Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • very heavy
    replied
    minäkin tohotin tänään ja vaihdoin alatukivarret+powerfleksin puslat,meni ne puslat melkeen tipauttamalla siihen silmukkaan onko ne normaalisti noin löysät laittaa paikoilleen?? vanhat tukivarret oli eriparia mutta kunnossa sisemmät pallonivelet oli löysät mutta mitään kunnon klappia niissä ei ollu,uloimmat tuntu olevan hyvässä tikissä mutta kumipuslat oli molemmilla puolilla ihan kypsät.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Nipsu View Post
    Onko sulla jenkki ETM? Lataa eurooppa ETM alla olevalta sivulta:


    Tuosta Eurooppa versiosta huomaat, että skandi-versiossa on yksi rele enemmän valoille(Relay ligting Scandinavia) ja pieniä eroja johdotuksissa. Tuo Relay Lighting Scandinavia on tosiaan ajovaloautomatiikkaa varten ja tuolla releellä ei ole mitään tekoa Pohjois-Amerikan DRL-releen (Daytime Running Lights) kanssa. Tuo DRL-rele muistaakseni syöttää pitkille alennettua jännitettettä saaden ne palamaan himmeästi.

    Alkuperäiseen kysymykseen vastaten tuon mukaan kuitenkin High Beam Relay olisi sulakeboksissa.
    Näin näköjään, kiitos!

    Olisin siis laittamassa Kanadan mallin DRL-relettä, että saisi nuo pitkät palamaan kuvatunlaisesti. Tuo minun rele tuossa sulakeboksissa on erilainen kuin niissä joissa High beam rele kuskin jaloissa. Onko vaarallista kokeilla mahdollisesti vääränlaisella releellä?

    Mulla on siinä Euro ETM:n releboksin High Beam kohdassa rele BMW 61361378238.
    Last edited by Carbonfiber; 23-03-2015, 18:52.

    Leave a comment:


  • Nipsu
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Jatketaan yksin puhelua, jonkun foorumin jonkin säikeen mukaan ainakaan skandi E36:sissa ei ole High Beam Relayta erilaisen johdotuksen vuoksi.

    Tutkin ETM:ää enkä tullut hullua hurskaammaksi. Mikä avuksi?
    Onko sulla jenkki ETM? Lataa eurooppa ETM alla olevalta sivulta:


    Tuosta Eurooppa versiosta huomaat, että skandi-versiossa on yksi rele enemmän valoille(Relay ligting Scandinavia) ja pieniä eroja johdotuksissa. Tuo Relay Lighting Scandinavia on tosiaan ajovaloautomatiikkaa varten ja tuolla releellä ei ole mitään tekoa Pohjois-Amerikan DRL-releen (Daytime Running Lights) kanssa. Tuo DRL-rele muistaakseni syöttää pitkille alennettua jännitettettä saaden ne palamaan himmeästi.

    Alkuperäiseen kysymykseen vastaten tuon mukaan kuitenkin High Beam Relay olisi sulakeboksissa.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Jatketaan yksin puhelua, jonkun foorumin jonkin säikeen mukaan ainakaan skandi E36:sissa ei ole High Beam Relayta erilaisen johdotuksen vuoksi.

    Tutkin ETM:ää enkä tullut hullua hurskaammaksi. Mikä avuksi?

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Pitkien valojen rele. Mistä löytyy Euroopan mallisesta tai tarkemmin Suomi-mallisesta, jos eroa, kun löytyy valomuisti?

    Jenkkipojilla sininen rele kuskin jalkatilassa, itselläni tyhjää täynnä.



    VIN LD47780, jos jollain vaikka kytkis käsillä.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    asia on pihvi,nyt on lemföderit tilattu laitoitko ihan semmosenaan paikoilleen vai douppasitko pallonivelet extravaseliinillä.
    Last edited by very heavy; 12-03-2015, 20:23.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by very heavy View Post
    ajattelin powerfleksiä alatukivarren päähän ja miksi ei samalla siihen koiranluuhunkin jos sillä on hyviä vaikutuksia.mitäs pahaa meyle:ssä? mä käsitin että ne on jämäkämmät kun ne orkkis tyyppiset joissa pallonivelissä on joku muovi/kumi vaimennus.mistäs noita lemföderitä olet hankkinu? jos ne on paremmat tosiaan niin laitetaan semmoset sitten.
    Kesto Meyeleissä nykyään kiinan tavaran tasoa. Esim. Fixukselta Lemföderiä. Kestää taas sen 150-200 tkm.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    ajattelin powerfleksiä alatukivarren päähän ja miksi ei samalla siihen koiranluuhunkin jos sillä on hyviä vaikutuksia.mitäs pahaa meyle:ssä? mä käsitin että ne on jämäkämmät kun ne orkkis tyyppiset joissa pallonivelissä on joku muovi/kumi vaimennus.mistäs noita lemföderitä olet hankkinu? jos ne on paremmat tosiaan niin laitetaan semmoset sitten.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by very heavy View Post
    ajattelin yrittää saada ohjauksen vetelyä kuriin meyle hd alatukivarsilla ja sinisillä powerflex uretaanipuslilla,onko kokemuksia kombinaatiosta..tuskin se huonompaan suuntaan menee??
    Meinasitko minne kaikkialle powerflexiä? HD Meyleä en laittaisi niin paljon kuullut pahaa. Eli originaalia/lemföderiä varsiksi. Itsellä koko alusta uutta Lemföderiä ja reaktiotankojen puslat Powerflexit, ei vetele.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    ajattelin yrittää saada ohjauksen vetelyä kuriin meyle hd alatukivarsilla ja sinisillä powerflex uretaanipuslilla,onko kokemuksia kombinaatiosta..tuskin se huonompaan suuntaan menee??

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Ainakin CTEKin älylatureissa on semmoinen reconditioning-toiminto millä voi yrittää elvyttää syväpurkautunutta akkua.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    tämä selvisikin kantapään kautta kuten kaikki.latasin akun täyteen (3pvä) ja kävin mittaamassa sen rasitustestissä ukko sano sen olevan 75% iskussa ns rajatapaus eli voi käyttämällä herätä henkiin...tai sitten ei.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Juu ehdottomasti vähintään piuha akusta irti kun talviunet koittaa. Itse otan akun kotiin ja lataan sitä pari kertaa talven aikana. Syväpurkaus rikkoo tai ainakin vaurioittaa lyijyakkua..

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by very heavy View Post
    olettelo koskaan mitannu kuinka paljon auto kuluttaa virtaa ollessaan talviunilla,mulla oli menny akku tyhjäksi talven aikana ja mittasin että virtahävikki on 30milliampeeria..onko liikaa vai alueella omat sähkömiehen tiedot/taidot on luolamiehen tasolla.
    Mä otan aina miinusnavasta piuhan pois. 30mA on kyllä aika vähän ja hyvin todennäköistä että normaalia.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    olettelo koskaan mitannu kuinka paljon auto kuluttaa virtaa ollessaan talviunilla,mulla oli menny akku tyhjäksi talven aikana ja mittasin että virtahävikki on 30milliampeeria..onko liikaa vai alueella omat sähkömiehen tiedot/taidot on luolamiehen tasolla.

    Leave a comment:

Working...
X