Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Riedle
    replied
    Originally posted by jarruu View Post
    Niin edelleen tuosta perävälityksestä että mistä löytyisi vähä harvempi murikka tuohon 2.8 Z3 malliin kun nuitenkin tulee eteen murikan vaihto huutamisen takia, löytyykö jostain luetteloa välityksistä ???.
    E36 323ti compactissa on 3,07-välityksinen perä, pitäisi mennä heittämällä paikalle.
    E36 328i:ssä 2,93-välityksinen...sopii takakannen vaihtamisen jälkeen suoraan...?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Jos puhutaan E36 M3 3.2:n laatikosta joita näihin "'"yleensä"'" laitetaan niin se on sama aski ku viislovinen, eli vitonen on suora, lisänä on vain kutonen joka on 0.83 välityksinen.

    "There were four different transmissions used on 3.2-liter M3s. European-spec models have a Getrag six-speed manual transmission with the following ratios: 4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), .83 (6). "
    Meneekö tuollainen laatikko heittämällä?

    Originally posted by jarruu View Post
    Niin edelleen tuosta perävälityksestä että mistä löytyisi vähä harvempi murikka tuohon 2.8 Z3 malliin kun nuitenkin tulee eteen murikan vaihto huutamisen takia, löytyykö jostain luetteloa välityksistä ???.
    Jos normi typ188 perä niin ebay.de auki ja hauksi "differential typ 188" niin johan rupeaa löytymään. Mullakin tuossa coupessa ääntää perä ihan pikkasen tietyissä nopeuksissa, itse ajattelin ensi talvena purkaa ja vaihtaa laakerit jossei auto mene kaupaksi ennen sitä. Eihän sinunkaan tarvitse koko perää vaihtaa, pelkät laakerit riittää ja tulee halvemmaksi kuin käytetty lukkoperä (jonka toiminnasta ei voi olla varma ennenkuin on kiinni omassa autossa). Välitykset saat vaihdettua siihen olemassaolevaan samalla, ja ainakin kitkalukolliseen perään käy ihan mistä tahansa typ188 lukottomastakin perästä välitys. Torsen-malleista en tiedä, että onko lukkoyksikön kiinnityksessä eroa.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by jarruu View Post
    Se on kyllä totta että ihan hauska on tuo tihku välitys mutta jotenkin tuossa työmatka ajossa kun 120km päivä tuntuu turhauttavalta laitta joka kolmaspäivä tankkia täyteen , onko 6 vaihteisessa sitten ylivaihteita 6 ja 5 vai pelkkä 6.
    Jos puhutaan E36 M3 3.2:n laatikosta joita näihin "'"yleensä"'" laitetaan niin se on sama aski ku viislovinen, eli vitonen on suora, lisänä on vain kutonen joka on 0.83 välityksinen.

    "There were four different transmissions used on 3.2-liter M3s. European-spec models have a Getrag six-speed manual transmission with the following ratios: 4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), .83 (6). "

    Leave a comment:


  • jarruu
    replied
    Niin edelleen tuosta perävälityksestä että mistä löytyisi vähä harvempi murikka tuohon 2.8 Z3 malliin kun nuitenkin tulee eteen murikan vaihto huutamisen takia, löytyykö jostain luetteloa välityksistä ???.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by mika68 View Post
    Mutta missään tapauksessa ei kannata kokeilla samanlaista autoa edes 2.8 tekniikalla, saatika sitten isommalla, tulee paha mieli!
    Noo, oon joskus ollu juopolle tutulle vuosia sitten kuskina sen pikkukoneisella Z3:lla. Noissa pienikoneisissa on kans oma viehätyksensä, samoja asioita tapahtuu kuin isompi koneisissa, hieman pienemmällä intensiteetillä ja pienemmissä nopeuksissa.

    Noissa kans pääsee ehkä helpommin siihen leppoisaan roadster fiilikseen, kun ei tarvitse olla niin kiire ajellessa. Soveltuvat konstailemattomaan avoautoiluun ja keleistä nauttimiseen

    Leave a comment:

Working...
X