X5 3.0d -07 tuli nyt sitten hommattua ja heti on selvinnyt pari oudompaa juttuja joita en koeajolla hoksannut..
Elikkäs ensimmäinen on se, että kylmänäkin auton kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" on heti 4600 rpm kohdalla. Ainakin edellisessä e60 530d:ssäni tuo lähti pikkuhiljaa nousemaan tuo kierrosraja. Onko X5 3.0d -07 vastaavaa ollenkaan?
Toinen outous/ominaisuus on se, että laatikko vaihtaa hieman nykäisemällä 3. vaihteelle. Muut menevät todella nätisti sisään. Tämä korostuu mitä kovemmat kierrokset koneessa on vaihdon tapahtuessa. Onko tämä ko. laatikon ominaisuus vai vika? Kenties joku softapuolen juttu? Autolla ajettu 96tkm.
Päädyin sitten tilaamaan wetfalian kouku schmiedmanilta, koska se on selkeästi edullisin vaihtoehto. Hintaa koukulle ja johtosarjalle jäi n. 600 € kun muut vaihtoehdot olivat lähellä tonnia ilman asennusta.
-Tama
Elikkäs ensimmäinen on se, että kylmänäkin auton kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" on heti 4600 rpm kohdalla. Ainakin edellisessä e60 530d:ssäni tuo lähti pikkuhiljaa nousemaan tuo kierrosraja. Onko X5 3.0d -07 vastaavaa ollenkaan?
Toinen outous/ominaisuus on se, että laatikko vaihtaa hieman nykäisemällä 3. vaihteelle. Muut menevät todella nätisti sisään. Tämä korostuu mitä kovemmat kierrokset koneessa on vaihdon tapahtuessa. Onko tämä ko. laatikon ominaisuus vai vika? Kenties joku softapuolen juttu? Autolla ajettu 96tkm.
Päädyin sitten tilaamaan wetfalian kouku schmiedmanilta, koska se on selkeästi edullisin vaihtoehto. Hintaa koukulle ja johtosarjalle jäi n. 600 € kun muut vaihtoehdot olivat lähellä tonnia ilman asennusta.
-Tama
Comment