Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mmh79
    replied
    Muovilätkät: http://www.ebay.de/itm/Fit-BMW-Z3-Z3...kAAOSwHaBWj98J

    Leave a comment:


  • merrunranta
    replied
    Tuli viime viikolla tuotua siisti zetor roadster 1,9 myllyllä saksasta. Saako mistään niitä muovinappuloita, joilla loppuu sähköistuinten kalpit pituussuunnassa? Entä siistejä roiskelätkiä?
    Autossa on Weiteckin täysi alustasarja ja eisemannin 4x70mm putket, saas nähdä mitä k-konttorilla sanovat siitä? Saksan katsastus moisilla palikoilla on kuitenkin voimassa

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Eli pitäisikö nuo vielä palauttaa tai myydä eteenpäin ja tilata orkkikset?
    Lisämelu ei ole ihan hirveän haluttua missääntapauksessa...

    Leave a comment:


  • Z3M setä
    replied


    Moi, laitoin tuohon linkin taakse kuvaan takaiskarin yläpään versioita joita on tullut ajan saatossa Z3:een kokeiltua.

    Nuo kovemmat PU tai kumiversiot lisäävät oman kokemukseni mukaan aika lailla ääntä kabiiniin koska varsinkin jäykemmillä iskareilla se ääni välittyy suoraan peltiin siinä korvan korkeudella pään takana. En oikeastaan huomannut noilla kovilla puslilla mitään vaikutusta ajo-ominaisuuksiin, ainoastaan meluun.

    En ole kovassakaan käytössä saanut Meylen tekemiä vakiotyyppisiä kumipuslia tuolla takana hajoamaan vaikka iskareiden säädöt radalla ovat olleet melkoisen jäykällä.

    Tuon linkin takana ylärivin kuvissa on versio joka nykyisin on käytössä. Kiinnitys on modattu siten että iskarin yläpään kumipuslasta on korkattu siihen kiinni prässätyt kiinnityspultit irti kopauttamalla niitä vasaralla. Samaiset pultit on sitten asennettu noihin teräksisiin vahvikkeisiin ja hitsattu kiinni pultin päästä etteivät pääse pyörähtämään. Vahvikkeet (punaiseksi maalatut) on sitten asennettu ylhäältä käsin pultit alaspäin paikalleen ja korin ja vahvikkeen väliin on laitettu kevyesti sikaflexiä. Iskari on pultattu kiinni alhaaltapäin.

    Iskareiden tai yläpään puslan vaihto tällä versiolla on nopeaa ja sisustusta ei tarvitse purkaa. Samalla kiinnitys korissa on vahvistunut tuolla teräsvahvikkeella.

    Tuo yksinkertainen kahteen kumipuslaan perustuva "pro" versio on myös toimiva. Noiden kumien tilalle voi vaihtaa kovempaa tai pehmeämpää tai polyuretaania. Tai vaikka delrin muoviset jos haluaa kovia kokeilla.

    Mukavaa Wappua !

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Originally posted by mmh79 View Post
    Onko toi ECS tuningin osa minkälainen asentaa?
    Tartteeko muuta kuin ottaa ylhäältä mutterit auki->osa paikoilleen->mutterit kiinni?
    Njoo, 50$ toimituskulut. Antaa olla.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Mäki tilaan ne nyt samantien. Näyttäs olevan autoracingilla halvalla.
    edit: tilattu, varmaan ihan ok ku kuitenki katuiskarit eikä mikään kivijyrä ja kaikki muut on jo tota powerflexiä...
    Last edited by Remotion; 26-04-2016, 16:44.

    Leave a comment:


  • Gifu
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Purkaa puoli autoa verhoiluja

    Mutta ei muuta, mutta luulen että orkkikset 160tkm ajettuna on tiensä päässä...
    Voi olla että tulee toi Powerflexin setti laitettua.
    Mä tilasin noi powerflexit taakse zetaan, pitäis ainakin kestää osia en oo vielä saanu.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Purkaa puoli autoa verhoiluja

    Mutta ei muuta, mutta luulen että orkkikset 160tkm ajettuna on tiensä päässä...
    Voi olla että tulee toi Powerflexin setti laitettua.

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Onko toi ECS tuningin osa minkälainen asentaa?
    Tartteeko muuta kuin ottaa ylhäältä mutterit auki->osa paikoilleen->mutterit kiinni?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Mielellään kuulen kuitenkin kokemuksista.
    Last edited by Remotion; 26-04-2016, 14:46.

    Leave a comment:


  • Puksuttaja
    replied
    Eipä oo tarvinnu noita omassa ainakaan vahvistaa kun tuntuvat hyvin kestävän, eihän näillä mitään rallia kai ajeta

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Mitä ratkaisuja olette käyttäneet takaiskarin yläpäihin?

    Onko alkuperäinen ihan ok jos vaihtaa uuteen? Mitkä osanumerot sinne tulee?
    Meinasin että kaveriksi tälläistä: https://www.ecstuning.com/ES2642687/...S.ShoppingFeed


    Sitten ois pykälää kovempia paketteja:
    http://www.rogueengineering.com/rogue/S_BUSH/RSM.html
    tai:
    Powerflex racing guide support set on top of the shock absorbers rear (there is 2 pcs installed/sold as a set with 2pcs) PFR5-5630-10 - Sopii malleihin: Z3


    Sitten vielä ihan selvä ratavaihtoehto:
    This rear damper mount for e46 BMW cars features a solid uniball design, providing increased feedback and stability. Improve your driving experience with this high-performance upgrade.


    Omassa autossa on kaikki muut puslat tuota liilaa Powerflexiä, mutta mietin kannattaisiko orkkiskumi vaihtaa vaan uuteen? Vai onko siinä taas helppo paikka tehdä autosta tarkempi? Kovempia iskuja iskaritorniin haluaisin välttää.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    asia vilipitiön

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Taidat olla herkkäperseisempi kuin minä . Olen pitänyt perussääntönä, että alle 30 hv:n lisäyksiä ei edes huomaa. Omat tehot 286->407 hv ja 550->817 Nm sentään huomasi, mutta ottaen huomioon foorumilaisten hehkutukset; täytyy sanoa, että itse kyllä petyin.
    Meinasin kirjottaa just sulla on niin isoja moottoreita ja lukemia että eihän ne tunnu. Mutta meillä kato pientä eco-vaparia kun virittää ni jokainen muuli lasketaan.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tuollaisen tehon ja väännön lisäyksen kyllä ehdottomasti huomaisi.
    Taidat olla herkkäperseisempi kuin minä . Olen pitänyt perussääntönä, että alle 30 hv:n lisäyksiä ei edes huomaa. Omat tehot 286->407 hv ja 550->817 Nm sentään huomasi, mutta ottaen huomioon foorumilaisten hehkutukset; täytyy sanoa, että itse kyllä petyin.

    Leave a comment:

Working...
X