Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Torsenihan mulla siellä oli. Kaikki näyttää hyvältä mutta pienenpientä ulvontaa on mielestäni lämpimänä kuulunut, ja vähän näköjään hikoillutkin joten uusitaan laakerit ja stefat. Samaan konkurssiin hammaskosketuksen tarkastus/säätö, niin eiköhän se siitä.







    Originally posted by Z3M setä View Post
    Tämmöisiä havaintoja http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=409

    Tuosta perän tömähtelystä on eri teorioita. Yksi äänen lähde voi olla myös kaksoismassakytkin.
    No tuo kolahdushan voi ilman muuta tulla tuosta torsenista, meinaan siellä on jonkin verran rattaissa pelivaraa kun tuossa pöydällä pyöritteli. Mitäs öljyä tuollainen sitten kaipaa, ei ainakaan tarvitse turhaan laittaa SAF-XJ:tä tjmv. kitkalitkua?
    EDIT: Luin tuon linkkisi läpi ja SAF-XJ:tä näköjään nimenomaan laitetaan

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Eli torsen-periä ei siis roadstereissa ole ollut ollenkaan?

    Leave a comment:


  • Z3M setä
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kuukletteilinpa taas vähäsen, ja kyllä se on pakko pikkuhiljaa itsekin uskoa tuohon torseniin, kun BMW:n omat paperit samaa väittää, ja kuviakin alkoi löytymään Positiivista asiassa on se että eipähän oo ainakaan kitkalevyt kuluneet loppuun tuosta omasta kun ei niitä siellä olekaan



    Tuolta eri lukkojen toimintaperiaatteet, oli mielenkiintoista luettavaa!
    http://www.houseofthud.com/differentials.htm
    Tämmöisiä havaintoja http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=409

    Tuosta perän tömähtelystä on eri teorioita. Yksi äänen lähde voi olla myös kaksoismassakytkin.

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Juu tuon sainkin selville että roadsterissa ei ikkunan kuulu liikahtaa ovea avattaessa. Kuskin ovimoottorissa oli ainekin häikkää kun purin sen niin sisäisissä mikrokytkimissä tuntuis olevan ohmit päin persikkaa tai näyttää välillä vähän mitä sattuu
    Eli oli molemmat ovimoottorit paskana Ny toimii

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Toki, jos kokemuksia on hyvistä paikoista PK-seudulla (Komu?) niin saa ehdotella.
    Ei ole hyviä kokemuksia eräästä paikasta.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Herralla oli 2.8 coupe ja muistaakseni -98 ja sen perä oli toinen (jos en ihan väärin muista)

    Itsellä coupessa 99% varmuudella oli kitka koska miksi sinne muuten paperit käskee laittaa moisen öljyä?

    Ei siinä. Hyvähän tähän ois joku järki saada jos kerta todistetustikkin on torseneita löytynyt alkuperäsenä. Mun korvaan vaan kuulostaa oudolta että bmw yhtäkkiä yhteen malliin viskaa torseneita ja muihin kitkalukkoja.

    EDIT:


    Tuossa tuota spekulointia. Toisen perän avausta näköjään tuohon ei ole dokumentoitu ja en kuollakseni muista mihkä Kama siitä kirjotteli vai naamatustenko tästä puhuttiin
    En ihmettelisi jos sinne kyseistä peräöljyä voi BMW:n mukaan tunkea, ei varmaankaan kummemmin haittaa tee :think Jokatapauksessa homma menee taas erittäin mielenkiintoiseksi. No, tänään illalla selviää 3.0 Coupen 3.07-välitteisen perän faktat.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tuo kuulosti tutulta, olin täysin unohtanut. Tuossa tapauksessa taisi olla kyse Z3M-perästä, saa nähdä mitkä ovat eroavaisuudet tuohon omaan.


    Kuvia otetaan, se on varma. Sattui löytymään kaikki tarvittavat backlashit ja muut kiristysarvot tuolle TYP 188:lle, niin varmaan tehdään remppa kaverin kanssa kimpassa. Toki, jos kokemuksia on hyvistä paikoista PK-seudulla (Komu?) niin saa ehdotella.
    Herralla oli 2.8 coupe ja muistaakseni -98 ja sen perä oli toinen (jos en ihan väärin muista)

    Itsellä coupessa 99% varmuudella oli kitka koska miksi sinne muuten paperit käskee laittaa moisen öljyä?

    Ei siinä. Hyvähän tähän ois joku järki saada jos kerta todistetustikkin on torseneita löytynyt alkuperäsenä. Mun korvaan vaan kuulostaa oudolta että bmw yhtäkkiä yhteen malliin viskaa torseneita ja muihin kitkalukkoja.

    EDIT:


    Tuossa tuota spekulointia. Toisen perän avausta näköjään tuohon ei ole dokumentoitu ja en kuollakseni muista mihkä Kama siitä kirjotteli vai naamatustenko tästä puhuttiin
    Last edited by Janza182; 09-04-2013, 11:16.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    ei kai siellä mitään torsenia ole. Eiköhän niissä kaikissa missä lukko yleensäkin toimii ole kitkalukko? Ramppi kulmat ja levyjen määrä saattaa vaihella tai en näe yhtäkään syytä miksi tehtaan perus hyvää ja toimivaa konstruktiota olis muutettu?
    Kuukletteilinpa taas vähäsen, ja kyllä se on pakko pikkuhiljaa itsekin uskoa tuohon torseniin, kun BMW:n omat paperit samaa väittää, ja kuviakin alkoi löytymään Positiivista asiassa on se että eipähän oo ainakaan kitkalevyt kuluneet loppuun tuosta omasta kun ei niitä siellä olekaan



    Tuolta eri lukkojen toimintaperiaatteet, oli mielenkiintoista luettavaa!
    http://www.houseofthud.com/differentials.htm

    Leave a comment:


  • Riedle
    replied
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    ei kai siellä mitään torsenia ole.
    Ainakin yhden coupén perästä on löytynyt tuollainen torsen-perä. Tämä siis ihan Suomessa tavattu. Auto oli alkupään tuotantoa.
    Oman auton perä olisi tarkoitus avata kevään aikana, katsotaan sitten mitä sieltä löytyy.

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    ei kai siellä mitään torsenia ole. Eiköhän niissä kaikissa missä lukko yleensäkin toimii ole kitkalukko? Ramppi kulmat ja levyjen määrä saattaa vaihella tai en näe yhtäkään syytä miksi tehtaan perus hyvää ja toimivaa konstruktiota olis muutettu?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Z3M:ssä on levylukko.

    Kyllä mulle periaatteessa levylukkokin kävisi omaan, saisi ehkä enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita kunnon tiukalla driftilukolla.

    Mutta kestävyys arveluttaa kun tulee oikeasti joka mutka luisteltua. ja pito sillon kun ajetaan huonolla kelillä reippaasti on sit vähän siinä ja siinä et onko henki niin halpa....

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Nimimerkki Kama muistaakseen tähänkin topikkiin kirjottanut kokemukset peristä joita parikin purkanut.

    Lyhyesti: kitkalukko erillaisilla ramppikulmilla ja olikohan levyjen määrä eri vs. "normaali" E36.

    Varmasti löytyy tekstit kun vaivautuu etsimään.
    Tuo kuulosti tutulta, olin täysin unohtanut. Tuossa tapauksessa taisi olla kyse Z3M-perästä, saa nähdä mitkä ovat eroavaisuudet tuohon omaan.

    Originally posted by Remotion View Post
    Torspo se on, otappa sit kuvia reilusti siitä kun on avoinna
    Kuvia otetaan, se on varma. Sattui löytymään kaikki tarvittavat backlashit ja muut kiristysarvot tuolle TYP 188:lle, niin varmaan tehdään remppa kaverin kanssa kimpassa. Toki, jos kokemuksia on hyvistä paikoista PK-seudulla (Komu?) niin saa ehdotella.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Huomenna saan oman perän atomeiksi (3.0 Coupe), ja veikkaanpa että sieltä löytyy ihan perus kitkalukkoyksikkö sisältä. Käyttäytyi kuitenkin tuossa lattialla kuin lukoton perä (vetareita pystyy kääntämään vastakkain ilman mitään ongelmia), joka hieman mietityttää, ja mahdollisesti tuota torsen-teoriaa tukisi.
    Torspo se on, otappa sit kuvia reilusti siitä kun on avoinna

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Nimimerkki Kama muistaakseen tähänkin topikkiin kirjottanut kokemukset peristä joita parikin purkanut.

    Lyhyesti: kitkalukko erillaisilla ramppikulmilla ja olikohan levyjen määrä eri vs. "normaali" E36.

    Varmasti löytyy tekstit kun vaivautuu etsimään.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Täällä oli aikoinaan puhetta tuosta Coupen perästä, ja huhuja on ollut torsen-tyyppisestä perästä. Vielä en ole yhtäkään kuvaa sellaisesta missään nähnyt, vaikka jenkkiläiset tuollaista väittääkin, joten olisi mukava saada nähdä minkälainen sellainen on sisuskaluiltaan. Laittakaas linkkiä ja faktaa pöytään niistä torsen-peristä.

    Huomenna saan oman perän atomeiksi (3.0 Coupe), ja veikkaanpa että sieltä löytyy ihan perus kitkalukkoyksikkö sisältä. Käyttäytyi kuitenkin tuossa lattialla kuin lukoton perä (vetareita pystyy kääntämään vastakkain ilman mitään ongelmia), joka hieman mietityttää, ja mahdollisesti tuota torsen-teoriaa tukisi.

    Kysymys taka-akselistosta: Miten voin todentaa takapalkin/tukivarsien suoruuden? Ei silmällä näy mitään erikoista, enkä oikein tiedä mistä lähtisi mittailemaan. Jokatapauksessa kulmat on oikealla puolella olleet vähän pielessä, ja tämä pitäisi nyt samalla saada korjattua kun kerran atomeina on. Powerflexit tulee samalla, kun tuo perä on löysältä tuntunut, vaikka siellä näköjään kaikki puslat on vielä täysin kunnossa.

    Leave a comment:

Working...
X