Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    Originally posted by very heavy View Post
    onko raadilla kokemuksia noista ecu tuning hommeloista..luvataan +15hv ja 25nm lisää vääntöä eli onko puheille katetta ja onko hyöty yleensäkkään niin tuntuva että siitä kannattais maksaa??
    Jos olet muita muutoksia tehnyt moottoriin niin sitten olisi hyvä ajaa dynossa uusi ohjelma. Mutta ei sellaiset "valmiit" lastut tule toimimaan jotka ei ole edes samoille muutoksille tehtyjä. Ja lisäksi ainakin itsellä tuollaisessa tuli ongelmia kun moottorin kokoonpano ei ollut ihan sama esim lambdojen suhteen.

    Tuollaisen tehon ja väännön lisäyksen kyllä ehdottomasti huomaisi. Mutta täyttä kusetustahan se on, ei BMW:n koneesta saa enempää vääntöä irti kuin siitä on jo tehtaalla otettu. Ollaan aina vakiokoneella jo lähellä sitä 100Nm/l rajaa ja siitä ei vaan vaparilla helposti yli mennä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä tuollaisesta tehonlisäyksestä on edes toteutuessaan. Ei sitä edes huomaa persdynossa.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    onko raadilla kokemuksia noista ecu tuning hommeloista..luvataan +15hv ja 25nm lisää vääntöä eli onko puheille katetta ja onko hyöty yleensäkkään niin tuntuva että siitä kannattais maksaa??

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    E46:ssa TU koneen myötä tullut SAC kytkin joten veikkaan että sama zetassakin?
    jotain huhua selvis, että tu:hun olis tullu vahvistettu paketti...?

    Originally posted by Remotion View Post
    Merkinnät singlevanos koneen kytkimessä eli ennen 9/98:

    Kytkin levyssä: BMW 21.21-1 223 679 LUK
    Kytkin asetelmassa: BMW 21.21-1 223 597 LUK

    Luulen että ihan sama kytkin kummassakin kun sama vaihdelaatikkokin.
    Minulla on erittäin hyväkuntoinen kytkin joutilaana. (asennettu ~2010 ja ajettu vain ~20tkm ei poltettu kumia yms)
    katoin et myyt sitä, mutta tarvin myös vauhtipyörän, niin ostan koko paketin kunhan vaan selvyys tulee mikä sinne menee...

    jonkun jenkin kans tänään chättäilin ja se meinas mun autoon juurikin tuota -98 eteenpäin olevaa, mikä käy järkeen kun tuplavanoksella tuo on..

    Leave a comment:


  • Raputurkki
    replied
    Originally posted by Z3M setä View Post
    On kokemusta ja jos olet normaalivoimainen sälli niin ei tartte vaimon apuja.

    Eli ensin irrotat etummaiset pultit kiskoista ja sitten ajat penkin ihan eteen, kallistat selkänojan myös ihan eteen ja avaat takimmaiset pultit kiskoista. Näet helpoimmin penkin alle kun nostat penkin myös yläasentoon.

    Kun pultit on irti niin kallistat penkkiä kardaanitunneliin päin että näet penkin alle ja saat sähköjohdot irti. Tämä on vaikein osio kun liittimet on aika tiukat. Muistaakseni siellä on muutamakin johto eli kuskin penkissä moottoreiden sähköt ja sitten turvavyönkiristimen paukkujohdot. Apumiehen penkissä on vielä istuinanturin piuha.

    Kun johdot on irti niin nostat kallistelemalla penkin ulos autosta. Vähän on ahdasta ja penkki painaa aikas pirusti mutta mahtuu kyllä. Muistaakseni se tuli parhaiten ulos kun kallistaa selkänojaa sinne kardaanin suuntaan ja vetää siis penkin ulos alaosa ensin. Mutta kyllä se siitä selviää kun vähän kokeilet.

    T: JuhaV
    Kiitoksia neuvoista! Pitänee vähän keväämmällä hoitaa toi penkin lonksuminen pois päiviltä.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Merkinnät singlevanos koneen kytkimessä eli ennen 9/98:

    Kytkin levyssä: BMW 21.21-1 223 679 LUK
    Kytkin asetelmassa: BMW 21.21-1 223 597 LUK

    Luulen että ihan sama kytkin kummassakin kun sama vaihdelaatikkokin.
    Minulla on erittäin hyväkuntoinen kytkin joutilaana. (asennettu ~2010 ja ajettu vain ~20tkm ei poltettu kumia yms)
    Ootko varma ettei kumi ole kertaakaan palanut.

    Eiköhän se silti ole todella hyvässä kunnossa noilla kilsoilla.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    tuota taktiikkaa mä eilen yritin, mutta tästä ei oikein näe osanumeroita..

    tuota mä itekkin veikkaan, että sinkkuvanos kun vaihtuu tuplaksi yms. niin sama kytkin saanut vaan eri numerot tai jotain..
    Merkinnät singlevanos koneen kytkimessä eli ennen 9/98:

    Kytkin levyssä: BMW 21.21-1 223 679 LUK
    Kytkin asetelmassa: BMW 21.21-1 223 597 LUK

    Luulen että ihan sama kytkin kummassakin kun sama vaihdelaatikkokin.
    Minulla on erittäin hyväkuntoinen kytkin joutilaana. (asennettu ~2010 ja ajettu vain ~20tkm ei poltettu kumia yms)

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    E46:ssa TU koneen myötä tullut SAC kytkin joten veikkaan että sama zetassakin?

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Luulen ettei mitään, mutta tokihan moottori vaihtuu M52B28sta M52B28TU:hun joka on periaatteessa enemmän M54:lle sukua...

    Helpoin tapa olisi avata kahteen vierekkäiseen ikkunaan realoem:n sekä 98 että 99 aka 9/98 auto ja vertailla osanumeroita.
    tuota taktiikkaa mä eilen yritin, mutta tästä ei oikein näe osanumeroita..

    tuota mä itekkin veikkaan, että sinkkuvanos kun vaihtuu tuplaksi yms. niin sama kytkin saanut vaan eri numerot tai jotain..

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Luulen ettei mitään, mutta tokihan moottori vaihtuu M52B28sta M52B28TU:hun joka on periaatteessa enemmän M54:lle sukua...

    Helpoin tapa olisi avata kahteen vierekkäiseen ikkunaan realoem:n sekä 98 että 99 aka 9/98 auto ja vertailla osanumeroita.

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    mitä eroja on kytkimessä/vauhtipyörässä Vuosimalliin : 08/1998 - Vuosimallista : 09/1998? mikä tuossa muuttuu?

    Leave a comment:


  • Z3M setä
    replied
    Originally posted by Raputurkki View Post
    Onko muilla kokemusta siitä, kuinka vaikee noi penkit on saada coupesta ulos? Netissä näkyy roadsterin penkin irrotuksesta kuvia, joka on tietysti huomattavasti helpompi juttu. Luin, että coupesta penkin ulos heijaaminen onkin jo vähän hankalampi juttu. Onnistuuko yhen miehen tekemänä, vai täytyykö ottaa vaimo mukaan projektiin?
    On kokemusta ja jos olet normaalivoimainen sälli niin ei tartte vaimon apuja.

    Eli ensin irrotat etummaiset pultit kiskoista ja sitten ajat penkin ihan eteen, kallistat selkänojan myös ihan eteen ja avaat takimmaiset pultit kiskoista. Näet helpoimmin penkin alle kun nostat penkin myös yläasentoon.

    Kun pultit on irti niin kallistat penkkiä kardaanitunneliin päin että näet penkin alle ja saat sähköjohdot irti. Tämä on vaikein osio kun liittimet on aika tiukat. Muistaakseni siellä on muutamakin johto eli kuskin penkissä moottoreiden sähköt ja sitten turvavyönkiristimen paukkujohdot. Apumiehen penkissä on vielä istuinanturin piuha.

    Kun johdot on irti niin nostat kallistelemalla penkin ulos autosta. Vähän on ahdasta ja penkki painaa aikas pirusti mutta mahtuu kyllä. Muistaakseni se tuli parhaiten ulos kun kallistaa selkänojaa sinne kardaanin suuntaan ja vetää siis penkin ulos alaosa ensin. Mutta kyllä se siitä selviää kun vähän kokeilet.

    T: JuhaV

    Leave a comment:


  • Raputurkki
    replied
    Onko muilla kokemusta siitä, kuinka vaikee noi penkit on saada coupesta ulos? Netissä näkyy roadsterin penkin irrotuksesta kuvia, joka on tietysti huomattavasti helpompi juttu. Luin, että coupesta penkin ulos heijaaminen onkin jo vähän hankalampi juttu. Onnistuuko yhen miehen tekemänä, vai täytyykö ottaa vaimo mukaan projektiin?

    Leave a comment:


  • make_wt
    replied
    Originally posted by Puksuttaja View Post
    Siis nuo paremmat polyasetaalia olevat vai orkkistyyliset kumiset? :think
    Ei ne ainakaan mitkään kumiset eikä kumin sukuiset oo

    Leave a comment:


  • Puksuttaja
    replied
    Originally posted by make_wt View Post
    No tuollaiset muoviset ois itellä ylimääräsenä jos joku tarvii....
    Siis nuo paremmat polyasetaalia olevat vai orkkistyyliset kumiset? :think

    Leave a comment:

Working...
X