Jos nyt jotain kantaa otetaan niin tälläistä, hyppy E39 ---> entisen mallinen X5 varmasti hyvä mutta E60 ---> vanha X5 ei hyvä, jäät kaipaamaan i-driveä yms. mitä siinä ei ole, suosittelen E60 ---> uuden kopan X5 sit alkaa maistua
Jos nyt jotain kantaa otetaan niin tälläistä, hyppy E39 ---> entisen mallinen X5 varmasti hyvä mutta E60 ---> vanha X5 ei hyvä, jäät kaipaamaan i-driveä yms. mitä siinä ei ole, suosittelen E60 ---> uuden kopan X5 sit alkaa maistua
Niin mä tiedän että paha mieli tulis jos vanhakoppasen X5 laittas. Aivan liian E39 mainen laite. Mittarit, lämmönsäätimet, ratti, penkit, keskikyynärnoja, listat jne on kaikki melkein suoraan E39:stä. Kävin ajaan ajatuksen kans tollasella -05 eli vanhakoppasella ja ei säväyttänyt yhtään. Liian kallis maasturi E39
Oman laiset ratit noissa on tosiaan eli ei e39:stä lainattu. Tossa mitä kävin ajaan näytti tietokone 10.6l lukemaa. Yks asiakas väitti et menee matkassa alle kasiin.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Jos on sportipaketti niin sillon on varmaan tuo erilainen ratti. Jos ei niin sitte on se E39 mallinen 4-puolanen järkyttävä ruori. Tuo ois makialla sisustalla minkä linkin laitoit, meikä tykkää tollasesta karamellin värisestä
Moni on hehkuttanut tuon uuden X5:n puolesta mutta omakohtainen kokemus on että olin hieman pettynyt kun kävin sitä kesällä kokeilemassa.
Onhan se hienon ja nykyaikaisen näköinen mutta rengasmelu 18" renkailla oli samaa tasoa ellei jopa isompi kuin omassa vanhassa X5:ssä 20" renkailla.
Ajo-ominaisuuksista nyt ei voi paljon sanoa, siinähän se menee moottoritietä kuin vanhempikin, ohjaus vaan on minusta liian raskas, tykkään enemmän vanhan mallin kevyestä ohjauksesta.
Mutta E53:sta ei voi edes verrata vanhan mallin ML:ään, ML tuntuu melkein traktorille, diesel möyryää ja koneen tärinät tuntuu penkkiin, eikä se v8 ole juuri kummempi.
Nostetaas tää topicci ylös... Eli aikeissa olis ostaa x5 vm. -05-06 3.0d koneella (218hv), noin 50tkm ajettua. Onko mitä tyyppivikoja? Vieläkö tuon ikäsissä on ollut imusarjan läppien kanssa ongelmia? Mitä kaikkea tuo Edition Exclusive Sport paketti sisältää, onko mitä eroa Sport pakettiin?
Mua kanssa kiinnostais tietää vähän käyttökokemuksia X5:sta.
Mulla vaihtoehdot seuraavaksi autoksi näyttäisi olevan e39 530i touring tai X5. X5 olisi varmaan 3.0 bensa tai diesel, tosin tän kokoluokan autossa se kulutus ei ole tärkein kriteeri, joten 4.4i saattaisi tulla kysymykseen.
Mitenkä näissä käyttökustannukset eroavat toisistaan? X5:ssa on varmaan vähän kalliimmat vakuutukset ja bensakulut, mutta kuinka paljon tekniikka eroaa? Eikö koneet ole jotakuinkin samat, bensat ja dieselit?
X5:ssa kiehtoo erityisesti tilat, kaksi pientä lasta ja iso koira asettaa vähän vaatimuksia. E39 olisi taas vähän enemmän "ajajan auto".
Sitten näistä X5:n vuosimalleista; jossain vaiheessa -03 tullut facelift oli ilmeisesti melko suuri muutos, ainakin nelivedon ja koneiden(?) suhteen. Onko ne pre-faceliftit sitten ihan paskoja?
Kertokaa vaan kaikkea mahdollista käyttöön ja omistamiseen liittyvää, aika vähän kuitenkin on tarinaa näistä verrattuna muihin malleihin. Tässä on jo katseltu Volvon XC90:äkin mahdolliseksi vaihtoehdoksi ja tarttis nyt saada vahvistusta itselleen että Bemarissa pysytään!
Voin sanoa x5 4.4i sportti paketilla omistaneena että on kyllä paras auto mikä mulla on ollut. Meneen kuin juna talvet ja kesät ja mutkatkin ottaa hyvin ollakseen iso auto. Pannuksi ehodottaisin kyllä v8a, sopivasti puhtia noin isoon autoon. Kulutus 12-13L maantiellä ja 15-16 kaupungissa. Hiljainen ollakseen maasturi ja paljon nätimpi sisältä kuin uudet e60 ja e90 koppaset bemarit.
1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
1991 Ford Mustang GT 5.0
1994 BMW M5 3.8
2011 H-D Fatboy Special
2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
Voin sanoa x5 4.4i sportti paketilla omistaneena että on kyllä paras auto mikä mulla on ollut. Meneen kuin juna talvet ja kesät ja mutkatkin ottaa hyvin ollakseen iso auto. Pannuksi ehodottaisin kyllä v8a, sopivasti puhtia noin isoon autoon. Kulutus 12-13L maantiellä ja 15-16 kaupungissa. Hiljainen ollakseen maasturi ja paljon nätimpi sisältä kuin uudet e60 ja e90 koppaset bemarit.
Itse suosittelisin myös ehdottomasti tuota V8-vaihtoehtoa, ellei aivan pakko ole dieseliä ostaa. Se 3l diesel on tuon kokoisessa autossa ihan todella hengetön moottori, näkeehän sen jo niistä dramaattisen kehnoista suoritusarvoistakin. Tuo 4.4l bensakasi sitten vastavuoroisesti tarjoileekin jo rehtiä ajamisen iloa, jopa enemmän, kuin ainakaan itse uskoin citymaasturista koskaan löytäväni. Suorastaan herkullinen auto.
Voin sanoa x5 4.4i sportti paketilla omistaneena että on kyllä paras auto mikä mulla on ollut. Meneen kuin juna talvet ja kesät ja mutkatkin ottaa hyvin ollakseen iso auto. Pannuksi ehodottaisin kyllä v8a, sopivasti puhtia noin isoon autoon. Kulutus 12-13L maantiellä ja 15-16 kaupungissa. Hiljainen ollakseen maasturi ja paljon nätimpi sisältä kuin uudet e60 ja e90 koppaset bemarit.
näin juuri. maantiellä rauhallisesti ajaen mennyt ajotietokoneen mukaan jopa 10,5-11 litraan...
Ex X5: 3.0d vm.02 Sportpaketti ja kaikki herkut.
Mielestäni hemmetin hyvä kärry ja kulutus matkassa alle 10.
Sisätiloiltaan mukavan korkea mutta ei mitenkään erityisen tilava.
Itse en saanut mukavaa ajoasentoa vaikka kaikki säädöt sähköillä, ristiselän tuet mukaanlukien, ei matka-ajoasento ollut mikään mukava. (pituutta on yli 190cm)
Mutta nyt E61 ja kahden lapsen kohta kolmannen omistajana vaihtaisin
ehkä mieluusti takaisin X5:n koska E61 M-sportti on kyllä tilava ja parempi ajettava mutta stnan matala, hankala pakata ja nousta ja sitoa mukuloita vöihin ym raskasta touhua selkä koukussa...
Tietty uuskoppanen X5 olisi kyllä herkullinen hankinta....
nyt: E61 535dAt EX Carbon Schwarz M-Sport 530d
sigpic
Comment