Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Riedle
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    Eikö z3 ole sama takapää kuin e36 ..
    Ei ole.

Leave a comment:

• vaappu
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Torseni vai kitka? Haluan vaan varmistaa.

Mulla kun pauke tulee tilanteissa jossa vaihtuu veto moottorijarrulle/rullaukseen tai toisinpäin, eli kaikki vaihteenvaihdot. Voisihan se vauhtipyöräkin olla, mutta ääni tuntuu takaa tulevan.

Sama homma täällä, mutta tosiaan jokaisessa vaihteenvaihdossa kuuluvaa.
    Ihan obx torseni, Ajoin ite +10tkm , aina samanlainen kolaus perseestä....
    Ajoin autolla +20tkm ennen kuin tein torsenin..
    Eli kehtopuslat voi laittaa laskuista pois mun tapauksessa...
    Eikö z3 ole sama takapää kuin e36 ..

Leave a comment:

• EGoman
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tuskin ihan heti mitään BMW:n omaa kamaa, jälkiasennetun hälyttimen tjmv. systeemin anturi?
    (BMWn osasta löytyisi valmistajan leima/osanro eikä varmaankaan tekstiä sensor)
    jotain tällaista itsekin ajattelin. tuossa on kyllä orkkis hälytin jossa on englanniksi tekstiä boxissa ja tarroissa, mutta eipä tuolle johdon päälle löytynyt jatkoa joka johtaisi mihinkään.

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by EGoman View Post
    tämmöinen "sensori" löytyi ratin aluspahvin alta. mikähän tämän funktio on? johdot oli poikki...

Tuskin ihan heti mitään BMW:n omaa kamaa, jälkiasennetun hälyttimen tjmv. systeemin anturi?
    (BMWn osasta löytyisi valmistajan leima/osanro eikä varmaankaan tekstiä sensor)
    Last edited by Supra^; 19-05-2013, 00:18.

Leave a comment:

• EGoman
    replied
    tämmöinen "sensori" löytyi ratin aluspahvin alta. mikähän tämän funktio on? johdot oli poikki...

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    itse kun e36 325 coupeen rakensin uuden torsenin ,avoimen tilalle , tuli juuri tuo tömähdys ku 1 ja pakin väli vaihteli.... Itse väittäisin normaaliksi...
    Torseni vai kitka? Haluan vaan varmistaa.

Mulla kun pauke tulee tilanteissa jossa vaihtuu veto moottorijarrulle/rullaukseen tai toisinpäin, eli kaikki vaihteenvaihdot. Voisihan se vauhtipyöräkin olla, mutta ääni tuntuu takaa tulevan.

Originally posted by Komu View Post
    Mulla tuo ykkös/pakki kolahdus muuttui hieman äänekkäämmäksi, kun alustaan vaihdettiin iso kasa powerflex liloja puslia. Perä on quife, kytkin vielä vaihtamatta.
    Sama homma täällä, mutta tosiaan jokaisessa vaihteenvaihdossa kuuluvaa.
    Last edited by Supra^; 07-05-2013, 14:56.

Leave a comment:

• vaappu
    replied
    itse kun e36 325 coupeen rakensin uuden torsenin ,avoimen tilalle , tuli juuri tuo tömähdys ku 1 ja pakin väli vaihteli.... Itse väittäisin normaaliksi...

Leave a comment:

• Komu
    replied
    Mulla tuo ykkös/pakki kolahdus muuttui hieman äänekkäämmäksi, kun alustaan vaihdettiin iso kasa powerflex liloja puslia. Perä on quife, kytkin vielä vaihtamatta.

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Huvittaisko ketään PK-seudun Z-omistajaa (miel. upeekupee ja torsenilla) käydä kahvittelemassa jossain, samalla pitäisi vertailla vähän kolahduksia ja tömähdyksiä liittyen tuohon zetan voimansiirron "tyyppivikaan"?
    Tuokin voisi ihan yksinkertaisesti selittyä Torsen-perällä, meinaan siellä on klappia juuri sen verran että voi kolahdella. Mulla kolisee kyllä omasta mielestä kuitenkin turhan paljon, ärsyttää.

Leave a comment:

• EGoman
    replied
    edit: sokea... ei mitään...
    Last edited by EGoman; 06-05-2013, 18:00.

Leave a comment:

• masumasu
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    taka kelkan repeäminen rungosta ja muut ongelmat ovat sitä todennäköisempiä mitä enemmän on voimaa.
    Pienikoneisessa Z3, sanotaan vaikka 1,8 koneisessa tuskin tulisi ongelmaa ikinä, sen sijaan M-koneisissa noi tulee repeämään lähes 100% varmuudella.

kts tämän linkin sisältämät linkit:
    http://forums.bimmerforums.com/forum...-mount-failure
    Mutta tuskin se repee jos ajelee ihan normaalisti ja rauhallisesti.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    taka kelkan repeäminen rungosta ja muut ongelmat ovat sitä todennäköisempiä mitä enemmän on voimaa.
    Pienikoneisessa Z3, sanotaan vaikka 1,8 koneisessa tuskin tulisi ongelmaa ikinä, sen sijaan M-koneisissa noi tulee repeämään lähes 100% varmuudella.

kts tämän linkin sisältämät linkit:
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

Leave a comment:

• Riedle
    replied
    Originally posted by make_wt View Post
    Kertokaapa viisaammat z3 coupen yleisimmät viat? Koska olis hakusessa sellainen niin tietäs vähän mitä asioita tarkistaa ennen ostoa.
    Tyyppivikoja kai on yleensäkin Z3:ssa taka-akselin/perän kiinnitys sekä tankin mittarin hyytyminen. Se kuinka yleisiä nämä oikeasti ovat, on vaikea sanoa.
    Muutenhan tuo tekniikka on aikalailla perus-E36:sta.

Leave a comment:

• make_wt
    replied
    Kertokaapa viisaammat z3 coupen yleisimmät viat? Koska olis hakusessa sellainen niin tietäs vähän mitä asioita tarkistaa ennen ostoa.

Leave a comment:

• Munakas
    replied
    Heissan

Pitäisi vaihtaa turvavyön kiristimeen se airbag anturin korjauspiuha.
    Onkos tämmösestä operaatiosta mitään ohjetta paiskata. Ilmeisesti E36 koppasessa yleinen vaiva mitä oon kuullut?

Leave a comment:

Working...
X