Pitäisi tolpat vaihtaa tohon X5. Mitähän muuta sinne voisi tunkea kuin orkkistolpat.
Jouset siis vaihtuu Eibach -30/30mm, niin ajattelin samalla vaihdella tolpat, yläpäät yms. Ja samalla katsoa missä kunnossa puslat yms. ovat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jukkat View PostKas. Pitääpä koittaa ilman vakkaria. tuommosta 8-11l mullakin ollut -08 30d:ssä kulutus, kyllä se x3:n jälkeen hieman närästää, mutta oon koittanu ymmärtää, että isompi kori ja elopaino ei liiku itekseen.
Onko muuten kellään omakohtaista kokemusta e70 30d vs e70 LCI 30d. Paljonko uudempi kone ja 8lovinen automaatti vaikuttaa kulutukseen?
Vähän sama 530d e60 lci:n jälkeen josta hiukkasloukun poistaminenkin tiputti kivasti. Toki se mielessä käy välillä kun veljen 520d:llä käy tankilla ja melkein tuplakilsat samalla löpöllä.
Mutta kokoon ja kyytiin nähden mielestäni enemmän kuin hyvät luvut tuommoinen 8.5l sekalaisessa.
Verolappuja ei ole vieläkään tullut, kokonaisvero lienee reilut 800e vuodessa?
Vakuutusten hinta yllätti hieman että aikalailla 2-3 sataa kalliimmat samoilla ehdoilla kuin vitosessa.
Puhtaat käyttökulut noin tonnin vuodessa nousi äksään siirtymisessä siis, huollot ja korjaukset näyttää aika sit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jumuli View PostNyt puraisi sen verran kova x kuume, että tälläinen on saatava seuraavaksi. Mikäli 335:nen vaihtaa omistajaa.
E70 on TÄYSIN vieras korimalli eli kaikki info otetaan vastaan.
Riittääkö 30d vai onko oltava vähintään 35d? Softahan tulee joka tapauksessa heti ensitilassa mikäli joskus kauppoihin autosta pääsen. Mihinkään maastoajoon auto ei ole tulossa eikä näistä taida siihen ollakkaan.
Miten M-sport/sport paketti eroaa normaalista mallista? Mihin pakettiin astinlaudat ja leveämmät pyöränkaaret kuuluu? Missä kohtaa tulee lci malli ja ovatko nämä kaikki ilmajousilla vai löytyykö rautamalli myös?
Lisäksi mahdolliset tyyppiviat ja ostamisen yhteydessä tutkimisen arvoiset asiat kiinnostavat myös.
Hakusessa on alle 200 ajettu mahdollisimman VOLL varusteltu malli.
Kiitoksia etukäteenMahdolliset koeajo mahdollisuudet kiinnostavat myös.
Leveämmät pyöränkaaret tulee M-sportiin aina ja korinvärisinä. Muihin malleihin leveiden renkaisen yhteydessä (olikohan alkaen 20"). Voidaan asentaa myös jälkeenpäin.
M-sportissa on myös erilaiset kattokiskot. Kiskot menee katon myötäisesti ja normaalissa mallissa on jalalliset kiskot.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hj325hml View PostAika maltisilla kulutuksella menee 30D, ajo maalla, nurkissa, motaria ja vähän kaupunkia. Viimesin lukema termarien ja hehkujen vaihdon jälkeen suurimmaksi osaksi. Webaston käyttöä hieman.
255/55/18 nastat. Ajotietokone näyttää 1-2dl vähemmän.
Näin isossa autossa tuntuu omalla jalalla pääsevän vakkaria pienemmällä syönnillä.
Softaamaton ja dpf paikallaan.
Onko muuten kellään omakohtaista kokemusta e70 30d vs e70 LCI 30d. Paljonko uudempi kone ja 8lovinen automaatti vaikuttaa kulutukseen?
Leave a comment:
-
-
Aika maltisilla kulutuksella menee 30D, ajo maalla, nurkissa, motaria ja vähän kaupunkia. Viimesin lukema termarien ja hehkujen vaihdon jälkeen suurimmaksi osaksi. Webaston käyttöä hieman.
255/55/18 nastat. Ajotietokone näyttää 1-2dl vähemmän.
Näin isossa autossa tuntuu omalla jalalla pääsevän vakkaria pienemmällä syönnillä.
Softaamaton ja dpf paikallaan.Last edited by hj325hml; 17-02-2015, 08:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jumuli View PostNyt puraisi sen verran kova x kuume, että tälläinen on saatava seuraavaksi. Mikäli 335:nen vaihtaa omistajaa.
E70 on TÄYSIN vieras korimalli eli kaikki info otetaan vastaan.
Riittääkö 30d vai onko oltava vähintään 35d? Softahan tulee joka tapauksessa heti ensitilassa mikäli joskus kauppoihin autosta pääsen. Mihinkään maastoajoon auto ei ole tulossa eikä näistä taida siihen ollakkaan.
Miten M-sport/sport paketti eroaa normaalista mallista? Mihin pakettiin astinlaudat ja leveämmät pyöränkaaret kuuluu? Missä kohtaa tulee lci malli ja ovatko nämä kaikki ilmajousilla vai löytyykö rautamalli myös?
Lisäksi mahdolliset tyyppiviat ja ostamisen yhteydessä tutkimisen arvoiset asiat kiinnostavat myös.
Hakusessa on alle 200 ajettu mahdollisimman VOLL varusteltu malli.
Kiitoksia etukäteenMahdolliset koeajo mahdollisuudet kiinnostavat myös.
Toki toi M-sport on hienomman näköinen kuin perus, mutta menee toi noinkin...
Jousista ei tietoa, oma on rautajousilla. Perusjututhan näissäkin on. Termarit yms.
Autolla ajettu 140tkm josta meillä tullut n50tkm, normaalit huollot + termarit, hehkut ja rele. Ei mitään muuta tehty. Webasto asennettiin heti kun toi ostettiin, ja CIC tuli asennettua.
Iso auto, tarvii isot pyörät, meillä kesällä 21" todella hyvä ajaa, talvi 18" ja aivan paska ajaa, ensi talveksi 20-21" kitkat.
Eipä voi kuin kehua.
Leave a comment:
-
-
Nyt puraisi sen verran kova x kuume, että tälläinen on saatava seuraavaksi. Mikäli 335:nen vaihtaa omistajaa.
E70 on TÄYSIN vieras korimalli eli kaikki info otetaan vastaan.
Riittääkö 30d vai onko oltava vähintään 35d? Softahan tulee joka tapauksessa heti ensitilassa mikäli joskus kauppoihin autosta pääsen. Mihinkään maastoajoon auto ei ole tulossa eikä näistä taida siihen ollakkaan.
Miten M-sport/sport paketti eroaa normaalista mallista? Mihin pakettiin astinlaudat ja leveämmät pyöränkaaret kuuluu? Missä kohtaa tulee lci malli ja ovatko nämä kaikki ilmajousilla vai löytyykö rautamalli myös?
Lisäksi mahdolliset tyyppiviat ja ostamisen yhteydessä tutkimisen arvoiset asiat kiinnostavat myös.
Hakusessa on alle 200 ajettu mahdollisimman VOLL varusteltu malli.
Kiitoksia etukäteenMahdolliset koeajo mahdollisuudet kiinnostavat myös.
Leave a comment:
-
-
Juu, kysyinkin sorvauksesta sunilalta ennen ostopäätöstä jo.
Jopa odottaessa onnistuu jos sopiva väli ja noin 10e ketale maksaa.
Originally posted by MajorDrake View PostTiedoksi sitten että X6:n takaventeet joutuu sorvaamaan, keskireikä kun on pienempi kuin X5:ssa...
Nm. yhden sorvautuksen ja rengastyöt maksanut.....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hj325hml View PostVanteista, mitä raati mieltä että onko liian härski et taakse 18 9 leveässä vanteessa? Olis x6n vanteet sopivasti tyrkyllä. 2.8cm tulisi ulommaksi kuin nykyinen orkkis talvivanne joka ulkonäöllisesti saisi olla reilustikin ulompana, taidan kokeilla 20mm lätyllä miltä näyttää. Saisko kuvia pienellä et:llä olevista yhdistelmistä?
Renkaista, 255 kaiketi hyvä minimileveys mutta huomaako eroa 235/55/19n, semmoiset taas sais sopivasti q5n alta. Kokohan on melkein vastaava kuin 255/55/18 ja kantavuus piisaa kyllä. Ainakin ML:n allakin tuota kokoa käytetty.
Nm. yhden sorvautuksen ja rengastyöt maksanut.....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostHalvalla ei hyvää saa tässäkään asiassa. Ohjainlaiterele pitää vaihtaa aina hehkujen vaihdon yhteydessä.
Tosin ei viallisen hehkun silti pitäisi tuollaisia häiriövaloja sytytellä.
PS: äläkä missään nimessä laittele mitään alikokosia sirkkeleitä sinne alla. Pysy alkuperäisen kokoisissa kumeissa.
Ja eikös Ne X6 vanteet ole isoilla ET lukemilla joten tarvii spaceria väliin?
ainakin meillä on näin kun X5 on X6 19" vanteet talvirenkaina.
Tosiaan ohjainrele siellä oli hajalla, autoliike maksoi 2 viallista hehkua, itselle jäi 4n maksaminen, olisin ohjainlaitteen maksanut jo siinä rytäkässä jos olisi kysytty tai jos olisin tajunnut ja tiennyt ettei liike suostu sitä maksamaan. Kahdet työt viikon sisällä mutta nyt kaikki uusittu.
X6n vanteissa olisi et takana 18 ja edessä 48 ja 9 leveät. Tosiaan jos eteen vielä 15mm lätyn laittaisi. Renkaissa pitänee 235 sitten unohtaa.Last edited by hj325hml; 13-02-2015, 12:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostHalvalla ei hyvää saa tässäkään asiassa. Ohjainlaiterele pitää vaihtaa aina hehkujen vaihdon yhteydessä.
Tosin ei viallisen hehkun silti pitäisi tuollaisia häiriövaloja sytytellä.
PS: äläkä missään nimessä laittele mitään alikokosia sirkkeleitä sinne alla. Pysy alkuperäisen kokoisissa kumeissa.
Ja eikös Ne X6 vanteet ole isoilla ET lukemilla joten tarvii spaceria väliin?
ainakin meillä on näin kun X5 on X6 19" vanteet talvirenkaina.
X6:n vannekoko on 9x19" ET48/18, eli taakse just hyvä, mutta eteen saa laittaa 10-15mm spacerit. 235/55 ei ole edes laillinen koko 9" vanteelle, eli tosiaan oikean kokoista rengasta vaan alle...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostHalvalla ei hyvää saa tässäkään asiassa. Ohjainlaiterele pitää vaihtaa aina hehkujen vaihdon yhteydessä.
Tosin ei viallisen hehkun silti pitäisi tuollaisia häiriövaloja sytytellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hj325hml View PostLisätään tähän, häiriövalo viittaasi hehkuihin ja uusiutuu heti nollaamisen jälkeen, sylinteri 5 antaa herjan. Autodiagnosin mukaan juuri laitetuista hehkuista joku pimeänä tai hehkujen ohjainrele.
Tosin ei viallisen hehkun silti pitäisi tuollaisia häiriövaloja sytytellä.
PS: äläkä missään nimessä laittele mitään alikokosia sirkkeleitä sinne alla. Pysy alkuperäisen kokoisissa kumeissa.
Ja eikös Ne X6 vanteet ole isoilla ET lukemilla joten tarvii spaceria väliin?
ainakin meillä on näin kun X5 on X6 19" vanteet talvirenkaina.Last edited by Spetke; 13-02-2015, 12:28.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hj325hml View PostVanteista, mitä raati mieltä että onko liian härski et taakse 18 9 leveässä vanteessa? Olis x6n vanteet sopivasti tyrkyllä. 2.8cm tulisi ulommaksi kuin nykyinen orkkis talvivanne joka ulkonäöllisesti saisi olla reilustikin ulompana, taidan kokeilla 20mm lätyllä miltä näyttää. Saisko kuvia pienellä et:llä olevista yhdistelmistä?
Renkaista, 255 kaiketi hyvä minimileveys mutta huomaako eroa 235/55/19n, semmoiset taas sais sopivasti q5n alta. Kokohan on melkein vastaava kuin 255/55/18 ja kantavuus piisaa kyllä. Ainakin ML:n allakin tuota kokoa käytetty.
Meinaat että härski kun jää niin sisään?Minulla oli 11,5" ET30 ja se tuli aika kivasti leveämpien kaarien kanssa.
235 renkaat on todella naurettavan näköiset X5:n alla
Leave a comment:
-
-
Vanteista, mitä raati mieltä että onko liian härski et taakse 18 9 leveässä vanteessa? Olis x6n vanteet sopivasti tyrkyllä. 2.8cm tulisi ulommaksi kuin nykyinen orkkis talvivanne joka ulkonäöllisesti saisi olla reilustikin ulompana, taidan kokeilla 20mm lätyllä miltä näyttää. Saisko kuvia pienellä et:llä olevista yhdistelmistä?
Renkaista, 255 kaiketi hyvä minimileveys mutta huomaako eroa 235/55/19n, semmoiset taas sais sopivasti q5n alta. Kokohan on melkein vastaava kuin 255/55/18 ja kantavuus piisaa kyllä. Ainakin ML:n allakin tuota kokoa käytetty.
Leave a comment:
-
Leave a comment: