Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tama
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 52
    • Kuusamo/Jyväskylä

    X5 3.0d -07 tuli nyt sitten hommattua ja heti on selvinnyt pari oudompaa juttuja joita en koeajolla hoksannut..

    Elikkäs ensimmäinen on se, että kylmänäkin auton kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" on heti 4600 rpm kohdalla. Ainakin edellisessä e60 530d:ssäni tuo lähti pikkuhiljaa nousemaan tuo kierrosraja. Onko X5 3.0d -07 vastaavaa ollenkaan?

    Toinen outous/ominaisuus on se, että laatikko vaihtaa hieman nykäisemällä 3. vaihteelle. Muut menevät todella nätisti sisään. Tämä korostuu mitä kovemmat kierrokset koneessa on vaihdon tapahtuessa. Onko tämä ko. laatikon ominaisuus vai vika? Kenties joku softapuolen juttu? Autolla ajettu 96tkm.

    Päädyin sitten tilaamaan wetfalian kouku schmiedmanilta, koska se on selkeästi edullisin vaihtoehto. Hintaa koukulle ja johtosarjalle jäi n. 600 € kun muut vaihtoehdot olivat lähellä tonnia ilman asennusta.

    -Tama
    BMW 850 1991
    Peugeot 505 Turbo Injection 1984
    Lincoln Continental Town Car 1972
    Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin

    Comment

    • Sami_R
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 276
      • Kurikka

      Originally posted by Tama View Post
      X5 3.0d -07 tuli nyt sitten hommattua ja heti on selvinnyt pari oudompaa juttuja joita en koeajolla hoksannut..

      Elikkäs ensimmäinen on se, että kylmänäkin auton kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" on heti 4600 rpm kohdalla. Ainakin edellisessä e60 530d:ssäni tuo lähti pikkuhiljaa nousemaan tuo kierrosraja. Onko X5 3.0d -07 vastaavaa ollenkaan?
      Ainakaan omassa X:ssä kierroslukumittari ei "elä" lämpöjen mukaan, kuten esimerkiksi E60:ssä. Käsittääkseni tuo ei ole käytössä E70:ssä. Mittarihan on muuten kyllä saman näköinen.
      BMW F11 520d -11
      MINI Cooper D -11
      BMW E90 318i -11
      BMW E90 318i -06

      Ex:
      BMW E46 316i -04
      E70 X5 3.0sd M-Sport -08
      E46 325iA -03
      E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

      Comment

      • Toppelius
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 122
        • Keski-Suomi

        Minun x5:den -08 perä laskeutuu alas kun auto seisoo yön yli. Perä on alhaalla tasaisesti aamulla kun on lähdössä liikenteeseen. Lyhyellä seisonnalla ei laskutumista silmillä ainakaan havaitse.

        Kun aukaisee ovat niin kompura lähtee käyntiin ja perä nousee ylös. Onko ideoita mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään? Laskeutuuko koko perä, jos on iskarinpussi on rikki toiselta puolen?:think
        BMW G05 e45 -22
        BMW F11 525d xdrive
        BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
        Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
        ex:
        BMW e46 325 cabrio -00
        BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
        BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
        BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
        BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
        BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
        BMW e91 320d /e90 318d
        Volvo xc60 2,4D AWD
        Fiat 500 1.4 Sport
        Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Tama View Post
          X5 3.0d -07 tuli nyt sitten hommattua ja heti on selvinnyt pari oudompaa juttuja joita en koeajolla hoksannut..

          Elikkäs ensimmäinen on se, että kylmänäkin auton kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" on heti 4600 rpm kohdalla. Ainakin edellisessä e60 530d:ssäni tuo lähti pikkuhiljaa nousemaan tuo kierrosraja. Onko X5 3.0d -07 vastaavaa ollenkaan?

          Toinen outous/ominaisuus on se, että laatikko vaihtaa hieman nykäisemällä 3. vaihteelle. Muut menevät todella nätisti sisään. Tämä korostuu mitä kovemmat kierrokset koneessa on vaihdon tapahtuessa. Onko tämä ko. laatikon ominaisuus vai vika? Kenties joku softapuolen juttu? Autolla ajettu 96tkm.

          Päädyin sitten tilaamaan wetfalian kouku schmiedmanilta, koska se on selkeästi edullisin vaihtoehto. Hintaa koukulle ja johtosarjalle jäi n. 600 € kun muut vaihtoehdot olivat lähellä tonnia ilman asennusta.

          -Tama
          Kierroslukumittari on uudemmissa kiinteä.
          Laatikko oireilee ensimmäisenä juurikin tuolla 3. vaihteella, asiasta ei kuitenkaan kannata huolestua jos se laatikko toimii ok ja vaihtotapahtuma on vain hivenen tuntuva....

          Säkkitieltä olis saanut saman koukun asennettuna 100€ lisähinnasta...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Tama
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 52
            • Kuusamo/Jyväskylä

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Kierroslukumittari on uudemmissa kiinteä.
            Laatikko oireilee ensimmäisenä juurikin tuolla 3. vaihteella, asiasta ei kuitenkaan kannata huolestua jos se laatikko toimii ok ja vaihtotapahtuma on vain hivenen tuntuva....

            Säkkitieltä olis saanut saman koukun asennettuna 100€ lisähinnasta...
            No hittolainen kun en tajunnu kysyä ja ehdin jo tilata koukun.. onistusko pelkkä asennus ja koodaus?

            Pitää seurata tota laatikkoo miten se pidemmän päälle toimii.. auttasko tohon huuhtelu ja uudet öljyt vai mikä siellä laatikossa alkaa porsimaan?

            -Tama
            BMW 850 1991
            Peugeot 505 Turbo Injection 1984
            Lincoln Continental Town Car 1972
            Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin

            Comment

            • hannuk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 2136
              • Capital

              Originally posted by Tama View Post
              No hittolainen kun en tajunnu kysyä ja ehdin jo tilata koukun.. onistusko pelkkä asennus ja koodaus?

              Pitää seurata tota laatikkoo miten se pidemmän päälle toimii.. auttasko tohon huuhtelu ja uudet öljyt vai mikä siellä laatikossa alkaa porsimaan?

              -Tama
              Mulla teki edellisessä xfemmassa (-07) tuota kolmosen nykäisyä aina välillä ja pysyi samanlaisena 130tkm mitä minulla oli. Eli seuraa tilannetta rauhassa.
              - BMW x5 f15 m50d "navetta"
              - Porsche Cayenne S
              - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
              - plus pari muuta

              Comment

              • Tama
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 52
                • Kuusamo/Jyväskylä

                Originally posted by hannuk View Post
                Mulla teki edellisessä xfemmassa (-07) tuota kolmosen nykäisyä aina välillä ja pysyi samanlaisena 130tkm mitä minulla oli. Eli seuraa tilannetta rauhassa.
                Nyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään



                -Tama
                BMW 850 1991
                Peugeot 505 Turbo Injection 1984
                Lincoln Continental Town Car 1972
                Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  Originally posted by Toppelius View Post
                  Minun x5:den -08 perä laskeutuu alas kun auto seisoo yön yli. Perä on alhaalla tasaisesti aamulla kun on lähdössä liikenteeseen. Lyhyellä seisonnalla ei laskutumista silmillä ainakaan havaitse.

                  Kun aukaisee ovat niin kompura lähtee käyntiin ja perä nousee ylös. Onko ideoita mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään? Laskeutuuko koko perä, jos on iskarinpussi on rikki toiselta puolen?:think
                  Taitaa molemmat pussukat vuotaa takana jos koko perä laskee..Ei tee todellakaan hyvää pitkän päälle. Alkuperäiset pussit kestää sen about 150-180tkm, riippuen toki olosuhteista..Noihinkin metreihin on jo kohtuu riskillä.

                  Originally posted by Tama View Post
                  Nyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään



                  -Tama
                  Äksään on saatavilla nimenomaan laatikkoon softapäivitys, jota ainakin Laakkosella erittäin lämpivästi suosittelivat kun kävin heidän omia vehkeitä siellä tsekkailemassa kuntoon

                  Äärimmäisen suurella todennäköisyydellä sulla on joku sulake sieltä vielä palanu..Omassa meni aikanaan yksi 5A sulake ja pitkään sai vikaa etsiä..Tarkista siis kaikki ajan kanssa.

                  Koukuista ehdottomasti paras on sähkökoukku, omaani asensin melkein heti oston jälkeen ja ei ole kaduttanut. Nappia painamalla koukku esiin

                  Webaston omaan retrofittasin myös silloin, melkonen homma mutta tehtävissä itsekin..tankin irroitus vähän korpesi kun sattui olemaan täynnä
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Toppelius
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 122
                    • Keski-Suomi

                    Auto oli Laakkosella tutkittavana yön yli hallissa. Perä ei tietenkään ollut laskenut alas. Tarkistivat kuulemma molemmat pussit ja ei vuotoja. Kun sain avaimen ja menin hakemaan autoa ulkoa niin perä oli alhaalla. Kommentit oli että pitäisi tuoda ensi viikolla taas tutkittavaksi. Olisi muutakin käyttöä tuolle autolle kuin Laakkosella makuuttaminen.

                    Tunteeko kukaan tuota järjestelmää tarkemmin, että olisiko siinä venttiili joka voisi "jumittaa" kun on ulkona pakkasessa? Sen pitäisi laskea kumpikin puoli alas samalla.
                    BMW G05 e45 -22
                    BMW F11 525d xdrive
                    BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                    Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                    ex:
                    BMW e46 325 cabrio -00
                    BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                    BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                    BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                    BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                    BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                    BMW e91 320d /e90 318d
                    Volvo xc60 2,4D AWD
                    Fiat 500 1.4 Sport
                    Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      Originally posted by Toppelius View Post
                      Auto oli Laakkosella tutkittavana yön yli hallissa. Perä ei tietenkään ollut laskenut alas. Tarkistivat kuulemma molemmat pussit ja ei vuotoja. Kun sain avaimen ja menin hakemaan autoa ulkoa niin perä oli alhaalla. Kommentit oli että pitäisi tuoda ensi viikolla taas tutkittavaksi. Olisi muutakin käyttöä tuolle autolle kuin Laakkosella makuuttaminen.

                      Tunteeko kukaan tuota järjestelmää tarkemmin, että olisiko siinä venttiili joka voisi "jumittaa" kun on ulkona pakkasessa? Sen pitäisi laskea kumpikin puoli alas samalla.
                      Jos työkalut pysyy kädessä niin pura palje kerrallaan ne käteen..painat kasaan ja äärimmäisen suurella todennäköisyydellä vika paljastuu..halkeamamia näkyvissä.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5200
                        • Stadi

                        No niin, pientä remppaa tehty.
                        Lauantaina vaihdettiin hehkut, hehkurele, termarit, öljyt, nesteet, suodattimet ja poistettiin imusarjan läpät. DPF piti kanssa tyhjentää, mutta jätettiin suosiolla ensi kertaan.

                        Tietäjät huomio, kun ton DPF:n tyhjennän, pitääkö se koodata pois listoilta samantien, vai onko haittaa? Ilmeisesti alkaa antamaan vikakoodia kun on poistettu? Poistetaan siksi että menee softaukseen.
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • Tama
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 52
                          • Kuusamo/Jyväskylä

                          Originally posted by Tama View Post
                          Nyt tulikin sitten roppakaupalla uusia haasteita, joten tuo nykäisy ei juuri nyt haittaa pätkääkään



                          -Tama
                          Vika ratkennut ja se todellakin oli niin tyhmä virhe, että olin ottanut sulakkeen nro 125 pois kun olin tarkistanut sulakkeen 126 kuntoa ja laittanut sen siis 126 paikalle...

                          Että sellasta
                          BMW 850 1991
                          Peugeot 505 Turbo Injection 1984
                          Lincoln Continental Town Car 1972
                          Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin

                          Comment

                          • hj325hml
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 729
                            • Pirkanmaa

                            Vitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?

                            Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?
                            F16 M-Sport

                            Comment

                            • zhiguli
                              Newbiemmer
                              • Jan 2015
                              • 1
                              • Hellsinki

                              Originally posted by hj325hml View Post
                              Vitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?

                              Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?
                              Trippimittarin nappi pohjaan n. 10 sekunniksi, niin valikko aukeaa. Alavalikoihin sisälle/pois pääsee painamalla trippiä parin sekunnin ajan ja valikkoa voi selata trippiä painelemalla. Identification-valikosta laske VIN:in viisi viimeistä numeroa yhteen (esim. AB123456 -> 2+3+4+5+6=20), niin saat lukituksen avauskoodin. Seuraavaksi äsken saatu koodi Lock-valikkoon ja saat loputkin valikot auki. Itsellä 2011 F25 ja siinä mainitut valikot numeroitu seuraavasti: Identification 01, Lock 04 ja Temperature 08.

                              Comment

                              • Sami_R
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 276
                                • Kurikka

                                Originally posted by hj325hml View Post
                                Vitonen vaihtui juuri äksään, pahoittelen etten löytänyt hakemallakaan ohjetta salavalikkoon ja moottorinlämpöihin. Viittiskö joku?

                                Onko tyypillistä että hanskalokero luukku ei aukea, yläosa ahdistaa aukeavaa alaosaa. Myyjäliikkeen mielestä tietenkin tyyppivika. Mitähän sille tekis?

                                Salavalikkoon pääsee trippiä painelemalla. Samaan tapaan kuin muissakin korimalleissa (E9X/E6X).

                                Olisko joku runnonut hanskalokeron kantta sopimattomalla tavalla? Meillä luukku pelaa ok.
                                BMW F11 520d -11
                                MINI Cooper D -11
                                BMW E90 318i -11
                                BMW E90 318i -06

                                Ex:
                                BMW E46 316i -04
                                E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                                E46 325iA -03
                                E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎