Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E70 3.0d webasto lämmittämään moottoria

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Originally posted by x55x View Post
    Muutos on erittäin yksinkertainen.Ei tarvi mitään vastuksia tinailla.Venttiili vain sulkee moottorilta tulevan paluupuolen ja päästää kennon paluupuolelta veden suoraan takaisin webastolle.Eli kennolta tuleva moottorin ohituslinja tulpataan ja moottorilta tuleva paluu yhdistetään suoraan webastolle menevään letkuun..thats it et tarvitse kuin 1 tulpan ja putken pätkän millä yhdistät lekut toimii takuulla.Ventiili jätetään paikoilleen rouskuttaan mite rouskuttaa..
    Eikö tuo muutos pidä kuitenkin tehdä siellä vaihtoventtiilillä lokarin alla? Miten tuo sitten on yksinkertaisempi, kuin vastus vaihtoventtiilin tilalle?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • x55x
      Newbiemmer
      • Nov 2015
      • 24
      • Mid Finland

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Eikö tuo muutos pidä kuitenkin tehdä siellä vaihtoventtiilillä lokarin alla? Miten tuo sitten on yksinkertaisempi, kuin vastus vaihtoventtiilin tilalle?
      Kyllä kuskinpuolen lokasuojan alla..ei tarvi tinakolvia etsiä ja asennella turhaan kuumenevia/virtaavieviä vastuksia.letkuje yhdistämine ja yhden tulppaus n.3min .

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #18
        Kait se on makuasia että miten tekee. Huomattavasti vähemmän se 47 ohm vastus syö virtaa kuin alkuperäinen solenoidiventtiili. Eikä tarvitse etsiä klemmareita, muhveja, letkupuristimia jne. Lopputulos kummallakin tavalla täysin sama, poislukien virrankulutus.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • x55x
          Newbiemmer
          • Nov 2015
          • 24
          • Mid Finland

          #19
          Originally posted by böntti View Post
          Kait se on makuasia että miten tekee. Huomattavasti vähemmän se 47 ohm vastus syö virtaa kuin alkuperäinen solenoidiventtiili. Eikä tarvitse etsiä klemmareita, muhveja, letkupuristimia jne. Lopputulos kummallakin tavalla täysin sama, poislukien virrankulutus.
          Tottakai jos haluaa valmiita liitoksia napsia poikki ja harjoitella kolvailua..makuasia ku mittaa kuumeen ensi takapuolesta ja heti perää suusta..
          Attached Files
          Last edited by x55x; 02-12-2015, 20:17.

          Comment

          • torpeedo
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 6
            • tampere

            #20
            Asentelin E70:n Thermo Top C:n ja pitäs sisäpuhallinohjaus vielä tehdä. Onko tietoa IPCU:n kytkentää E ja A ja LIN bus maan (läpät) katkaisua varten johtimien värejä. Pinnitkään ei olisi pahitteeksi.
            Attached Files

            Comment

            • Arska123
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 164
              • Kymenlaakso

              #21
              Löytyisikö Kouvolan seudulta ketään joka tekisi tuon modauksen?

              Comment

              • Naava
                Newbiemmer
                • Nov 2015
                • 6
                • Jyväskylä

                #22
                Tähän keskusteluun sopinee laittaa kysymys tuon legendaarisen vastuksen (min.25w,47ohm) kytkemisestä. Kohde siis X5 e53 3.0d -06, jossa vaihtoventtiili (RealOEM 64126918924 jos oikein ymmärsin) on hyvin esillä vasemman umpion vieressä. Mieluiten vain irrottaisin liittimen vaihtoventtiilistä ja kliksauttaisin johdon kiinni liittimeen johon vastus on jo valmiiksi keekoiltu kiinni sisällä lämpimässä kahvin ja pullan ääressä.
                Clavurion mainitsi jo että malli on sama kuin pesurin suuttimen lämmityksessä, mutta pystyykö joku heittämään ilmoille oikean mallinumeron. Itse en noista saanut tihrustettua mallinumeroa näkyviin. Nettiaikana on jo helpompi tilata pienet osat kotiin kuin rymytä pitkin maita ja mantuja putiikkeja ja osia etsimässä. Tarttis vaan tietää mitä tarttee.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Naava View Post
                  Tähän keskusteluun sopinee laittaa kysymys tuon legendaarisen vastuksen (min.25w,47ohm) kytkemisestä. Kohde siis X5 e53 3.0d -06, jossa vaihtoventtiili (RealOEM 64126918924 jos oikein ymmärsin) on hyvin esillä vasemman umpion vieressä. Mieluiten vain irrottaisin liittimen vaihtoventtiilistä ja kliksauttaisin johdon kiinni liittimeen johon vastus on jo valmiiksi keekoiltu kiinni sisällä lämpimässä kahvin ja pullan ääressä.
                  Clavurion mainitsi jo että malli on sama kuin pesurin suuttimen lämmityksessä, mutta pystyykö joku heittämään ilmoille oikean mallinumeron. Itse en noista saanut tihrustettua mallinumeroa näkyviin. Nettiaikana on jo helpompi tilata pienet osat kotiin kuin rymytä pitkin maita ja mantuja putiikkeja ja osia etsimässä. Tarttis vaan tietää mitä tarttee.
                  Väärä korimalli otsikon keskusteluun. E53:ssa ei modauksessa tarvi käsiään liata. Homma hoituu täysin koodaamalla.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Naava
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 6
                    • Jyväskylä

                    #24
                    No mutta luonnollisesti. ..
                    Sen kerran kun luulee että on löytynyt jotain tietoa niin näin.

                    Comment

                    • Rivikuus
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 60
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Olisko Jyväskylän lähistöllä joku joka voisi tehdä tämän e70 X5:seen?

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #26
                        Originally posted by Rivikuus View Post
                        Olisko Jyväskylän lähistöllä joku joka voisi tehdä tämän e70 X5:seen?
                        Kyselepäs Majordrake nimimerkiltä (Viacar Oy). Teki tuohon omaan möhköön modauksen autoa ostettaessa ja hienosti lämpiää moottori. Vartin lämmittämisen jälkeen nesteet noin 40 asteiset.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Rivikuus
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 60
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Fabsu View Post
                          Kyselepäs Majordrake nimimerkiltä (Viacar Oy). Teki tuohon omaan möhköön modauksen autoa ostettaessa ja hienosti lämpiää moottori. Vartin lämmittämisen jälkeen nesteet noin 40 asteiset.
                          Kiitos, täytyypä kysellä.

                          Comment

                          • uusauto
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2016
                            • 224
                            • Espoo

                            #28
                            Mikäs tuohon X5 e70 on järkevä ratkaisu saada mottori lämpimäksi ja sisätilat kanssa. Onko näistä mihinkään ? http://www.tt-thermo.fi/

                            Comment

                            • Niilopi
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 150
                              • Helsinki

                              #29
                              Osaisko joku tarkentaa mistä toi vaihtoventtiili tarkkaanottaen löytyy esim kuvalla tai muuten. Kuskin etu sisälokari etu vai takaoosa? Ei viittis turhia katteita purkaa

                              Onks tässä kuvassa toi mihin letkut näyttäis menevän
                              https://www.google.fi/imgres?imgurl=...act=mrc&uact=8
                              Last edited by Niilopi; 07-01-2017, 22:08.
                              F11 530Da -11
                              E70 X5 3.0Da -08
                              E92 330XDa -06
                              E53 X5 3.0Da facelift -05
                              E90 320Da m-sport -06

                              Comment

                              • xtc
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 2908
                                • Heinävesi<->Kuopio

                                #30
                                Originally posted by Niilopi View Post
                                Osaisko joku tarkentaa mistä toi vaihtoventtiili tarkkaanottaen löytyy esim kuvalla tai muuten. Kuskin etu sisälokari etu vai takaoosa? Ei viittis turhia katteita purkaa

                                Onks tässä kuvassa toi mihin letkut näyttäis menevän
                                https://www.google.fi/imgres?imgurl=...act=mrc&uact=8
                                Nykäsin itelle tällä viikolla vastuksen paikalleen ja venttiili löyty sieltä sisälokarin takaosasta. Aika vittumainen oli purkaa näkyville ja muutama kiinnike pitää käydä ostamassa. Huomenna pääsee kokeilemaan että lämpeneekö se kone vai menikö joku vikaan.
                                Pommit:
                                BMW 325 cäbi HooCee optik
                                Audee Q7
                                Vivaro
                                2xFL6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎