Originally posted by MarkM
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by hj325hml View PostVitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?
Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?
Salavalikkoon pääsee trippiä painelemalla. Samaan tapaan kuin muissakin korimalleissa (E9X/E6X).
Olisko joku runnonut hanskalokeron kantta sopimattomalla tavalla? Meillä luukku pelaa ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hj325hml View PostVitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?
Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?
Leave a comment:
-
-
Vitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?
Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tama View PostNyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään
-Tama
Että sellasta
Leave a comment:
-
-
No niin, pientä remppaa tehty.
Lauantaina vaihdettiin hehkut, hehkurele, termarit, öljyt, nesteet, suodattimet ja poistettiin imusarjan läpät. DPF piti kanssa tyhjentää, mutta jätettiin suosiolla ensi kertaan.
Tietäjät huomio, kun ton DPF:n tyhjennän, pitääkö se koodata pois listoilta samantien, vai onko haittaa? Ilmeisesti alkaa antamaan vikakoodia kun on poistettu? Poistetaan siksi että menee softaukseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toppelius View PostAuto oli Laakkosella tutkittavana yön yli hallissa. Perä ei tietenkään ollut laskenut alas. Tarkistivat kuulemma molemmat pussit ja ei vuotoja. Kun sain avaimen ja menin hakemaan autoa ulkoa niin perä oli alhaalla. Kommentit oli että pitäisi tuoda ensi viikolla taas tutkittavaksi. Olisi muutakin käyttöä tuolle autolle kuin Laakkosella makuuttaminen.
Tunteeko kukaan tuota järjestelmää tarkemmin, että olisiko siinä venttiili joka voisi "jumittaa" kun on ulkona pakkasessa? Sen pitäisi laskea kumpikin puoli alas samalla.
Leave a comment:
-
-
Auto oli Laakkosella tutkittavana yön yli hallissa. Perä ei tietenkään ollut laskenut alas. Tarkistivat kuulemma molemmat pussit ja ei vuotoja. Kun sain avaimen ja menin hakemaan autoa ulkoa niin perä oli alhaalla. Kommentit oli että pitäisi tuoda ensi viikolla taas tutkittavaksi. Olisi muutakin käyttöä tuolle autolle kuin Laakkosella makuuttaminen.
Tunteeko kukaan tuota järjestelmää tarkemmin, että olisiko siinä venttiili joka voisi "jumittaa" kun on ulkona pakkasessa? Sen pitäisi laskea kumpikin puoli alas samalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toppelius View PostMinun x5:den -08 perä laskeutuu alas kun auto seisoo yön yli. Perä on alhaalla tasaisesti aamulla kun on lähdössä liikenteeseen. Lyhyellä seisonnalla ei laskutumista silmillä ainakaan havaitse.
Kun aukaisee ovat niin kompura lähtee käyntiin ja perä nousee ylös. Onko ideoita mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään? Laskeutuuko koko perä, jos on iskarinpussi on rikki toiselta puolen?:think
Originally posted by Tama View PostNyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään
-Tama
Äärimmäisen suurella todennäköisyydellä sulla on joku sulake sieltä vielä palanu..Omassa meni aikanaan yksi 5A sulake ja pitkään sai vikaa etsiä..Tarkista siis kaikki ajan kanssa.
Koukuista ehdottomasti paras on sähkökoukku, omaani asensin melkein heti oston jälkeen ja ei ole kaduttanut. Nappia painamalla koukku esiin
Webaston omaan retrofittasin myös silloin, melkonen homma mutta tehtävissä itsekin..tankin irroitus vähän korpesi kun sattui olemaan täynnä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hannuk View PostMulla teki edellisessä xfemmassa (-07) tuota kolmosen nykäisyä aina välillä ja pysyi samanlaisena 130tkm mitä minulla oli. Eli seuraa tilannetta rauhassa.
-Tama
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tama View PostNo hittolainen kun en tajunnu kysyä ja ehdin jo tilata koukun.. onistusko pelkkä asennus ja koodaus?
Pitää seurata tota laatikkoo miten se pidemmän päälle toimii.. auttasko tohon huuhtelu ja uudet öljyt vai mikä siellä laatikossa alkaa porsimaan?
-Tama
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKierroslukumittari on uudemmissa kiinteä.
Laatikko oireilee ensimmäisenä juurikin tuolla 3. vaihteella, asiasta ei kuitenkaan kannata huolestua jos se laatikko toimii ok ja vaihtotapahtuma on vain hivenen tuntuva....
Säkkitieltä olis saanut saman koukun asennettuna 100€ lisähinnasta...
Pitää seurata tota laatikkoo miten se pidemmän päälle toimii.. auttasko tohon huuhtelu ja uudet öljyt vai mikä siellä laatikossa alkaa porsimaan?
-Tama
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tama View PostX5 3.0d -07 tuli nyt sitten hommattua ja heti on selvinnyt pari oudompaa juttuja joita en koeajolla hoksannut..
Elikkäs ensimmäinen on se, että kylmänäkin auton kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" on heti 4600 rpm kohdalla. Ainakin edellisessä e60 530d:ssäni tuo lähti pikkuhiljaa nousemaan tuo kierrosraja. Onko X5 3.0d -07 vastaavaa ollenkaan?
Toinen outous/ominaisuus on se, että laatikko vaihtaa hieman nykäisemällä 3. vaihteelle. Muut menevät todella nätisti sisään. Tämä korostuu mitä kovemmat kierrokset koneessa on vaihdon tapahtuessa. Onko tämä ko. laatikon ominaisuus vai vika? Kenties joku softapuolen juttu? Autolla ajettu 96tkm.
Päädyin sitten tilaamaan wetfalian kouku schmiedmanilta, koska se on selkeästi edullisin vaihtoehto. Hintaa koukulle ja johtosarjalle jäi n. 600 € kun muut vaihtoehdot olivat lähellä tonnia ilman asennusta.
-Tama
Laatikko oireilee ensimmäisenä juurikin tuolla 3. vaihteella, asiasta ei kuitenkaan kannata huolestua jos se laatikko toimii ok ja vaihtotapahtuma on vain hivenen tuntuva....
Säkkitieltä olis saanut saman koukun asennettuna 100€ lisähinnasta...
Leave a comment:
-
Leave a comment: