Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuli viime viikolla tuotua siisti zetor roadster 1,9 myllyllä saksasta. Saako mistään niitä muovinappuloita, joilla loppuu sähköistuinten kalpit pituussuunnassa? Entä siistejä roiskelätkiä?
Autossa on Weiteckin täysi alustasarja ja eisemannin 4x70mm putket, saas nähdä mitä k-konttorilla sanovat siitä? Saksan katsastus moisilla palikoilla on kuitenkin voimassa
Leave a comment:
-
Eli pitäisikö nuo vielä palauttaa tai myydä eteenpäin ja tilata orkkikset?
Lisämelu ei ole ihan hirveän haluttua missääntapauksessa...
Leave a comment:
-
Moi, laitoin tuohon linkin taakse kuvaan takaiskarin yläpään versioita joita on tullut ajan saatossa Z3:een kokeiltua.
Nuo kovemmat PU tai kumiversiot lisäävät oman kokemukseni mukaan aika lailla ääntä kabiiniin koska varsinkin jäykemmillä iskareilla se ääni välittyy suoraan peltiin siinä korvan korkeudella pään takana. En oikeastaan huomannut noilla kovilla puslilla mitään vaikutusta ajo-ominaisuuksiin, ainoastaan meluun.
En ole kovassakaan käytössä saanut Meylen tekemiä vakiotyyppisiä kumipuslia tuolla takana hajoamaan vaikka iskareiden säädöt radalla ovat olleet melkoisen jäykällä.
Tuon linkin takana ylärivin kuvissa on versio joka nykyisin on käytössä. Kiinnitys on modattu siten että iskarin yläpään kumipuslasta on korkattu siihen kiinni prässätyt kiinnityspultit irti kopauttamalla niitä vasaralla. Samaiset pultit on sitten asennettu noihin teräksisiin vahvikkeisiin ja hitsattu kiinni pultin päästä etteivät pääse pyörähtämään. Vahvikkeet (punaiseksi maalatut) on sitten asennettu ylhäältä käsin pultit alaspäin paikalleen ja korin ja vahvikkeen väliin on laitettu kevyesti sikaflexiä. Iskari on pultattu kiinni alhaaltapäin.
Iskareiden tai yläpään puslan vaihto tällä versiolla on nopeaa ja sisustusta ei tarvitse purkaa. Samalla kiinnitys korissa on vahvistunut tuolla teräsvahvikkeella.
Tuo yksinkertainen kahteen kumipuslaan perustuva "pro" versio on myös toimiva. Noiden kumien tilalle voi vaihtaa kovempaa tai pehmeämpää tai polyuretaania. Tai vaikka delrin muoviset jos haluaa kovia kokeilla.
Mukavaa Wappua !
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostPurkaa puoli autoa verhoiluja
Mutta ei muuta, mutta luulen että orkkikset 160tkm ajettuna on tiensä päässä...
Voi olla että tulee toi Powerflexin setti laitettua.osia en oo vielä saanu.
Leave a comment:
-
Purkaa puoli autoa verhoiluja
Mutta ei muuta, mutta luulen että orkkikset 160tkm ajettuna on tiensä päässä...
Voi olla että tulee toi Powerflexin setti laitettua.
Leave a comment:
-
Onko toi ECS tuningin osa minkälainen asentaa?
Tartteeko muuta kuin ottaa ylhäältä mutterit auki->osa paikoilleen->mutterit kiinni?
Leave a comment:
-
Eipä oo tarvinnu noita omassa ainakaan vahvistaa kun tuntuvat hyvin kestävän, eihän näillä mitään rallia kai ajeta
Leave a comment:
-
Mitä ratkaisuja olette käyttäneet takaiskarin yläpäihin?
Onko alkuperäinen ihan ok jos vaihtaa uuteen? Mitkä osanumerot sinne tulee?
Meinasin että kaveriksi tälläistä: https://www.ecstuning.com/ES2642687/...S.ShoppingFeed
Sitten ois pykälää kovempia paketteja:
http://www.rogueengineering.com/rogue/S_BUSH/RSM.html
tai:
Powerflex racing guide support set on top of the shock absorbers rear (there is 2 pcs installed/sold as a set with 2pcs) PFR5-5630-10 - Sopii malleihin: Z3
Sitten vielä ihan selvä ratavaihtoehto:
This rear damper mount for e46 BMW cars features a solid uniball design, providing increased feedback and stability. Improve your driving experience with this high-performance upgrade.
Omassa autossa on kaikki muut puslat tuota liilaa Powerflexiä, mutta mietin kannattaisiko orkkiskumi vaihtaa vaan uuteen? Vai onko siinä taas helppo paikka tehdä autosta tarkempi? Kovempia iskuja iskaritorniin haluaisin välttää.
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostTaidat olla herkkäperseisempi kuin minä. Olen pitänyt perussääntönä, että alle 30 hv:n lisäyksiä ei edes huomaa. Omat tehot 286->407 hv ja 550->817 Nm sentään huomasi, mutta ottaen huomioon foorumilaisten hehkutukset; täytyy sanoa, että itse kyllä petyin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostTuollaisen tehon ja väännön lisäyksen kyllä ehdottomasti huomaisi.. Olen pitänyt perussääntönä, että alle 30 hv:n lisäyksiä ei edes huomaa. Omat tehot 286->407 hv ja 550->817 Nm sentään huomasi, mutta ottaen huomioon foorumilaisten hehkutukset; täytyy sanoa, että itse kyllä petyin.
Leave a comment:
Leave a comment: