Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Täälläkin kyllä pelaa hanskalokero ilman jumittamista.
    Kymmenkunta X5:sta (LCI) on tullut tuotua eikä missään tuo ole juminut...

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    TIS-dokuja kun kattelee alkaen tästä: KLIK saa sellaisen kuvan että tuo hanskalokeron purkaminen on pikkuisen eri planeetalta verrattuna E46:een. Niin monta mahdollista särkyvää paikkaa.

    Kyllä se kuntoon pitää saada, ei pitäisi olla epäselvyyttä asiasta.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?
    Täälläkin kyllä pelaa hanskalokero ilman jumittamista.

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Vitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?

    Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?

    Salavalikkoon pääsee trippiä painelemalla. Samaan tapaan kuin muissakin korimalleissa (E9X/E6X).

    Olisko joku runnonut hanskalokeron kantta sopimattomalla tavalla? Meillä luukku pelaa ok.

    Leave a comment:


  • zhiguli
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Vitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?

    Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?
    Trippimittarin nappi pohjaan n. 10 sekunniksi, niin valikko aukeaa. Alavalikoihin sisälle/pois pääsee painamalla trippiä parin sekunnin ajan ja valikkoa voi selata trippiä painelemalla. Identification-valikosta laske VIN:in viisi viimeistä numeroa yhteen (esim. AB123456 -> 2+3+4+5+6=20), niin saat lukituksen avauskoodin. Seuraavaksi äsken saatu koodi Lock-valikkoon ja saat loputkin valikot auki. Itsellä 2011 F25 ja siinä mainitut valikot numeroitu seuraavasti: Identification 01, Lock 04 ja Temperature 08.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Vitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?

    Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?

    Leave a comment:


  • Tama
    replied
    Originally posted by Tama View Post
    Nyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään



    -Tama
    Vika ratkennut ja se todellakin oli niin tyhmä virhe, että olin ottanut sulakkeen nro 125 pois kun olin tarkistanut sulakkeen 126 kuntoa ja laittanut sen siis 126 paikalle...

    Että sellasta

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    No niin, pientä remppaa tehty.
    Lauantaina vaihdettiin hehkut, hehkurele, termarit, öljyt, nesteet, suodattimet ja poistettiin imusarjan läpät. DPF piti kanssa tyhjentää, mutta jätettiin suosiolla ensi kertaan.

    Tietäjät huomio, kun ton DPF:n tyhjennän, pitääkö se koodata pois listoilta samantien, vai onko haittaa? Ilmeisesti alkaa antamaan vikakoodia kun on poistettu? Poistetaan siksi että menee softaukseen.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Auto oli Laakkosella tutkittavana yön yli hallissa. Perä ei tietenkään ollut laskenut alas. Tarkistivat kuulemma molemmat pussit ja ei vuotoja. Kun sain avaimen ja menin hakemaan autoa ulkoa niin perä oli alhaalla. Kommentit oli että pitäisi tuoda ensi viikolla taas tutkittavaksi. Olisi muutakin käyttöä tuolle autolle kuin Laakkosella makuuttaminen.

    Tunteeko kukaan tuota järjestelmää tarkemmin, että olisiko siinä venttiili joka voisi "jumittaa" kun on ulkona pakkasessa? Sen pitäisi laskea kumpikin puoli alas samalla.
    Jos työkalut pysyy kädessä niin pura palje kerrallaan ne käteen..painat kasaan ja äärimmäisen suurella todennäköisyydellä vika paljastuu..halkeamamia näkyvissä.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Auto oli Laakkosella tutkittavana yön yli hallissa. Perä ei tietenkään ollut laskenut alas. Tarkistivat kuulemma molemmat pussit ja ei vuotoja. Kun sain avaimen ja menin hakemaan autoa ulkoa niin perä oli alhaalla. Kommentit oli että pitäisi tuoda ensi viikolla taas tutkittavaksi. Olisi muutakin käyttöä tuolle autolle kuin Laakkosella makuuttaminen.

    Tunteeko kukaan tuota järjestelmää tarkemmin, että olisiko siinä venttiili joka voisi "jumittaa" kun on ulkona pakkasessa? Sen pitäisi laskea kumpikin puoli alas samalla.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Minun x5:den -08 perä laskeutuu alas kun auto seisoo yön yli. Perä on alhaalla tasaisesti aamulla kun on lähdössä liikenteeseen. Lyhyellä seisonnalla ei laskutumista silmillä ainakaan havaitse.

    Kun aukaisee ovat niin kompura lähtee käyntiin ja perä nousee ylös. Onko ideoita mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään? Laskeutuuko koko perä, jos on iskarinpussi on rikki toiselta puolen?:think
    Taitaa molemmat pussukat vuotaa takana jos koko perä laskee..Ei tee todellakaan hyvää pitkän päälle. Alkuperäiset pussit kestää sen about 150-180tkm, riippuen toki olosuhteista..Noihinkin metreihin on jo kohtuu riskillä.

    Originally posted by Tama View Post
    Nyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään



    -Tama
    Äksään on saatavilla nimenomaan laatikkoon softapäivitys, jota ainakin Laakkosella erittäin lämpivästi suosittelivat kun kävin heidän omia vehkeitä siellä tsekkailemassa kuntoon

    Äärimmäisen suurella todennäköisyydellä sulla on joku sulake sieltä vielä palanu..Omassa meni aikanaan yksi 5A sulake ja pitkään sai vikaa etsiä..Tarkista siis kaikki ajan kanssa.

    Koukuista ehdottomasti paras on sähkökoukku, omaani asensin melkein heti oston jälkeen ja ei ole kaduttanut. Nappia painamalla koukku esiin

    Webaston omaan retrofittasin myös silloin, melkonen homma mutta tehtävissä itsekin..tankin irroitus vähän korpesi kun sattui olemaan täynnä

    Leave a comment:


  • Tama
    replied
    Originally posted by hannuk View Post
    Mulla teki edellisessä xfemmassa (-07) tuota kolmosen nykäisyä aina välillä ja pysyi samanlaisena 130tkm mitä minulla oli. Eli seuraa tilannetta rauhassa.
    Nyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään



    -Tama

    Leave a comment:


  • hannuk
    replied
    Originally posted by Tama View Post
    No hittolainen kun en tajunnu kysyä ja ehdin jo tilata koukun.. onistusko pelkkä asennus ja koodaus?

    Pitää seurata tota laatikkoo miten se pidemmän päälle toimii.. auttasko tohon huuhtelu ja uudet öljyt vai mikä siellä laatikossa alkaa porsimaan?

    -Tama
    Mulla teki edellisessä xfemmassa (-07) tuota kolmosen nykäisyä aina välillä ja pysyi samanlaisena 130tkm mitä minulla oli. Eli seuraa tilannetta rauhassa.

    Leave a comment:


  • Tama
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kierroslukumittari on uudemmissa kiinteä.
    Laatikko oireilee ensimmäisenä juurikin tuolla 3. vaihteella, asiasta ei kuitenkaan kannata huolestua jos se laatikko toimii ok ja vaihtotapahtuma on vain hivenen tuntuva....

    Säkkitieltä olis saanut saman koukun asennettuna 100€ lisähinnasta...
    No hittolainen kun en tajunnu kysyä ja ehdin jo tilata koukun.. onistusko pelkkä asennus ja koodaus?

    Pitää seurata tota laatikkoo miten se pidemmän päälle toimii.. auttasko tohon huuhtelu ja uudet öljyt vai mikä siellä laatikossa alkaa porsimaan?

    -Tama

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Tama View Post
    X5 3.0d -07 tuli nyt sitten hommattua ja heti on selvinnyt pari oudompaa juttuja joita en koeajolla hoksannut..

    Elikkäs ensimmäinen on se, että kylmänäkin auton kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" on heti 4600 rpm kohdalla. Ainakin edellisessä e60 530d:ssäni tuo lähti pikkuhiljaa nousemaan tuo kierrosraja. Onko X5 3.0d -07 vastaavaa ollenkaan?

    Toinen outous/ominaisuus on se, että laatikko vaihtaa hieman nykäisemällä 3. vaihteelle. Muut menevät todella nätisti sisään. Tämä korostuu mitä kovemmat kierrokset koneessa on vaihdon tapahtuessa. Onko tämä ko. laatikon ominaisuus vai vika? Kenties joku softapuolen juttu? Autolla ajettu 96tkm.

    Päädyin sitten tilaamaan wetfalian kouku schmiedmanilta, koska se on selkeästi edullisin vaihtoehto. Hintaa koukulle ja johtosarjalle jäi n. 600 € kun muut vaihtoehdot olivat lähellä tonnia ilman asennusta.

    -Tama
    Kierroslukumittari on uudemmissa kiinteä.
    Laatikko oireilee ensimmäisenä juurikin tuolla 3. vaihteella, asiasta ei kuitenkaan kannata huolestua jos se laatikko toimii ok ja vaihtotapahtuma on vain hivenen tuntuva....

    Säkkitieltä olis saanut saman koukun asennettuna 100€ lisähinnasta...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎