Nollautuuko kello silloinkin jos ei starttaa? Kun vaihdoin omaan vastaavaan koneeseen startin niin se pyörittää moottoria ehkä kaksi kertaa nopeammin kuin aiemmin. Foorumilla on ollut aiemmin juttua että startti voi leikata kiinni jollain tapaa.
Ei sen koodauksen pitäisi starttausta estää vaikka olisi pielessä kunhan akussa on virtaa.
E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ei käynnisty e70 3.0d 2007
Elikkä x5 starttasi huonosti muutamana päivänä. Akun jännite oli vaan 12.3v n.30min sammuttamisen jälkeen vaikka ajoa 40km takana ja laturi työnsi +14v. No vaihdoin uuden agm akun ja ainakin olevinaan koodasin sen oikein. Auto starttasi vaivoin ei käynnistynyt ja nyt ei yritäkkään startata kello nollautuu aina kun avaimen ottaa pois ja laittaa takaisin. Akku oli latauksessa ja täysi on varmasti. Onko akun koodaus siis epäonnistunut? Startti rikki? Ibs vika vai mitähän lähtisi autolle tekemään?
Leave a comment:
-
Mä kokeilin laittaa ledit mitkä oli oikein kohdistettu niihin "oikeisiin" kohtiin ja silti jäi se ulompi rinkula haaleeksi.Originally posted by JonttuPeke View PostMinkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?
Leave a comment:
-
Minkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?
Leave a comment:
-
Joo sama, tuli aika varailtua samalle kertaa kun menee tuulilasin vaihtoon. Ilmeisesti jokin osa saattaa lauetessa irrota ja aiheuttaa vaaran. Se näissä vanhoissa Pa*koissa onOriginally posted by TFV View PostTupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.
Leave a comment:
-
Eiköhän se ole ilmastointi jonka takia siellä flekti huutaa. Ei koneen lämmöt.Originally posted by ruupanen View PostPerusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.
Leave a comment:
-
Katselin kanssa samaa tuolta huoltovarauksesta. Laturin pultti-kampanjakin vielä auki tossa omassa.
Leave a comment:
-
Tupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.
Leave a comment:
-
Kyllähän se boksi koodauksen vaatii. Taitaa riittää kun oletuskoodaa FRM:n NCS-Expertillä.
Leave a comment:
-
E70 ja adaptiiviset ajovalot, kosteusongelma
Moro,
E70 LCI:n kanssa ongelma jossa adaptiivisten valojen ohjainlaite sai vettä ja vikavalo tauluun eikä oikeanpuoleinen valo liikkunut enää lainkaan. Ongelman laatu oli selvä heti kun modulin otti käteen, se oli täysin veden alla.
Tilasin uuden ja vaihdoin, vikavalo palaa edelleen ja antaa vikakoodin 9CC0.
Vanhalla uineella modulilla antoi koodit 9CC0 ja 9CC2 ja samat koodit tulee myös modulin piuha kokonaan irti ollessa eli tuo lienee kaput.
Uudella boxilla 9CC0 koodi ei suostu poistumaan ja paikallinen Bosch car service ei saanut sitä korjattua. olivat sitä mieltä että umpio vaihtoon.
Onko parempia ideoita kellään :think
Edit: kokeilin vielä vaihtaa ristiin nuo ohjainlaitteet ja vika vaihtoi puolta oikealta vasemmalle. Olisko ihan koodausta vaan vailla tuo uusi levy?
Leave a comment:
-
Vakkarin nopeusyksiköt
Osaako kukaan kädestä pitäen neuvoa kuinka koodata jenkkimallin E70:stä vakkarin nopeuden yksiköt mph:sta kmh:ksi?
Koetin Protoolilla koodata ja muuttaa DSC moduulista nämä arvot E90- foorumin ohjeiden mukaan:
Dsc module
C0C_V_EINHEIT
Wert_00 ---> km/h
Wert_01 ---> mls
C0C_SETZ_V_MAX
Wert_01 ---> km/h
wert_02 ---> mls
Tuloksena oli vain vakkarin keltainen häiriömerkkivalo taulussa, eikä pelitä olleenkaan, joten muutin arvot takaisin ja pelittää normaalisti. Tietääkö kukaan kuinka tehdä operaatio onnistuneesti tai mitä muuta pitää muuttaa/koodata? :think
Leave a comment:
-
Perusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.Originally posted by ockelbo4500 View PostEi se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.
Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
Leave a comment:
-
Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.
Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
Leave a comment:
-
Miksi? Mitä järkeä että on yli 100-astetta? Flekti huutaa silloin käytännössä koko kesän? Ei varmaan ole tehtaalta suunniteltu näin.Originally posted by Limit View PostKyllä lämmöt juuri tuolla yli 100 on hyvä olla. Sportilla putoaa, kun kierrokset ja jäähdytys rpelli jäähdyttää enemmänLast edited by ruupanen; 20-06-2023, 10:39.
Leave a comment:
Leave a comment: