Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _chris_
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 442
    • Nokia

    Originally posted by kurvailija View Post
    Auton hankinta edelleen ajankohtainen ja muutama asia kiinnostaa.
    En löytänyt kunnolla tietoa e53 ilmajousituksesta ongelmista,onko kenelläkään tietoa,kokemuksia..
    Toinen kysymys koskee lisävarusteita onko tuohon korimalliin ollut saatavissa koirakalteria/verkkoa?
    Onko kukaan puntaroinut discoverin3 ja x5 facelift välillä?
    toivottavasti edes joku ymmärsi mitä tänne kirjoitin.
    Ilmajousista ei omakohtaista kokemusta, mutta kyllähän niiden ongelmista saa jonkin verran lukea. Samaa tekniikkaa lienee muissakin saman ikäluokan ilmajousellisissa, joten haulla löytynee infoa.

    Verkko löytyy (osa 1): http://www.realoem.com/bmw/showparts...=51&fg=60&hl=4. Jättää pienet raot verkon ja takasivuikkunoiden väliin, joten päättäväinen keskikokoinen koira pääsee sieltä kyllä läpi . Tuossa pari kuvaa:
    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 534
      • Kuopio

      Mikäs nuista pre-facelifteistä tekee niin huonoja (muu kuin neliveto), ettei niitä kannata harkita? Alkaisi nuita 4.6iS mallia saamaan jo järkihintaan.

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Originally posted by Noppe View Post
        Mikäs nuista pre-facelifteistä tekee niin huonoja (muu kuin neliveto), ettei niitä kannata harkita? Alkaisi nuita 4.6iS mallia saamaan jo järkihintaan.
        Ihan kyrväkäs peli ja normi keleissä ihan hyvin se liikkuikin... mä asfaltilla juuri eroa 4.6 ja 4.8 mallin välillä huomannut. Jos jollain on kestosta kerrottavaa, haluaisin siitä kyllä tietää itsekin lisää, eli miten +150tkm jälkeen?
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Kaasuttaja
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 211
          • Rajalla

          Originally posted by Noppe View Post
          Mikäs nuista pre-facelifteistä tekee niin huonoja (muu kuin neliveto), ettei niitä kannata harkita? Alkaisi nuita 4.6iS mallia saamaan jo järkihintaan.
          Mulla oli ostokriteerinä tuo ZF:n vaihdelaatikko, joka löytyy tuosta faceliftistä.
          Pitää olla veekasi

          Comment

          • estervainaa
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 665
            • Kuopio

            Mites nuo ei x-drivet, onko kenelläkään kokemusta paraneeko tuo pitokyky miten jos laittaa lukon perään? Sitten vetää 1 etu ja 2 takapyörää jos meinaa jäädä jumiin? Näyttää saavan n.1200e hintaan noita quaifen yksiköitä, sinänsä ei paha investointi jos pidempään autolla ajelee ja hyötyä on.

            Onko tuo voimansiirto noissa alkupään malleissa miten hyvin kestänyt? Kun kerran painava auto ja automaatti, joka ainakin e39sissä ei ole saanut kehuja kestävyytensä puolesta?

            Tosiaan tuollainen alkupään 4.4 tai 4.6is olisi jossain vaiheessa haaveena vaihtaa e46 tilalle, 4.6is olisi nettiautossakin pari kpl tarjolla ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. 4.6 näyttäisi kuluttavan vähemmän kun 4.4 ja kulkuakin tietysti löytyy enemmän ja varusteetkin paremmat
            -89 "m5" rataprojekti
            -02 transporter syncro
            -01 e53 3.0i
            -93 318is rataprojekti nro II

            Comment

            • Lombardi
              Newbiemmer
              • Dec 2011
              • 7
              • Pori

              Siiretty tänne kun oikea ketju löytyi.

              Terve kaikille. Olen harkinnut siirtyväni automerkkien sekakäyttäjästä Bemarin ihmeelliseen maailmaan. Olen tässä jo pidempään pohtinut joko E60 530da ostamista tai sitten E53 X5 3.0da ostamista. 530 mallista tuntuu löytyvän niin paljon tietoa kun jaksaa lukea, mutta tämän mallin suhteen vähän vähemmän.

              Kiikarissa on tällä hetkellä X5 3.0da 11/04 175 000 ajettu menopeli. Autohan on suhteellisen raskas, joten kysymys kuuluukin, alkaako noilla kilometreillä olemaan kaiken maailman alustan osien vaihtoruletti edessä? Eli meneekö ostohinnan lisäksi toinen mokoma vuoden sisällä kuluvien osien vaihtoon? Onhan se selvä että autot kuluu ja osia pitää vaihtaa, olisi vaan mukava kuulla muiden auton omistajien mielipiteitä siitä mihin kannattaa varautua noilla kilometreillä.

              Tämän kokoluokan autossa ei varmaan kulutusta saisi pahemmin pohtia, mutta pohdin silti. Minkälainen syöppö tuo todellisuudessa on? Jostain luin, että n. 9.0l/100km olisi yhdistetty. Entä millaiset ajajan tilat tässä mallissa on? Bemarin sedanit ovat olleet itselle hyviä, kun jalat menee suhteellisen pitkälle moneen muuhun verrattuna. Pituutta on reilu kaksi metriä, joten ihan joka ranskanpastilliin ei ole kiva ahtautua. Entä bemarin neliveto, onko mistään kotoisin vai pitäisikö tyytyä takaveto-sedaniin? Mites nuo imusarjan läpät, onko näissäkin sellaiset vai ei?

              Muutenkin kaikki mielipiteet ko autosta ovat erittäin tervetulleita.

              Kiitos kaikille jotka viitsivät asiallisesti vastata.

              Comment

              • Realdeal
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 60
                • hki

                Itellä juurikin tuollinen X5 2004 3,0da ja pirun kiva peli ollut. Säätöjen luulisi riittävän parimetriselle ja alustanosiahan näihin saa uusia aika usein mutta palikkaahan saa kaupasta lisää niin hätää ei ole, eli käy kokeilemassa se kiikarissa oleva ja huomaat kyllä lotiseeko. Kulutus on omassa ajossa ollut 11L/100km vaikka kuinka nätisti ajaa, siksi tilasin juuri lastun tuohon kun kaverin kokemuksella kulutus tippui reilun litran lastun jälkeen.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by Lombardi View Post
                  Siiretty tänne kun oikea ketju löytyi.

                  Terve kaikille. Olen harkinnut siirtyväni automerkkien sekakäyttäjästä Bemarin ihmeelliseen maailmaan. Olen tässä jo pidempään pohtinut joko E60 530da ostamista tai sitten E53 X5 3.0da ostamista. 530 mallista tuntuu löytyvän niin paljon tietoa kun jaksaa lukea, mutta tämän mallin suhteen vähän vähemmän.

                  Kiikarissa on tällä hetkellä X5 3.0da 11/04 175 000 ajettu menopeli. Autohan on suhteellisen raskas, joten kysymys kuuluukin, alkaako noilla kilometreillä olemaan kaiken maailman alustan osien vaihtoruletti edessä? Eli meneekö ostohinnan lisäksi toinen mokoma vuoden sisällä kuluvien osien vaihtoon? Onhan se selvä että autot kuluu ja osia pitää vaihtaa, olisi vaan mukava kuulla muiden auton omistajien mielipiteitä siitä mihin kannattaa varautua noilla kilometreillä.

                  Tämän kokoluokan autossa ei varmaan kulutusta saisi pahemmin pohtia, mutta pohdin silti. Minkälainen syöppö tuo todellisuudessa on? Jostain luin, että n. 9.0l/100km olisi yhdistetty. Entä millaiset ajajan tilat tässä mallissa on? Bemarin sedanit ovat olleet itselle hyviä, kun jalat menee suhteellisen pitkälle moneen muuhun verrattuna. Pituutta on reilu kaksi metriä, joten ihan joka ranskanpastilliin ei ole kiva ahtautua. Entä bemarin neliveto, onko mistään kotoisin vai pitäisikö tyytyä takaveto-sedaniin? Mites nuo imusarjan läpät, onko näissäkin sellaiset vai ei?

                  Muutenkin kaikki mielipiteet ko autosta ovat erittäin tervetulleita.

                  Kiitos kaikille jotka viitsivät asiallisesti vastata.

                  Kohtuullisesti on tilaa, mutta kannattaa käydä jossain koeajamassa. Sitä tietoa ei netistä löydy, miten auto sopii just sinulle. Tuon verran ajettuja äxviitosia löytyy sitten ihan laidasta laitaa. Saattaa olla vielä ihan priima ja sitten voi löytyä todella huonojakin. Ihan halvinta tuskin kannattaa ostaa ja ja huoltohistoria syytä olla hyvin selvillä.

                  Noilla kilsoilla alkaa olla jarrut jo vähintään kertaalleen uusittu, niin tuskin on nekään ihan loppu. Sitten kuluu ekana noilla kilsoilla etuvetarien kumit puhki, mutta eipä sekään kallista ole uusia, jos ei sitten ole jo niitäkin uusittu. Muutenhan tekniikka on kestävä, jos on vaan hyvin pidetty ja huollettu.

                  Jos ei kovin leveä ihminen ole, niin sport penkit on todella paljon paremmat mitä vakio lätyskät. Comfort penkit myös tosi hyvät ja sopii myös isommalle ihmiselle.

                  Todellinen keskikulutus varmaan jossain 10-11L tuntumassa ja matkassa menee 8-9L luokkaan. Saa aina helposti lisätä sen 1-2L tehtaan lukuihin
                  Last edited by bemu2000; 17-01-2012, 23:35.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Kaasuttaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 211
                    • Rajalla

                    Mulla -05:n kulutus sekalaisessa 8-9 litraa, eli kokoonsa nähden maltillista minun mielestä.
                    Pitää olla veekasi

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Kaasuttaja View Post
                      Mulla -05:n kulutus sekalaisessa 8-9 litraa, eli kokoonsa nähden maltillista minun mielestä.
                      millä keskinopeudella? Johan e60 vie tuon. Täytyy olla todella kevyt kaasujalka ja lämpöisellä koneella ajoa.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1637

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        millä keskinopeudella? Johan e60 vie tuon. Täytyy olla todella kevyt kaasujalka ja lämpöisellä koneella ajoa.
                        Tahtoo nämä kulutuslukemat olla sellaisia, että niitä pistetään vähän alaspäin, tahallisesti tai tahtomattaan. Oma kokemus on, että vähintään litran saa laittaa siihen mitä ajotietokone näyttää ja varsinkin siihen mitä valmistaja sanoo.

                        Yhdelläkään bemarilla en ole koskaan päässyt luvattuihin ajolukemiin. Ajotapa tietysti vaikuttaa mutta ei se kaikkea selitä.

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          Kulutuksen kannalta on iso merkitys mikä kokoinen rengas on alla, näitä kuin on 17" vaikkapa 21".

                          Unohda e6x, on niin tusina kamaa. X5 on hieno auto varsinkin se faceliftattu versio mitä onkin kiikarissa ja saa ohjelman kanssa ihan mukavasti liikkumaankin.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • kurvailija
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 181
                            • nurmijärvi/kiljava

                            kulutuksesta sen verran että omat kokemukset vain
                            2/04 rekisteröity turbotekillä käyty ja lapun mukaan 282/+600nm
                            tietokone 8.6l/100km keskinopeus 42.6km/h,totuus n.9.2l/100km
                            laskettu 4000km mukaan josta 500-1000km hevostraileri perässä.
                            renkaina hakka 5 255/55 18

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas

                              Taitaa olla näitä 218hp E53 3.0d malleja sekä DPF:llä että ilman. Onko noihin mitään helppoa ja nopeaa systeemiä millä tunnistaa DPF mallit. E60:ssähän ne ovat ainakin ne kirkkaat pakoputkenpäät. Ainakin itsellä on sellainen kuva tuosta PDF:stä, että turhan kallis möykky sen nähden että pakokaasut ei ole mustia. TAitaahan se olla myös jonkinlainen tehojarru. Toisaalta jos tykkää pingviineistä ja jääkarhuista niin tuo on varmaan ihan hyvä.

                              Comment

                              • buksin-1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 4592
                                • Keski-Pohjanmaa

                                Originally posted by Masatus View Post
                                Taitaa olla näitä 218hp E53 3.0d malleja sekä DPF:llä että ilman. Onko noihin mitään helppoa ja nopeaa systeemiä millä tunnistaa DPF mallit. E60:ssähän ne ovat ainakin ne kirkkaat pakoputkenpäät. Ainakin itsellä on sellainen kuva tuosta PDF:stä, että turhan kallis möykky sen nähden että pakokaasut ei ole mustia. TAitaahan se olla myös jonkinlainen tehojarru. Toisaalta jos tykkää pingviineistä ja jääkarhuista niin tuo on varmaan ihan hyvä.
                                Omassa ei ole eikä esim. lumeen mitään mustaa ole jäänyt Mutta varmin tapa on ottaa vin-numeron mukaan varustelista ja katsoa onko 200 DIESEL PARTICLE FILTER
                                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                                SISUSTAT modaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎