Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #61
    Originally posted by _chris_ View Post
    Sisällä saattaa olla hiukan enempi tilaa kuin touringissa, mutta takakontti on kyllä X:ssä selvästi pienempi.

    Mitäs tarkoitat tällä?

    X5:n kontin verho ei ole perus rullaantuva koiraverkko/verho, vaan järkyttävä rullilla kulkeva paska... itsellä meni hermo siihen moneen kertaan. takapenkillä tosiaan reippaasti enemmän tilaa mitä 500 sarjalaisissa.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • _chris_
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 442
      • Nokia

      #62
      Originally posted by bemu2000 View Post
      X5:n kontin verho ei ole perus rullaantuva koiraverkko/verho, vaan järkyttävä rullilla kulkeva paska... itsellä meni hermo siihen moneen kertaan. takapenkillä tosiaan reippaasti enemmän tilaa mitä 500 sarjalaisissa.
      Omassa X:ssä koiraverkko on irrallinen koukkuihin kiinnitettävä verkko, joka tosin on huomattavasti tukevampaa materiaalia kuin se rullaantuva versio (voi olla muutakin kuin kosmeettista hyötyä epätoivotussa äkkipysähdyksessä). Tavaratilan suoja taas on samanlainen rullattava malli, mutta siinä se kotelo vie huomattavasti enemmin tilaa takakontista kuin farkussa. Kuvassa numerot 1 ja 15.
      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

      Comment

      • jasse
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 473
        • Salo , Finland

        #63
        kävin tuossa yhtä x5 kattomassa, joka tosin oli perus kangaslättäpenkeillä. Kuskin oven avatessa yllätys oli äärimmäisen suuri, kun 100th ajetussa autossa oli kuskin penkki kulunut puhki... Heräsi vaan ajatus ja kysymys, että miten noissa sitten sporttipenkki kestää, kun on vielä korkeampi reuna ja xfemmastahan "valutaan" ulos?

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8970
          • Kellokoski

          #64
          Originally posted by jasse View Post
          kävin tuossa yhtä x5 kattomassa, joka tosin oli perus kangaslättäpenkeillä. Kuskin oven avatessa yllätys oli äärimmäisen suuri, kun 100th ajetussa autossa oli kuskin penkki kulunut puhki... Heräsi vaan ajatus ja kysymys, että miten noissa sitten sporttipenkki kestää, kun on vielä korkeampi reuna ja xfemmastahan "valutaan" ulos?
          Kyllä tuo ainakin nahkaisena kestää:

          Tuossa oli nahka ehjä mutta muuten todella siivoton sisusta. Näköjään kaikki eivät osaa hoitaa nahkasisustaa. Eli paljon se on myös käytöstä kiinni. En kyllä ostaisi kangassisustalla X5:sta. Tosin onneksi ne melkein kaikki onkin nahalla.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #65
            Originally posted by jasse View Post
            kävin tuossa yhtä x5 kattomassa, joka tosin oli perus kangaslättäpenkeillä. Kuskin oven avatessa yllätys oli äärimmäisen suuri, kun 100th ajetussa autossa oli kuskin penkki kulunut puhki... Heräsi vaan ajatus ja kysymys, että miten noissa sitten sporttipenkki kestää, kun on vielä korkeampi reuna ja xfemmastahan "valutaan" ulos?
            Oikeasti 100tkm ajetussa X5:ssa ei peruskangaspenkki todellakaan ole puhki tai oikeastaan edes kulunut.

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #66
              Originally posted by Hemi View Post
              Oikeasti 100tkm ajetussa X5:ssa ei peruskangaspenkki todellakaan ole puhki tai oikeastaan edes kulunut.
              Epäilen että todellinen ajomäärä on jossain 200tkm paremmalla puolella.
              Freude am Fahren

              Comment

              • bmw528
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 210
                • keskisuomi

                #67
                Originally posted by jasse View Post
                kävin tuossa yhtä x5 kattomassa, joka tosin oli perus kangaslättäpenkeillä. Kuskin oven avatessa yllätys oli äärimmäisen suuri, kun 100th ajetussa autossa oli kuskin penkki kulunut puhki... Heräsi vaan ajatus ja kysymys, että miten noissa sitten sporttipenkki kestää, kun on vielä korkeampi reuna ja xfemmastahan "valutaan" ulos?
                Itsellä nyt 110tkm kutakuinkin lasissa ja ei ole kulunut juurikaan ja apukuskin penkii ei yhtään"nahkasisusta"..Tietty huoltohan se tässäkin varmaan ratkaisee..Ja siihen kumminkin suht kevyesti pääsee hyppäämään kyytiin/pois niin eiköhän se toistoja kestä
                Last edited by bmw528; 17-09-2009, 12:24.
                on löylyä!!!

                Comment

                • jasse
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 473
                  • Salo , Finland

                  #68
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Oikeasti 100tkm ajetussa X5:ssa ei peruskangaspenkki todellakaan ole puhki tai oikeastaan edes kulunut.
                  Voip olla mutta esim. tässä 184th ajetussa kyllä näkyy selkeästi miten sporttipenkille käy. Nahkahan tuossa on ehjä mutta vähän väsyneen näköinen...



                  ps. tosin näyttää olevan enemmän ajettuja joissa on ihan priimannäköinen penkki.
                  Last edited by jasse; 17-09-2009, 14:05. Reason: ja linkki messiin :)

                  Comment

                  • bmw528
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 210
                    • keskisuomi

                    #69
                    Originally posted by jasse View Post
                    Voip olla mutta esim. tässä 184th ajetussa kyllä näkyy selkeästi miten sporttipenkille käy. Nahkahan tuossa on ehjä mutta vähän väsyneen näköinen...



                    ps. tosin näyttää olevan enemmän ajettuja joissa on ihan priimannäköinen penkki.
                    Punainen on vielä paha väri....
                    on löylyä!!!

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #70
                      Originally posted by jasse View Post
                      Voip olla mutta esim. tässä 184th ajetussa kyllä näkyy selkeästi miten sporttipenkille käy. Nahkahan tuossa on ehjä mutta vähän väsyneen näköinen...



                      ps. tosin näyttää olevan enemmän ajettuja joissa on ihan priimannäköinen penkki.

                      sporttipenkki menee äkkiä ton näköiseksi, jos siinä istuu joku +100kg toimitusjohtaja, joka ei osaa nostaa persettä penkistä kun lähtee autosta ja sama juttu autoon noustessa. muutenkaan noi sportit ei oikein taida toimia isoilla ihmisillä mulla oli 183tkm ajetussa lähes uutta vastaava sporttipenkki vielä... olisi mennyt ihan täysin alle 100tkm ajetusta.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Vasara
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 310
                        • Hesa

                        #71
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        sporttipenkki menee äkkiä ton näköiseksi, jos siinä istuu joku +100kg toimitusjohtaja, joka ei osaa nostaa persettä penkistä kun lähtee autosta ja sama juttu autoon noustessa. muutenkaan noi sportit ei oikein taida toimia isoilla ihmisillä mulla oli 183tkm ajetussa lähes uutta vastaava sporttipenkki vielä... olisi mennyt ihan täysin alle 100tkm ajetusta.
                        Minulla on kanssa sportit nahoilla (ajettu 150 000), eivätkä ne ole lähelläkään tuon näköiset kuin nuo punaiset yllä olevan linkin penkit. X5:n sporttipenkkihän on hirvittävän leveä verrattuna esim. e39:n vastaavaan penkkiin, joten sinne ei tarvi sillä tavalla sujahtaa kuin pienempiin penkkeihin.

                        Jos X:stä aina "valuis" ulos, olisi housut kivasti kurassa niiden astinlautojen takia.
                        -> E92 325i -07
                        ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                        Comment

                        • MMF
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 461
                          • Sipoo

                          #72
                          3.0d pre-facelift vs. facelift?

                          Kannattaako edes harkita pre-faceliftiä?

                          Kone vaihtui/muuttui? Tehoja lisää, mites itse tekniikka? Onko tuossa uudemmassa vielä näitä imuläppäongelmia?

                          Vaihdelaatikko kai vaihtui kestävämpään?

                          Nelivetotekniikka? Jostain jäänyt mieleen kun on haukuttu noita pre-faceliftejä että se neliveto on lähinnä vitsi? Pitääkö paikkansa?

                          Kannaattaako satsata faceliftattuun vähemmillä varusteilla vai ostaa hyvin varusteltu pre-facelift? ---> onko se ero noiden dieselmallien välillä kuinka suuri?

                          Itselle ehkä toi tekniikka ja sen toimivuus merkkaa enemmän kuin lisävarusteet, muttei toisaalta mitään ihan karvalakkiakaan viittis ostaa..
                          E70 X5 3.0D -07
                          W124 200d
                          Hiace 4wd

                          EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                          Comment

                          • bmw528
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 210
                            • keskisuomi

                            #73
                            Nelivetotekniikka? Jostain jäänyt mieleen kun on haukuttu noita pre-faceliftejä että se neliveto on lähinnä vitsi? Pitääkö paikkansa?

                            .."Normi käytössä" mihin nämä tötteröt on tarkoitettu niin uskallat talvikelillä haastaa minkä tehoisen etu/takaveto auton kiihdytykseen ja missä vaan.. Ja kakkossiaa ei tule.. Eli toimii..
                            on löylyä!!!

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3115
                              • Välisuomi

                              #74
                              Originally posted by bmw528 View Post
                              uskallat talvikelillä haastaa minkä tehoisen etu/takaveto auton kiihdytykseen ja missä vaan.. Ja kakkossiaa ei tule.. Eli toimii..
                              Rohkea olet Kannattaa lähteä vasta vauhdista haastamaan koska paikaltaan lähtö liukkaasta risteyksestä aiheuttaa hieman punaisia poskia kun etuvetolullat joutuvat odottelemaan perässä että möhkö liikahtaa sijansa verran eteenpäin

                              Suomeksi sanoen mielestäni prefaceliftin neliveto on lähinnä vitsi ja se ei edes naurata, varsinkaan silloin kun nelivetoisuutta oikeasti tarvitaan.
                              ---

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #75
                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Rohkea olet Kannattaa lähteä vasta vauhdista haastamaan koska paikaltaan lähtö liukkaasta risteyksestä aiheuttaa hieman punaisia poskia kun etuvetolullat joutuvat odottelemaan perässä että möhkö liikahtaa sijansa verran eteenpäin

                                Suomeksi sanoen mielestäni prefaceliftin neliveto on lähinnä vitsi ja se ei edes naurata, varsinkaan silloin kun nelivetoisuutta oikeasti tarvitaan.

                                kyllä se toimii, jos vaan on kunnolliset kumit alla. saksankitkoilla jäätiköllä ei ole hurraamista, mutta ei niilläkään 2 vetoiselle sentään jalkoihin jää. 2 talvea ajoin 19" saksankitkoilla, niin ihan täysin pärjäsi. kerran kokeilin kunnon nastoja, niin olihan se tietysti ihan eri meininki ja hyvin pelitti neliveto... mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia ja voin suositella.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎