X5 (E53) ostamassa
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Morjesta väelle. Oon tässä jo pitempään harkinnut x5 e53 ostos, ja alkaa olemaan ajankohtaista, auton käyn hakemassa Latviasta, hintojen ja kuntojen vuoksi. Mitä tulee tämmöisessä maasturissa ottaa huomioon? Koneena tulee toimimaan 3ltr diiseli ja facelift malli tietenkin. Mitenkä näissä laatikot on toiminut? Mitä maksaa automaattilaatikon korjautus? Miten lastutus? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
 - 
	
	
	
	
Minun autohan tuo oli. Lähti tänään jo uudelle omistajalle.Originally posted by mikkoman80 View PostOon kattellu kakkosautoo taloon ja kun sen pitäs olla bensa ja neliveto ja ei paljoo yli kympin kyyti nii alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Rouvan silmää miellyttäisi X5 ja mulle passaa kunhan vaan on bensanelikko...
Tätä linkissä olevaa kampetta oon mietiskelly, kun ei voi tummaa autoa laittaa kun soratien päässä asuu, ei kestä kenenkää hermo pestä autoo niin useesti ku tarviis...
Jos tää on jonkun foorumilaisen kampe niin saa huutaa hep, muuten tarttisin kommentteja kun viimeksi ollu E30 joskus vuonna 1999...eli ei kokemuksia näistä nykyautoista...:think
http://www.nettiauto.com/bmw/x5/6985408
Ei ollut myynti vaikeaa kun oli siisti auto ja hinta linjassa. Hieman yli kaksi viikkoa ehti myynnissä olemaan.
Mutta asiaan, koskeeko tuo jakopään laahaimen hajoaminen myös uudempaa konetyyppiä vuodesta 2004 eteenpäin?
Entä 4,6is ja 4,8is koneita ja e70 korin 4,8 konetta?
Ja onko näissä uudemmissa joitain muita isoja tyyppivikoja, esim. e65 korisista tuttuja vesiputken vuotoja tai valvetronic vikoja?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Onhan tää hintasekseen ihan pätevän oloinen laite; DSP:kin kun löytyy. Ja suurena plussana jakopää ja vanokset tehtynä. Kyllähän tuon sitten luulis toimivan.Originally posted by mikkoman80 View PostOon kattellu kakkosautoo taloon ja kun sen pitäs olla bensa ja neliveto ja ei paljoo yli kympin kyyti nii alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Rouvan silmää miellyttäisi X5 ja mulle passaa kunhan vaan on bensanelikko...
Tätä linkissä olevaa kampetta oon mietiskelly, kun ei voi tummaa autoa laittaa kun soratien päässä asuu, ei kestä kenenkää hermo pestä autoo niin useesti ku tarviis...
http://www.nettiauto.com/bmw/x5/6985408
Kaikki aina haukkuu täällä pre-LCI:tä mutta itse muutaman vuoden tuollaisella ajaneena en voi kuin kehua. Mikään maastoauto se ei ole koska oikea neliveto puuttuu mutta muuten tarjoaa hintaisekseen kyllä erittäin loistavaa kyytiä. GM:n laatikosta joku varmaan vinkuu seuraavaksi mutta omassa ex- autossa pelitti virheettömästi; toki laatikkoöljyt/ suodattimen siihen vaihdoin.
Renkaat kannattaa kyllä vaihtaa, vaikka orkkis 19- tuumaisiin, max. Talvipyörinä menee hyvin 17" ja on todella pehmeetä kyytiä.
Suosittelen!
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ennen kuin foorumin asiantuntijakaarti ennättää julistaa ABT-X:n täysin onnettomaksi, eikä missään nimessä edes harkittavaksi, niin ihan asialliseltahan tuo vaikuttaa.Originally posted by mikkoman80 View PostOon kattellu kakkosautoo taloon ja kun sen pitäs olla bensa ja neliveto ja ei paljoo yli kympin kyyti nii alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Rouvan silmää miellyttäisi X5 ja mulle passaa kunhan vaan on bensanelikko...
http://www.nettiauto.com/bmw/x5/6985408
Ainoa kriteeri, jonka kanssa tulee tiukkaa, on tuo kulutus, tuohon matalaan kymppiin pitää olla suht hyvä tie ja kevytjalkainen kuljettaja.
Lisäksi nuo kesäpallot kannattaa heti kärkeen sotkea suohon tai laittaa kiertoon, kun kerran soratien päässä asut; oma oli jo 20" renkailla ihan mahdoton täryjyrä hiekkatiellä, 18" pärjää jo jotenkin.
Seuraavat kommentoijat voivat alkaa haukkumaan pre-faceliftejä, monikohan lie oikeasti sellaisella edes pidempää aikaa ajanut.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Oon kattellu kakkosautoo taloon ja kun sen pitäs olla bensa ja neliveto ja ei paljoo yli kympin kyyti nii alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Rouvan silmää miellyttäisi X5 ja mulle passaa kunhan vaan on bensanelikko...
Tätä linkissä olevaa kampetta oon mietiskelly, kun ei voi tummaa autoa laittaa kun soratien päässä asuu, ei kestä kenenkää hermo pestä autoo niin useesti ku tarviis...
Jos tää on jonkun foorumilaisen kampe niin saa huutaa hep, muuten tarttisin kommentteja kun viimeksi ollu E30 joskus vuonna 1999...eli ei kokemuksia näistä nykyautoista...:think
http://www.nettiauto.com/bmw/x5/6985408
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Niin, nyt siis käsitellään E53:sta- jos sitä oikeasti vielä löytyy luotettavilla kilometreillä aluperäisellä huoltokirjalla ja korjauskuiteilla jostakin, niin kannattaa tuoda. Ehtona siis että on ajettu sen 120tkm-130tkm. Suomesta saa enemmän ajettua täydellisellä korjaushistorialla. Itse en siis harkitsisi tuontia E53.sta. Valmiiksi tuotu siis ok 2004-2006 väliltä oleva facelift.Originally posted by rjm View PostVerotustahan taas muuttui loppuvuodesta. Jos on valmistettu 31.12.2007 tai myöhemmin niin veroa tulee 27% suomikilpisen verrokin hinnasta.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Verotustahan taas muuttui loppuvuodesta. Jos on valmistettu 31.12.2007 tai myöhemmin niin veroa tulee 27% suomikilpisen verrokin hinnasta.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Mitä tuollaiseen 07-08 4.8i 150tkm ajettuun on verot suurinpiirtein nyt? Näytti oleva dieselit vahvoilla kun tullin sivuja vilkaisin
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Originally posted by HC-Tuning View PostNäin jotenkin kuvittelinki että ei mukavuus parane juurikaan. Olikos näissä facelifteissä tullu mitään tärkeitä muutoksia tai päivityksiä 04-06 vuosina?
Kannattaako tälläisen tuonti saksasta? Katsellut max 250tkm ajettua huippu varusteilla olevaa facea, mutta tuotuna ei taida hinnassa voittaa, ehkä ovat paremmin varusteltuja.
Suurin ja tärkein päivitys on se xDrive.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Näin jotenkin kuvittelinki että ei mukavuus parane juurikaan. Olikos näissä facelifteissä tullu mitään tärkeitä muutoksia tai päivityksiä 04-06 vuosina?Originally posted by Limit View PostIlmajousitus ei siis ole tässä autossa mukavuus paketti, vaikka niin voisi luulla. Olen ajanut sellaista ja mitään eroa en huomannut tavallisessa ajossa. Metsässä taas 3cm kovetus tai korotus oli tarpeen. Jos metsään ei ole menossa, tai et ole vetämässä hevoskärryä, niin varuste on Esson baarin kaveri porukoissa tietysti hyvä olla.
Itse näen viimeisn facelift mallin ainoana X5:ä, jonka omistan. Saisin auton budjetaarisesti uuteen E70 päivitettyä, mutta kun tilaa ei juurikaan lisää saa, eikä päällikkö oloa, enkä hiukkasuodatinta halua, en ala kikkailemaan, niin pitää ajaa tällä. Uusia laitteita n47 koneella ei voi ostaa, M5 ei voi vielä ostaa, X6 jää jäljelle. Saa edes kopan erillaiseksi. Mutta ei vielä senkään aika. Tämä siis oma mielipide.
Kannattaako tälläisen tuonti saksasta? Katsellut max 250tkm ajettua huippu varusteilla olevaa facea, mutta tuotuna ei taida hinnassa voittaa, ehkä ovat paremmin varusteltuja.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ilmajousitus ei siis ole tässä autossa mukavuus paketti, vaikka niin voisi luulla. Olen ajanut sellaista ja mitään eroa en huomannut tavallisessa ajossa. Metsässä taas 3cm kovetus tai korotus oli tarpeen. Jos metsään ei ole menossa, tai et ole vetämässä hevoskärryä, niin varuste on Esson baarin kaveri porukoissa tietysti hyvä olla.Originally posted by HC-Tuning View PostIlmajousitus voisi olla kyllä mukava kun itse joutuu ajelemaan aika huonoja teitä päivittäin.
Mikäli tuo näissä toimii hyvin kuoppaisilla teillä niin voisi olla jopa harkittava varuste.
Itse näen viimeisn facelift mallin ainoana X5:ä, jonka omistan. Saisin auton budjetaarisesti uuteen E70 päivitettyä, mutta kun tilaa ei juurikaan lisää saa, eikä päällikkö oloa, enkä hiukkasuodatinta halua, en ala kikkailemaan, niin pitää ajaa tällä. Uusia laitteita n47 koneella ei voi ostaa, M5 ei voi vielä ostaa, X6 jää jäljelle. Saa edes kopan erillaiseksi. Mutta ei vielä senkään aika. Tämä siis oma mielipide.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ilmajousitus voisi olla kyllä mukava kun itse joutuu ajelemaan aika huonoja teitä päivittäin.Originally posted by _chris_ View PostItse vaihdoin aikanaan juurikin E39:sta E53:een. Hallintalaitteet ja tekniikka oli vanhaa tuttua, mutta kaikenkaikkiaan laadukkaammin ja jämäkämmin tehtynä. Isompi massa toi mukavuutta matka-ajoon. Itse tykkäsin E53:sta kovasti. Harmi, että en ole päässyt X5:n ilmajousitusta koskaan kokeilemaan, joten en tiedä millainen tapaus on kyseessä.
Yleisesti puhuttuna, en nykypäivänä enää käyttöautoa ilman ilmajousitusta helpolla osta, sen verran se tuo lisää mukavuutta nykyisillä tienkunnoilla. Todella harmi, ettei E70-mallia tarjota ilmajousilla, joten BMW:llä ei ole tällä hetkellä tarjota vaihtoehtoa itselleni.
Mikäli tuo näissä toimii hyvin kuoppaisilla teillä niin voisi olla jopa harkittava varuste.
Leave a comment:
 
Leave a comment: