En usko, että on piuhoituksia. Ja miksei samantien esim. Alpinelta BT-mankkaa?
Tervetuloa joukkoon!
Stuttgartissa. Tykkäsin seudusta kovasti. Paljon mäkiä, viinintuotantoa ja mutkateitä. Lyhyet etäisyydet esim. Ranskaan ja Italiaan.
Luetutin koodit ja ei löytynyt muuta kuin pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin, jonka vaihdoinkin. Ei kyllä oireillut millään tavalla. Pitäisi varmaan hankkia lukulaitteet itselle ja yrittää etsiä koodia, kun vika on päällä.
BT-mankka voisi olla hyvä vaihtoehto, vaikka alkuperäistä suosin muuten.
Moro. Alkuvuosi tuli vietettyä Saksassa vaihto-opiskelussa. Mukaan tarttui -99 valmistettu 2.0 Z3. Silloin tällöin palaa ABS/luistonesto, mikä taitaa olla normaalia tämän ikäisissä. OBC näyttää keskikulutuksesi seitsemän litran lukemia, mikä on ainakin kaksi litraa liian vähän. Pystyykö kalibroimaan tai korjattua jotenkin? Löytyykö näistä zetoista kaikista cd-vaihtajan johdotukset valmiina? Tarkoituksena asentaa alkuperäinen business cd-soitin ja perään BT-palikka.
Missä päin Saksaa? Jos kaikki on kunnossa, ei kuulu palaa, luetuttaisin koodit jossain välissä.
Moro. Alkuvuosi tuli vietettyä Saksassa vaihto-opiskelussa. Mukaan tarttui -99 valmistettu 2.0 Z3. Silloin tällöin palaa ABS/luistonesto, mikä taitaa olla normaalia tämän ikäisissä. OBC näyttää keskikulutuksesi seitsemän litran lukemia, mikä on ainakin kaksi litraa liian vähän. Pystyykö kalibroimaan tai korjattua jotenkin? Löytyykö näistä zetoista kaikista cd-vaihtajan johdotukset valmiina? Tarkoituksena asentaa alkuperäinen business cd-soitin ja perään BT-palikka.
Voin kirjoittaa omastani joka on kohtuu samanlainen. Ainakin Saschin saman mallin kytkin ja 6kk sorvattu teräslimppu myös.
Miinuksia:
Välillä kun auto on tietyssä asennossa ja laatikko lämmin, pitää laatikko hillittyä rollotusta tyhjäkäynnillä. Jos kytkimen pitää painettuna niin ääntä ei kuulu.
Jos minulla on vitonen silmässä ajelen viittäkymppiä ja kierrokset on siellä 1000-1500 välissä ja painan kaasun pohjaan ja yritän ajella väännöllä vaikka loivaan ylämäkeen niin voimansiirto saattaa täristää huomattavasti. Kun kierrokset kipuavat 1500-1600 yläpuolelle tai en aja ihan täyskaasulla niin ilmiötä ei enää ole.
Itselläni ei ole ilmastoinnille tehty ikinä mitään ja ilmeisesti jotain sieltä rupeaa olemaan todella väsyneessä kunnossa. Tästä johtuen jos minulla on ilmastointi päällä ja tulen esim valoihin tyhjäkäynnille niiin moottorin kierrokset seilaa muutaman sekunnin voimakkaasti, meinaa jopa sammua mutta tasoittuu sitten. Samaa vikaa oli kyllä kaksoismassallakin mutta pienempi massa tekee tuosta huomattavampaa..
Plussaa:
Auto liikkuu erittäin paljon makeammin. Sellainen yleinen puutuneisuus ja nahjus luonne on nyt poissa ja tilalla on uutta pirteyttä. Ero kiihtyvyydessä on tietenkin iso pienemmillä vaihteilla mutta kyllä se on selkeä myös ihan vitosellakin.
Leave a comment: