuili yhtäkkiä vaikka välillä toimi hyvin. Purin sisustankin moduuleineen muttei väyläjohdoista tai muualta löytynyt vikaa. No sitten otin teippejä muuten hyvännäköisestä johtosarjasta pyöräkotelon sisältä niin suihkus oikein tuulilasinpesunesteet teippien välistä. Johdot on mätänä noin puolen metrin matkalta.

    Homma tehty ja taas auto pelaa. Varmasti helpoin tällaisessa tilanteessa jossa käytännössä jokainen piuha on homeessa, olisi uusia samanlaisesta purkuautosta koko etupään johtosarja.

    Tein kuitenkin itse irroittamalla apparin penkin ja lattiamaton, ison johtosarjan kiinnikkeistään auton sisältä jotta se mahtuu tulemaan rintapellistä läpi niin kauas lokasuojan sisälle, missä mahtuu vuolemaan kumisen paksun läpiviennin kappaleiksi, ensin auton sisältä operoin läpiennin puukolla kolmeen isoon osaan jotta tulee rintapellin reijästä auton ulkopuolelle. Silloin johtoja pystyi seuraamaan läpiviennin ylitse.

    Ehkä noin 30 johtoa oli karvaa vaille poikki, 6 johtoa oli jo katkennut kokonaan, mm pt can parikaapeli, aiheuttaen auton hyytymisen, näihin purin saman vahvuisesta kaapelista johtimet ja korvasin hapantuneet piuhat kolvaamalla uudet koko matkalle ja liimasukka liitoksen päälle. Tässä hyvä huomata että neste on mennyt vauriokohdasta johdon sisällä kauas ja ehjän kuparin löytämiseksi täytyy ottaa tarpeeksi pitkä pätkä pois.

    lopuksi laitoin kolme kerrosta sähköteippiä johtosarjan päälle ja tuon vanhan rintapellin läpiviennin sikamassalla paikoilleen.
    Last edited by Jka; 20-05-2025, 07:51.

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Roller sun visor, rear door
    Osaako joku sanoa pitääkö koko ovipahvi irroittaa jos tämä aurinkoverho on lipsahtanut raostaan näkymättömiin.
    Ensimmäisenä tulee mieleen että se pieni "läppä" josta verhon saa vedettyä paikalleen ylös on irronnut verhosta ja sen takia pääsee kokonaan piiloon mekanismin sisään.
    Eli miten saan kaivettua verhon esiin mahdollisimman vähällä vaivalla ja hajoittamatta mitään verhoilun osia.
    e70 -10

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post

    PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831
    kiitti vinkistä, nyt löytyy omastakin autosta hold toiminto[/QUOTE]

    Ole hyvä. Tää on kyllä sangen halpa ja helppo retrofit

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied


    PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831[/QUOTE]

    kiitti vinkistä, nyt löytyy omastakin autosta hold toiminto

    Leave a comment:


  • valtti81
    replied
    CCC yksikkö rikki ? Ensin alkoi näyttö/peruutuskamera pätkimään/ kuva väreilemään ja häviämään. Tätä ennen soitteli itekseen hätäkeskukseen ja tämä korjaantui kun pistin väyläjohtoon tcu boksin liittimeen sen hyppyjohdon nyt tosiaan tuo kuva ensin pätki jne ja nyt näyttö kolonaan mykkä. Radion ääni kuuluu ja parkkitutka piipittää mutta näyttö tosiaan pimee. Onko ccc yksikkö nut sitte paskana vai voisko tuo tcu boksi aiheuttaa tämän ?

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Tuli laitettu talvi pommiksi 40d ja onhan ollut kyllä mukava auto koluutella paskoja teitä pitkin. Autossa on auto hold, niin miettinyt saisko tuon koodattu aina päälle kuten se käsittääkseni uudemmissa pemareissa on? Ärsyttää joka kerta laittaa päälle.

    PS. jos joku haluaa päivittää autoholdin omaan autoon, niin se onnistuu pelkästään napin vaihdolla minkä saa halvalla mistäs muualtakaan kuin Kiinasta: https://www.ebay.com/itm/135233997831

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    Webasto asiaa.kysessä thermo Call advanced tc4.toimiiko nuissa laitenetti liittymä?
    itse vastaten näköjään ei toimi

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Webasto asiaa.kysessä thermo Call advanced tc4.toimiiko nuissa laitenetti liittymä?

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Ei ole 100% varmaa tietoa, mutta käsittääkseni ei tarvitse koodata uutta moottoria.

    Leave a comment:


  • turbopuusti
    replied
    Originally posted by Mesehenq View Post
    Kaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa
    Itsellä oli juuri myöskin vikaa käsijarrussa vm 2007 X5. Ajoittain toimi ok, mutta etenkin kosteilla keleillä rupesi temppuilemaan. Ainakin itse huomasin semmoisen ominaisuuden että jos keltainen huutomerkki vilkkui niin käsijarru saattoi edelleen toimia. Katsastuksessa jarruteho oli hyvä, niin rupesin epäilemään jotakin muuta kuin moottoria. Viaksi paljastui lopulta johtosarja. Irroittamalla liitin moottorin päästä saa johtosarjan vedettyä apukuljettajan puoleisesta pyöränkotelosta ulos pitkäksi jotta sitä voi purkaa. Tuossa oli ainakin selkeästi johtosarja hankautunut puhki.
    Toinen mitä google kertoi kun itse vikaa yritin paikallistaa oli että joissakin tapauksissa käsijarrun painike kepin vieressä voi vikaantua. Sen voi testata esim ISTAlla, mutta noiden koodienkin perusteella saattaisin olla sinunkin tapauksessa taipuvainen veikkaamaan johtosarjavikaa.

    Leave a comment:

Working...
X