Originally posted by vleivo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Ei oo itsellä ollut tuota vikaa, mutta samalla tavalla menee kasaan muutkin bemarit jos on ilmajousi rikki, ainoa muu vaihtoehto on että kompura ei toimi päästää sitä kautta ilmaa ulos. Aloita vaihtamalla ilmatyynyt kumminkin suht edulliset 200€ kpl ja helpot vaihtaa. Jos tyynyt vuotaa kauan niin kompura joutuu koville ja hajoaa, se onkin sitten kalliimpi.
Leave a comment:
-
-
Onko kellään ollut semmoista "ongelmaa" kun auto seisoo kaltevalla pihalla niin ilmaperä putoaa alas jopa muutamassa tunnissa??
Perä putoaa alas myös satunnaisesti tasamaalla seisoessaan eli 1 krt viikossa tms.
Merkkiliikkeessä autoa tutkittu 2 otteeseen ja ohjelmoitu alusta uudestaan.
Ei mitään vaikutusta ja kuulemma ei vuotoja ole. .
Ohjelmoinnin jälkeen viikko menikin ilman pudotuksia.
Kyseessä tuo siis tuo mun sigun E71 -09
T, Teemu
Leave a comment:
-
-
Vielä kun tässä oli näistä ajo-ominaisuuksista ja alustasta kyse niin, tässä mun yksilössä on Sport alusta ja 7 paikkaisena ja vetokokulla tehtaalta niin vahvistettu ilmajousitettu taka-akseli.
Niin onhan tämä alusta hitaassa vauhdissa kaupungissa aika kova, mutta maantiellä aivan sopiva. Isommissa kuopissa niin ei tunnu pohjaavan kuin niin moni muu auto vähän kovemassa vauhdissa. Ja onhan tätä normaali servotronic ohjausta kehuttu tunnokkaaksi, monessa testissä, jopa parhaaksi valinnaksi. Mutkissa näillä paksumilla vakaajilla mitkä tulee sport alustan kanssa niin ei paljoa mutkissa kallistele.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostPitäiskö se sitten kuitenkin laittaa varalta se Defan 10A-versio niin kelpaa Jubellekin eivätkä pääse kylillä puhumaan, että nuuka.
syksy alkaa kohta painaan päälle niin kysymys kuuluu että mihis ootte nuita latureita asennellu kyseiseen kamppeeseen? Kävin näppään tuon Defan 10A version ja mitä nopeesti tuossa konetilassa sitä pyörittelin niin en ihan optimaalista paikkaa sille löytänyt. Ohjeen mukaan pitäs aika pystöön saada kun kondenssivesi reiät on pohjassa.
Leave a comment:
-
-
BMW:
"Nimismiehen kiharoita, kuoppia, mukulakiviä tai huonokuntoinen asfaltti? Dynaaminen iskunvaimennuksen säätö tarjoaa ensi kertaa alustan, joka sopii kaikille teille ja ajotyyleille.
Jokaisessa pyörässä on ohjausyksikkö, joka arvioi liikkeet neljäsataa kertaa sekunnissa ja sovittaa iskunvaimentimet sen mukaan. Elektroniikka on niin nopeaa, että takapyörät saavat etupyöriltä tiedon, milloin kuoppa on tulossa ja kuinka se voidaan vaimentaa pehmeästi. Iskunvaimentimien sisään- ja ulosjoustoa säädetään tällöin jatkuvasti ja toisistaan riippumatta.
Dynamic Drive laajentaa iskunvaimennuksen dynaamisen säädön Adaptive Driveksi. Aktiivisen kallistelunvakautuksen ansiosta BMW liukuu ylivoimaisena kaarteesta kaarteeseen.
Sivuttais- ja pitkittäiskiihtyvyyden, nopeuden ja ohjauspyörän asennon perusteella Dynamic Drive laskee vallitsevan tilanteen ja pitää auton akseleihin asennettujen kallistuksenvakaajien avulla suorassa. Niin ripeässä kaarreajossa kuin nopeissa väistöliikkeissäkin kaikki neljä pyörää pysyvät vakaasti tienpinnassa. Lisä turvallisuuteen, jonka kuljettaja tuntee ohjauksen ainutlaatuisena täsmällisyytenä ja ketteryytenä.
Se merkitsee loppua kaikille kompromisseille, urheilullista alustaa, joka tarjoaa hyvän tuntuman tiehen ja erinomaisen mukavuuden kaikilla tienpinnoilla."
= Adaptive drive.
Tuohon vielä Aktiiviohjaus niin niistä se hehkuttamani ajokokemus muodostuuLast edited by H.Aulakoski; 13-08-2014, 17:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zygel View PostMitäs tämä varuste muuttaa noin ihan käytännössä?
En kyllä lähtisi vertaamaan E53:sta E70 LCI:hin. Eikä taida tuommoista LCI 40d:tä ihan kolmeenkymppiin irrota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostAllekirjoitan täysin. Adaptive drive =
Aikanaan koeajon jälkeen kirjoitin "Ei kovin erikoiselta tai hohdokkaalta. Sitä mitä odotinkin. Laadukkaan oloinen auto. Tuli sellainen "kyllähän tällä varmasti ois ihan kiva perhettä liikutella" -fiilis." Siinä koeajettussa autossa ei ollut Adaptive driveä.
En kyllä lähtisi vertaamaan E53:sta E70 LCI:hin. Eikä taida tuommoista LCI 40d:tä ihan kolmeenkymppiin irrota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sami_R View PostSe!!X5 on silloin ihan eri auto.
Aikanaan koeajon jälkeen kirjoitin "Ei kovin erikoiselta tai hohdokkaalta. Sitä mitä odotinkin. Laadukkaan oloinen auto. Tuli sellainen "kyllähän tällä varmasti ois ihan kiva perhettä liikutella" -fiilis." Siinä koeajettussa autossa ei ollut Adaptive driveä.
Leave a comment:
-
-
Ruhtinaalisten varusteiden lisäksi ajo-ominaisuudethan ovat omalla, tosin vaatimattomalla mittapuullani mahtavat. Alusta on erittäin jämäkkä mutta ei ollenkaan kova vaikka käytän reippaasti korkeampia paineita mitä tarvisi. Usein olen itsekseni ihmetellyt miten on mahdollista, että överi rengastuksesta huolimatta auto kulkee kuin juna myös huonommilla asfalttitiellä tai jopa soralla.
En tiedä mutta arvelen autossani olevan simpukkamallin ohjaus. Tästä huolimatta ohjaustuntuma on erittäin miellyttävä ja tarkka. Aktiiviohjaus on todella jotain mistä on vaikea luopua, kun siihen on tottunut.
Ja ripeäkin se on. Kiihtyy vielä satasen jälkeenkin... Ja perässä tulee iloisesti niin kärryt kuin venekin. Upea kokonaisuus olipa Rado mitä mieltä tahansa. Tervetuloa koeajolle!
Ja ps. Itsehän ostan autoa, en merkkiä.Last edited by H.Aulakoski; 29-07-2014, 21:39.
Leave a comment:
-
-
Näin olen arvellutkin. Onhan E53 tullut jo ennen milleniumia markkinoille ja täten vanhaa kalustoa.
E53 oli suuri pettymys jos vertaan muihin halvempiin.
Onneksi BMW myy, oli se autona hyvä tai huono.
E70 polttelis mut ei kannata vissiin sortua -07 eli alkupään malleihin ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rado View PostMinkä hintaisia aikaisemmat autosi ovat olleet ?
Itse en ainakaan vajaan 30k ex X5 kauhiasti hehkuttelis.
Kivikova ajaa ja leveillä renkailla vetelee kuin vanhanajan simpukkaohjaus.
Monelle riittää se että on B M W keulilla ja autosta ei paljoa tajuta. Status on kaikkein tärkeintä & muiden kateus.
Itse taas olen pitänyt bemmikuskeja harvinaisen pöllönä porukkana ja siksihän minun tuli hankkia bemmi jotta auton arvostusta saisi nostettua)
Ei herneitä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostKyllä pystyy varauksetta suosittelemaan tällaista autoa. Mutta kuten todettu , kannattaa todellakin valita se hyvinvarusteltu yksilö sen halvemman karvalakin sijaan... Aktiiviohjaus, adaptive drive, avaimeton käyttö, soft-close, panoraamakatto, comfort-jakkarat, sähköllä kääntyvä koukku, automaattinen peräluukku, logic7... Mistä näistä vois luopua, ei mistään!!
Kyllä hyvää kannatti aikanaan odottaa!!
Leave a comment:
-
-
Minkä hintaisia aikaisemmat autosi ovat olleet ?
Itse en ainakaan vajaan 30k ex X5 kauhiasti hehkuttelis.
Kivikova ajaa ja leveillä renkailla vetelee kuin vanhanajan simpukkaohjaus.
Monelle riittää se että on B M W keulilla ja autosta ei paljoa tajuta. Status on kaikkein tärkeintä & muiden kateus.
Itse taas olen pitänyt bemmikuskeja harvinaisen pöllönä porukkana ja siksihän minun tuli hankkia bemmi jotta auton arvostusta saisi nostettua)
Ei herneitä...
Leave a comment:
-
Leave a comment: