Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Onkos tuon N62TU koneen kanssa jotain tyypillisiä ongelmia tiedossa? Onko näissä vieläkin vesiputkiongelmia? Tai tukkeutuuko secondary air kanavat? Jotain uusia vikoja?
    Eritoten tuo 4.8 kiinostaisi. :think
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • pomo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2013
      • 429
      • Oulu

      Nätisti kysymällä? Minulla häiritsee tuossa Viron autossa ainakin lisävarustelistan kirjoitusvirheet? Yleensähän nuo on leikkaa/liimaa netistä, niissä ei oo kirjoitusvirheitä...

      Eihän se merkkihuoltokirja mitään meinaa, niitähän on helpoo väärentää, varastaa ja ostaa. Mutta jos kirjan merkinnät vastaa kuntoa, vastaavat huoltotiedot löytyy avaimesta ja autossa on riittävästi avaimia (muistaakseni 2+1) niin pääsee jo pitkälle! Voisko koeajolla käydä avaimien kans merkkiliikkeessä hakemassa yhdessä huoltotiedot?
      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

      E46 320 Cab

      Comment

      • H.Aulakoski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 336
        • Oulu

        Nyt on sitten mittarissa kuusinumeroinen lukema, ku Bimmerpartyillä viikonloppuna pistäytyessäni pyörähti 100000 km tauluun. Oli tarkotus osallistua varttimailin mutta en millään ehtinyt kuljettajakokoykseen eli se sit jäi.
        Tosiaan 16000 km nyt ajoja takana ja ei voi kuin ihmetellä mistä niitä kilometrejä tulee. Mut oon kyllä oppinut tykkäämään tuosta autosta. Hetkeäkään ei ole kaduttanut hankinta vaan päinvastoin - on sillä juhlavaa liikkua.

        Tässä vajaan puolen vuoden käytön aikana olen teettänyt yhden laajemman öljyhuollon jonka hinta oli jotain 700 e Wetterillä. Peräkontin nostimen toinen varsi jouduttiin vaihtamaan anturivian vuoksi ja se kustansi 400 e töineen.

        Kulutus on pyörinyt 10,5 litran paikkeilla / 100 km seka-ajossa. Maantiellä kulutus on ollut luokkaa 8,5 ltr / 100 km.

        Kyllä pystyy varauksetta suosittelemaan tällaista autoa. Mutta kuten todettu , kannattaa todellakin valita se hyvinvarusteltu yksilö sen halvemman karvalakin sijaan... Aktiiviohjaus, adaptive drive, avaimeton käyttö, soft-close, panoraamakatto, comfort-jakkarat, sähköllä kääntyvä koukku, automaattinen peräluukku, logic7... Mistä näistä vois luopua, ei mistään!!

        Kyllä hyvää kannatti aikanaan odottaa!!
        Last edited by H.Aulakoski; 28-07-2014, 22:36.
        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          Minkä hintaisia aikaisemmat autosi ovat olleet ?

          Itse en ainakaan vajaan 30k ex X5 kauhiasti hehkuttelis.
          Kivikova ajaa ja leveillä renkailla vetelee kuin vanhanajan simpukkaohjaus.

          Monelle riittää se että on B M W keulilla ja autosta ei paljoa tajuta. Status on kaikkein tärkeintä & muiden kateus.
          Itse taas olen pitänyt bemmikuskeja harvinaisen pöllönä porukkana ja siksihän minun tuli hankkia bemmi jotta auton arvostusta saisi nostettua )

          Ei herneitä...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7520
            • Jyväshyvä

            Originally posted by H.Aulakoski View Post
            Kyllä pystyy varauksetta suosittelemaan tällaista autoa. Mutta kuten todettu , kannattaa todellakin valita se hyvinvarusteltu yksilö sen halvemman karvalakin sijaan... Aktiiviohjaus, adaptive drive, avaimeton käyttö, soft-close, panoraamakatto, comfort-jakkarat, sähköllä kääntyvä koukku, automaattinen peräluukku, logic7... Mistä näistä vois luopua, ei mistään!!

            Kyllä hyvää kannatti aikanaan odottaa!!
            Kyllähän tuollainen on myynnissä nettiautossakin tällä hetkellä
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by Rado View Post
              Minkä hintaisia aikaisemmat autosi ovat olleet ?

              Itse en ainakaan vajaan 30k ex X5 kauhiasti hehkuttelis.
              Kivikova ajaa ja leveillä renkailla vetelee kuin vanhanajan simpukkaohjaus.

              Monelle riittää se että on B M W keulilla ja autosta ei paljoa tajuta. Status on kaikkein tärkeintä & muiden kateus.
              Itse taas olen pitänyt bemmikuskeja harvinaisen pöllönä porukkana ja siksihän minun tuli hankkia bemmi jotta auton arvostusta saisi nostettua )

              Ei herneitä...
              Osta Rado ensin edes se halvin E70 ja kommentoi sitten. Hiukan erijuttu E53:nen autona kuin E70 LCI.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                Näin olen arvellutkin. Onhan E53 tullut jo ennen milleniumia markkinoille ja täten vanhaa kalustoa.
                E53 oli suuri pettymys jos vertaan muihin halvempiin.

                Onneksi BMW myy, oli se autona hyvä tai huono.

                E70 polttelis mut ei kannata vissiin sortua -07 eli alkupään malleihin ?

                Comment

                • H.Aulakoski
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 336
                  • Oulu

                  Ruhtinaalisten varusteiden lisäksi ajo-ominaisuudethan ovat omalla, tosin vaatimattomalla mittapuullani mahtavat. Alusta on erittäin jämäkkä mutta ei ollenkaan kova vaikka käytän reippaasti korkeampia paineita mitä tarvisi. Usein olen itsekseni ihmetellyt miten on mahdollista, että överi rengastuksesta huolimatta auto kulkee kuin juna myös huonommilla asfalttitiellä tai jopa soralla.

                  En tiedä mutta arvelen autossani olevan simpukkamallin ohjaus. Tästä huolimatta ohjaustuntuma on erittäin miellyttävä ja tarkka. Aktiiviohjaus on todella jotain mistä on vaikea luopua, kun siihen on tottunut.

                  Ja ripeäkin se on. Kiihtyy vielä satasen jälkeenkin... Ja perässä tulee iloisesti niin kärryt kuin venekin. Upea kokonaisuus olipa Rado mitä mieltä tahansa. Tervetuloa koeajolle!

                  Ja ps. Itsehän ostan autoa, en merkkiä.
                  Last edited by H.Aulakoski; 29-07-2014, 22:39.
                  X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                  Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by Rado View Post

                    E70 polttelis mut ei kannata vissiin sortua -07 eli alkupään malleihin ?

                    Miksi ei? E70:ssä ei ole mitään sen suurempaa ongelmaa vanhemmissakaan. Kunhan vaan katsoo että auto on hyvässä kunnossa.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • H.Aulakoski
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 336
                      • Oulu

                      Originally posted by Sami_R View Post
                      Se!! X5 on silloin ihan eri auto.
                      Allekirjoitan täysin. Adaptive drive =

                      Aikanaan koeajon jälkeen kirjoitin "Ei kovin erikoiselta tai hohdokkaalta. Sitä mitä odotinkin. Laadukkaan oloinen auto. Tuli sellainen "kyllähän tällä varmasti ois ihan kiva perhettä liikutella" -fiilis." Siinä koeajettussa autossa ei ollut Adaptive driveä.
                      X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                      Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                      Comment

                      • Zygel
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 214
                        • Oulu

                        Originally posted by H.Aulakoski View Post
                        Allekirjoitan täysin. Adaptive drive =

                        Aikanaan koeajon jälkeen kirjoitin "Ei kovin erikoiselta tai hohdokkaalta. Sitä mitä odotinkin. Laadukkaan oloinen auto. Tuli sellainen "kyllähän tällä varmasti ois ihan kiva perhettä liikutella" -fiilis." Siinä koeajettussa autossa ei ollut Adaptive driveä.
                        Mitäs tämä varuste muuttaa noin ihan käytännössä?

                        En kyllä lähtisi vertaamaan E53:sta E70 LCI:hin. Eikä taida tuommoista LCI 40d:tä ihan kolmeenkymppiin irrota.
                        ex: E46 330d M-Sport '04

                        Comment

                        • melperri
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2011
                          • 246
                          • espoo

                          Originally posted by Zygel View Post
                          Mitäs tämä varuste muuttaa noin ihan käytännössä?

                          En kyllä lähtisi vertaamaan E53:sta E70 LCI:hin. Eikä taida tuommoista LCI 40d:tä ihan kolmeenkymppiin irrota.
                          Adaptive drive tekee alustasta mukavan pehmeän normaalitilassa. Ero pelkkään rauta-alustaan on huomattava. Sport nappia painamalla auto muuttuu kankeaksi kivireeksi.

                          Comment

                          • H.Aulakoski
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 336
                            • Oulu

                            BMW:
                            "Nimismiehen kiharoita, kuoppia, mukulakiviä tai huonokuntoinen asfaltti? Dynaaminen iskunvaimennuksen säätö tarjoaa ensi kertaa alustan, joka sopii kaikille teille ja ajotyyleille.

                            Jokaisessa pyörässä on ohjausyksikkö, joka arvioi liikkeet neljäsataa kertaa sekunnissa ja sovittaa iskunvaimentimet sen mukaan. Elektroniikka on niin nopeaa, että takapyörät saavat etupyöriltä tiedon, milloin kuoppa on tulossa ja kuinka se voidaan vaimentaa pehmeästi. Iskunvaimentimien sisään- ja ulosjoustoa säädetään tällöin jatkuvasti ja toisistaan riippumatta.

                            Dynamic Drive laajentaa iskunvaimennuksen dynaamisen säädön Adaptive Driveksi. Aktiivisen kallistelunvakautuksen ansiosta BMW liukuu ylivoimaisena kaarteesta kaarteeseen.

                            Sivuttais- ja pitkittäiskiihtyvyyden, nopeuden ja ohjauspyörän asennon perusteella Dynamic Drive laskee vallitsevan tilanteen ja pitää auton akseleihin asennettujen kallistuksenvakaajien avulla suorassa. Niin ripeässä kaarreajossa kuin nopeissa väistöliikkeissäkin kaikki neljä pyörää pysyvät vakaasti tienpinnassa. Lisä turvallisuuteen, jonka kuljettaja tuntee ohjauksen ainutlaatuisena täsmällisyytenä ja ketteryytenä.

                            Se merkitsee loppua kaikille kompromisseille, urheilullista alustaa, joka tarjoaa hyvän tuntuman tiehen ja erinomaisen mukavuuden kaikilla tienpinnoilla."

                            = Adaptive drive.

                            Tuohon vielä Aktiiviohjaus niin niistä se hehkuttamani ajokokemus muodostuu
                            Last edited by H.Aulakoski; 13-08-2014, 18:52.
                            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                            Comment

                            • Caikkone
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 95
                              • Tornio

                              Originally posted by H.Aulakoski View Post
                              Pitäiskö se sitten kuitenkin laittaa varalta se Defan 10A-versio niin kelpaa Jubellekin eivätkä pääse kylillä puhumaan, että nuuka.
                              Moro,
                              syksy alkaa kohta painaan päälle niin kysymys kuuluu että mihis ootte nuita latureita asennellu kyseiseen kamppeeseen? Kävin näppään tuon Defan 10A version ja mitä nopeesti tuossa konetilassa sitä pyörittelin niin en ihan optimaalista paikkaa sille löytänyt. Ohjeen mukaan pitäs aika pystöön saada kun kondenssivesi reiät on pohjassa.



                              ex. e36 325iA Coupe -94

                              Nyt.
                              e46 330i Sedan -02
                              e70 X5 xDRIVE 35d -10

                              Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
                              CAN-AM DS250 -06

                              Comment

                              • vleivo
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 708
                                • Zürich Switzerland

                                Vielä kun tässä oli näistä ajo-ominaisuuksista ja alustasta kyse niin, tässä mun yksilössä on Sport alusta ja 7 paikkaisena ja vetokokulla tehtaalta niin vahvistettu ilmajousitettu taka-akseli.

                                Niin onhan tämä alusta hitaassa vauhdissa kaupungissa aika kova, mutta maantiellä aivan sopiva. Isommissa kuopissa niin ei tunnu pohjaavan kuin niin moni muu auto vähän kovemassa vauhdissa. Ja onhan tätä normaali servotronic ohjausta kehuttu tunnokkaaksi, monessa testissä, jopa parhaaksi valinnaksi. Mutkissa näillä paksumilla vakaajilla mitkä tulee sport alustan kanssa niin ei paljoa mutkissa kallistele.
                                1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                                1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                                1991 Ford Mustang GT 5.0
                                1994 BMW M5 3.8
                                2011 H-D Fatboy Special
                                2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎